Wat doen jullie zoal iedere avond?

26-11-2019 14:31 247 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af wat andere stellen nou zo'n beetje de hele week 's avonds doen samen.
Natuurlijk hebben wij beiden heus wel eens een afspraak of een verplichting, maar soms heb je ook van die weken dat er niks hoeft en we allebei thuis zijn
Dan zet je "maar weer" een serie op Netflix aan, maar soms voelt dat allemaal zo blahhhh
Bij avond vier op rij na het eten "wat zullen we kijken?" denk ik dan soms: jeetje er moet toch meer te doen zijn? Wat zouden andere mensen nou week in week uit doen als ze uit hun werk komen. (ja ik weet, je kan ook er op uit en dingen gaan doen, maar het geld is ook niet oneindig en ik vind het op zich lekkerom 's avonds ook rustig thuis te zijn).

En doen jullie ook veel "voor jezelf" 's avonds? Als in: dat je in je eentje boven gaat zitten met een boek of zo? Of richt je je toch ook wel veel op de ander

Gewoon nieuwsgierig, zonder oordeel.
Op zondag tv avondje, Keizersvrouwen, Arjen Lubach en Harkum. (Die laatste serie, tip! Supergrappig.)

Ik speel een instrument, en daar ben ik sowieso 2x per week savonds voor de deur uit.

Sporten onlangs weer opgepakt.

En verder: af en toe zie ik vrienden savonds, ga ik even de stad in, soms uitgebreid koken. Op de muziek en zondagavond na, geen vast ritme.
kindrebel schreef:
26-11-2019 23:25
Niemand heeft seks? Als wij samen thuis zijn gaan we zwemmen, wandelen (zomers), tv kijken en meestal ook rollebollen, samen lekker douchen en daarna schenken we een borrel in.
Ja, ook wel, maar dat komt niet standaard in me op moet ik zeggen.

We vragen wel eens aan elkaar: wat zullen we gaan doen? En dan roepen we niet "Seks!" :mrgreen:

's avonds is ook de enige tijd die we echt voor onszelf hebben. Overdag zijn we of aan het werk of druk met de kinderen. Dus we hebben dan allebei behoefte aan zelf bepalen wat we doen.
Eten, klein huishouden, kinderen met huiswerk helpen, lezen, spelletje, seks, slapen.

Sport, tv of Netflix op dagen dat dat er is
Pfff... iedere avond samen voor de TV. Ik moet er niet aan denken.
Wij zitten hooguit een avond per week voor de TV. Verder hebben we ieder onze hobby's en sport. Deze week bijvoorbeeld maandag volleybal, dinsdag vergadering, woensdag vergadering, donderdag naar film in filmhuis, vrijdag verjaardag.
Zitten jullie dan bij geen enkele vereniging/sport?
lottie_74 schreef:
27-11-2019 10:05
Pfff... iedere avond samen voor de TV. Ik moet er niet aan denken.
Wij zitten hooguit een avond per week voor de TV. Verder hebben we ieder onze hobby's en sport. Deze week bijvoorbeeld maandag volleybal, dinsdag vergadering, woensdag vergadering, donderdag naar film in filmhuis, vrijdag verjaardag.
Zitten jullie dan bij geen enkele vereniging/sport?
Wie is “jullie”?
lottie_74 schreef:
27-11-2019 10:05
Pfff... iedere avond samen voor de TV. Ik moet er niet aan denken.
Wij zitten hooguit een avond per week voor de TV. Verder hebben we ieder onze hobby's en sport. Deze week bijvoorbeeld maandag volleybal, dinsdag vergadering, woensdag vergadering, donderdag naar film in filmhuis, vrijdag verjaardag.
Zitten jullie dan bij geen enkele vereniging/sport?
He wat een fijne post zonder oordeel!
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
27-11-2019 10:28
He wat een fijne post zonder oordeel!
en ze heeft ook zo goed gelezen!
Alle reacties Link kopieren
Sporten 2 avonden (apart van elkaar want hij sport niet) Verder gamen (ik niet, kijk dan serie) en voor de rest in bed liggen met serie (samen of alleen)n in het weekend vaak lekker uit eten/bios
Alle reacties Link kopieren
cranberryjuice schreef:
26-11-2019 14:39
Precies. Mijn vriend wilt ook elke avond weer een film kijken soms heb ik daar ook geen zin in. En dan belanden we gewoon samen in bed. 🤣. Dus netflix of seks. Naar buiten gaan geen optie want kind van 5 dat slaapt.
Netflix and chill dus! :D
Alle reacties Link kopieren
Haha we zijn dus best gemiddeld als ik het zo lees.
Al vind ik dat sommigen wel bizar volle weken hebben. Ik zou gek worden als ik 3 avonden moest sporten en 2 avonden sociale activiteiten had. Heb echt wel een beetje tijd zonder planning nodig na mn werk.
Maar ja, anderen worden weer gek van tv kijken blijkbaar :)
Wel grappig om via dit topic even bij iedereen in de huiskamer te gluren...
beetjegek schreef:
27-11-2019 07:32
Wij seksen gewoon hoor als puber op haar kamer is. Tv aan en gaan. Als ik moet gaan wachten tot zij slaapt heb ik nooit meer seks.
Ik vind dat niet prettig en ook geen tv of iets anders. Seks waarbij ik de hele tijd na moet denken of ik teveel geluid maak en of het bed niet teveel kraakt vind ik niet erg prettig. Dus we moeten iets creatiever zijn momenteel
Alle reacties Link kopieren
Malinois schreef:
27-11-2019 13:39
Ik vind dat niet prettig en ook geen tv of iets anders. Seks waarbij ik de hele tijd na moet denken of ik teveel geluid maak en of het bed niet teveel kraakt vind ik niet erg prettig. Dus we moeten iets creatiever zijn momenteel
Is ook niet ideaal nee, maar we seksen te graag.
Seks is de beste tijdsbesteding in de avond
Alle reacties Link kopieren
Wij doen vrij weinig tot niets 's avonds. Bankhangen , tv kijken en dan houdt het wel op. Ik ben ongeneeslijk ziek en heb iedere week levensverlengende chemotherapie. Door de chemo en mijn ziekte ben ik ontzettend moe. In de weekenden gaan we wel regelmatig leuke dingen doen, maar de volgende 2 à 3 dagen ben ik totaal uitgeput.
Enjoy the little things in life
Ik heb dodelijk saaie avonden maar daar kies ik zelf voor dus ik klaag niet. Vrijwel iedere avond Netflixen, snoepen, op tijd naar bed en lezen tot ik in slaap val.

Ik ga niet graag weg 's avonds en ben graag thuis. Behalve in het weekend uit eten of naar de film maar ook niet ieder weekend.
ikke46 schreef:
27-11-2019 14:28
Wij doen vrij weinig tot niets 's avonds. Bankhangen , tv kijken en dan houdt het wel op. Ik ben ongeneeslijk ziek en heb iedere week levensverlengende chemotherapie. Door de chemo en mijn ziekte ben ik ontzettend moe. In de weekenden gaan we wel regelmatig leuke dingen doen, maar de volgende 2 à 3 dagen ben ik totaal uitgeput.
:redrose:

Heftig hoor!
BlaZoo schreef:
27-11-2019 10:12
Wie is “jullie”?
TO en partner
Alle reacties Link kopieren
's Zomers zijn we actiever dan in de winter, maar dan nog: koken en eten, samen douchen, Netflixen, seks, borreltje doen ergens, uit eten, spelletjes doen, wandelen met de hond, bloggen.

Geen kinderen, dus dat zal schelen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond een wandelingetje gemaakt, dat doen we 's zomers erg vaak, maar gisteravond was het ook heerlijk buiten. Verder tv kijken, lezen, kletsen, kinderen naar bed brengen en voorlezen, in bad/douchen.
Alle reacties Link kopieren
lottie_74 schreef:
27-11-2019 10:05
Pfff... iedere avond samen voor de TV. Ik moet er niet aan denken.
Wij zitten hooguit een avond per week voor de TV. Verder hebben we ieder onze hobby's en sport. Deze week bijvoorbeeld maandag volleybal, dinsdag vergadering, woensdag vergadering, donderdag naar film in filmhuis, vrijdag verjaardag.
Zitten jullie dan bij geen enkele vereniging/sport?
Niet iedereen vindt een vergadering een leuke invulling van z'n avond.
Alle reacties Link kopieren
Hier doordeweeks 2 a 3 avonden sporten, maar dat doe je ook niet de volledige avond toch? Dus daarna kan ik dan bijvoorbeeld nog tv kijken, een boek lezen, iets in het huishouden doen etc.
Bee_Kind schreef:
27-11-2019 15:13
Niet iedereen vindt een vergadering een leuke invulling van z'n avond.
Niet bepaald nee! Heb al een hekel aan vergaderingen op m'n werk, laat staan op m'n vrije avond :proud:
Alle reacties Link kopieren
Doubletree20 schreef:
27-11-2019 15:16
Niet bepaald nee! Heb al een hekel aan vergaderingen op m'n werk, laat staan op m'n vrije avond :proud:
Precies! En ik vergader ook al genoeg (te veel) overdag :-P
Alle reacties Link kopieren
Onze avondvulling:

- Serie/TV;
- Kletsen;
- Seks;
- Hij gamen, ik knutselen;
- Als het goed weer is: uurtje wandelen (en daarna soms ergens iets drinken);
- Hangen (met telefoon, een boek, whatever);
Alle reacties Link kopieren
Meestal zijn we 2 a 3 avonden per week niet samen (een aan het sporten, ander aan het sporten, de ene afspraak met vrienden, de ander weg voor werk etc.).
Als we samen eten proberen we zoveel mogelijk aan tafel te eten.
Op sommige dagen blijven we dan lang natafelen en verhuizen we daarna naar de bank waar we muziek luisteren en kletsen en meestal borduur ik dan wat.
Op andere dagen zijn we moe en blijven we minder lang natafelen, dan kijken we vaak een film of serie.
En in de zomer gaan we nog wel eens een stuk fietsen of wandelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven