Was mijn advies goed?

06-10-2021 20:28 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een goede vriendin vertelde mij een apart verhaal en vroeg me om advies. Ik heb haar mijn mening gegeven maar vraag me af wat anderen ervan vinden.

Mijn vriendin wil al lang uit elkaar gaan met haar man. Maar door omstandigheden gaat dit niet. Hierdoor zit ze vast in een huwelijk waarin ze niet gelukkig is.
Nu heeft ze via internet contact met een man gekregen. Het was niet via een datingsite maar via een forum zegt ze.
Het contact begon gewoon vriendschappelijk. Beiden waren niet op zoek naar een relatie. Inmiddels hebben ze al lange tijd contact met elkaar en dat voelt heel goed. Inmiddels is het duidelijk dat er echt wel een klik is en zijn beiden op het punt dat ze elkaar eigenlijk zouden willen zien. Om te weten of die klik er ook in het echt is. De man heeft het erg afgehouden omdat zij eigenlijk geen vrijgezel is. Maar ze vinden elkaar in ieder geval online echt leuk. De man zou haar nu eigenlijk ook graag willen zien.

Mijn vriendin twijfelt of ze dit wel moet doen omdat ze nog niet gescheiden is en dit ook niet zomaar gebeurd is. Ook geeft de man aan dat hij erg zenuwachtig is omdat zij niet vrijgezel is. Dat hij daarom liever bij hem thuis af zou spreken ipv openbaar. Omdat hij zich thuis fijner voelt. hij zegt zeLf dat hij apart is hierin.
Mijn vriendin vindt dit geen fijn idee en weet niet zo goed wat hiervan te denken. Ze vindt hem best een nerdy type en kan zich voorstellen dat hij echt heeL erg zenuwachtig is. Hij zegt zelf dat hij geen womanizer is.

Ik heb het advies gegeven afstand van die man te nemen. Maar wat vinden jullie nu van dit verhaal?
Klopt.
Afkappen met deze man en het gras van je eigen gazon flink water geven en bemesten en liefde geven. In alle openheid.

In de armen van een ander vluchten is nooit een oplossing.
Dat ze op het punt staat vreemd te gaan , bedoel je?
Ik adviseer slechts over het vierde advies
zegt ze.
Ja,ja.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Maar wat vinden jullie nu van dit verhaal?
Ik twijfel nog of ik je vriendin hersenloos vind of gemeen.
.
blijfgewoonbianca schreef:
06-10-2021 20:34
Ik twijfel nog of ik je vriendin hersenloos vind of gemeen.
Ik stem op beide.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ja, onverstandig.
Ze maakt het probleem nu groter dan het al is.
Eerst het een afsluiten, vind ik.
Heel goed advies... Ik vraag me alleen af of ze zal luisteren.
Het is overduidelijk dat het over jezelf gaat, hoor.

Welke vent op het forum zijn hengel uitgegooid heeft weet ik niet ; heb ArmeMan al een poosje niet gespot.
Misschien moet ze haar man om advies vragen?
Jakkes.
Rare manier om te communiceren met een visser.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ik vraag me dan altijd af waarom je zou willen scheiden maar het niet kan. Wellicht financiën maar dan nog, heel apart.

Maar ik vind je advies goed. Want als je toch niet kan scheiden, waarom dan deze man onderzoeken? Dan heb je straks een soort permanente affaire want je kan nog steeds niet scheiden en das gewoon vragen om heel veel gezeik.
Ik vind het maar een apart verhaal. Ook dat hij het liefst thuis wil afspreken. Ik denk dat dat niet zomaar is. Maar zij twijfelt en denkt dat hij oprecht heel erg zenuwachtig is. Dat hij een beetje een apart type is en niet zo veel aandacht van vrouwen krijgt. Maar ze vindt het geen fijn idee bij hem thuis af te spreken.
Summerlove4567 schreef:
06-10-2021 20:48
Ik vind het maar een apart verhaal. Ook dat hij het liefst thuis wil afspreken. Ik denk dat dat niet zomaar is. Maar zij twijfelt en denkt dat hij oprecht heel erg zenuwachtig is. Dat hij een beetje een apart type is en niet zo veel aandacht van vrouwen krijgt. Maar ze vindt het geen fijn idee bij hem thuis af te spreken.
Je durft niet, bedoel je ?
Tsja,…je zou zomaar besprongen kunnen worden natuurlijk . En misbruikt in al je gaten.

Je hebt al een aparte man. Waarom zou je dan ook nog een apart type minnaar nemen ?
Maar als ze zo bang is voor die man, dan is er toch helemaal geen reden meer om hem op te zoeken? Het klinkt niet als de catch van de eeuw voor wie je je uitgebluste maar niet verbreekbare huwelijk op het spel wil zetten.

Wat hoop je te vinden bij een vent die je niet vertrouwt?
Heeft hij zelf al gereageerd hier?
menta schreef:
06-10-2021 20:57
Heeft hij zelf al gereageerd hier?
Vast niet. Dit lijkt me een heel effectieve manier van afstand nemen.
feow schreef:
06-10-2021 21:04
Vast niet. Dit lijkt me een heel effectieve manier van afstand nemen.
Ja zou je zeggen, maar ik denk toch dat dit voorspel wordt.
De vriendin zou uiteraard óf haar relatie moeten verbreken (ja, dat kan echt) óf haar relatie proberen te redden. In scenario één speelt de minnaar in spe misschien in de toekomst een rol, maar voorlopig niet.
Maar ja. Dat is meestal niet hoe het gaat.
Kan me niet helemaal redenen bedenken waarom die scheiding nog niet doorgezet kan worden. Klinkt alsof beide klaar zijn met elkaar. Ik zou eerst scheiden, dan pas rommelen met een ander. Verder klinkt het alsof iemand het ene gat met het andere wil vullen. Volstrekt niet alleen kan zijn, en het liefst van het ene in het andere gespreide bedje zou willen duiken.
BeauCis schreef:
06-10-2021 21:20
Verder klinkt het alsof iemand het ene gat met na het andere wil vullen.
:proud:
leslieknope wijzigde dit bericht op 06-10-2021 22:12
51.05% gewijzigd
Dit gaat over jezelf natuurlijk. Al je topics gaan over je kuthuwelijk. Vreemdgaan is zo ontzettend laag en achterbaks.
Zeker als je ook twee kinderen hebt.
Het is ook vreemd omdat die man zegt dat hij haar wil helpen met haar scheiding. Dat ze niet bang hoeft te zijn dat ze op straat komt te staan.
Wat raar is om te zeggen omdat ze elkaar eigenlijk niet kennen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven