wat moet ik doen?

20-07-2010 22:27 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
hey,

ik heb 1,5 jaar een relatie met mijn vriend. het was in het begin erg leuk, we waren erg verliefd en wilden het liefst elk moment van de dag bij elkaar zijn. na een tijdje ging dit gevoel langzaam weg, maar het 'houden van' was er nog steeds. sinds april houdt hij het ene moment wel van me en het andere moment niet, en ik weet niet hoe ik hier het beste op moet reageren. hij belooft het ene moment dat hij zijn gedrag gaat veranderen maar dat merk ik een paar dagen en dan komt zijn botte kant weer naar boven. zo wil hij bijvoorbeeld niet een avond naar me toekomen, hij weigert het gewoon omdat hij vindt dat hij moet klussen. ik vind dit heel erg omdat ik graag bij hem wil zijn en wel echt van hem hou, en ik wil het ook niet uitmaken. soms denk ik wel dat dat het beste is, maar als ik dan denk aan hoe het is om helemaal zonder hem te leven wil ik dat ook niet. ik hoop dat jullie me advies kunnen geven..

groetjes
Als een man niet altijd van je houdt, dan is de liefde eenzijdig. Ik zou hogere eisen aan mijn relatie stellen en het dus wel degelijk uitmaken. Waarom verdien jij geen leuke man die helemaal voor je wil gaan?
Uhm, als je vriend een avond niet naar je toekomt omdat hij andere dingen wil doen betekent dat dat hij niet van je houdt en bot is?
quote:Snormel schreef op 20 juli 2010 @ 22:38:

Uhm, als je vriend een avond niet naar je toekomt omdat hij andere dingen wil doen betekent dat dat hij niet van je houdt en bot is?nee klopt, maar wel als dit al maanden zo is en wel als ik over een paar dagen op vakantie ga en ik hem graag nog een avondje wil zien.
quote:Snormel schreef op 20 juli 2010 @ 22:38:

Uhm, als je vriend een avond niet naar je toekomt omdat hij andere dingen wil doen betekent dat dat hij niet van je houdt en bot is?

Ja inderdaad, eens met Snormel: dat ie een keer niet langd wil komen wil toch niet zeggen dat ie niet meer van je houdt? Of brengt ie het op een botte manier?

Zoek anders zelf ook de nodige afleiding. Vrouwen die netjes zitten te wachten zijn voor een man ook niet echt aantrekkelijk zou ik me zo kunnen voorstellen...
Het klinkt alsof de 'bloei' er helemaal uit is en ik geloof ook niet dat het nog goed/beter kan gaan worden.

Kies voor jezelf en geniet van het leven: het is al zo kort!
Zegt hij zelf dat hij soms niet van je houdt en soms wel?
quote:Anne500 schreef op 20 juli 2010 @ 22:27:

hey,

ik heb 1,5 jaar een relatie met mijn vriend. het was in het begin erg leuk, we waren erg verliefd en wilden het liefst elk moment van de dag bij elkaar zijn. Die eerste periode voelt heel heftig, maar (en het woord maar doet alles wat daarvoor is gezegd teniet) dat is niet representatief voor hoe de rest van de relatie gaat verlopen. Het is normaal om (zeker) na een tijdje ook behoefte te hebben aan tijd zonder elkaar.

na een tijdje ging dit gevoel langzaam weg, maar het 'houden van' was er nog steeds. sinds april houdt hij het ene moment wel van me en het andere moment niet, en ik weet niet hoe ik hier het beste op moet reageren. Zegt hij dat of denk je dat? Wat is voor jou de definitie van houden van? Altijd samen moeten willen zijn? Als hij dat zegt moet je het niet geloven, als jij dat denkt moet je aan jezelf gaan werken

hij belooft het ene moment dat hij zijn gedrag gaat veranderen Naar welk gedrag, moet hij veranderen van jou? Welk gedrag moet hij vertonen?b]

maar dat merk ik een paar dagen en dan komt zijn botte kant weer naar boven. Noem eens een voorbeeld van bot gedrag.

zo wil hij bijvoorbeeld niet een avond naar me toekomen, hij weigert het gewoon omdat hij vindt dat hij moet klussen. ik vind dit heel erg omdat ik graag bij hem wil zijn en wel echt van hem hou, en ik wil het ook niet uitmaken.

Omdat hij moet klussen en even geen aandacht heeft denk jij over het uitmaken, dat hij niet van je houdt etc? Ehm, dat is een raar geval. Hij kan van je houden al zat ie een half jaar op antartica. Juist zijn andere bezigheden zullen zorgen dat hij lekker in zijn vel zit en jullie een gezonde relatie kunnen hebben.

soms denk ik wel dat dat het beste is, maar als ik dan denk aan hoe het is om helemaal zonder hem te leven wil ik dat ook niet. ik hoop dat jullie me advies kunnen geven..

groetjesGa zelf wat leuke dingen doen, spreek af met vriendinnen, zoek een ander als dat de tijd bespaard die je er nu in steekt om deze te veranderen en claim niet. Claim niet en claim niet, geef hem ruimte, 't is een mens en een mens moet kunnen ademen.
quote:Anne500 schreef op 20 juli 2010 @ 22:40:

[...]

nee klopt, maar wel als dit al maanden zo is en wel als ik over een paar dagen op vakantie ga en ik hem graag nog een avondje wil zien.

Nope, je ziet het verkeerd/ gekleurd. Je ziet het vanuit jouw kant.

Hij moet klussen. Waaraan? Een huis oid? Dat is belangrijk, dat vreet tijd en energie, maar uiteindelijk houdt het ooit op.

Laten we er vanuit gaan dat hij werkt of studeert. Dat kost tijd. Hij moet klussen, dat kost tijd en daarnaast heeft hij als het goed is een sociaal leven waar hij ook al tijd aan moet spenderen.

Feiten zijn dan; Hij heeft minder tijd voor jou. Neem daar genoegen mee of niet, jouw keuze, maar ga niet zeuren terwijl hij gewoon heel normale dingen doet.

Daarnaast, als jij zoveel zeurt kan ik me voorstellen dat hij minder tijd wil vrijmaken, en je daarmee jezelf in de vingers hebt gesneden. Misschien hoopt hij wel dat jij in je vakantie beseft dat het doen van andere dingen niet betekend dat je niet om een ander geeft. Maar dat is een aanname.
Nou Madhe, ik vind wel dat als je een relatie hebt je er ook wel wat tijd en energie in kan steken. De vriend van TO kan best een uurtje vrijmaken voor haar.

Verder ben ik het wel met je eens hoor
Helaas zegt hij dat hij niet van me houdt en is het niet iets dat ik denk. Onze relatie zit vol pieken en dalen, de ene dag is het zo leuk met hem en de andere dag helemaal niet, het ligt maar net aan of hij zijn best doet.. Ik weet ook heel goed dat ik hem minder moet claimen maar op de een of andere manier lukt dat niet omdat ik zo graag bij hem wil zijn. En tuurlijk kost het klussen veel tijd maar als hij er dagen werkt vind ik dat hij ook wel een paar uurtjes naar mij kan komen en zeker als ik een paar weken op vakantie ga.. Ligt het nou aan mij of zit dit echt niet goed tussen ons?
quote:Anne500 schreef op 20 juli 2010 @ 23:11:

Helaas zegt hij dat hij niet van me houdt en is het niet iets dat ik denk. Onze relatie zit vol pieken en dalen, de ene dag is het zo leuk met hem en de andere dag helemaal niet, het ligt maar net aan of hij zijn best doet.. Ik weet ook heel goed dat ik hem minder moet claimen maar op de een of andere manier lukt dat niet omdat ik zo graag bij hem wil zijn. En tuurlijk kost het klussen veel tijd maar als hij er dagen werkt vind ik dat hij ook wel een paar uurtjes naar mij kan komen en zeker als ik een paar weken op vakantie ga.. Ligt het nou aan mij of zit dit echt niet goed tussen ons?Als hij zegt dat hij niet van je houdt vind ik dat wel eerlijk, maar ook ongeloofwaardig als hij de keer daarop wel weer zegt van je te houden. Wat ik dan niet snap dat je nog bij hem bent. Ik zou geen vriend willen die niet van me houdt.
Als hij niet van je houdt dan zit het niet goed in jullie relatie. Dat je daar aan twijfelt.
Wil je een relatie met HEM of wil je een relatie met IEMAND zodat je niet alleen bent?
Als hij niet van je houdt moet je ook niet meer van hem willen houden. Kappen dus als hij zo wispelturig is, daar word je namelijk toch niet blij van.

En Char, een uurtje vrijmaken, ja tuurlijk, maar alle tijd vrijmaken is een beetje onzinnig.
Helemaal met je eens hoor Madhe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven