wat moet ik doen???

12-10-2009 19:12 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
alles escaleerd. We hadden afgesproken afstand te nemen. Voor de zoveelste keer zit ie weer niet lekker in zn vel, ik word er helemaal gestoord van. Hij is zo egoistisch, alsof ik een lampje ben dat je even aan en uit kan zetten. Ik sta op het punt om al zn spullen te pakken en naar hem toe te rijden, en er een punt achter tezetten. Ik trek dit gewoon niet meer, ik krijg helemaal niks van wat ik nodig heb, maar van mij wordt van alles verwacht.

Moet ik gaan?
Van mij mag je best een beetje drama creëren, want je hebt duidelijk verdriet van wat die kerel je aandoet. En dan liever hier je verdriet uiten dan naar die kerel toe gaan, want daar wordt niemand beter van.

En Madhe en Summer en Dushi zijn hele lieve, slimme vrouwen, die af en toe (jongere) dames die een schop onder hun kont verdienen die dan ook geven.

*geeft vredespijp rond*
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:Jady83 schreef op 12 oktober 2009 @ 21:41:

Summerdance, ja dat wil ik wel, ik voel me nu zwak en jullie zijn heel rationeel en in mijn ogen sterk. Tuurlijk wil ik horen dat ik hem een holpieper moet geven en dat ik lekker mijn eigen leven moet leven. Dat ik aan mezelf moet werken omdat ik het niet goed aanpak. Daarom kom ik juist op dit forum, omdat je op andere fora alleen maar medelijden krijgt. Daar schiet je geen hol mee op.

Zwaar vermoeiend inderdaad, maar moet er wel even doorheen gewoon.

Maar wat ik dan niet snap...je vraagt allemaal advies en vervolgens lap je werkelijk ALLES aan je laars.

Maar hey, je zal het zelf het beste weten

Succes!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Tjongejonge ik vind af en toe de reacties een beetje erg hard hier. Beetje mildheid mag ook wel af en toe.

Klinkt als erg lastig, klinkt ook bekend voor mij in de oren het type man: veel aandacht vragen, erg op zichzelf gericht, egocentrisch, en jij die daaromheen draait en 't hem naar de zin maakt. Jullie zitten samen in een patroon wat voor beiden niet goed is. Maar breng daar maar eens verandering in.

Jij hebt 't blijkbaar nodig dat hij jou nodig heeft voor z'n emotionele welbevinden. Wat ontleen je daaraan, dat hij je nodig heeft? Kijk ook eens bij topic relatieveslaving, daar zijn al een hoop nuttige dingen over zulke patronen gezegd.

Sterkte en laat je niet onderuit halen.
Nou jaaaaaaaaaaaaaaaa.....EB, ik ga ervan blozen.....
*bedankt EB voor compliment en gaat er weer vandoor. Op twee topics gereageerd en ik ben dr klaar mee! *
Ik lap niks aan mijn laars, ik denk overal over na.

Hartelijk dank in ieder geval allemaal.
Met nadenken los je de troep niet op.....acties daar draait het om....maar laat maar

*hobbelt achter Dushi aan*
dank huppelepup, inderdaad voel ik me pas goed als hij mij nodig heeft. Dus dat gaat nu fout. Ik ga even kijken bij dat topic...thanx.
quote:Jady83 schreef op 12 oktober 2009 @ 21:46:

madhe &dushi.....

Kom op zeg, is niet om te manipuleren. Nogmaals, ben hier nieuw. Ik heb me nou niet bedacht dat het openen van een 2e topic bij jullie zou kunnen overkomen als manipulatief.

Op basis van je posts, zeg ik nu dat je op mij overkomt als een manipulatief en heel emotioneel impulsief persoon. Dat kan, en dan kunnen wij tips geven. En vervolgens doe je gewoon wat je zelf wilt.

In een dramatische relatie blijven, als een idioot ineens alles in willen pakken en naar hem toe rijden, alle aandacht op jezelf trekken. Mag van mij allemaal, het is jouw feestje. Dat moet je namelijk helemaal zelf weten. Het is juist goed als je doet wat je zelf wilt.

Maar dóe dan ook wat je echt wilt, en niet wat je denkt dat je moet willen etc etc. En niet zo manipulatief en impulsief, om vervolgens wel om hulp te komen vragen. Dat mag ook, maar niet bij mij.

En EB, wat een lieve opmerking. Dankjewel!!!
quote:huppelepup schreef op 12 oktober 2009 @ 21:55:

Klinkt als erg lastig, klinkt ook bekend voor mij in de oren het type man: veel aandacht vragen, erg op zichzelf gericht, egocentrisch, en jij die daaromheen draait en 't hem naar de zin maakt.

Huppeldepup, jouw topic is toch eigenlijk soortgelijk? Je wilt ook iemand die niet met jou wil zijn. Maar waarom noem je dat egoïstisch? Hij zegt het toch eerlijk? Ik vind het eerder egoïstisch dat zijn leven dan toch om jou moet draaien, en hij jou maar aandacht moet geven, zodat jij je goed voelt.

Snap je wat ik bedoel? Snap je hoe de manier van posten verschil maakt? Als jij schrijft; het klopt, dit werkt niet en ik wil hiermee stoppen maar dat valt me zwaar, krijg je andere reacties dan wanneer je tips zoekt om het te laten werken. Bijvoorbeeld.
Je hebt het bij het verkeerde eind madhe. Om zo een oordeel te vellen op basis van hetgeen ik op dit forum schrijf lijkt mij wat overdreven. Ik ben zeker emotioneel ja, daarom stort ik hier mijn hart uit. Omdat ik het even niet meer weet allemaal.

Over dat manipulatief gaan we het niet eens worden. Jammer dat je er zo over denkt.
quote:Jady83 schreef op 12 oktober 2009 @ 21:24:

Madhe, ik WEET dat ook allemaal wel, maar het voelt gewoon ruk. Ik heb net aan de telefoon gezegd dat ik liever niet heb dat hij woensdag komt. Dat hij ook maar niet moet bellen. Dat hoor ik ineens mijn vent helemaal kapot gaan, helemaal over zn toeren en huilen. DAAR weet ik dus geen raad mee. Hij wil afstand, hij vind het vreselijk dat hij me pijn doet, hij houdt van me, maar heeft nu aan niemand behoefte alleen aan zichzelf. Maar owee als ik aangeef dit zo niet te kunnen, dan barst hij in tranen uit. Het valt mij dan heel erg zwaar om door te zetten, als zo'n grote sterke man die NOOIT emoties toont ineens zwaar zit te snikken. Wat wil je nou denk ik dan...Maar ik kan me dan maar beter afvragen wat IK wil....pfffffffff t valt niet mee...Hij manipuleert je. Of hij het bewust doet of niet dat weet ik niet, maar dit lijkt allemaal emotionele chantage. Hij wil je niet kwijt, zolang je steeds medelijden met hem toont als hij gaat huilen en het o zo moeilijk heeft. Zodra je wat harder voor hem bent gaat hij zielig doen en zodra je weer lief voor hem bent stoot hij je weer af. Hij vindt het zo vreselijk dat hij je kwetst, maar als hij dat zo vreselijk vindt, waarom doet hij hier dan niks aan? Hij wil jou, maar dan onder zijn voorwaarden en wat dat allemaal met jou doet doet niet terzake voor hem.
[...]

Huppeldepup, jouw topic is toch eigenlijk soortgelijk? Je wilt ook iemand die niet met jou wil zijn. Maar waarom noem je dat egoïstisch? Hij zegt het toch eerlijk? Ik vind het eerder egoïstisch dat zijn leven dan toch om jou moet draaien, en hij jou maar aandacht moet geven, zodat jij je goed voelt.

Nee, Madhe, mijn topic is inderdaad soortgelijk, maar ik kijk naar wat Jady vertelt, en op basis daarvan zeg ik dat het klinkt alsof hij erg op zichzelf gericht is en zij heel erg met hem bezig. Dat noem ik egocentrisch, en dat heb je vaak met mensen die erg in de knoop zitten, die worden soms op den duur behoorlijk egocentrisch (ik spreek uit eigen ervaring, ja). Ik bedoel niet dat ik een man egoïstisch vind omdat hij geen relatie met me wil, dan zou ik idd zelf een egocentrisch kreng zijn.

En ik vind toch dat je op een forum gewoon moet kunnen posten als je ergens last van hebt en je hart wilt luchten. Vaak zijn dit soort dingen/patronen ingewikkeld en helpt 't gewoon als er mensen met je meedenken. Ik vind jullie soms gewoon behoorlijk hard klinken. Je kunt dingen niet 1,2,3, oplossen door onmiddellijk actie te ondernemen en huppekee, zo simpel werkt 't niet volgens mij.. Schop onder de kont okee, maar laat 't dan ook daarbij.
Nog zo eentje met een gigantische plaat voor de kop.
wat is dat nou voor reactie? Waarom zo onvriendelijk? Snap jou echt niet.
Sorry hoor dat ik hier even offtopic ga, maar Dushi, Madhe, Summerdance en EvyBlissy weer eens in 1 topic..... lieverds.

Jady, ik snap dat je de reacties hard vindt. Dat zijn ze ook. Je moet alleen niet vergeten dat de dames hard zijn om jouw ogen te openen. Want meid, wat moet je met toch met een gozer die zoveel drama met zich mee brengt.

Ik heb pas mijn relatie verbroken (en deze jongen bracht niet eens drama's met zich mee) en dat doet ook pijn. Ook hij en ik hebben een paar weken gehuild. Zelfs met elkaar. En ook wij dachten veel terug aan de leuke tijden (wij hadden zelfs vrijwel alleen maar leuke tijden) maar als iets niet werkt, dan werkt het niet.

Dus kom op. Laat die jongen lekker aan zichzelf gaan werken en ga jij eens je eigen leuke leven opbouwen.
quote:Jady83 schreef op 12 oktober 2009 @ 22:39:

Dat doet ze lieve Jady omdat sommige mensen er bewust voor kiezen dingen NIET te zien,

Dat mag....maar draag er dan ook de consequenties van!

Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai Char
quote:Chardonnay schreef op 12 oktober 2009 @ 22:50:

Ik heb pas mijn relatie verbroken (en deze jongen bracht niet eens drama's met zich mee) en dat doet ook pijn. Ook hij en ik hebben een paar weken gehuild. Zelfs met elkaar. En ook wij dachten veel terug aan de leuke tijden (wij hadden zelfs vrijwel alleen maar leuke tijden) maar als iets niet werkt, dan werkt het niet.Char
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
VC, ik hyve je even
hij wil afstand en nu wil hij woensdag afspreken en jij bent in paniek omdat je een beetje voelt aankomen dat hij het uit wil maken, heb ik het zo goed samengevat?

Meid je hebt geen enkele invloed op wat hij gaat doen, zo is het leven, je hebt niet in de hand wat anderen doen denken en voelen. Als je nieuwsgierig bent dan wacht je woensdag af. Als je denkt dat je niet gelukkig zult worden met hem hak je zelf de knoop door. Er is hier geen enkel drama te bekennen
Char
Meds, heb geen idee wat ik moet verwachten, hij is zo veranderlijk als het weer. Het zal heel simpel klinken allemaal, voelt alleen niet zo.Ik wacht inderdaad af, ga nu zelf maar even goed slapen & nadenken over wat ik wil.
quote:Jady83 schreef op 12 oktober 2009 @ 23:12:

Meds, heb geen idee wat ik moet verwachten, hij is zo veranderlijk als het weer. Het zal heel simpel klinken allemaal, voelt alleen niet zo.Ik wacht inderdaad af, ga nu zelf maar even goed slapen & nadenken over wat ik wil.yep dat is het enige waar je wel invloed op hebt; op jezelf. Als hij met de relatie wil stoppen dan is dat zo. Het maakt ook niet zoveel uit of hij nou depressief is of niet, hij wil dat dan gewoon. En het zou best kunnen gebeuren dat ie over 2 weken weer iets anders wil. De vraag is en blijft, wat wil jij.
quote:Jady83 schreef op 12 oktober 2009 @ 22:39:

Laat je niet teveel afleiden door harde woorden. Wanneer de dames elkaar hebben gevonden, wordt het een hechte kliek en bespaar jezelf de moeite en energie om daartussen te komen of om ze duidelijk te maken dat je alleen maar je hart wilt luchten. Als je had geweten wat te doen, dan had je hier geen topic geopend.

Richt je op posts van forummers waar jij wel iets mee kan en laat de rest voor wat het is.
wat ik me nog afvroeg: wat is het ergste wat je in deze kan overkomen Jady en waarom?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven