Was eht gras echt zoveel groener, achteraf gezien?

07-08-2009 09:21 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Naar aanleiding van de blog van Sabeltand, hier even de vraag voor ervaringsdeskundigen, of voor mensen die gelijkaardige verhalen kennen.

Hier op het forum, en ik lees en hoor het meer en meer, blijkt dat er tegenwoordig snel en abrupt een einde worde gemaakt aan een goede, lange relatie omdat één van de partners verliefd wordt op een ander. Degene die verliefd is geworden was waarschijnlijk iets minder gelukkig geworden in de relatie, wat niet onlogisch is als je jaren samenleeft. Maar hij of zij praat er niet over met zijn partner, leeft alsof alles normaal is, maar neemt van binnenin afscheid. En dan komt hij of zij ineens die ideale nieuwe partner tegen. Het is zo speciaal dat hij niet anders kan om daar direct een relatie mee te beginnen, en gooit alles overboord. Er wordt geen enkele poging meer ondernomen om de bestaande relatie te redden.

De verlaten partner moet met deze schok leren omgaan, hij of zij begint direct een leuke relatie met zijn nieuwe partner.

Mij vraag aan jullie is: degene die de relatie verlaat en direct met iets nieuws begint, is die achteraf gelukkiger? Ik bedoel dit dan na enkele jaren, want ik vermoed dat die verliefdheid toch wel minstens een jaar duurt, niet? Met andere woorden: is het gras echt groener, jaren nadien?
quote:Bianca40 schreef op 07 augustus 2009 @ 14:19:

[...]

Daar gaat het hier ook om. Of de relatie die beter leek ook beter blijkt te zijn.Moet je dat dan vergelijken is mijn vraag? Wat is de meerwaarde daarvan. Je ongelukkig voelen over wat je hebt achtergelaten?
Ooit ben ik verlaten voor groener gras. Was voor mij een hele schok: ik had mijn vermoedens, maar hij ontkende dat er iets was met die ander, tot aan de dag dat hij wegging.

Jaren later vertelde hij mij 'dat het net zo goed andersom had kunnen gebeuren'. Tjee, wat was ik toen blij dat die lapzwans niet aan mij was blijven plakken...
Het gaat niet over vergelijken. Het gaat erom dat je dacht zeker te weten dat je relatie niet goed was en dat het met je nieuwe liefde helemaal super zou zijn. (soort van: ik ben ongelukkig maar heb het geluk weer gevonden). Met andere woorden: had ik een kronkel in mn kop toen ik dacht er goed aan te doen om de ene relatie te beeindigen en direct in een volgende (verliefdheid) te stappen?
quote:Bianca40 schreef op 07 augustus 2009 @ 14:55:

Het gaat niet over vergelijken. Het gaat erom dat je dacht zeker te weten dat je relatie niet goed was en dat het met je nieuwe liefde helemaal super zou zijn. (soort van: ik ben ongelukkig maar heb het geluk weer gevonden). Met andere woorden: had ik een kronkel in mn kop toen ik dacht er goed aan te doen om de ene relatie te beeindigen en direct in een volgende (verliefdheid) te stappen?Je stapt toch in elke relatie met de hoop dat het helemaal super gaat zijn? Of niet? En het feit dat je nu iemand met een gebroken hart achterlaat of al 2 jaar single bent doet er niet zo heel veel toe denk ik (voor de persoon die het uitvoert, niet voor de achtergelaten persoon). Als je zo verliefd bent.
Alle reacties Link kopieren
Nou dat hangt er maar net van af. Als er kinderen in het spel zijn is het wel even een ander verhaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven