Wat hebben we nu precies?

08-08-2010 20:10 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds twee/drie maanden iets met een jongen, en we zitten nu in de bekende tussenfase. We hadden elkaar al een paar keer gezien daarvoor, via gemeenschappelijke vrienden.

Ik heb al wel aangegeven dat ik niet iets wil 'voor alleen zomaar nu', maar iets voor nu en, als alles goed gaat, dat uit kan groeien tot meer.

We zien elkaar zo'n 2/3 keer per per week, sms-en ook nog een paar keer per week.

Probleem is dat ik niet zo goed tegen onzekerheid kan. Ik eigenlijk al wel verliefd op hem, maar ik weet niet of hij dat ook op mij is. Als we samen zijn maakt me die onzekerheid me ook een beetje zenuwachtig, waardoor ik afstandelijker ben dan ik eigenlijk zou willen. Onbewust wil ik mezelf niet te kwetsbaar opstellen.

Hij geeft ook wel signalen dat hij me leuk vind, en toen hij op vakantie was miste hij me ook wel. Maar hij is niet iemand die over gevoelens praat.

Nu ben ik een beetje in dubio of ik er over moet beginnen, of moet wachten en er over een maand ofzo over begin. Maar wachten...tja, het houdt me wel erg bezig. Ik ben nogal een piekeraar, niet zo goed voor de nachtrust en werk.

En of ik er nu over begin of over een maand, dat zou niet zoveel uit moeten maken als het goed zit, denk ik dan.

Vanavond zouden we nog even bellen, ik zit er nu over te denken om dan te vragen wat we nu precies hebben. Of moet ik dat juist niet doen, maar dan weet ik dat ik me er te veel me bezig houd in gedachten.

Poeh, lastig, kerels
quote:emaille schreef op 08 augustus 2010 @ 21:28:

Nee, je gaat zeggen dat je tot over je oren bent!Haha, dan heb ik wel gelijk duidelijkheid! Als hij dan bleek wegtrekt weet ik genoeg.
quote:calvijn1 schreef op 08 augustus 2010 @ 21:05:

[...]

Wat schattig!

Nou he? Het voelde gewoon een beetje als een huwelijksaanzoek. Niet dat ik ooit ten huwelijk gevraagd ben

Hij maakte er wel echt een speciale avond van. Lekker etentje, kaarsjes en toen de vraag. Echt heel leuk om eens zo mee te maken.
quote:Klapstoel schreef op 08 augustus 2010 @ 21:25:

Hij belde net en ben er verder niet over begonnen, is ook niet zo handig over de telefoon. Afspraakje gemaakt, ga ik gewoon mijn gevoelens tonen en niet zo suf zenuwachtig doen.

Bij een geschikt moment zeg ik dan gewoon dat ik hem heel erg leuk vind, en dan kijken hoe hij reageert.

Vind het gewoon zo spannend allemaal, omdat ik hem echt heel leuk vind!Je vindt het minder eng om met hem het bed te delen dan om te vragen hoe hij jou ziet?
quote:wuiles schreef op 08 augustus 2010 @ 21:33:

[...]

Je vindt het minder eng om met hem het bed te delen dan om te vragen hoe hij jou ziet?

Ja eigenlijk wel. En hij wist toen al wel dat ik niet zomaar een fling wilde, dus als hij me wel zo zou zien had hij dat wel aangegeven. Het is wel een eerlijke jongen, die zou daar geen misbruik van maken. Maar goed, dat weet je nooit 100 procent zeker, maar dat vertrouwen heb ik wel.

Ik vind het moeilijk om te zeggen: ik ben verliefd op je. Of tenminste, waarschijnlijk meer op de reactie. Dat hij dan zegt dat hij dat niet is. Terwijl er niet echt een duidelijke aanwijzing is dat hij dan ineens zegt dat hij dat nooit zal gaan worden. Maar de angst dat het mogelijk is, daar maak ik me zorgen om.
Wat zou er in het ergste geval kunnen gebeuren als hij niet verliefd op jou is denk je?
quote:Klapstoel schreef op 08 augustus 2010 @ 21:40:

[...]

Ja eigenlijk wel. En hij wist toen al wel dat ik niet zomaar een fling wilde, dus als hij me wel zo zou zien had hij dat wel aangegeven. Het is wel een eerlijke jongen, die zou daar geen misbruik van maken. Maar goed, dat weet je nooit 100 procent zeker, maar dat vertrouwen heb ik wel.

Ik vind het moeilijk om te zeggen: ik ben verliefd op je. Of tenminste, waarschijnlijk meer op de reactie. Dat hij dan zegt dat hij dat niet is. Terwijl er niet echt een duidelijke aanwijzing is dat hij dan ineens zegt dat hij dat nooit zal gaan worden. Maar de angst dat het mogelijk is, daar maak ik me zorgen om.

Hij is verliefd of hij is het niet. Of jij het hem nu vraagt of niet.

Wil liever in onzekerheid blijven?
@biebje

Dan zou ik niet verder willen gaan met hem. Ik vind hem wel heel leuk, maar ik wil wel iemand die mij ook echt leuk vind.

Maar als hij het niet ziet zitten, zou dat wel even kl*te zijn, maar er zijn ergere dingen in het leven. Dat komt dan wel weer goed.
quote:Chardonnay schreef op 08 augustus 2010 @ 21:48:

[...]

Hij is verliefd of hij is het niet. Of jij het hem nu vraagt of niet.

Wil liever in onzekerheid blijven?De onzekerheid niet fijn. Proberen dapper te zijn, waarschijnlijk flap ik er dan vanzelf wel uit: ik ben verliefd op je!
Eejjjjj....doe nou es even rustig aan. Haal adem. Zennn....X-D

Jullie zijn pas twee/ drie maanden aan het daten. En dan nu al vragen stellen over serieusheid/toekomst? Een man die dat aan mij vraagt jaagt mij onmiddelijk terug in mijn auto en naar huis. Alleen.

Calm down...en geniet eens rustig van je verliefdheid. Bouw het rustig op. Verliefdheid is als een goede pizza...rustig van genieten, als je te gretig bent verslik je je.

Tijd genoeg meisje!
Huts!
quote:BellatrixVanDetta schreef op 08 augustus 2010 @ 22:00:

Jullie zijn pas twee/ drie maanden aan het daten. En dan nu al vragen stellen over serieusheid/toekomst? Een man die dat aan mij vraagt jaagt mij onmiddelijk terug in mijn auto en naar huis. Alleen.

Calm down...en geniet eens rustig van je verliefdheid. Bouw het rustig op. Verliefdheid is als een goede pizza...rustig van genieten, als je te gretig bent verslik je je.

Tijd genoeg meisje!

Dat is inderdaad ook een mooie aanpak. Maar dan heb ik geen zekerheid. Dat moet ik dan wel proberen los te laten, vertrouwen hebben in mezelf en dat het goed gaat. Klinkt goed, maar weet niet of ik dat zo in me heb.

Maar, als ik eerlijk ben, als ik zeg dat ik verliefd op hem ben en hij gaat er gelijk vandoor, als het ware, dan zegt dat ook wel genoeg. Dan is hij dat niet en gaat ie dat ook niet worden meer.

Ik zal hem inderdaad maar niet aan het schrikken maken met een te serieus toekomstverhaal met een goudvis, drie kindjes en een appelboom...als hij daar mee zou komen zou ik me ook rot schrikken en ervandoor gaan
Maar, als ik eerlijk ben, als ik zeg dat ik verliefd op hem ben en hij gaat er gelijk vandoor, als het ware, dan zegt dat ook wel genoeg. Dan is hij dat niet en gaat ie dat ook niet worden meer.

Precies!

Wanneer heb je afgesproken?

Laat je de uitkomst weten?

Jullie zijn pas twee/ drie maanden aan het daten. En dan nu al vragen stellen over serieusheid/toekomst? Een man die dat aan mij vraagt jaagt mij onmiddelijk terug in mijn auto en naar huis. Alleen.Eh.... Lijkt mij rijkelijk laat. Ik zou na een maand al willen weten waar ik aan toe ben. But oh well, wat weet ik er nu helemaal van. Dat lastige gedoe altijd. Nee natuurlijk hoef je geen toekomst met elkaar uit te stippelen, maar wat mij betreft mag er vrij snel exclusiviteit met elkaar afgesproken worden.

Tijd genoeg meisje!Twee/drie maanden daten is voor mij reden tot duidelijkheid. Je kunt zelfs een relatie hebben zonder het direct te hebben over je kleinkinderen en hun bezoek in het bejaardetehuis.
Als het er is, is het er.

Ik ken geen bekende tussenfase. Mij is gevraagd of ik verkering wou en nu 5 jaar later is het er nog steeds haha.
quote:Maleficent schreef op 08 augustus 2010 @ 20:17:

Sorry maar jouw nick

Dat dacht ik ook Male

Klapstoel: als ik het zo hoor zit het wel goed tussen jullie eerlijk gezegd. Wat je moet doen is: eerlijk zijn. Is heel moeilijk, en heel eng. Maar gewoon zeggen: 'Ik vind je leuk. Waar gaat dit nu naar toe?' Misschien heeft hij daar ook al vaak over nagedacht.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ik vind ook dat je gewoon moet vragen of jullie nu echt wat hebben..

Wie weet vraagt hij zich hetzelfde af...
quote:Klapstoel schreef op 08 augustus 2010 @ 22:26:

[...]

Dat is inderdaad ook een mooie aanpak. Maar dan heb ik geen zekerheid. Dat moet ik dan wel proberen los te laten, vertrouwen hebben in mezelf en dat het goed gaat. Klinkt goed, maar weet niet of ik dat zo in me heb.

Ik zal hem inderdaad maar niet aan het schrikken maken met een te serieus toekomstverhaal met een goudvis, drie kindjes en een appelboom...als hij daar mee zou komen zou ik me ook rot schrikken en ervandoor gaan

Zekerheid heb je sowieso nooit...iets met geen garanties in de liefde.

Voor de rest kan ik me helemaal vinden in je post en de 'aanpak'.
Morgen zie ik hem, en dan laat ik blijken hoe ik me voel en wat ik voel voor hem.

Vind het wel spannend allemaal!
Spannend

Maar hou vooral voor ogen dat je veel te bieden hebt in een relatie en je het waard bent en dat het graag is of niet. Het is geen eenrichtigsverkeer
Dat is absoluut waar DNM, maar ik blijf erbij...drie maanden is wel erg pril.

Maar goed, dat ben ik. Ik kijk zelf altijd veel langer de kat uit de boom.

Hopelijk komt het goed voor onze Klapstoel!
Huts!
quote:Klapstoel schreef op 09 augustus 2010 @ 13:23:

Morgen zie ik hem, en dan laat ik blijken hoe ik me voel en wat ik voel voor hem.

Vind het wel spannend allemaal!Vergeet je niet dat je vooral moet zeggen wat je voor hem voelt. Want met hints kunnen de meeste mensen niet zoveel. Misschien is hij ook wel onzeker en durft hij de hints niet te zien zoals jij ze bedoelt.
Ik vind niet dat je kunt zeggen dat na zo lang de dag daar is om te vragen hoe het nu zit, net zoals het bij de ene 'relatie' gelijk duidelijk is en bij de andere totaal niet. Dat ligt denk ik ook een beetje aan de aard van de personen en aan de heftigheid van de verliefdheid. Bij mijn vorige relatie was het ook gelijk liefde op het eerste gezicht van beide kanten en ik heb toen later gewoon gevraagd vanaf welke datum we nu wat hadden, anders zouden we nooit een jubileum kunnejn vieren :p Ik heb geleerd dat jongens het over het algemeen alleen maar enorm waarderen als je eerlijk bent, je kwetsbaar op durft te stellen ipv zo twijfelend en onzeker te doen. Heel veel succes morgen Klapstoel, hoop dat het goed uitpakt voor je, keep the faith! ;)
Ben echt zenuwachtig voor vanavond! Vind het erg moeilijk om positief te denken momenteel. Ga er al bijna vanuit dat ie als reactie op mijn 'ik vind je heel erg leuk' zo'n reactie krijg van 'ik vind jou ook leuk klapstoel, maar ....'

We slapen ook niet samen vanavond, hij heeft het te druk met werk. Nu heeft hij ook wel een erg drukke baan, snap natuurlijk ook wel dat hij fris en fruitig bij een belangrijke vergadering wil verschijnen.

Ik maak me ook veel te druk erover, maar het soms lastig om er niet over na te denken. Ook al geen zin in werk, and the mind wanders...

Wordt er gewoon een beetje verdrietig van, omdat ik al van een negatief scenario uit ga. Wat natuurlijk eigenlijk nergens op slaat.

Stom! ga mezelf maar even motiveren en positief denken met een kopje thee en een koekje.
Succes ik ben benieuwd wat hij hij antwoord!
Succes!!! Probeer het niet te groot te maken. Als hij niet wil, dan is dat erg jammer maar daar kom je ook wel weer overheen. Maar probeer het wel iets verder te trekken dan dat jij hem erg leuk vindt en hij jou ook. Ik ken een boel erg leuke mensen voor wie ik toch echt kriebels voel... eerlijkheid! Wat zal dat opluchten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven