Wat moet ik hiermee?

08-02-2012 15:31 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Ik denk dat er een kans is dat hij meer heeft gedaan dan hij heeft verteld.
Ik zou me bedondert voelen, hij is totaal niet eerlijk geweest tegen je en is nooit van plan geweest om het eerlijk te vertellen
0
quote:kookwekkert schreef op woensdag 08 februari 2012 15:34 Ik denk dat er een kans is dat hij meer heeft gedaan dan hij heeft verteld.Ook hiermee eens! Mijn ex zei wel eens over een vriendin van hem dat het een saai, raar meisje was, maar hij lag er wel mee in bed, en daar kwam ik pas achter toen het al uit was tussen ons.
quote:dominiqueviva schreef op woensdag 08 februari 2012 15:37 Kookwekkert, Daar ben ik heel bang voor maar hoe kom ik daarachter? Hij heeft gezegd dat ik haar mag bellen maar dat wil ik niet. Toen hij gisteren even weg was geweest zei ik dat ik haar gebeld had, en dat zij had gezegd dat er wel meer was gebeurd (bluf). Hij reageerde oprecht heel verbaasd en zei 'dat kan gewoon niet'. Ik was geneigd hem te geloven.Ook hij kan bluffen...
Goeie van hem om te zeggen dat jij haar mag bellen. Zij zal zijn spelletje gewoon meespelen dus het lijkt zo heilig, maar dat slaat nergens op.

Wat zegt je gevoel? Wat als hij nou nooit de waarheid zal vertellen?? Of dat je je het in ieder geval altijd zal moeten afvragen? Dan moet je het bij jezelf gaan zoeken. Wil je dit wel?
en wat als hij zich wel aangetrokken voelde?

Dan was hij een affaire begonnen? Of was hij dan bij haar weg gegaan??

Ik heb het idee dat hij nog niet alles heel eerlijk verteld heeft!
1
quote:Weekend schreef op 08 februari 2012 @ 15:37:

[...]

Ook hiermee eens! Mijn ex zei wel eens over een vriendin van hem dat het een saai, raar meisje was, maar hij lag er wel mee in bed, en daar kwam ik pas achter toen het al uit was tussen ons.Hier ook eentje. Bij mijn ex waren het meisjes die hij totaaaaal niet zag zitten en die suf en lelijk waren. Of het waren meisjes waar hij hun naam niet eens van kende (?) (vraag me niet hoe ik daar ingetrapt ben). Ik denk dat oordelen over iemand niet eens im frage is als er werkelijk niks aan de hand is. Ik voel me nou nooit geroepen om een random vriend/collega te gaan beoordelen of hij wel of niet mijn type is.
quote:dominiqueviva schreef op 08 februari 2012 @ 15:37:

Kookwekkert, Daar ben ik heel bang voor maar hoe kom ik daarachter? Hij heeft gezegd dat ik haar mag bellen maar dat wil ik niet. Toen hij gisteren even weg was geweest zei ik dat ik haar gebeld had, en dat zij had gezegd dat er wel meer was gebeurd (bluf). Hij reageerde oprecht heel verbaasd en zei 'dat kan gewoon niet'. Ik was geneigd hem te geloven.

Ik acht de kans wel kleiner dan ja. Maar het sluit zoenen en/of seks nog steeds niet 100% uit. Een echte goeie stiekemerd had ook even die collega verteld dat ze in alle toonaarden seks moest ontkennen tegenover jou. Hij kan 100 smoezen tegen haar hebben opgehangen.

Als ik jou was zou ik ook het volgende in acht nemen:

Het doet er naar mijnsinziens wel toe hoe ver hij is gegaan, maar het doet er meer toe dat hij gezorgd heeft voor een vertrouwensbreuk. Vergeet niet dat je hier zelf achter moest komen. Bovendien ga je waarschijnlijk een tijd tegemoet waarin je veel achterdocht zult voelen.

Het is toch aan jou om te beslissen hoe je hier mee kunt omgaan en OF je dat uberhaupt wel wil.
2
Hoe je het ook went of keert, ik denk dat het sowieso belangrijk is om eens even met hem te gaan zitten. Want als hij dit nu doet is de kans groot dat hij over een tijdje weer getriggerd wordt door een meisje dat zo anders is dan jij...
Op het moment dat hij merkte een andere vrouw wel erg interessant te vinden had hij dit moeten aangeven bij jou en aan jullie relatie moeten werken ipv stiekem af te spreken met haar om te kijken of daar iets mee te beginnen was.
0
quote:dominiqueviva schreef op 08 februari 2012 @ 15:42:

Hij zegt dat hij onzeker is omdat ik nogal heftig ben en soms om kan slaan, en dat hij daarom heel even dacht dat zij beter voor hem was, omdat ze rustig en voorspelbaar is. Ok. Dus hij probeert er eigenlijk zelfs van te maken dat het jouw schuld is: jij maakt hem onzeker.
quote:Beauke schreef op 08 februari 2012 @ 15:45:

Op het moment dat hij merkte een andere vrouw wel erg interessant te vinden had hij dit moeten aangeven bij jou en aan jullie relatie moeten werken ipv stiekem af te spreken met haar om te kijken of daar iets mee te beginnen was.

Ook dat.

Wat hij nu heeft gedaan is in mijn ogen al een stap te ver. Niet op het gebied van vreemdgaan, maar wel als het aankomt hoe hij over jullie relatie denkt. Als hij echt voor jou wilde gaan dan was hij nooit met haar gaan afspreken.
.
.
quote:dominiqueviva schreef op 08 februari 2012 @ 15:47:

Je hebt helemaal gelijk kookwekkert, het begint nu al. Ik ben al met terugwerkende kracht aan het denken of er eerder al vrouwen zijn geweest waarmee hij stiekem contact had. En ik vertrouwde hem juist zo erg, terwijl ik dat vroeger altijd heel lastig vond (ligt aan mij, nooit iets naars meegemaakt). Ik wil zo graag alle antwoorden. Dit is echt helemaal niets voor hem, ik ken hem toch wel na 6 jaar?

Dit houdt denk ik niet snel op helaas...En dat komt omdat je nu weet dat hij er toe in staat is om zoiets te doen. Dat betekent niet per definitie dat hij dit in de toekomst weer doet, maar die kans is er. De kans is er ook dat hij dit al eerder heeft gedaan.

En die onzekerheid gaat je waarschijnlijk gek maken. Ik weet uit eigen ervaring dat het heel moeilijk is om een liegende partner te vergeven (het vreemdgaan gedeelte vind ik persoonlijk minder moeilijk).

Dat liegen brengt ineens een hoop extra onzekerheid met zich mee.
O meid, wat voel ik me je mee, ik heb in een soortgelijke situatie gezeten. Ben toen twee weken weggegaan om vanuit die situatie te kijken of ik nog terug wou naar mijn vriend. Ik heb overigens nooit écht getwijfeld aan of hij eerder iets gedaan zou hebben met andere vrouwen, maar had ineens wel bevestiging van mijn gevoel dath ij altijd de deur op een kier hield, voor het geval dát er een andere, leukere vrouw voorbij zou komen.

Ik ben naar 'm teruggegaan en nog twee ellendige jaren gebleven... Dat raad ik je dus niet aan, eerlijk gezegd.

In mijn ogen is dit namelijk vreemdgaan. Je praat niet met een andere vrouw over je gevoelens voor haar, voordat je daar met je eigen vrouw over gepraat hebt.
Doeiii!
Laat je niet manipuleren meid, hij zit goed fout! Zet de feiten op een rijtje voor jezelf en trek je conclusies.
Lastig. Dat emotionele gedoe hoeft ook niet altijd de doorslag te geven. Mijn ex ging ook huilen toen ik hem betrapte op een contactadvertentiesite. Hij zei toen dat ik makkelijk praten had met zoveel vrienden om me heen, maar dat hij naast mij niemand had en zo eenzaam was dus zocht hij contact via advertenties om vrienden te maken (let wel: alleen met meisjes). En ik geloofde hem en ik had zooooveel medelijden met hem..

Maar ja, daar heb je niks aan. Je moet naar je onderbuikgevoel luisteren en als je met hem praat je beperken tot jullie relatie en niet eventuele minnaressen, want daar schiet je niets mee op. Hij heeft aangegeven dat hij soms jouw gedrag niet kan handelen. Vraag eens hoe hij daarmee de komende jaren mee wil gaan dealen..
quote:dominiqueviva schreef op 08 februari 2012 @ 15:49:

[...]

O reken maar dat er nog een hele tijd gezit gaat worden. We hebben vannacht en vanochtend gepraat en dat is nog maar het begin. Hij kan alleen ontzettend moeilijk over dit soort dingen praten, hij kreeg de woorden er bijna niet uit en voor ik het wist zat ik hem te troosten. Ik weet wel vrij zeker dat het hem heel veel doet, maar dat maakt het niet goed: dan is hij helemaal een ruggegraatloos watje dat de consequenties van zijn daden niet kan dragen.Oei...I hate to say it, maar dat hij nu het slachtoffer gaat spelen is niet OK. Heb hier helaas ook ervaring mee en naast dat het gewoon emoties uiten is, wordt dit ook wel eens ingezet als een manipulatief middel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven