Wat doen jullie zoal iedere avond?

26-11-2019 14:31 247 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af wat andere stellen nou zo'n beetje de hele week 's avonds doen samen.
Natuurlijk hebben wij beiden heus wel eens een afspraak of een verplichting, maar soms heb je ook van die weken dat er niks hoeft en we allebei thuis zijn
Dan zet je "maar weer" een serie op Netflix aan, maar soms voelt dat allemaal zo blahhhh
Bij avond vier op rij na het eten "wat zullen we kijken?" denk ik dan soms: jeetje er moet toch meer te doen zijn? Wat zouden andere mensen nou week in week uit doen als ze uit hun werk komen. (ja ik weet, je kan ook er op uit en dingen gaan doen, maar het geld is ook niet oneindig en ik vind het op zich lekkerom 's avonds ook rustig thuis te zijn).

En doen jullie ook veel "voor jezelf" 's avonds? Als in: dat je in je eentje boven gaat zitten met een boek of zo? Of richt je je toch ook wel veel op de ander

Gewoon nieuwsgierig, zonder oordeel.
Alle reacties Link kopieren
Ik houd erg van puzzelen, puzzels, kruiswoordpuzzels en sudoku's, lezen en een beetje muziek maken en mijn man, ja ûh die speelt met Lego (voor volwassenen)...
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
consuelabananahammok schreef:
26-11-2019 17:12
Ja maar kom op, rummicub.
Dat kan je toch eigenlijk niet hardop zeggen :D
Ik ben dol op spelletjes en ja, ook rummikub. :heart: Maar man heeft er een hekel aan dus gebeurt het nooit. :'(

As we speak zit man trouwens te gamen en ik achter de laptop. Gisteravond hebben we samen gegamed. Soms kijken we samen tv en man speelt ook veel piano of zit boven achter zijn pc.
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen beiden in de hoofdstad en hebben nu 12 jaar een lat-relatie. Hij is het grootste gedeelte van het jaar op tour met zijn band in het buitenland, dus als hij er is, dan maken we veel tijd voor elkaar vrij. Wat we dan vaak 's avonds doen samen:

- uit eten en daarna naar de film
- kletsen en rode wijn drinken in het open raam en plaatjes draaien
- naar een concert van een leuk bandje
- dansen
- een film kijken op de beamer
- avondwandeling door de stad
- bij gezamenlijke vrienden wat gaan drinken
- en natuurlijk: seksie times :hyper: :heart:
tistochwat wijzigde dit bericht op 26-11-2019 21:23
0.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zie de bank doordeweeks zelden. Werk tot laat meestal. Ik ben alleen, maar met ex-man zat ik zelden doordeweeks op de bank ivm ons werk. Moet er ook niet aan denken iedere avond met iemand samen.
1 keer per week ga ik heel vroeg naar bed als ik voel dat ik echt moe ben en ook kan slapen , 20.30 /21 uur, omdat ik al jaren slecht slaap.
Alle reacties Link kopieren
Bij vrienden wat drinken
Terras
Werken
Filmpje kijken (of Netflix)
Wandelen
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
26-11-2019 18:35
Join the club.

Zegt mij gewoon niets, al die Engelstalige films en reeksen.

Ik krijg de films die ik digitaal opneem al niet gekeken :-).
zijn ook films en reeksen van eigen bodem ze...
Wat veel dingen doen sommigen...ik kom rond kwart voor zes thuis, kook, eet samen met kind. Help met huiswerk of knutselen samen of zoiets. Kind heeft behoefte aan tijd alleen, trekt zich dan uurtje terug. Ik doe dan wasje, afwas, opruimen, rekeningen, nakijken of les voorbereiden. Acht uur even kletsen met kind en voorlezen. Vanaf half negen ligt de avond open en dan ben ik meestal moe. Slaap of vroeg of hang wat op de bank. Man is vaak pas om 22 thuis. Elke maand gaan we wel x doordeweeks uit eten, film of schouwburg. Weekenden zijn we actiever en ook echt vrij, omdat ik door de week in de avond bijna alle huishoudelijke zaken doe.
Alle reacties Link kopieren
Naast studie en lezen ook nog kleuren voor volwassen, op forum kijken (indien mogelijk), voorbereiding werk, hond uitlaten.
Man zit op stock exchange, doet de bedrijfs admin. Kantoor @ home.
Soms diner menu bedenken voor de volgende dag, meestal doe ik dat 's middags.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Vriend en ik brengen denk ik hooguit 3 avonden per week samen door, hij werkt onregelmatig en daarnaast sporten we ook allebei nog 1 avond. Ik zou er eerlijk gezegd ook niet aan moeten denken om elkaar 7 avonden te zien, heb echt wel tijd voor mezelf nodig.
Ik doe ook niet veel bijzonders: beetje forummen, netflixen, lezen, TV kijken met een half oog, vaatwasser uitruimen, wasje draaien. In het voorjaar en zomer ben ik wel actiever - in de tuin, of nog een rondje wandelen of fietsen, maar met dit weer ben ik de deur niet uit te branden.
Dus ik herken het meh-gevoel van TO wel een beetje. Met een vriendin wil ik vanaf januari een wijncursus gaan doen, daar verheug ik me wel op.

(Ik heb het nu trouwens over doordeweekse avonden, in het weekend heb ik (of wij samen) bijna altijd wel 1 van de 2 avonden "iets" (etentje ,verjaardag).
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Wandelen of hardlopen, sportles (zwemmen/dansen), lekker lang natafelen met een toetje en een kopje koffie of thee, film of serie kijken op de bank of beiden ons eigen ding. Dan gaat mn vriend gamen en ik een boek lezen, in bad, op de computer of zo iets.
Spelletjes doen we ook wel eens, maar vooral als er familie of vrienden over de vloer zijn. Soms uiteten of naar de bios, verjaardag etc maar dat is meestal in t weekend - en ook niet elk weekend.
Niemand heeft seks? Als wij samen thuis zijn gaan we zwemmen, wandelen (zomers), tv kijken en meestal ook rollebollen, samen lekker douchen en daarna schenken we een borrel in.
kindrebel schreef:
26-11-2019 23:25
Niemand heeft seks? Als wij samen thuis zijn gaan we zwemmen, wandelen (zomers), tv kijken en meestal ook rollebollen, samen lekker douchen en daarna schenken we een borrel in.
Dat zou een beetje lullig zijn voor de koters, pa en ma seksend op de bank en daarna samen onder de douche.

Met pubers vind ik dat sowieso wel een gepuzzel. Het neukt niet echt lekker als je om 22:00 je bed in duikt en je weet dat in de kamer naast je een waarschijnlijk nog niet slapend kind ligt, en boven je ook een wakker exemplaar.
Bij ons wisselt het nogal. Er zijn weken dat we elkaar in de avond maar een uurtje zien, en weken dat we hele avonden samen zijn.
Wij kunnen heerlijk tegen elkaar aan hangen en een boek lezen, muziek erbij en kaarsen. Of ik forum en hij kijkt tv, we koken (soms uren) en dan eten we alles op, of we neuken het behang van de muren af, we hebben bezoek, hij klust/ik sport, hij sport/ik doe nog wat in het huishouden, we luisteren muziek of doen een bordspel, we maken een puzzel. We studeren, of gaan uit, spreken af met vrienden, doen de administratie of de was.
En als we even teveel langs elkaar heen heeft geleefd sluit één van ons de stroom af, ook al heeft de ander het druk. Dat bleken we allebei te doen af en toe, om even de boel stil te zetten en gewoon maar even samen te zijn.
Oh, en soms gaan we om 20.00 uur slapen. Hij, of ik, of samen. Als we moe zijn doen we dat gewoon.
kindrebel schreef:
26-11-2019 23:25
Niemand heeft seks? Als wij samen thuis zijn gaan we zwemmen, wandelen (zomers), tv kijken en meestal ook rollebollen, samen lekker douchen en daarna schenken we een borrel in.
Ik lees bijna alleen maar seks juist. Dat is bij mij niet echt het eerste wat in me opkomt bij de vraag "wat doen jullie 's avonds?".

Wij hebben maar een saai seksleven vergeleken bij de forummers als ik het zo lees.
COtweepuntnul schreef:
26-11-2019 15:04
Oh op vrijdag doen we altijd een non digital Friday: mobiels weg en dan kiezen we omstebeurt een plaat (echt een LP :)) die we draaien. En we drinken er een wijntje bij.
Leuk!! Die ga ik onthouden. Wij hebben veel plaatjes maar luisteren ze eigenlijk zelden..
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
26-11-2019 23:25
Niemand heeft seks? Als wij samen thuis zijn gaan we zwemmen, wandelen (zomers), tv kijken en meestal ook rollebollen, samen lekker douchen en daarna schenken we een borrel in.

Nee joh, gatver.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
26-11-2019 23:25
Niemand heeft seks? Als wij samen thuis zijn gaan we zwemmen, wandelen (zomers), tv kijken en meestal ook rollebollen, samen lekker douchen en daarna schenken we een borrel in.
Ja, wij, had ik ook geschreven
Alle reacties Link kopieren
Malinois schreef:
26-11-2019 23:28
Dat zou een beetje lullig zijn voor de koters, pa en ma seksend op de bank en daarna samen onder de douche.

Met pubers vind ik dat sowieso wel een gepuzzel. Het neukt niet echt lekker als je om 22:00 je bed in duikt en je weet dat in de kamer naast je een waarschijnlijk nog niet slapend kind ligt, en boven je ook een wakker exemplaar.
Wij seksen gewoon hoor als puber op haar kamer is. Tv aan en gaan. Als ik moet gaan wachten tot zij slaapt heb ik nooit meer seks.
Alle reacties Link kopieren
AliM schreef:
26-11-2019 17:26
Ben de laatste Nederlander zonder Netflix :facepalm:
Nee hoor!!
Tv staat meestal aan op iets dat mijn vrouw aan het kijken is en naar gelang ik het leuk genoeg vind kijk ik mee. Alleen de zondagavond wil ik per se Lubach zien.
Verder zitten we allebei op de ipad/telefoon, ik veelal hier op het forum. Daarna naar bed, soms nog uurtje lezen in bed voor het slapen omdat me dat met tv aan niet lukt.
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
26-11-2019 23:56
Ik lees bijna alleen maar seks juist. Dat is bij mij niet echt het eerste wat in me opkomt bij de vraag "wat doen jullie 's avonds?".

Wij hebben maar een saai seksleven vergeleken bij de forummers als ik het zo lees.
seks is voor ons voor de tijden dat de pubers afwezig/slapend zijn
Vaak in het weekend in de ochtend.
Doordeweeks spontaan 's avonds? Dat komt binnenkort weer, ze gaan een keer het huis uit
beetjegek schreef:
27-11-2019 07:31
Ja, wij, had ik ook geschreven
Dan heb ik over jouw post heen gelezen.
Alle reacties Link kopieren
Mmm bij ons
Maandag traint dochter (nu te donker om zelf te fietsen)
Dinsdag train zoon (40 km weg dus altijd mee om te rijden)
woensdag traint dochter (nu te donker om zelf te fietsen)
Donderdag train zoon /en dochter klimt dat (40 km weg dus altijd mee om te rijden) op donderdag zaalvoetbal ik ook nog zelf dus gaat mijn vrouw met de kids mee)
Dus vrijdag t/m zondag in deze donkere periode lekker filmpje spelletje met elkaar of apart, bij beter weer lekker buiten zitten lopen wandelen fietsen etc.
Snowpink schreef:
26-11-2019 23:56
Ik lees bijna alleen maar seks juist. Dat is bij mij niet echt het eerste wat in me opkomt bij de vraag "wat doen jullie 's avonds?".
Bij ons is dat elke avond een optie. Wij hebben bijna elke avond een gesprek in deze strekking: "Zullen we eerst zwemmen/wandelen/serie kijken en dan wippen?"
Gisteren voor het eerst samen gerummikubt :love: Laatste keer dat ik het gespeeld had is zeker 15 jaar geleden. Was toch weer leuk!
We spelen af en toe een spelletje, en hebben ons voorgenomen dat in de winter vaker te doen. Als het 's avonds donker is zijn we niet erg actief meer en zitten we uren op de bank met de tv aan en de laptop op schoot (forummen, online spelletjes, dat soort dingen). Gemiddeld eens per week duiken we samen de jacuzzi in.
In de zomer zitten we buiten te lezen of te internetten, fiets ik soms een rondje, of wandelen we samen nog even 's avonds. Of we tuinieren nog wat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven