wat moet ik doen? kan dit nog goed komen?
dinsdag 20 april 2010 om 21:37
Ik ben een meisje van 16 en het is net 2 weken uit met mijn vriend.
hij is ook 16.
we hebben langer dan 6 maanden gehad.
hij heeft het uitgemaakt met de onduidelijke reden dat hij het nog niet aan kon, en dat hij zn vrijheid en onafhankelijkheid miste.
en dat het misschien ook aan de leeftijd ligt.
alleen hij koos dus ervoor om bij me weg te gaan, maar hij zei dat hij diep van binnen wel bij me wilde zijn.
als hij bij me is is alles zegmaar gewoon goed en leuk.
alleen na dat hevige afscheid na pasen..
die overgang was zo groot. ik denk dat hij toen eroverdacht dat hij toch een keus moest maken.
maar het probleem is dus..
hij heeft alles half
hij wil wel en niet bij me zijn
hij wil wel en niet een relatie
hij wil er wel en niet mee ophouden
de ene keer ziet hij het ook positiver in dan de andere keer.
we hebben besloten om 2 weken geen contact te hebben...
ik heb heb laatst opgebeled.. omdat ik wou weten hoe het met hem was..
en hij miste me wel en hij dacht er ook overna dat hoe raar het allemaal gegaan is.. vooral toen hij mijn stem hoorde miste hij mij en wou hij dat ik bij hem was.
alleen als het wat beter zou gaan en als we elkaar dan weer zouden zien.
en hij zei als zijn gevoel terug zou komen.. dat hij me niet meer wil zien..
omdat het op dit moment niet werkt in een relatie..
maar ik wil zo graag vrienden met hem blijven..
hij stelde ook voor om op vakantie te gaan samen met mij..
en dat terwijl hij wist dat hij het moeilijk vond..
maar als hij bij me is lijkt hij dat allemaal te vergeten.
hij klampt zich ook best wel vast aan zijn keuse, alsof het onmogelijk is dat die veranderd..
ik vraag me dus af of het nog kan veranderen,
omdat hij zegmaar niet 100%achter zn keuze staat.
wat moet ik nu doen ?
hem gewoon een tijdje met rust laten?
en wat kan hij doen..
ik wil zo graag de oorzaak weten..
xxx
hij is ook 16.
we hebben langer dan 6 maanden gehad.
hij heeft het uitgemaakt met de onduidelijke reden dat hij het nog niet aan kon, en dat hij zn vrijheid en onafhankelijkheid miste.
en dat het misschien ook aan de leeftijd ligt.
alleen hij koos dus ervoor om bij me weg te gaan, maar hij zei dat hij diep van binnen wel bij me wilde zijn.
als hij bij me is is alles zegmaar gewoon goed en leuk.
alleen na dat hevige afscheid na pasen..
die overgang was zo groot. ik denk dat hij toen eroverdacht dat hij toch een keus moest maken.
maar het probleem is dus..
hij heeft alles half
hij wil wel en niet bij me zijn
hij wil wel en niet een relatie
hij wil er wel en niet mee ophouden
de ene keer ziet hij het ook positiver in dan de andere keer.
we hebben besloten om 2 weken geen contact te hebben...
ik heb heb laatst opgebeled.. omdat ik wou weten hoe het met hem was..
en hij miste me wel en hij dacht er ook overna dat hoe raar het allemaal gegaan is.. vooral toen hij mijn stem hoorde miste hij mij en wou hij dat ik bij hem was.
alleen als het wat beter zou gaan en als we elkaar dan weer zouden zien.
en hij zei als zijn gevoel terug zou komen.. dat hij me niet meer wil zien..
omdat het op dit moment niet werkt in een relatie..
maar ik wil zo graag vrienden met hem blijven..
hij stelde ook voor om op vakantie te gaan samen met mij..
en dat terwijl hij wist dat hij het moeilijk vond..
maar als hij bij me is lijkt hij dat allemaal te vergeten.
hij klampt zich ook best wel vast aan zijn keuse, alsof het onmogelijk is dat die veranderd..
ik vraag me dus af of het nog kan veranderen,
omdat hij zegmaar niet 100%achter zn keuze staat.
wat moet ik nu doen ?
hem gewoon een tijdje met rust laten?
en wat kan hij doen..
ik wil zo graag de oorzaak weten..
xxx
dinsdag 20 april 2010 om 21:41
je bent 16 en hebt nog een heel leven voor je. Waarom laten jullie elkaar niet vrij? Op jou leeftijd moet een "relatie" leuk en gezellig zijn, lol hebben en niet zware offers brengen.
Geniet van je leven, al zie je het nu niet, er zijn meer leuke jongens! Richt je op je school en heb lol met je vriendinnen.
Geniet van je leven, al zie je het nu niet, er zijn meer leuke jongens! Richt je op je school en heb lol met je vriendinnen.
dinsdag 20 april 2010 om 21:49
Lieverd, ik ben bang van niet. Je bent 16 en je bent 6 maanden samen. Als je nu al dit soort dingen te maken hebt, reken er dan alsjeblieft niet op dat het nog beter zal worden. Dat geldt ook als je 60 bent trouwens. Als een man na zes maanden al zo twijfelt, dan is hij meestal gewoon te bang om jou zoveel pijn te doen als hij het uitmaakt.
Sterkte
Sterkte
Opinions are like assholes. Everybody has one.
dinsdag 20 april 2010 om 21:50
Toch snap ik wel dat dit diep kan zitten hoor. Liefdesverdriet doet gewoon pijn.
Hij weet niet wat hij wil, hoort ook helemaal bij jullie leeftijd. Op vakantie gaan lijkt mij niet verstandig, daar krijg jij toch alleen maar hoop van?
Laat hem maar lekker een poosje met rust. Misschien denkt hij er anders over als jullie elkaar een poos niet zien of spreken.
Dikke knuf voor jou... ook voor een 16jarige is liefdesverdriet een echt iets!!
Hij weet niet wat hij wil, hoort ook helemaal bij jullie leeftijd. Op vakantie gaan lijkt mij niet verstandig, daar krijg jij toch alleen maar hoop van?
Laat hem maar lekker een poosje met rust. Misschien denkt hij er anders over als jullie elkaar een poos niet zien of spreken.
Dikke knuf voor jou... ook voor een 16jarige is liefdesverdriet een echt iets!!
dinsdag 20 april 2010 om 21:55
dankjewel voor de reacites
ik denk dat het beste is als ik hem inderdaad even met rust laat.
dan weet hij misschien wel echt wat hij wil.
mr ik kan het niet makkelijk accepteren, als ik weet dat zijn keuze toch niet helemaal zijn keuze is.
dat vind ik zo moeiljik.
want hij wil wel bij me zijn..
maar in een relatie lukt het op dit moment niet denkik..
zou er dan ook geen kans voor later zijn?
want hij zegt zelf..zonder dit probleem(wss de leeftijd)
zou ik nog bij je zijn geweest..
ik denk dat het beste is als ik hem inderdaad even met rust laat.
dan weet hij misschien wel echt wat hij wil.
mr ik kan het niet makkelijk accepteren, als ik weet dat zijn keuze toch niet helemaal zijn keuze is.
dat vind ik zo moeiljik.
want hij wil wel bij me zijn..
maar in een relatie lukt het op dit moment niet denkik..
zou er dan ook geen kans voor later zijn?
want hij zegt zelf..zonder dit probleem(wss de leeftijd)
zou ik nog bij je zijn geweest..
dinsdag 20 april 2010 om 21:55
Meis het komt denk ik niet meer goed. Hij weet het allemaal niet meer en is nog niet toe aan verkering. Ik snap dat je je heel erg verdrietig voelt maar dat gaat echt wel weer over. Dit komt misschien wat belerend over (iets wat je helemaal niet wilt horen als je 16 bent, dat begrijp ik) maar je gaat waarschijnlijk nog wel een paar vriendjes krijgen en de volgende is nog leuker dan de laatste. Tot dat je tegen de juiste aan loopt. En dat kan inderdaad op je 16e zijn, maar dan zit je over 10 jaar hier op het forum: Ik ben nog steeds met mijn eerste vriendje en ik heb het gevoel dat ik heel veel gemist heb.
Je mag best heel verdrietig zijn en er een groot drama van maken
dan weer hop kin omhoog en lekker stappen met je vriendinnen!!
Kapara
Je mag best heel verdrietig zijn en er een groot drama van maken
Kapara
dinsdag 20 april 2010 om 21:56
quote:Rooss4 schreef op 20 april 2010 @ 21:50:
Toch snap ik wel dat dit diep kan zitten hoor. Liefdesverdriet doet gewoon pijn.
Dikke knuf voor jou... ook voor een 16jarige is liefdesverdriet een echt iets!!absoluut mee eens! Ik was ook ooit 16
Dikke knuf voor jou... ook voor een 16jarige is liefdesverdriet een echt iets!!absoluut mee eens! Ik was ook ooit 16
dinsdag 20 april 2010 om 22:12
quote:xIneke schreef op 20 april 2010 @ 22:05:
maar er moet toch een manier zijn, waardoor het voor hem ook lukt??
want hij wil het wel graag zegmaar..
en wat moeten we doen als we elkaar blijven missen?
of als het gevoel terugkomt als we elkaar weer zien?In het algemeen geldt dat veel mensen het moeilijk vinden om slecht nieuws te brengen en daarom sterk geneigd zijn dat nieuws te verzwakken. Ik denk dat jouw exvriend hetzelfde doet. Hij probeert de boodschap, "Ik wil geen relatie meer met je" wat leuker te verpakken zodat jij niet zo verdrietig hoeft te zijn. Als hij echt zou menen dat hij weer met je verder wil dan hoeft hij maar de telefoon te pakken om je dat te laten weten. Maar dat doet hij dus niet. Zijn woorden zijn niets meer dan een roze verpakking om een zwarte boodschap. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, weet je nog?
maar er moet toch een manier zijn, waardoor het voor hem ook lukt??
want hij wil het wel graag zegmaar..
en wat moeten we doen als we elkaar blijven missen?
of als het gevoel terugkomt als we elkaar weer zien?In het algemeen geldt dat veel mensen het moeilijk vinden om slecht nieuws te brengen en daarom sterk geneigd zijn dat nieuws te verzwakken. Ik denk dat jouw exvriend hetzelfde doet. Hij probeert de boodschap, "Ik wil geen relatie meer met je" wat leuker te verpakken zodat jij niet zo verdrietig hoeft te zijn. Als hij echt zou menen dat hij weer met je verder wil dan hoeft hij maar de telefoon te pakken om je dat te laten weten. Maar dat doet hij dus niet. Zijn woorden zijn niets meer dan een roze verpakking om een zwarte boodschap. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, weet je nog?
dinsdag 20 april 2010 om 22:56
Op je 16e doet een gebroken hart ook pijn, Juist heel veel want het is een van de eerste en je weet dan nog niet dat er (waarschijnlijk), nog vele zullen volgen, maar dat je elke keer weer opkrabbelt en je daar alleen maar sterker van word.
Meisje, het komt niet goed.. Laat het gaan, maak iets moois van je leven zonder hem. Geniet van al het leuks wat het leven brengt. Ga lekker uithuilen bij je vriendinnen en leuke dingen met ze doen. Nu wil je er niet aan denken maar er zal weer een nieuwe 'nog leukere' komen.
Verder deze wijze raad!
'If you love someone, let them go. If they come back to you then they're yours, if they don't return, then they were never yours to begin with..
Meisje, het komt niet goed.. Laat het gaan, maak iets moois van je leven zonder hem. Geniet van al het leuks wat het leven brengt. Ga lekker uithuilen bij je vriendinnen en leuke dingen met ze doen. Nu wil je er niet aan denken maar er zal weer een nieuwe 'nog leukere' komen.
Verder deze wijze raad!
'If you love someone, let them go. If they come back to you then they're yours, if they don't return, then they were never yours to begin with..
woensdag 21 april 2010 om 09:17