Wat ik nog nog meer doen...

18-01-2010 18:33 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mede forummers,

( Wat kan ik nog meer doen)....

Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen en ik hoop dat jullie reakties mij kunnen helpen.

Ik heb sinds een half jaar een relatie met een hele lieve, leuke man. Het 'gaat' eigenlijk heel erg goed, als we samen zijn. En dat is nu precies het probleem. Ik wilde rustig aan doen in het begin, ben altijd bang om mezelf volledig te geven, hij wilde er voor gaan, volledig, alles of niets. Dus had ik zoiets van ach waarom niet. Laat ik het es anders doen, mijn muurtje afbreken en er gewoon van genieten. Ik moet zeggen het was heerlijk in het begin. We zagen elkaar zo'n 3/4 x pw op onze vrije dag waren we samen in de weekenden waren we samen. We deden leuke dingen samen, kookten samen en gingen samen uit. Maar nu is alles anders... Dit is al ruim 1,5 maand zo. Hij smst me nooit terug, of pas na 2 dagen. Hij belt nooit. We zien elkaar 1/2 xpw en soms maar 1x pw en dan is het omdat we samen op dans(zouk)les zitten. Ik heb al 2x een gesprek met hem gehad hierover en dat ik zo niet door wil gaan en hem gevraagd wat hij wil, maar hij wil ermee doorgaan, hij wil niet stoppen, want hij vind me leuk en lief en ziet wel wat in ons. Hij zit momenteel in een dip persoonlijk als financieel. Maar hij zegt dat hij z'n rust weer moet vinden en dat het niets met mij te maken heeft. En steeds denk ik weer ok ik kijk het nog aan, hopend dat het anders zal gaan. Het is leuk als we samen zijn en ik merk dan ook wel dat hij echt om me geeft, maar zodra hij weg is, is er een complete radiostilte totdat ik iets laat horen. Het is zo frustrerend en het doet zo'n pijn. Ik weet het gewoon niet meer, mijn verstand zegt dat het over is, dat dit geen relatie is, maar mijn gevoel zegt dat ik niet zonder hem wil en kan. Dan denk ik, ik ben nu niet gelukkig met hem, maar zonder hem ben ik ook niet gelukkig....

Wat vinden jullie, denken jullie dat er nog hoop is, dat dit nog goed komt, of klamp ik me vast aan een strohalm (het komt niet door mij). Ik weet niet meer wat ik nog moet doen. Ik wacht soms dagen op een sms, geef hem de tijd de ruimte. Hij gaat naar dansavonden zonder mij, ben ik pas achter gekomen. Ik geef hem alle vrijheid die hij nodig heeft, wat kan ik nog meer doen?

Alvast bedankt!
anoniem_22685 wijzigde dit bericht op 18-01-2010 18:40
Reden: titel moet zijn: WAT KAN IK NOG MEER DOEN...
% gewijzigd
Ach, die van mij is net zo. Bel ik hem na een paar dagen maar eens om te vragen of hij nog leeft. :-)
Ik denk dat het tijd wordt voor een goed gesprek waarbij jij aangeeft waar jij behoefte aan hebt want nu klinkt alsof jij je helemaal naar hem schikt.

PS wees bereid om er tijdens/na dat gesprek ook werkelijk een punt achter te zetten als er niet uitkomt wat je nodig hebt. Anders heeft een gesprek niet zoveel zin.
2 dingen:

- of hij heeft geen geld om smsjes te versturen (je zei dat hij in een financiele dip zit) en spaart totdat hij wel moet smsen (omdat jij iets stuurt).

- of hij heeft een ander ontmoet op de dansschool.
Heb je wel eens gevraagd of hij in eerdere relaties ook zo was? Dan weet je of dit tijdelijk is, of bij hem hoort. En dan kun jij bepalen wat je daarmee wilt, kun je op deze manier met hem verder, of wil je meer?
quote:Haley schreef op 18 januari 2010 @ 18:46:

Ik denk dat het tijd wordt voor een goed gesprek waarbij jij aangeeft waar jij behoefte aan hebt want nu klinkt alsof jij je helemaal naar hem schikt.

PS wees bereid om er tijdens/na dat gesprek ook werkelijk een punt achter te zetten als er niet uitkomt wat je nodig hebt. Anders heeft een gesprek niet zoveel zin.

Hi Haley,

je hebt gelijk het is ook tijd voor een goed gesprek, het 3e gesprek in 1 maand tijd. Ik heb ook het idee dat ik me compleet voor hem wegcijfer. Dat ik me idd naar hem schik, maar ja verliefdheid hè. Ik weet dat ik voet bij stuk moet houden en de relatie moet beeindigen, maar dat is makkelijker gezegt dan gedaan. Moet ik hem een ultimatum stellen, of moet ik blijven wachten totdat het beter met hem gaat....
[quote]butterflygirl schreef op 18 januari 2010 @ 18:33:

Dan denk ik, ik ben nu niet gelukkig met hem, maar zonder hem ben ik ook niet gelukkig....

Bovenstaande mag natuurlijk niet de reden zijn dat je dan toch maar bij hem blijft.

Het is niet prettig en raar als zijn spontane gedrag naar jou toe ineens verandert. Nu kan het te maken hebben met zijn dip, maar ook met de eerste erge verliefdheid die wat gaan liggen is. Maar dat zou je zo extreem niet voelen dan me dunkt.

Begrijpelijk dat je niet wilt opgeven zolang hij zegt dat er niets scheelt, al zegt jouw gevoel iets anders.

Als jouw gevoel zegt dat er iets niet juist is, intuïtie, is dat meestal ook zo. Dus dan zou ik me de volgende keer niet laten afschepen met een 'niets aan de hand', maar eens doorvragen?

Als het zo blijft en je hebt het er moeilijk mee, moet je je toch eens afvragen of je dit nog langere tijd ziet zitten... En niet met in het achterhoofd dat je zonder hem ook niet gelukkig bent (dat ben je nu dus ook niet en dat is toch niet de bedoeling), want na hem komt er uiteindelijk wel weer een ander, dat komt allemaal wel weer goed.
quote:Verkademeisje schreef op 18 januari 2010 @ 18:59:

Heb je wel eens gevraagd of hij in eerdere relaties ook zo was? Dan weet je of dit tijdelijk is, of bij hem hoort. En dan kun jij bepalen wat je daarmee wilt, kun je op deze manier met hem verder, of wil je meer?

Hi,

zijn vorige relaties waren goed, zegt hij. Er ontbrak natuurlijk wel iets aan, maar zo heeft hij nooit gedaan. Zijn laatste ex is er vandoor gegaan met een ander. Hij zegt ook dat hij een terugval heeft. Ik weet alleen niet hoe zijn smsgedrag enzo was. Hij zei al in het begin dat hij geen smser is, maar hij stuurde wel altijd een smsje terug en s'ochtends en s'avonds een smsje.
BFG, dit klinkt niet best!

Niet je intuitie verloochenen en tijd voor duidelijkheid! Succes

Oja, en geen smoesjes..'ik ben geen smser'>> dan kan je bellen!!
quote:butterflygirl schreef op 18 januari 2010 @ 19:03:

Hi Haley,

je hebt gelijk het is ook tijd voor een goed gesprek, het 3e gesprek in 1 maand tijd. Ik heb ook het idee dat ik me compleet voor hem wegcijfer. Dat ik me idd naar hem schik, maar ja verliefdheid hè. Ik weet dat ik voet bij stuk moet houden en de relatie moet beeindigen, maar dat is makkelijker gezegt dan gedaan. Moet ik hem een ultimatum stellen, of moet ik blijven wachten totdat het beter met hem gaat....

Ik heb in jouw schoenen gestaan. Gesprek na gesprek na gesprek. Achteraf zie ik: hij moet uit eigen beweging aan je denken, je smsen, je bellen, bij je willen zijn. En blijkbaar heeft hij die behoefte niet. Heel hard maar dan weet je eigenlijk genoeg. Je moet zelf bepalen hoe lang je wilt wachten maar stel voor jezelf een grens. Die grens kun je hem vertellen, hoeft niet. Je wilt geen geforceerd gedrag van zijn kant, toch? Kijk liever wat hij uit zichzelf doet.

Toen ik het uitmaakte, huilde hij tranen met tuiten omdat hij me niet kwijtwilde. Ik heb toch doorgezet omdat al die maanden niet tot hem doorgedrongen was dat IK op deze manier niet gelukkig was. Mijn omgeving redeneerde: misschien snapt hij nu wat hij kwijt is. Maar ik heb nooit meer wat van hem vernomen. Zo diep zat de liefde dus.

(inmiddels nieuw lief vriendje dus geen spijt hoor )
quote:marie_liselotte1981 schreef op 18 januari 2010 @ 19:20:

BFG, dit klinkt niet best!

Niet je intuitie verloochenen en tijd voor duidelijkheid! Succes

Oja, en geen smoesjes..'ik ben geen smser'>> dan kan je bellen!!

Dank je ML

Het is ook tijd voor duidelijkheid, maar hij laat zoals gewoonlijk weer niets van zichzelf horen
quote:Haley schreef op 18 januari 2010 @ 19:23:

[...]

Ik heb in jouw schoenen gestaan. Gesprek na gesprek na gesprek. Achteraf zie ik: hij moet uit eigen beweging aan je denken, je smsen, je bellen, bij je willen zijn. En blijkbaar heeft hij die behoefte niet. Heel hard maar dan weet je eigenlijk genoeg. Je moet zelf bepalen hoe lang je wilt wachten maar stel voor jezelf een grens. Die grens kun je hem vertellen, hoeft niet. Je wilt geen geforceerd gedrag van zijn kant, toch? Kijk liever wat hij uit zichzelf doet.

Toen ik het uitmaakte, huilde hij tranen met tuiten omdat hij me niet kwijtwilde. Ik heb toch doorgezet omdat al die maanden niet tot hem doorgedrongen was dat IK op deze manier niet gelukkig was. Mijn omgeving redeneerde: misschien snapt hij nu wat hij kwijt is. Maar ik heb nooit meer wat van hem vernomen. Zo diep zat de liefde dus.

(inmiddels nieuw lief vriendje dus geen spijt hoor )jeetje, eind goed al goed in jouw geval! Ik ben echt blij voor je en ik vind het knap van je dat je het door hebt kunnen zetten. Ik had het al es bijna uit gemaakt en ik zeg bijna want hij wilde het niet doorzetten. Hij hield me vast, dicht tegen me aan en zei me dat het goed zou komen. Ik was toen opgelucht, wilde hem niet kwijt en ook nu eigenlijk niet. Ik weet niet wat voor ultimatum ik hem zou kunnen stellen. Ik begon met zijn smsjes niet te beantwoorden, ook zijn telefoontje liet ik gewoon gaan. Tot ik wel opnam en hij vroeg wat er was. Of dat ik zo deed omdat hij niets van zich liet horen. Hij is zich er dus van bewust. Weet heel goed dat ik er slecht tegen kan om dagen niets te horen. Hij moet idd uit eigen beweging aan mij denken, contact opnemen enz. Ik wil het niet forceren vandaar ook dat ik mezelf wegcijfer. Ik wacht tot hij komt. Tot hij iets laat horen en tot die tijd zit ik alleen maar te balen en te stressen!
[quote]mellie001 schreef op 18 januari 2010 @ 19:05:

[quote]butterflygirl schreef op 18 januari 2010 @ 18:33:

Dan denk ik, ik ben nu niet gelukkig met hem, maar zonder hem ben ik ook niet gelukkig....

Bovenstaande mag natuurlijk niet de reden zijn dat je dan toch maar bij hem blijft.

Dat is het probleem, dat is juist wel de reden dat ik bij hem blijf. Ik ben in jaren niet zo gelukkig geweest, echt waar. Ik ben sinds 7 jaar weer verliefd. Ik stond er nooit voor open. En buiten dat hebben we in dit half jaar een leuke vriendenkring om ons heen opgebouwd. Allemaal mensen met dezelfde hobby als wij. We spraken dan ook vaak af om te gaan dansen. Dat ben ik dan ook kwijt. Het is niet zo simpel als dumpen die hap en verder met mijn leven. Hij zit gewoon in dat leven en als ik met hem stop moet ik ook met alles eromheen stoppen...
Jullie zijn net een half jaar samen, het is al anderhalve maand niet leuk, dus na 4,5 maanden samen bedenk jij dat dit niet is wat je wilt.

Wat let je om te zeggen; He Piet, ik vond het heel gezellig met je, maar wij willen verschillende dingen in een relatie. Laten we er mee stoppen en ieder onze eigen weg gaan.

Je kunt echt wel zonder hem hoor. Ik zou hier zelf echt voor bedanken. Je hebt het al uitgesproken naar hem, er veranderd niets, en zelfs al vindt hij je echt geweldig en is het zijn persoonlijke situatie, dat veranderd niets. Dan kijkt ie maar of je nog in bent voor een relatie als hij zijn sores op een rijtje heeft en wel aan je behoefte kan voldoen.
Het eerste halfjaar al niks van 'm horen en gaan zitten wachten op sms-jes..klinkt meer als date fase en niet als een relatie.
quote:Madhe schreef op 18 januari 2010 @ 21:59:

Jullie zijn net een half jaar samen, het is al anderhalve maand niet leuk, dus na 4,5 maanden samen bedenk jij dat dit niet is wat je wilt.

Wat let je om te zeggen; He Piet, ik vond het heel gezellig met je, maar wij willen verschillende dingen in een relatie. Laten we er mee stoppen en ieder onze eigen weg gaan.

Je kunt echt wel zonder hem hoor. Ik zou hier zelf echt voor bedanken. Je hebt het al uitgesproken naar hem, er veranderd niets, en zelfs al vindt hij je echt geweldig en is het zijn persoonlijke situatie, dat veranderd niets. Dan kijkt ie maar of je nog in bent voor een relatie als hij zijn sores op een rijtje heeft en wel aan je behoefte kan voldoen.

Madhe,

wat jij zegt jouw advies, dat zou ik iemand anders ook adviseren om te doen. Maar ja voor een ander weet je het altijd beter hè. Ik denk ook dat ik verder niets meer kan doen. Ik kan praten en that's it maar ik besef dat ik zo niet langer door kan blijven gaan....
Lieve meiden,

Ik heb met hem gesproken en hem gevraagd of hij ermee wil stoppen weliswaar over de telefoon. Hij wil er niet mee stoppen en ik zie hem morgen en dan gaan we praten.

Ik hoop morgen dus meer te weten....
Natuurlijk wil hij niet stoppen, hij heeft geen probleem met de relatie zoals die gaat want hij regisseert alles. Inmiddels heeft hij waarschijnlijk ook al wel in de gaten dat ie zo met jou om kan gaan dus geen reden om te stoppen. Jij bent er voor hem als hij jou nodig heeft, andersom helaas niet.

En wel grappig dat je zelf schrijft dat je een ander hetzelfde advies zou geven om te stoppen. Dit betekent toch dat je zelf ook wel snapt dat hier verder niks goeds meer uit kan voortkomen?

Hoe langer je deze relatie in stand houdt, hoe moeilijker het wordt om toch van hem los te komen.

Doe dit jezelf niet aan, volgens mij ben je daar een te aardige meid voor.
quote:butterflygirl schreef op 18 januari 2010 @ 22:38:

Lieve meiden,

Ik heb met hem gesproken en hem gevraagd of hij ermee wil stoppen weliswaar over de telefoon. Hij wil er niet mee stoppen en ik zie hem morgen en dan gaan we praten.

Lieve schat, aan dit soort acties heb je he-le-maal niks. Dit is verkapt om bevestiging vragen, liefst ook nog met een dun zielig stemmetje.

Ik hoop dat je je morgen anders opstelt; laat zien dat je jezelf als een hoofdprijs beschouwt en als hij je zo niet behandelt, je prima zonder hem kunt.
quote:Haley schreef op 18 januari 2010 @ 23:07:

[...]

Lieve schat, aan dit soort acties heb je he-le-maal niks. Dit is verkapt om bevestiging vragen, liefst ook nog met een dun zielig stemmetje.

Ik hoop dat je je morgen anders opstelt; laat zien dat je jezelf als een hoofdprijs beschouwt en als hij je zo niet behandelt, je prima zonder hem kunt.Ik ga in iedergeval mijn stinkende best doen en voet bij stuk houden hoor!
quote:butterflygirl schreef op 18 januari 2010 @ 22:11:

[...]

Madhe,

wat jij zegt jouw advies, dat zou ik iemand anders ook adviseren om te doen. Maar ja voor een ander weet je het altijd beter hè. Ik denk ook dat ik verder niets meer kan doen. Ik kan praten en that's it maar ik besef dat ik zo niet langer door kan blijven gaan....Ach joh, ik weet het voor mezelf ook altijd heel goed. Kwestie van het advies toepassen
[quote]rastafun schreef op 18 januari 2010 @ 23:04:

Natuurlijk wil hij niet stoppen, hij heeft geen probleem met de relatie zoals die gaat want hij regisseert alles. Inmiddels heeft hij waarschijnlijk ook al wel in de gaten dat ie zo met jou om kan gaan dus geen reden om te stoppen. Jij bent er voor hem als hij jou nodig heeft, andersom helaas niet.

Jij slaat echt de spijker op z'n kop.... Jeetje zeg

wat stom van mezelf zeg, tuurlijk heeft hij geen probleem, hij regisseerd het idd. En kan dus ook doen en laten wat hij wil. Pfft een echte eye-opener bedankt!
quote:Madhe schreef op 19 januari 2010 @ 20:50:

[...]

Ach joh, ik weet het voor mezelf ook altijd heel goed. Kwestie van het advies toepassen Tja je kent het wel....de beste stuurlui staan aan wal ;)
Ja, dus lekker je eigen leven weer in handen nemen en ga gewoon door met je danshobby! Je laat je liefde voor de dans toch niet afhangen van een man?! So what als ie daar ook is.

Plenty more fish in the sea....uh, mannen op de dansvloer!
quote:maria100 schreef op 19 januari 2010 @ 22:57:

Ja, dus lekker je eigen leven weer in handen nemen en ga gewoon door met je danshobby! Je laat je liefde voor de dans toch niet afhangen van een man?! So what als ie daar ook is.

Plenty more fish in the sea....uh, mannen op de dansvloer! Ja het is toch het belangrijkst om je eigen leven in je eigen handen te hebben. Ik ben nu veel te veel afhankelijk van hem. Van zijn plannen en of die wel of niet doorgaan. Jeetje wat stom zeg. Nou gelukkig waren het maar 6 maanden. Ik zal het wel moeilijk krijgen hoor bij het dansen als hij er is, maar je hebt gelijk het is mijn hobby en eigenlijk meer mijn passie en die geef ik voor niemand op!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven