Wat moet ik hiermee?

08-02-2012 15:31 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
quote:En wat ook heel erg is, is dat hij met haar in een cafe afspreekt en zegt 'mijn vriendin weet niet dat ik hier ben', en ik heb hem nog wel gebeld omdat hij mijn pinpas bij zich had. Maar ik zei 'blijf maar zo lang als je wil, ik zoek wel wat kleingeld bij elkaar, veel plezier'. En daarna kwam hij doodleuk bij mij op de bank zitten.

Wat zegt dit over zijn betrouwbaarheid?

En wat zegt dit over zijn intentie m.b.t. de andere dame?
c
Hij heeft al niet de waarheid gesproken:

"Toen ik het vroeg zei hij nog nooit van die naam gehoord te hebben."

Als er niets te verzwijgen is of niets verdachts zou zijn, waarom verzwijgt hij het expres dan?
quote:dominiqueviva schreef op 08 februari 2012 @ 16:04:

Maar Waldorf, we passen juist zo goed bij elkaar. Hij zou enorm over zo'n type als dat meisje heenwalsen (dat heeft hij in het verleden ook gedaan). Wij zijn aan elkaar gewaagd.En toch heeft hij de behoefte om even te checken en dat wijt hij aan jouw gedrag.. Ik zeg ook niet dat jullie niet bij elkaar passen he... En daarbij kan jouw gevoel heel anders zijn dan dat van hem (de ex van mijn huidige vriend is er nog steeds van overtuigd dat zij en hij tot in den eeuwigheid bij elkaar moeten blijven omdat ze zo goed bij elkaar passen. Terwijl hij, mijn vriend dus, daar toch een tikkeltje anders over denkt). Maar goed, dat is allemaal gissen. Praten dus. Praten.
/
[
quote:dominiqueviva schreef op 08 februari 2012 @ 16:32:

[...]

Ik geloof dat hij het contact verbroken heeft, want de sms'jes stoppen na die datum. Het maakt hem nog steeds onbetrouwbaar want hij wilde zijn gevoel voor haar toetsen, of het er nuchter ook was. Hij kent haar tenslotte al een tijdje, en had alleen die ene avond dat gevoel. Ik denk dat het hem puur om de aandacht ging, het idee dat een vrouw verliefd op hem was (wat hij vast al langer onbewust aanvoelde).

Nee, nee je vult veel te veel voor hem in... uit liefde...

Stop.

Wat betekent het dat hij tegen je liegt in je gezicht dat hij haar niet kent?

Wat doet dat met jou? En wat betekent dat voor jullie relatie?

Kan je hem nog wel vertrouwen?

Waarom moet je eindeloos alles uit hem trekken eer dat hij verteld hoe of wat? En kun je daar op vertrouwen dat hij de waarheid spreekt of heeft hij er weer een afgezwakt verhaal van gemaakt?
quote:dominiqueviva schreef op 08 februari 2012 @ 16:33:

[...]

Sterker nog, alle smsjes waren gewist en het was een schuilnaam (haar echte naam kende ik al, ik had al eerder gevraagd hoe dat zat).Waarom heeft hij dat gedaan...?
quote:dominiqueviva schreef op 08 februari 2012 @ 16:30:

@ondernemer Just checking Een heel ander perspectief. Maar het is toch niet OK dat hij tegen een ander zegt dat hij haar leuk vindt en haar onder een schuilnaam in zijn telefoon zet?

Hij was gevleid door de aandacht, het heeft hem waarschijnlijk overvallen, en om wat voor reden dan ook heeft hij de afweging gemaakt dat hij er jou niet mee lastig ging vallen.

Ik denk dat je moet accepteren dat ook je vriend een individu is met menselijke eigenschappen. Een zo'n menselijke eigenschap is dat zo'n situatie van een plotselinge klik met iemand nogal overrompelend kan zijn. Ik vind het niet geheel onlogisch dat hij vooral zelf even op een rijtje zet wat dat nou betekent. Uiteindelijk - gelukkig voor jou - dus niets en heeft hij het netjes afgehouden.

Veel andere adviezen komen in mijn ogen van mensen die zelf te weinig drama in hun leven hebben en daarom graag meeliften op dat van iemand anders.
[
Hij is zo te lezen echt een meester in liegen. Nepnaam, smsjes wissen, zeggen dat hij bij vrienden is en daarna heel normaal op de bank ploffen (vooral dat laatste). Ik zou hier nogal van opkijken.

Bovendien, als het allemaal zo onschuldig is, WAAROM dan ZO stiekem? Hij kan toch gewoon zeggen dat het die collega is als hij er niks mee doet?
[
.
Tja, waarom zou hij ze dan wissen?

Maar ik gok dat ondernemer hier vast een waterdicht antwoord op heeft. Ik ben benieuwd.
quote:dominiqueviva schreef op 08 februari 2012 @ 16:43:

Nog een ding: hij heeft tegen mij gezegd dat het contact na hun afspraak beeindigd is door hem. Dit is omdat hij erachter kwam dat hij niks voor haar voelde. Dat heeft hij niet tegen haar gezegd. Ik heb hem gevraagd om haar te mailen met hetzelfde verhaal, als uitleg. Ik mag de mail lezen. Dat geeft me iets van vertrouwen, maar (daar gaan we weer...) wat nou als hij haar eerder of later laat weten dat dit van mij moet en onzin is?Wat ik al in het begin zei: hou het dan bij jezelf. Wil jij hier wel verder mee? Wat als je dit wantrouwende gevoel blijft houden? Jij bent degene die bepaalt hoe en of je jezelf gelukkig gaat maken..
?
quote:Waldorf114 schreef op 08 februari 2012 @ 16:44:

Tja, waarom zou hij ze dan wissen?

Maar ik gok dat ondernemer hier vast een waterdicht antwoord op heeft. Ik ben benieuwd.

Nee hoor, ik ben niet paranormaal begaafd. En zelfs niet hoogsensitief (maar die conclusie was hier wellicht al getrokken).

Waarom wist iemand SMS-jes? Ik kan van alles bedenken. Misschien om ergens niet meer aan herinnerd te worden. Misschien om een soort 'schoonmaak' te houden. Zelf SMS ik nooit, maar ik knikker wel om de zoveel tijd een heleboel oude mail weg.
.
[
quote:dominiqueviva schreef op 08 februari 2012 @ 16:45:

Ergens zou ik haar heel graag aanspreken (zonder scene) maar dat is zeker ook niet verstandig?

Met iemand een gesprek aanknopen op een feestje kan natuurlijk altijd, maar het lijkt me niet de setting om iemand ergens op 'aan te spreken'. Anyway, je maakt ook daarmee de hele kwestie weer groter en groter.

Laatste waarschuwing, en dan trek ik me terug: let erop dat het probleem dat jij hier nu mee hebt (en dat steeds besproken, geëvalueerd en geanalyseerd moet worden) niet veel groter wordt dan het oorspronkelijke probleem.
,
.
quote:dominiqueviva schreef op 08 februari 2012 @ 16:41:

[...]

Omdat ik haar naam kende en al eerder wantrouwig was geweest. Hij zegt dat de inhoud alleen bestond uit 'wanneer zie ik je weer daar en daar' en wat ze op een dag had gedaan, en dat hij alleen reageerde met 'nee ik kan niet' en 'o, leuk'. Maar waarom zou hij ze dan wissen?Ook dit vul je al in.
quote:dominiqueviva schreef op 08 februari 2012 @ 16:52:

Ondernemer, denk jij dat dit alles niet heel alarmerend hoeft te zijn, en niet uitlsuit dat mijn vriend gewoon te vertouwen is en voor mij wil gaan dan?

Mijn eerste kort-door-de-bocht analyse is dat je vriend een binnenvetter is waar je sowieso dit soort dingen uit moet trekken. Iets verzwijgen komt daardoor niet door kwaadaardigheid maar meer door de neiging om sowieso nogal gesloten te zijn over zijn gevoelsleven.

Verder - nogmaals - vind ik het ook wel weer netjes als mensen niet meteen zaken met een mogelijk relatiebedreigend karakter op het bordje van hun partner gooien in het kader van 'oh wat ben ik toch eerlijk en transparant'. Jouw vriend heeft erover nagedacht en het afgekapt. Ik denk dat heel wat vrouwen die écht bedrogen zijn meer respect voor jouw vriend kunnen opbrengen dan dat jij nu doet.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven