Wat is de beste oplossing

30-10-2019 09:54 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, waar zal ik beginnen..
Ik ben een jongeman midden de 20 die momenteel op het einde zit van een relatie en ik weet niet precies wat ik ermee moet doen. Ik schets even de situatie, ik ga over alles eerlijk zijn en geen details achterwege laten want ik wil een eerlijke mening.
Ik kamp met drugs-, drank- en gokproblemen.
September 2017: We starten de relatie, in het begin gaat alles goed en kunnen het goed vinden met elkaar. We doen veel dingen samen (reizen, eten, uitgaan)
Hoe langer de relatie hoe minder goed dat we kunnen communiceren met elkaar, we beginnen ons te enerveren en maken voor de kleinste dingen ruzie.
Toen heb ik het slechte pad genomen en mij proberen terug gelukkig te doen voelen met de problemen die ik hierboven aanhaalde.
Februari 2019: We beslissen om uit elkaar te gaan omdat alles uitgekomen was.
Mei 2019: We komen terug samen bij elkaar.
In het begin gaat terug alles goed, tot de ruzies terugkwamen, deze kwamen ook erger. Nu kwam er fysiek geweld bij (niet van mijn kant), maar ze begon te duwen, slaan, ...
Ik ben dan terug het foute pad op gegaan, waar ik natuurlijk heel veel spijt van heb.

Nu zijn we terug uit elkaar, maar dan besef ik wel hoe goed ze was.
Het probleem is als we bij elkaar zijn maken we veel ruzie, zijn we niet bij elkaar missen we elkaar zo hard en ik ben radeloos was de beste oplossing nu is ..
Van mezelf ben ik bewust dat ik hulp moet gaan zoeken want alleen kan ik dit niet meer aan.
Naar de huisarts om hulp te vragen bij je problemen met drugs, drank en gokken is een heel mooi begin.
Ik kamp met drugs-, drank- en gokproblemen.

Alles wat daarna komt is niet relevant.
Je hebt een relatie met drank, drugs en gokken. Daar past niet een ander persoon bij. Maak het eerst uit met je verslavingen. Wordt stabiel, evenwichtig en pas daarna zou je, nadat je echt goed op jezelf woont en verleidingen kunt pareren, eens voorzichtig op zoek naar een partner.
Ze was niet goed, want ze sloeg en duwde je.
Jij was niet goed voor haar en zij niet voor jou. Jullie moeten niet meer bij elkaar komen. En jij moet naar een afkickkliniek. Jij hebt te ernstige problemen om in een relatie te zitten.
Los je problemen op en ga daarna eens kijken of een relatie iets voor je is.
Jullie halen niet het beste in elkaar naar boven. Ga eerst werken aan je verslavingen, zorg ervoor dat je sterk genoeg bent om niet meer terug te vallen. Daarna kun je pas gaan kijken of het tussen jullie nog kan gaan werken.
Ik weet niet of zij wel zo goed voor je is als ze je slaat en schopt...

Maar meld je bij verslavingszorg en zorg dat je wordt opgenomen om je verslavingsproblematiek aan te pakken.
Daar worden ook je onderliggende problemen aangepakt. Oh ja, en zorg ervoor dat je een lang traject aangaat. Vier weken is te kort.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ah leuk, een nieuwe forummer, welkom!

Ik denk dat je jouw verslavingen los moet zien van jullie destructieve relatie. Aan je verslavingen kan je werken. Dat kan goed komen. Zoek hulp!

Aan jullie relatie zou ik niet meer werken. Jullie hebben elkaar inmiddels teveel gekwetst. Dat komt niet meer goed. Als je het toch weer probeert, zal het alleen maar leiden tot meer stress en het risico dat je weer toegeeft aan je verslavingen.

Kies voor jezelf en zoek daar hulp bij!
yette wijzigde dit bericht op 30-10-2019 10:19
1.16% gewijzigd
Eerst je laten opnemen in een kliniek voor al je verslavingen, dan samen op een cursus effectief communiceren.
Maar ja, eigenlijk moet je niet samen willen zijn met een vrouw die je duwt en slaat, fysiek geweld is zooooo kansloos.
ik geef mn bek ook maar een douw
Je bent nu niet in de positie voor een relatie. Zoek hulp voor je problemen en los ze op. Dat kan je echt maar je moet er wel echt voor gaan en niet vluchten... daarna zal je zien dat je heel anders in t leven staat en dat zij het waarschijnlijk ook niet helemaal is...

Ik heb ook een drugsprobleem.gehad. na het beëindigen van een relatie was ik helemaal kapot. Ik heb dat drugsprobleem opgelost en heb al heel lang geen drugs meer gebruikt. Ook geen behoefte meer aan. Nu heb ik een nieuwe vriend die veel beter bij mij en mijn situatie past.
Dankuwel voor de berichten.
Ik weet dat ik mijn problemen moet aanpakken ik ben me daar ook van bewust. Volgende week heb ik een afspraak bij een ambulante instelling.
Het doet pijn om iemand te lossen die je echt heel graag zag en dat je ook wel beseft dat het mijn eigen schuld is ..
Wat jullie zeggen klopt wel dat ik eerst mijn problemen moet aanpakken en daarna pas iemand anders in mijn leven laten.
Tja, ik snap dat een partner zo wanhopig word van iemand zoals TO.

Ik hoop dat jullie uit elkaar blijven. En dat jij echt werkt aan je problemen en je vriendin ook eens met iemand gaat praten over het waarom ze in zo'n relatie blijft en dan zo reageert op je ipv gewoon weg te gaan/uit te maken.
Daar zit ook iets niet goed.

Jullie zijn niet goed voor elkaar en jij hebt daarnaast ook nog eens echt zware problemen.
Jullie passen niet bij elkaar en jij kunt sowieso geen relatie hebben met zulke verslavingen. Dat laatste is nog het belangrijkste, ga daar eerst iets aan doen. Pas als jij een tijd helemaal nuchter bent en niet meer gokt, kun je weer een relatie aangaan. Ga naar de huisarts en vraag om hulp, je kunt niet alleen afkicken van dit alles.
Februari 2019: We beslissen om uit elkaar te gaan omdat alles uitgekomen was.
Mei 2019: We komen terug samen bij elkaar.

Wat was er veranderd waardoor je dacht dat het toen wel zou werken?
En wat is er nu veranderd waardoor je denkt dat het nu eventueel wel zou werken?

Het maakt verder niet uit of zij goed is of slecht. Jullie zijn niet goed voor elkaar. Wees eerst maar goed voor jezelf en pak je problemen aan.
Je relatie is niet je grootste probleem. Wanneer ga je je problemen aanpakken? En hoe?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
yette schreef:
30-10-2019 10:15
[/b]Ah leuk, een nieuwe forummer, welkom!

Ik denk dat je jouw verslavingen los moet zien van jullie destructieve relatie. Aan je verslavingen kan je werken. Dat kan goed komen. Zoek hulp!

Aan jullie relatie zou ik niet meer werken. Jullie hebben elkaar inmiddels teveel gekwetst. Dat komt niet meer goed. Als je het toch weer probeert, zal het alleen maar leiden tot meer stress en het risico dat je weer toegeeft aan je verslavingen.

:rofl:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
yette schreef:
30-10-2019 10:15
[/b]Ah leuk, een nieuwe forummer, welkom!

:rofl:

Wat niet vetgedrukt is moet wel vetgedrukt. Laptop doet stom.
nouschi wijzigde dit bericht op 30-10-2019 11:13
5.48% gewijzigd
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Stap 1 ; haar voorgoed uit je leven zetten
stap 2 ; werken aan je problemen en verslavingen

Als het dan beter met je gaat heb je haar ook helemaal niet meer nodig want ze brengt niet het beste in je naar boven en in een fijne relatie is geen plaats voor duw en trek werk.

Weg met haar en werken aan jezelf.
Ja en?
Goh wat herkenbaar. Ook ik heb 3.5 jaar een relatie gehad met een man die ook drank drugs en gokverslaafd was. Waarom ik zo lang bij hem bleef? geen idee.. Was gek op hem en hield me vast aan de goede momenten. Dat wantrouwen liet ik maar op de koop toe. Heel fout natuurlijk. Wij hebben onze hele relatie alleen maar aantrekken en afstoten gehad. De relatie was echt giftig, en dat is die van jullie ook. Het gaat nooit werken zolang jij niet aan je problemen werkt, want je hebt alleen maar een relatie met je verslaving. We zijn nu 3 maanden uit elkaar maar mis hem nog steeds. Wel minder als begin maar toch. Zal hier toch doorheen moeten, want een relatie zal het nooit meer worden. Daar is echt teveel voor gebeurd.
Dus ik zou zeggen: werk aan je verslavingen, ga een tijdje alleen het leven aan, en als dat goed voelt dan kan je altijd weer verder kijken voor een relatie. Maar dit geeft teveel stress voor jullie beiden
Snow2018 schreef:
30-10-2019 13:47
Goh wat herkenbaar. Ook ik heb 3.5 jaar een relatie gehad met een man die ook drank drugs en gokverslaafd was. Waarom ik zo lang bij hem bleef? geen idee.. Was gek op hem en hield me vast aan de goede momenten. Dat wantrouwen liet ik maar op de koop toe. Heel fout natuurlijk. Wij hebben onze hele relatie alleen maar aantrekken en afstoten gehad. De relatie was echt giftig, en dat is die van jullie ook. Het gaat nooit werken zolang jij niet aan je problemen werkt, want je hebt alleen maar een relatie met je verslaving. We zijn nu 3 maanden uit elkaar maar mis hem nog steeds. Wel minder als begin maar toch. Zal hier toch doorheen moeten, want een relatie zal het nooit meer worden. Daar is echt teveel voor gebeurd.
Dus ik zou zeggen: werk aan je verslavingen, ga een tijdje alleen het leven aan, en als dat goed voelt dan kan je altijd weer verder kijken voor een relatie. Maar dit geeft teveel stress voor jullie beiden
Dag Snow,

Wat je zegt is helemaal waar, ik heb momenteel te veel problemen om iemand lief te hebben. Laat staan iemand in mijn leven te hebben als vriendin.
We horen elkaar nog steeds en gaan wel als vrienden uit elkaar en wilt mij steunen en helpen bij mijn problemen. Wanneer ik nood heb aan een babbel ben ik er altijd welkom.
Bij mij is het ook zo dat ze zegt dat ik in de week echt een droom ben als huisman (ik kook, doe de vaat, kuis het huis), maar eens het weekend is krijg ik een soort monster in mijn hoofd.
In de week snak ik ook niet neer die verleidingen, maar eens het weekend wordt .. :(
Je hebt door je verslaving weinig zelfvertrouwen en daarom blijf je bij iemand die jou slaat en duwt. Werk aan je verslaving, word een ander mens en je lust en liefde voor deze vriendin zal als sneeuw voor de zon verdwijnen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
truantje schreef:
30-10-2019 15:05
Dag Snow,

Wat je zegt is helemaal waar, ik heb momenteel te veel problemen om iemand lief te hebben. Laat staan iemand in mijn leven te hebben als vriendin.
We horen elkaar nog steeds en gaan wel als vrienden uit elkaar en wilt mij steunen en helpen bij mijn problemen. Wanneer ik nood heb aan een babbel ben ik er altijd welkom.
Bij mij is het ook zo dat ze zegt dat ik in de week echt een droom ben als huisman (ik kook, doe de vaat, kuis het huis), maar eens het weekend is krijg ik een soort monster in mijn hoofd.
In de week snak ik ook niet neer die verleidingen, maar eens het weekend wordt .. :(

Het is ook moeilijk om elkaar los te laten.
Ik weet er alles van, maar jullie zijn ook verslaafd aan elkaar, anders zou 1 van de 2 de stekker er wel uit trekken.
Zolang jullie nog contact hebben met elkaar blijven jullie verbonden aan elkaar, en wordt het alleen maar moeilijker. En hoe meer spanning jij krijgt, hoe meer je aan je verslaving toegeeft gok ik
Snow2018 schreef:
30-10-2019 15:17
Het is ook moeilijk om elkaar los te laten.
Ik weet er alles van, maar jullie zijn ook verslaafd aan elkaar, anders zou 1 van de 2 de stekker er wel uit trekken.
Zolang jullie nog contact hebben met elkaar blijven jullie verbonden aan elkaar, en wordt het alleen maar moeilijker. En hoe meer spanning jij krijgt, hoe meer je aan je verslaving toegeeft gok ik
Dag Snow,

Wat je zegt is helemaal waar .. Hoe meer spanning, hoe meer ik snak naar mijn verslavingen ..
We vinden het beiden moeilijk om elkaar los te laten. Maar zoals je zegt, geen contact is misschien het beste om mijn problemen aan te pakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven