wat moet ik doen? ik weet niet meer!! uit met vriend!

26-05-2008 21:52 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,

na 3 jaar heeft mijn vriend het afgelopen week uitgemaakt. hij zegt dat hij nog steeds heel veel van me houdt en alle gevoelens nog voor me heeft, graag samen met me oud wil worden en me graag wil blijven zien.. hij heeft alleen niet meer het gevoel om uit zichzelf tijd voor mij vrij te maken. daarbij komt dat we in het zelfde gebouw les hebben en dat ik hem dus altijd zal tegenkomen.. ik weet niet wat ik met deze informatie moet, het is zoooo ontzettend dubbel want ik wil hem nog heel graag terug, maar hij wil niet de stempel "relatie" heb ik het idee. het is nu een week geleden en we hebben nog elke dag contact, en zelfs nog 2 keer bij elkaar geslapen en veel samen gehuild. hij heeft het er ook heel erg moeilijk mee en had nooit verwacht dat het voor hem ook zo zwaar zou zijn. hij is nu 24 en ik ben 22.. hij zegt ook steeds dat hij me niet kwijt wil als persoon maar hij wil geen relatie.. het is zo verwarrend. en ik weet totaal niet wat ik moet doen en of ik contact moet blijven zoeken.. want eigenlijk heb ik de hele tijd zin om te bellen en smsen maar ik weet niet of dat wel zo slim is. ook lijkt het me heel moeilijk om hem tegen te komen, want ik weet helemaal niet wat ik nu moet doen en wat er in hem omgaat. we hebben wel veel al gepraat maar het komt niet echt verder dat dat hij zegt dat hij me graag wil blijven zien en dat er zo min mogelijk veranderd. iemand ook zoiets meegemaakt? of hebben jullie enig idee wat het kan zijn en wat ik nu kan doen (behalve op hem blijven wachten)? ik weet het ECHT niet meer.........
Ik krijg het idee dat meneer graag zo veel mogelijk meisjes wil. Klopt dat? Dat hij kan zeggen: ik heb geen relatie, maar als hij wil, dat hij toch weer terug kan. Of zie ik het verkeerd?
Raar, maar waar, ik heb vorige maand precies hetzelfde gehad, ong. zelfde leeftijd, ong. 3 jaar..

Nu is alles nog steeds hetzelfde, maar dan anders..

Ik ben twee weken heeel verdrietig geweest. En toen ging ik een weekendje weg en sindsdien voel ik me beter dan ooit.. Nu hebben we het super gezellig weer samen, hoewel we niet bij elkaar zijn..

Heel verwarrend en vreemd, maar ik voel me wel beter en dat merkt hij.. Hoewel je er geen zin in hebt, ga iets verschrikkelijk leuks en nieuws doen wat je altijd al hebt willen doen.. Niet wachten maar laten zien wie je bent! Probeer er leuk uit te zien, ga leuke dingen doen en geniet van de dingen die je wel nog hebt!
Ik denk dat je je zo min mogelijk op hem moet richten en op wat hij al dan niet zou willen met wie dan ook. Probeer eruit te komen wat je zelf wil zonder hem. Je kan altijd nog even af spreken dat je liever niet wil dat hij iets met andere meisjes doet... Dat zal hij vast respecteren omdat hij nog van je houdt..
ik denk niet dat dit het geval is.. hij is nooit zo'n scharrelaar geweest en hij is ook zo verdrietig en heeft me verzekerd dat hij dit niet om de meisjes doet. ik geloof hem daar wel in. wel zegt hij zijn vrijheid graag te willen. hij wil namelijk een functie nemen binnen een organisatie waardoor hij mij heel weinig kan zien, hier hebben we ook al vaker ruzie over gehad, omdat hij mij dan niet vaak meer kan zien..

misschien een ander idee? ik weet niet meer wat ik moet....
Hoi meid, wat een nare situatie voor je.

Mijn eerste gedachte is dat je geen energie moet steken in bedenken wat er in hem omgaat.

En ik zou het contact voor een paar weken verbreken. Je kunt nu niet tot rust komen omdat als je hem weer opzoekt, je steeds weer emotioneel uit balans raakt.

Hij heeft het uitgemaakt, maar hij wil je niet helemaal loslaten. Ik denk dat contact houden nu even niet handig is. Juist als jullie allebei een tijdje afstand nemen, heb je gelegenheid om je gevoelens op een rij te zetten. Daarna kunnen jullie besluiten of je vrienden wilt/kunt blijven.

Als je gaat wachten tot hij besluit of hij wel een relatie met je wil, dan stel je je naar mijn mening behoorlijk afhankelijk op. Je loopt dan de kans op een knipperlicht-situatie denk ik, en dan word je steeds opnieuw door hem teleurgesteld.

Als hij niet verder met je wil, dan zul je je daarbij neer moeten leggen en verder moeten gaan met je leven, hoe hard dat msch ook klinkt.

Geef jezelf de ruimte om verdrietig te zijn maar pak daarnaast ook dingen op die je leuk vindt, zoals sporten, uitgaan, shoppen. Dat kan nu heel zinloos lijken, maar juist door afleiding in te bouwen kun je je na verloop van tijd beter voelen.

Veel sterkte.
vanzee, bedankt voor je opbeurende reactie. maar nu voel ik me nog zo kut, kan me niet voorstellen dat dat over zal gaan.. maar wat zegt jou ex er verder over? je hoeft het niet te zegge hoor, maar ik ben gewoon benieuwd want ik snap niet wat mijn ex precies in gedachte heeft..
wereldmeid, maar ik kom hem voordurend tegen.. naar mijn mening heeft het dan geen zin om contact te verbreken.. wat moet je dan doen als je hem tegenkomt? negeren? lijkt me ook een beetje vreemd..
Ook van vrijheid.. Klinkt echt een beetje als jou verhaal.. Ik weet ook niet wat hij denkt.. Ook vrijheid en het niet op kunnen brengen dingen met mij te doen ofzoiets.. Ik vind het maar gekkigheid..

Ik heb ook het probleem dat ik hem tegenkom bij mijn werk.. Gelukkig kunnen we normaal doen tegen elkaar, gewoon als vrienden voordat het iets werd..

Het is echt verschrikkelijk moeilijk, maar ga alsjeblieft iets nieuws en leuks doen.. Waarschijnlijk als je zelf opgeknapt bent, ziet hij weer wat hij mist.. Dat was bij mij iig wel zo.. Maar het is nog steeds uit en geven elkaar even wat maanden wat vrijheid..

Vraagje: wat is iets wat je altijd al hebt willen doen?

Wereldmeid heeft gelijk, hoewel.. contact hoeft niet verbroken te worden, omdat in zo'n situatie haast niet kan, maar ga lekker je eigen gang!
tjaa geen idee.. ik heb niet echt iets wat ik altijd al heb willen doen. mocht tijdens mijn relatie eigenlijk altijd doen waar ik zelf zin in had en voelde me ook nooit echt beperkt in het doen van dingen ofzo.. daarom zou ik ook niet weten wat ik altijd al heb willen doen.

wat wilde jij altijd al doen dan?
ik eigenlijk ook.. maar het idee dat ik kan gaan en staan waar ik wil vind ik wel heerlijk! Eerst kon het ook wel, maar hou je toch snel rekening met..

Ik dacht meer in de trant van dingen die wel kunnen maar die er nog nooit van gekomen zijn.. dansen op een dak ofzoiets, zingen in de regen, tijd maken voor iets waar je nog geen tijd voor gemaakt hebt.. Vrolijke dingen!
Grappig, hoewel het geen grappig onderwerp is natuurlijk, maar terwijl ik hier zit lees ik over ideopatisch (ik weet niet hoe je het schrijft, ik lees nl uit eigen aantekeningen) en dat is het negeren van verschillen omdat je identificeert met iemand anders. Nu maak ik dezelfde fout door te denken dat jouw situatie precies hetzelfde is als de mijne.

Het is natuurlijk anders, maar ik vind het wel fijn om te zeggen dat alles goed komt! Zo niet, dan toch..

Exvriendlief zei tegen me: het zegt ook wel iets over hoe jij erover denkt, omdat je er zo snel overheen bent.

Maar ik denk dat het meer wat met mij te maken heeft en hoe ik in het leven sta.. Daarom is hij ook verliefd op me geworden! Nu heeft hij meer bewondering dan ooit..
haha fijn dat ik een beetje mijn verhaal kwijt kan hier.. ik heb het er nog heel moeilijk mee, en kan me niet voorstellen dat het over een maand al over is. maar het geeft me wel een beetje hoop;)..
Tsja, maar ook knap irritant zeker? Als je even wil verdrietigen en negativeren kun je dat ook gerust doen natuurlijk..
nja het lucht wel een beetje op nu. Kan er nu even proberen om er realistisch tegen aan te kijken....al stort ik straks in bed waarschijnlijk wel weer in maarja...ik moet hier maar even doorheen en dan zien we wel weer!
Succes in ieder geval!
Hey! Hoe gaat het?
hee dankje! het gaat wel....ben m vandaag een paar keer tegen gekomen en dat was wel heel erg moeilijk!

hoe ging jij met je verdiet om en liet je nog vaak wat van je horen/hoorde je nog veel van hem?

hoe gaat het nu tussen jullie?
of heeft iemand nog andere idee-en???
Theeslurper, ik begrijp dat alle contact verbreken in jouw geval idd wat moeilijk is. Natuurlijk kun je hem gewoon groeten maar je kunt hem duidelijk maken dat je het de komende periode daar bij laat. Want, je kunt moeilijk afstand nemen en een beetje tot rust komen als je steeds met hem bespreekt hoe het met hem gaat, hoe jij je voelt, enz. Dus ik probeer aan te geven dat je het contact zou kunnen beperken. Dat doet pijn, dat begrijp ik.

Je schrijft dat je het er moeilijk mee hebt en dat je je niet kunt voorstellen dat dat over een maand al over is. Maar meid, jullie zijn 3 jaar samen geweest. Wat verwacht je nu eigenlijk van jezelf? Stel je jezelf een termijn waarop je alles verwerkt moet hebben? Dat geeft onnodig veel druk. Ik denk juist dat als je kunt accepteren dat dit een emotionele rollercoaster is met ups en downs, je echt de ruimte kunt nemen om je relatie te verwerken.

En vergelijk jezelf vooral niet met anderen en de manier waarop zij een relatiebreuk hebben verwerkt. Iedere situatie is anders en de manier waarop mensen met hun gevoelens omgaan ook.

In deze situatie heb je niets aan cliche's, maar echt, ook slechte tijden gaan voorbij. En je kunt hier door waardevolle dingen leren voor de toekomst.
quote:theeslurper schreef op 26 mei 2008 @ 22:13:

hij wil namelijk een functie nemen binnen een organisatie waardoor hij mij heel weinig kan zien, hier hebben we ook al vaker ruzie over gehad, omdat hij mij dan niet vaak meer kan zien..

Ik denk dat bovenstaande dé oorzaak van jullie breuk is. Je (ex)vriend gaf aan iets erg graag te willen en waar jij tegen bent/was.

Aangezien je aangeeft dat jullie over dat onderwerp al vaker ruzie hebben gehad is er blijkbaar hier geen goede communicatie of compromis mogelijk.

Ik denk dat je (ex)vriend die vrijheid bedoeld. En jij kan/wil blijkbaar hem die vrijheid niet geven.

Ik denk dat deze breuk was voorkomen wanneer je er voor open had gestaan (en dan zie je hem maar minder vaak) dan was dit wellicht niet eens aan de orde was gekomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven