Was mijn advies goed?
woensdag 6 oktober 2021 om 20:28
Een goede vriendin vertelde mij een apart verhaal en vroeg me om advies. Ik heb haar mijn mening gegeven maar vraag me af wat anderen ervan vinden.
Mijn vriendin wil al lang uit elkaar gaan met haar man. Maar door omstandigheden gaat dit niet. Hierdoor zit ze vast in een huwelijk waarin ze niet gelukkig is.
Nu heeft ze via internet contact met een man gekregen. Het was niet via een datingsite maar via een forum zegt ze.
Het contact begon gewoon vriendschappelijk. Beiden waren niet op zoek naar een relatie. Inmiddels hebben ze al lange tijd contact met elkaar en dat voelt heel goed. Inmiddels is het duidelijk dat er echt wel een klik is en zijn beiden op het punt dat ze elkaar eigenlijk zouden willen zien. Om te weten of die klik er ook in het echt is. De man heeft het erg afgehouden omdat zij eigenlijk geen vrijgezel is. Maar ze vinden elkaar in ieder geval online echt leuk. De man zou haar nu eigenlijk ook graag willen zien.
Mijn vriendin twijfelt of ze dit wel moet doen omdat ze nog niet gescheiden is en dit ook niet zomaar gebeurd is. Ook geeft de man aan dat hij erg zenuwachtig is omdat zij niet vrijgezel is. Dat hij daarom liever bij hem thuis af zou spreken ipv openbaar. Omdat hij zich thuis fijner voelt. hij zegt zeLf dat hij apart is hierin.
Mijn vriendin vindt dit geen fijn idee en weet niet zo goed wat hiervan te denken. Ze vindt hem best een nerdy type en kan zich voorstellen dat hij echt heeL erg zenuwachtig is. Hij zegt zelf dat hij geen womanizer is.
Ik heb het advies gegeven afstand van die man te nemen. Maar wat vinden jullie nu van dit verhaal?
Mijn vriendin wil al lang uit elkaar gaan met haar man. Maar door omstandigheden gaat dit niet. Hierdoor zit ze vast in een huwelijk waarin ze niet gelukkig is.
Nu heeft ze via internet contact met een man gekregen. Het was niet via een datingsite maar via een forum zegt ze.
Het contact begon gewoon vriendschappelijk. Beiden waren niet op zoek naar een relatie. Inmiddels hebben ze al lange tijd contact met elkaar en dat voelt heel goed. Inmiddels is het duidelijk dat er echt wel een klik is en zijn beiden op het punt dat ze elkaar eigenlijk zouden willen zien. Om te weten of die klik er ook in het echt is. De man heeft het erg afgehouden omdat zij eigenlijk geen vrijgezel is. Maar ze vinden elkaar in ieder geval online echt leuk. De man zou haar nu eigenlijk ook graag willen zien.
Mijn vriendin twijfelt of ze dit wel moet doen omdat ze nog niet gescheiden is en dit ook niet zomaar gebeurd is. Ook geeft de man aan dat hij erg zenuwachtig is omdat zij niet vrijgezel is. Dat hij daarom liever bij hem thuis af zou spreken ipv openbaar. Omdat hij zich thuis fijner voelt. hij zegt zeLf dat hij apart is hierin.
Mijn vriendin vindt dit geen fijn idee en weet niet zo goed wat hiervan te denken. Ze vindt hem best een nerdy type en kan zich voorstellen dat hij echt heeL erg zenuwachtig is. Hij zegt zelf dat hij geen womanizer is.
Ik heb het advies gegeven afstand van die man te nemen. Maar wat vinden jullie nu van dit verhaal?
woensdag 6 oktober 2021 om 21:46
Thnx…beter zo
woensdag 6 oktober 2021 om 21:47
Het is ook vreemd dat je nog steeds niet toegeeft dat het om jezelf gaat.Summerlove4567 schreef: ↑06-10-2021 21:44Het is ook vreemd omdat die man zegt dat hij haar wil helpen met haar scheiding. Dat ze niet bang hoeft te zijn dat ze op straat komt te staan.
Wat raar is om te zeggen omdat ze elkaar eigenlijk niet kennen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 6 oktober 2021 om 21:54
Of het is vreemd dat je ineens wèl een goede vriendin hebt. In je vorige topic was je meestal alleen.blijfgewoonbianca schreef: ↑06-10-2021 21:47Het is ook vreemd dat je nog steeds niet toegeeft dat het om jezelf gaat.
Maar hoe dan ook... ruil nou niet de ene eenzelvige man in voor de andere. Dit nieuwe exemplaar lijkt me ook geen gezelligheidsdier.
woensdag 6 oktober 2021 om 21:56
Nee dat lijkt me ook geen goed idee.FeeLucifer01 schreef: ↑06-10-2021 21:52Ja natuurlijk moet ze afstand nemen en nee natuurlijk gaat ze/jij niet naar een vreemde vent thuis op eerste date.
Ze vraagt zich af of hij het zegt omdat het om seks gaat of dat hij echt zenuwachtig enz is.
woensdag 6 oktober 2021 om 21:57
Ja hij weet dat. Maar hij wil niet uit elkaar en ook niet meewerken daarin.boekenlegger0 schreef: ↑06-10-2021 21:50Heeft je vriendin al naar haar man uitgesproken dat ze wil scheiden? Als hij ook wil scheiden kunnen ze samen aan dit doel werken. Soms zien mensen samen als ex-partners ineens wel mogelijkheden om uit elkaar te gaan.
woensdag 6 oktober 2021 om 21:57
Laat ze zelf een topic openen, joh.Summerlove4567 schreef: ↑06-10-2021 21:56Nee dat lijkt me ook geen goed idee.
Ze vraagt zich af of hij het zegt omdat het om seks gaat of dat hij echt zenuwachtig enz is.
woensdag 6 oktober 2021 om 22:01
Misschien is het een enge pedo die een vrouw met jonge kinderen zoekt.Summerlove4567 schreef: ↑06-10-2021 21:44Het is ook vreemd omdat die man zegt dat hij haar wil helpen met haar scheiding. Dat ze niet bang hoeft te zijn dat ze op straat komt te staan.
Wat raar is om te zeggen omdat ze elkaar eigenlijk niet kennen.
Of “ gewoon “ een wereldvreemd en/ of niet empathisch type die niet weet dat het niet werkt om een vrouw in scheiding en verdrietige kinderen in huis te nemen.
Of hij bulkt van het geld en geeft je woonruimte.
woensdag 6 oktober 2021 om 22:04
Is dit de reden dat scheiden nu niet kan? Zo ja, verwacht ze dat dit ooit zal veranderen? Zo nee, wat is dan de reden dat scheiden nu niet kan?Summerlove4567 schreef: ↑06-10-2021 21:57Ja hij weet dat. Maar hij wil niet uit elkaar en ook niet meewerken daarin.
woensdag 6 oktober 2021 om 22:05
Laat ze het hierbij of gaat ze verdere stappen nemen?Summerlove4567 schreef: ↑06-10-2021 21:57Ja hij weet dat. Maar hij wil niet uit elkaar en ook niet meewerken daarin.
woensdag 6 oktober 2021 om 22:10
Oh. Nee, dan houdt alles op.Summerlove4567 schreef: ↑06-10-2021 21:57Ja hij weet dat. Maar hij wil niet uit elkaar en ook niet meewerken daarin.
woensdag 6 oktober 2021 om 22:11
Inschrijving woningbouw? Werk zoeken? Meer uren werken? Advocaat in de arm nemen?
woensdag 6 oktober 2021 om 22:11
Dus ze wil deze potentiële redder uittesten en dan bij hem intrekken?
woensdag 6 oktober 2021 om 22:14
Echt dit joh.
Ze zit blijkbaar al zo veel tijd op forums dat ze daar een potentiele neukbuddy heeft gevonden. Wat ontzettend lief en genereus dat jij een topic voor haar opent, TO
Zou wel heel frappant zijn overigens, als de dame (nouja, dame? Niet echt classy zo, natuurlijk) in kwestie naar zijn huis gaat, en zij inderdaad wordt misbruikt of erger. Dan komt ze terug in haar leven en kan het met niemand delen en zelfs geen aangifte doen. Want anders komt de aap uit de mouw.
woensdag 6 oktober 2021 om 22:15
Had ik door en ik vond em leuk…
woensdag 6 oktober 2021 om 22:16
Bedoel je dat ze nog geen andere woonruimte heeft? Woonruimte zoeken is voor iedereen lastig maar ik zou een scheiding daar niet van laten afhangen. Hoe oud zijn haar kinderen? Heb jij genoeg ruimte in huis om haar en haar kinderen tijdelijk in huis te nemen? Ik zou je vriendin aansporen om te stappen te zetten richting de scheiding. Hoopt ze misschien dat haar man wel wil meewerken aan een scheiding als zij vreemd gaat?
woensdag 6 oktober 2021 om 22:16
woensdag 6 oktober 2021 om 22:17
Als ze gewoon vreemd gaat waar hij bij staat en er duidelijk over is dat ze haar gaatjes laat vullen door een ander, zal man wel overstag gaan, is wat ik vermoed.Summerlove4567 schreef: ↑06-10-2021 21:57Ja hij weet dat. Maar hij wil niet uit elkaar en ook niet meewerken daarin.
Sommige problemen zijn simpeler opgelost dan een topic aanmaken op het Viva forum.