Wat doe ik verkeerd? Wat kan ik anders doen?

18-04-2023 09:40 3282 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Al langere tijd zit ik met een aantal dingen in onze relatie waarvan ik niet zo goed weet of het ‘normaal’ is, of ik iets verkeerd doe of anders moet doen, of het aan mij ligt. Ik heb helaas niet een fijne jeugd gehad, en geen echte andere relaties dan mijn huidige, dus kan dat niet vergelijken.

Dat ik mij schuldig voel, heeft er ook voor gezorgd dat ik het tot nu toe niet gedurfd heb om hier iets te schrijven. Iets met vuile was hang je niet buiten. Ik heb dit ook nooit echt met anderen gedeeld. Enerzijds omdat ik niet een groot vangnet heb, anderzijds omdat ik bang ben dat ze wat van hem vinden dan. Dat maakt ook dat ik het tot nu toe niet durfde te delen hier, omdat ik ook bang ben dat ik hier niet een goed beeld weergeef, het is natuurlijk maar één kant van het verhaal en maar één deel van onze relatie.

Ook ben ik me ervan bewust dat een aantal dingen vaag zijn, maar dat houd ik graag zo vanwege privacy.

. Het punt is dat hij soms erg boos kan zijn. (voorbeelden weggehaald ivm herkenning)

De manier waarop zijn boosheid geuit wordt wisselt, maar het gaat vaak gepaard met veel schreeuwen, mij uitschelden, spullen gooien (soms gericht op mij of gewoon een kant op), spullen kapot maken, dreigen (door dingen te zeggen of door fysiek tegenover me te staan als het ware). Hij is nog nooit echt fysiek naar mij toe geweest, op een keer een kleine/lichte duw na of spullen die me (zacht) raken. Ik denk dat er dagelijks wel iets is wat ik doe wat hem boos maakt, maar de heftigheid varieert. Het schreeuwen en schelden komt vrijwel altijd voor, de rest wisselt en gebeurt misschien wekelijks of maandelijks.

Wanneer ik probeer aan te geven dat ik hier last van heb of dat ik het niet oké vind (weggehaald ivm herkenning) . .

Voorbeeld weggehaald

Weggehaald

Wat kan ik nog doen? Op welke manier kan ik hem wel erkennen en ervoor zorgen dat hij zich niet zo hoeft te laten triggeren en zo naar mij toe te reageren? Ik zou zo graag willen dat het wel goed gaat, dat hij niet meer zo boos hoeft te worden en ik het gewoon goed kan doen. Ik voel me zo angstig telkens en ik weet niet meer hoe ik het telkens kan goed maken als niets lijkt te helpen?


*
Er is een nieuw topic geopend.

relaties/vervolg-op-wat-doe-ik-verkeerd ... #p34742565
*
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-06-2023 10:59
Reden: Notitie Moderator toegevoegd.
41.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mooi zo, dat je niet meer wilt.

Dat is echt al een grote mentale sprong!

Jemig, ik denk niet eens na wanneer ik ga stofzuigen, hoe ik precies stofzuig en hoe laat ik daarmee klaar wil zijn....... Dus al je 'klopt ooks' vind ik totaal niet kloppen!

Als ik stofzuig terwijl mijn man thuis komt, dan zwaait hij naar me en loopt door om zijn tas uit te pakken en alles op te ruimen en laat mij gewoon even de klus afmaken. Er word niet 1 woord aan vuil gemaakt. Het is gewoon zoals het is. Hij komt thuis in mijn bubbel, waarin op dat moment word stof gezogen.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben nu een huurwoning To?
Alle reacties Link kopieren
.
jahallo222 wijzigde dit bericht op 30-05-2023 21:51
Reden: Herkenbaarheid
99.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
jahallo222 wijzigde dit bericht op 30-05-2023 21:52
Reden: Herkenbaarheid
98.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lila-Linda schreef:
30-05-2023 11:19
en die blijft haar hele leven 6?
Nee maar ik spaar voor haar en als ze ouder wordt gaat ook de kinderbijslag omhoog. En ik neem aan dat bij TO de kosten buiten levensonderhoud om ook gewoon gedeeld gaan worden. Ik betaal paardrijden voor kind ook niet alleen.

Maar ja je kan het allemaal net zo duur maken als je wil he en ik denk dat je beter als kind in tweedehands kleding kan lopen dan fulltime in deze situatie zitten tussen je vader en moeder.
'If you're gonna be dumb, you've gotta be tough'
Alle reacties Link kopieren
.
jahallo222 wijzigde dit bericht op 30-05-2023 21:52
Reden: Herkenbaarheid
99.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
jahallo222 wijzigde dit bericht op 30-05-2023 21:55
Reden: Herkenbaarheid
99.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
jahallo222 wijzigde dit bericht op 30-05-2023 21:56
Reden: -
99.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maar je woont er toch al? Kan hij niet wat anders huren? Hier bouw ik gewoon meettijd op tijdens het huren van de huidige woning. Volgens mij kan de inschrijving gesplitst worden bij relatiebreuk. Op wiens naam staat de huurwoning? Bel anders de woningbouw en leg het voor. Kan hij tijdelijk naar familie ?
sprinkelmoes wijzigde dit bericht op 30-05-2023 11:59
20.57% gewijzigd
'If you're gonna be dumb, you've gotta be tough'
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
sprinkelmoes wijzigde dit bericht op 30-05-2023 12:00
97.89% gewijzigd
'If you're gonna be dumb, you've gotta be tough'
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, dat is ook zo: zodra hij thuis komt, moet jij netjes gekapt en gekleed opzitten, het eten moet klaar staan, de rode loper uitgerold en moet je zwoel naar hem toe komen lopen, als je ziet dat hij met de rechtervoet de deur instapt. Maar stapt hij met zijn linkervoet de deur door, dan moet je alleen blijven zitten, glimlachen en hem welkom thuis wensen.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Tijdelijk exclusief gebruik
Indien de situatie thuis onhoudbaar is, kan de rechter gevraagd worden om te bepalen dat een van beiden de woning tijdelijk niet meer mag betreden zodat de ander daar (met de kinderen) rustig kan wonen. Dit wordt een voorlopige voorziening genoemd. Er is dan altijd sprake van een rechtszaak met advocaten. Het definitieve gebruik van de woning wordt dan in de bodemprocedure toegewezen.

Toewijzen van de huurwoning door de rechter
Indien er sprake is van een rechtszaak bij de echtscheiding, dan kan de rechter verzocht worden om de huurwoning aan één partner toe te wijzen. De rechter weegt de belangen.

De ouder die tijdens het huwelijk het grootste deel van de zorg voor de kinderen heeft gedragen zal, in het geval van strijd, na de scheiding doorgaans ook de meeste zorgtaken krijgen en daarmee ook het huurhuis. Het gebruik van de woning wordt in feite aan de kinderen verstrekt
'If you're gonna be dumb, you've gotta be tough'
Alle reacties Link kopieren
.
jahallo222 wijzigde dit bericht op 30-05-2023 21:56
Reden: Herkenbaarheid
99.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zouden jullie trouwens misschien mijn quotes willen verwijderen?
Alle reacties Link kopieren
Jahallo222 schreef:
30-05-2023 11:43
Dat klopt en
Heb je de woningcorporatie gebeld hoe dat bij deze corporatie werkt als je uit elkaar gaat? Dat is niet overal hetzelfde.

Je moet dit, behalve de financiële berekeningen hoe je het maandelijks redt, even goed uitzoeken allemaal.
En ik zou tevens alleen naar de hypotheekverstrekker gaan of je de koopwoning alleen zou kunnen financieren.

Dat kun je beter nu helder hebben voor jezelf want hij gaat alles dwarsliggen straks.

En ik zou VT betrekken en voor een omgangsregeling gaan.
peertjes wijzigde dit bericht op 30-05-2023 12:08
10.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als hij recht houdt op sociale huur en nog ingeschreven staat dan lijkt het me vrij duidelijk dat hij wat anders kan gaan huren. En ik zou het allemaal eens goed uitrekenen qua proef berekeningen want hoe krom het ook is...soms houd je meer over onder de streep wanneer je minder werkt als alleenstaande moeder. Daar ben ik ook achter gekomen en het scheelt echt. En voor mensen daarover vallen dat ik dat advies geef... Als TO minder werkt krijgt ze wellicht meer maar aan de andere kant scheelt het ook weer een dag kinderopvang toeslag dus hoeft het niet persee te zijn dat de belastingbetaler dan meer kwijt is aan haar. Plus zodra kind ouder is kan er altijd weer opgeschaald worden in uren.

Het gaat gewoon even over het hier en nu en wat nu het beste is voor TO en kind.
'If you're gonna be dumb, you've gotta be tough'
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me ook (weer) verbaasd over dat voorbeeld van het huishouden. Er is niet een "op tijd" of "niet goed genoeg" als het op het huishouden aankomt. Ja, als je midden in de nacht de wekker zet om de slaapkamer te gaan stofzuigen, dan zou hij daar iets van kunnen zeggen ja, maar verder... nee hoor. Je doet het wanneer je het doet. En je doet het zoals jij het doet. Mijn vriend maakt ook anders schoon dan ik (hij is secuurder). Maar echt niet dat hij daar ooit iets van heeft gezegd. Of dat ik het naar zijn maatstaven ben gaan doen. Waarom zouden we? Jij bent toch geen schoonmaker in het ziekenhuis die op gezette tijden, vaste klussen moet doen?
Alle reacties Link kopieren
Lila-Linda schreef:
30-05-2023 11:19
en die blijft haar hele leven 6?
Nee, maar to's kind wordt natuurlijk ouder en zelfstandiger en dat geeft tegen die tijd ook meer ruimte om ander of meer te werken met meer inkomsten. Dus duurdere leeftijd geeft ook vaak mogelijkheid tot meer inkomen vergaren. Toen mijn kinderen jong waren en ons inkomen niet hoog, kostte het hebben van kinderen ons niet veel en bleef er meer over dan dat ze kostten. Kan nu natuurlijk anders zijn, maar met een lager inkomen en dito uitgaven kan het best meevallen. Verzekeringen hoeven niet en wonen en verwarmen moet je toch. Dan is het eten, hobby's/uitjes , kleding en dat kun je ook allemaal basic houden.
Alle reacties Link kopieren
Hoerabanaan schreef:
30-05-2023 12:19
Nee, maar to's kind wordt natuurlijk ouder en zelfstandiger en dat geeft tegen die tijd ook meer ruimte om ander of meer te werken met meer inkomsten. Dus duurdere leeftijd geeft ook vaak mogelijkheid tot meer inkomen vergaren. Toen mijn kinderen jong waren en ons inkomen niet hoog, kostte het hebben van kinderen ons niet veel en bleef er meer over dan dat ze kostten. Kan nu natuurlijk anders zijn, maar met een lager inkomen en dito uitgaven kan het best meevallen. Verzekeringen hoeven niet en wonen en verwarmen moet je toch. Dan is het eten, hobby's/uitjes , kleding en dat kun je ook allemaal basic houden.
maar dan nog is een kind geen verdienmodel
Alle reacties Link kopieren
Poeszie schreef:
30-05-2023 11:20
Heel goed bezig!

Dat voorbeeld over die huishoudelijke klus; wie is hij om te bepalen wat jij doet en op elke tijdstip en of jij moet communiceren als jij het anders doet dan HIJ had gepland. Hij legt de schuld bij jou neer, als jij dit, dan hoeft hij niet zo te reageren. Maar hij gaat voorbij aan het feit dat hij dit alles überhaupt niet voor je hoeft te bepalen
Je man gedraagt zich als je vader die zijn dochter een opdracht geeft en dat jij aan het eind van de dag je taak gedaan hebt. Dat is zijn rol helemaal niet. Hij is niet je vader en jij bent niet zijn kind.
In een huishouden met 2 volwassenen heb je een gelijkwaardig huishouden en werkt de een niet in opdracht van de ander.
Alle reacties Link kopieren
Jahallo222 schreef:
30-05-2023 11:46
Ja, hij had het me wel gevraagd of ik het wilde doen en ik wist wel dat hij graag 'rustig' thuis wilde komen ivm allerlei drukte.
Mijn ex wilde ook vaak 'rustig' thuiskomen en kon daar ook geirriteerd over worden. Dat pikte ik niet. Ik was geen betaalde huishouder en als mijn aandeel in dat huishouden niet klaar was, dan moest hij zelf maar wieberen. Koptelefoon op en in een kamer je terugtrekken. Of met kind naar buiten. Of (verzin het). Het is niet zo dat je in een gezin recht hebt op je rust als je uit je werk komt. Meestal is dat gezin niet een knopje wat je aan en uit kunt zetten wanneer het jou uitkomt of die een volume knop heeft die je kunt dempen als je vindt dat er teveel drukte is. Je kunt niet verwachten dat de rest van de wereld op zijn/haar teentjes loopt om jou in je rust te laten thuiskomen en dat is een besef waar vooral jij van doordrongen moet zijn to. Een gezin hebben gaat dag en nacht door en je kunt niet van je omgeving eisen dat ze gewassen en gestreken klaarzitten met hun smoel dicht, zodat jij er geen last van hebt na je werk.
Als je even moet ontprikkelen na je werk, kun je dat op een volwassen (= rustig en beheerst met inleving in elkaar) manier met elkaar bespreekbaar maken. En dan kun je in oplossingen gaan denken. Bijvoorbeeld: als ik thuiskom pak ik even mijn fiets om een rondje te fietsen. Of ik duik even een half uurtje de schuur in, ga even naar de gastenkamer half uurtje muziek luisteren.
Ik denk dat als je een zeer prikkelgevoelige partner hebt (die mensen bestaan, ook partners in het autisme spectrum kunnen dit soort afspraken geregeld nodig hebben) dat er best afspraken over te maken zijn. Maar eisen dat de wereld zich aan hén aanpast en boos zijn als je het niet krijgt zoals jij vindt waar je recht op hebt, nee, dat kan niet. Dan had je geen relatie met kinderen moeten krijgen. Die hebben nl. een eigen leven en staan niet afgesteld om altijd maar te zorgen dat jij je niet hoeft te storen. Met de boze bui ben je nl. zélf de storende factor en ben je ánderen tot last. Veel meer dan de persoon die aan het stof zuigen is.

Maar dat hoef je je man niet uit te willen leggen hoor to, want die zal dat nooit zo (willen) zien. Die kijkt niet naar zichzelf.
hoerabanaan wijzigde dit bericht op 30-05-2023 15:05
13.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lila-Linda schreef:
30-05-2023 12:20
maar dan nog is een kind geen verdienmodel
dat zegt ook niemand? Men vertelt haar dat het misschien wel meevalt aan kosten.
Alle reacties Link kopieren
Hoerabanaan schreef:
30-05-2023 12:33
dat zegt ook niemand? Men vertelt haar dat het misschien wel meevalt aan kosten.
Ja n.a.v. Lila zelf die vind dat een kind geen verdienmodel is.

Het is niet meer dan logisch dat iemand de dingen als kindgebonden budget meerekent als ze wil gaan scheiden. Dat is evengoed inkomen als wanneer je geld krijgt voor werk. Alle beetjes helpen. Die bijdrage is ook voor huisvesting.
'If you're gonna be dumb, you've gotta be tough'
Alle reacties Link kopieren
Luister je de podcasts van Claudia Krumme al? Of lees haar boek van Leed naar Liefde.
Versterk en voed jezelf met kennis en (zelf)inzichten daarmee doorzie je nog beter de situatie waar je in zit. Wachten in eindeloze valse hoop zal je niet helpen om de stap te zetten.
Alle reacties Link kopieren
.
jahallo222 wijzigde dit bericht op 30-05-2023 21:57
Reden: Persoonlijk
99.68% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven