Wat moet ik doen?? HELP

12-06-2008 20:37 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste viva mensen,

Heb een probleem, hoop dat iemand me kan helpen.

Al 5 jaar heb ik een relatie met een hele leuke vent. ( wonen ook 2jaar samen )

Het probleem is dat hij buiten mijn weten om met andere vrouwen belt. Een keer heb ik hem betrapt maar hij ontkende dit hele geval.

( soort van telefoonsex )

Vandaag ben ik er achter gekomen dat hij via hyves verschillende tikjes en berichten stuurt. ( nogal schunnig )

Hoe ga ik het hem vertellen, ik heb al verteld dat hij op zijn hyves moet inloggen maar dat wil hij niet. Dat is overigens voor mij al een teken dat hij iets te verbergen heeft.

Heb stiekem een msn account aangemaakt en de andere meiden toegevoegd. Hier heb ik ook mee " gekletst ". De meiden zeggen dat ze inderdaad in de nacht rond 04 of 05 uur bellen dan slaap ik al ) leuke gesprekjes voeren over de msn of de telefoon.

Deze heb ik gekopieerd en geplakt in een word doc. als bewijs.

Hij moet in de weekenden werken vandaar dat ie wel eens vrij is doordeweek

Hoe kan ik dit het beste vertellen aan mijn vriend, ben er enorm van geschrokken en ben nog aan het shaken, dacht dat het allemaal niet zo erg was.

Ik heb wel aangevoeld dat er iets loos was maar wat?!!!

Heeft iemand dit wel eens meegemaakt, Help...

xx
Vertel hem wat je allemaal ontdekt heb
Frankly my dear, I don"t give a damn
De vraag is natuurlijk wat jij nu wilt. Hij is een leuke vent, zeg je, nou, dat lijkt hij me nou net niet. Maar jij zult jezelf moeten afvragen of je met hem doorwilt of niet nu je dit van hem weet.

En als je een gesprek met hem wilt aangaan, wat ik me goed kan voorstellen, is het denk ik handig je af te vragen wat je met dat gesprek wilt bereiken.

Laat je in ieder geval niet afschrikken door zijn boze reactie. Zijn msn of hyves kraken is niet netjes, OK, maar valt toch redelijk in het niet met wat hij doet. Of valt dat misschien wel mee? Om wat voor gesprekjes gaat het eigenlijk?

Sterkte in ieder geval.
Dolcevita, je verwacht eerlijkheid en openheid van hem, dan zul je dat van jouw kant ook moeten doen. Ga een gesprek met hem aan en vertel dat je flink hebt lopen spitten in zijn wel en wee op het internet, met als reden dat jij het hele sterke vermoeden had dat hij niet eerlijk is geweest over de telefoonsex. En dan moet er toch een pittig gesprek op gang gaan komen............

Maar hoe zit het nu met het element vertrouwen in jullie relatie? Die is toch volledig aan diggelen nu. Ook hij zal geen vertrouwen (beetje krom) meer in jou hebben, omdat jij ontzettend diep hebt zitten graven in zijn privacy.

Ik heb niet zoiets meegemaakt, maar wel iets wat in dit straatje zou passen. Mijn ex had er ook een handje van om in een geheim circuitje zijn lusten bot te vieren. Ging niet via internet maar ook wel via telefonisch contacten. Ook ik heb destijds zijn telefoon gecontroleerd en ben zo achter dingen gekomen. Stomme was wel toen ik dat gesprek aan ging, het eigenlijk alleen maar draaide om het feit (hij kon manipulatief zijn) dat ik zijn telefoon gecontroleerd had. Ging eigenlijk niet eens over wat hij allemaal aan het uitspoken was.

Wanneer je zo'n gesprek aangaat zorg ervoor dat je kalm bent en weet wat je wil gaan zeggen. Als je boos bent ga je niets bereiken in zo'n gesprek.

Heel veel sterkte!
Maar lieve TO, je kant toch geen relatie hebben met iemand die 's nachts stiekem vreemde meisjes zit op te vrijen via het Internet? En dat jij dan vervolgens in het geniep een msn-account aan gaat maken om z'n flirts uit te horen? Dat wíl je toch gewoon niet? Het lijkt me dat je toch wel iets beters verdient. En verder: eens met Lorelai: dit lijkt me nou net geen leuke vent.

Oh, je vraag was wat je moet doen: tsja, wat wil je doen? Ik zou zeggen: dumpen die hap. Kennelijk zit het qua vertrouwen en eerlijkheid niet echt goed bij jullie. Maar ja, dat ben ik he, uiteindelijk kan je alleen zelf bepalen wat je je laat welgevallen.
Ik denk dat Lorelai gelijk heeft...

Bedenk eerst maar of je met hem verder wil...

Je hebt hem er al eens mee betrapt en toen ontkende hij zelfs.

Als je zeker ervan bent dat hij dat doet achter je rug om, denk ik dat je er nooit meer van op aan kan dat hij het werkelijk niet meer doet.

En als hij het zo leuk vind en jij wil hem toch houden, misschien dan voorstellen om het samen een keer te doen. Misschien is de lol er dan voor hem af en voor jou is het niet meer sneaky achter je rug om. Je hebt samen een relatie dus moet je het kunnen delen of accepteren. En anders houd het op, maar dat is dan wel jou besluit...

Het lijkt me een vreselijk moeilijke situatie waar je in zit, ik wil je dan ook heel veel sterkte en een dikke geven...

liefs, Bloem
Bedankt allemaal voor de snelle reacties.

\ik ga hem er zo mee confronteren, en ik zal inderdaad rustig blijven. \dat wordt heftig denk ik. \hij weet al een tijd dat ik hem wat minder vertrouw, dus ik hoor liever de waarheid dan dat hij me aan het lijntje houdt..

\wordt vervolgd..

Xx
Dolcevita, waarom verwacht jij dat hij nu wel eerlijk gaat zijn? Ik kreeg het bijv. destijds niet, eerlijkheid, ondanks alles wat ik wist. En wat wil je als de waarheid op tafel ligt?
Dolcevita

in plaats van hem aan de kaak te stellen moet je eerst jezelf wat vragen gaan stellen denk ik.

Wat verwacht je dat er gebeurt als je de hele waarheid weet.

Hoe denk jij over vertrouwen

Kun jij het vertrouwen in hem, wat beschadigd is, herstellen?

Wil je nog wel met hem verder?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven