Wat moet ik hiermee?

23-06-2016 04:18 87 berichten
Een half jaar geleden heb ik een jongen leren kennen waar ik erg leuk contact mee had. Zagen elkaar dagelijks en we konden heel goed met elkaar opschieten. Daarna ging het contact verder via whatsapp. Het was op een gegeven moment een tijdje stil, dus ik vroeg wat er was en kreeg als antwoord dat hij vanaf moment één verliefd op me was en dat moeilijk vond omdat hij dacht dat het niet wederzijds was. Ik beschouwde hem als een goede vriend, gevoelens had ik ook eigenlijk niet. Dit heb ik ook aangegeven. Wel heel subtiel gebracht, want wilde hem absoluut niet kwetsen. Het contact is verwatert nu en dat vind ik ontzetttend jammer. Hij negeert me.

Wat moet ik hiermee?

Ik heb bijv laatst weer een app gestuurd, maar geen reactie (wel blauwe vinkjes). Moet ik gewoon niks meer sturen en wachten totdat hij iets doet?
Alle reacties Link kopieren
Wat moet hij er mee? Ik zou accepteren dat hij geen contact meer wil. Hij zal het moeilijk genoeg hebben met het feit dat hij meer had gewild dan jij. Respecteer zijn keuze. En inderdaad, tegen de tijd dat hij over je heen is kan hij zelf beslissen of hij nog een vriendschap met je wil
Als iemand niet verliefd op je is maar je ziet die gene nog vaak, en nog erger, je bent er vrienden mee, dan is dat heel moeilijk en dan doet dat pijn. Het is toch logisch dat hij afstand neemt en wellicht geen vrienden meer wil/kan zijn?

Wat zou jij doen als jij stapel verliefd op een vriend bent, diegene niet op jou, maar je moet wel met hem lachen, gezellige drankjes doen, nieuwtjes delen, elkaar steunen, samen eten, vrienden knuffel of kus op de wang. Maar meer niet. Dat doet toch pijn?

Hij heeft liefdesverdriet. En de kans dat de vriendschap weer normaal wordt lijkt me klein. Hij moet over jou heen komen en vaak lukt dat alleen als je alle banden verbreekt met degene waar je verliefdheid op bent.

Weet jij zeker dat jij geen gevoelens voor hem hebt?
Ja dat weet ik zeker..

Het is gewoon jammer als je dagelijks heel veel contact hebt en dat ineens wegvalt. Natuurlijk begrijk ik het en is het ook de beste manier om over iemand heen te komen, maar ik vind het gewoon jammer dus..
Tja je kan het niet allemaal hebben. Beetje egoïstisch om hem toch nog zo te kwellen en slimme jongen dat hij zichzelf afzonderlijke van je wegens zijn gevoelens.
Het is heel jammer dat het zo gelopen is. Jij hebt ook vriendschaps liefdesverdriet. Waarschijnlijk zijn jullie allebei verdrietig. Ik denk dat je niet zoveel kunt doen. Aangeven dat je zijn vriendschap mist en dat jij er ook verdriet van hebt, is voor hem denk ik te hard en te pijnlijk? Dat kun jezelf het beste inschatten.

Geen leuke situatie.
Heb je dan helemaal niet gemerkt dat hij verliefd op je was geworden? Als je zo lang dagelijks heel veel contact hebt, hoe kan het dan zijn dat je dat niet opmerkt? Misschien ben ik ouderwets hoor maar als ik een man leer kennen en hij is heterosexueel en heeft geen vriendin, en hij lijkt me erg leuk te vinden omdat hij elke dag contact wil, ga ik me meteen afvragen of hij misschien verliefd op me zou kunnen zijn. Ja ja ja, ik weet wel dat je ook gewoon vrienden kunt zijn maar twee mensen, single, allebei hetero, die elke dag veel contact hebben, dan ga je toch denken, mm, misschien is het iets meer dan alleen vrienden.

Dus ik vind het ergens een beetje suf van je, dat je daar helemaal niet na lijkt te hebben gedacht. Klinkt misschien gek maar je hebt ook een beetje de verantwoordelijkheid om mensen niet het hoofd op hol te brengen en dan net te doen of je neus bloedt. Ik weet wel dat dat lastig is, want waarschijnlijk heb je niet zoveel gedaan om zijn hoofd op hol te brengen maar je snapt toch wel dat het mogelijk is dat iemand verliefd op je kan worden als je zoveel contact hebt?

Ik heb het drie keer meegemaakt (afzonderlijk), in totaal, heterosexuele vrienden, mannen, die verliefd op me werden en dat opbiechtten aan me. En dat gebeurde niet na maanden en maanden hoor. Ik merkte aan alle drie, dat ze zich anders gingen gedragen. Bovendien had ik een vriend dus was ik er wel op gespitst of ze me leuker dan leuk vonden of niet. Maar het is vrij duidelijk te zien/merken als iemand verliefd op je wordt, vind ik. En sinds de eerste, was ik al iets wantrouwiger geworden. Ik maak nu eigenlijk liever geen vrienden meer met alleenstaande heterosexuele mannen, vanwege die drie kleine drama's.

Toen was ik rond de 18 en daar heb ik wel wat van geleerd. Heb jij het nooit eerder meegemaakt dan, dat een man wat meer aandacht aan je gaat besteden, wat meer complimenten maakt. En kleine kadootjes gaat geven of kaartjes gaat sturen? Toen ik een jonge muts was, zag ik dat niet direct, dat men mij probeerde te versieren. Maar jij lijkt me geen puber, als ik je verhaal zo lees.

Maar goed, vervelend natuurlijk. Toch heb ik niet de indruk dat je er echt hartverscheurend verdrietig over bent. Je klinkt nogal koel en koud, hoe komt dat? Ben je zelf wel eens verliefd eigenlijk? Misschien is dat de oorzaak, want als je zelf nooit verliefd bent, kun je je ook niet goed inleven in iemand die dat is. Verliefd zijn, is niet alleen maar leuk. Het kan zijn dat je niet meer kunt eten, slapen, werken, zonder dat de ander in je gedachten is. Je kunt er 24/7 mee bezig zijn en je continue afvragen of de ander jou leuk vindt. Als je dan een beetje onzeker/verlegen bent en je durft het niet op te biechten, wordt het steeds groter en groter. En ja, als dan blijkt dat het niet wederzijds is, kun je je ontzettend teleurgesteld voelen. Vernederd bijna. Sommige mensen wel, of als ze echt heel heftig verliefd zijn.

Dus als het nu nog eens gebeurt, dan een man je veel aandacht en tijd geeft, gooi wat eerder een balletje op, of hij misschien iets meer voor je voelt dan alleen vriendschap. Want nu ben je ook je vriendschap met hem kwijt. Probeer je in de ander in te leven, waarom wil hij me elke dag spreken, waarom zegt hij dingen als: je bent leuk, je bent grappig, je bent mooi. Als ie dat doet dan. De liefde is nogal belangrijk voor de meeste mensen dus wees een beetje voorzichtig met mensen hun hart. Mannen hebben ook een hart he. Probeer mensen een beetje in te schatten, dan maak je dit misschien niet meer mee want dit is niet leuk natuurlijk.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
quote:Deadpool schreef op 23 juni 2016 @ 05:24:

Tja je kan het niet allemaal hebben. Beetje egoïstisch om hem toch nog zo te kwellen en slimme jongen dat hij zichzelf afzonderlijke van je wegens zijn gevoelens.

Kwellen?

Misschien lijkt het zo idd, maar dat is absoluut niet mijn bedoeling. Hij betekent veel voor me, dus dan wil ik ook oprecht weten hoe het met hem gaat.
Als iemand veel voor je betekent respecteer je zijn grenzen en beslissing en vind je zijn welzijn belangrijker dan hoe graag jij wil weten hoe het gaat. Beetje inlevingsvermogen tonen zou lief zijn.

Bedenk je hoe het andersom zou zijn wanneer jij een mega crush hebt en diegene wil niks met je.
Ja gelijk heb je!
quote:Deadpool schreef op 23 juni 2016 @ 06:01:

Als iemand veel voor je betekent respecteer je zijn grenzen en beslissing en vind je zijn welzijn belangrijker dan hoe graag jij wil weten hoe het gaat. Beetje inlevingsvermogen tonen zou lief zijn.

Bedenk je hoe het andersom zou zijn wanneer jij een mega crush hebt en diegene wil niks met je.Misschien heeft ze dat zelf nog nooit gehad? Lijkt me best lastig inleven als je nog nooit straalverliefd bent geweest. De meeste mensen weten wel hoe dat voelt en dat je bv je eten niet meer zo lust en ervan wakker ligt enzo. Vlinders in je buik, en nergens anders meer over na kunnen denken, dat is een uniek gevoel. Kan zijn dat ze het zelf nooit heeft meegemaakt, denk ik dan.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Sapsorrow, echt.

Wat reageer jij toch altijd idioot.

Ik weet heel goed wat verliefdheid is. Ik weet hoe het is om aan niks anders te kunnen denken. Je hoeft echt niet voor mij te gaan invullen dat ik dat gevoel niet ken.

Mijn enige probleem is, ik wil hem niet kwijt als vriend. Hoe ego ook.
@sapsorrow Zeg ik ergens dat ze dat al gehad moet hebben? Of moet je voor elke vorm van inlevingsvermogen ervaringsdeskundigheid hebben.

Je kan je ook zonder ooit straal verliefd geweest te zijn hopelijk indenken als jij graag iets wil en de ander niet dat dit zeer kan doen. Lijkt mij dan.
@maya dat is wat ik met mijn post probeerde duidelijk te maken. Dat t inderdaad een beetje egoïstisch is. Maar ik zie dat je dat zelf ook wel in de gaten hebt. Vandaar mijn advies als je echt om hem geeft laat het los.
Eens met Deadpool.

Hoe jammer ook, dit is niet iemand met wie je een goede vriendschap kunt hebben. Er zouden, als jullie contact blijven houden, altijd verwachtingen en hoop blijven spelen van zijn kant. Dat zorgt alleen maar voor ongelijke verhoudingen en onderhuidse spanning.
Ik vind, mayamay, dat je wel erg onvriendelijk op mij reageert. En dat terwijl we maanden hebben gemaild en ik je heb gesteund toen je erg in de put zat. Lekker ondankbaar, denk ik dan. Je bent nog erg jong dus hoop dat je je zo ontwikkelt dat die scherpe kantjes van je karakter afslijten.
Ja het is klote, maar ook een egoïstische houding van je. Lekker je ego laten strelen terwijl je weet wat dat met hem doet.
Misschien reageer je zo onvriendelijk op me omdat ik veel dingen over je weet ondertussen. Kan ook niet anders als je langer dan een half jaar bijna elke dag met elkaar mailt he. Wees gerust, ik vertel niemand je geheimen. Wat dat betreft, verbaast het me niks, dat jij inleven erg moeilijk vindt. Want je dumpte me alsof ons contact totaal niks voorstelde voor je.
quote:biloba schreef op 23 juni 2016 @ 06:36:

Ja het is klote, maar ook een egoïstische houding van je. Lekker je ego laten strelen terwijl je weet wat dat met hem doet.

I know.

Ik laat het hierbij.
quote:mayamay schreef op 23 juni 2016 @ 06:38:

[...]

I know.

Ik laat het hierbij.Ja dat zei je tegen mij ook. En tegen die man. Je mag iedereen dumpen die je wil, lieverd, maar verwacht niet dat mensen dan nog vrienden met je willen zijn. Ik wel trouwens, tenminste, ik vond het best gezellig om met je te mailen en ik ben rete-heterosexueel. Heb al 24 jaar een partner.
quote:Sapsorrow schreef op 23 juni 2016 @ 06:35:

Ik vind, mayamay, dat je wel erg onvriendelijk op mij reageert. En dat terwijl we maanden hebben gemaild en ik je heb gesteund toen je erg in de put zat. Lekker ondankbaar, denk ik dan. Je bent nog erg jong dus hoop dat je je zo ontwikkelt dat die scherpe kantjes van je karakter afslijten.Wow het wordt nog gekker. Vind dit nogal dreigend overkomen
Sapsorrow echt WTF
Sapsorrow, hou je nou gewoon lekker bezig met je konijntjes goed?

Niet met mij alsjeblieft.
quote:Sapsorrow schreef op 23 juni 2016 @ 06:38:

Misschien reageer je zo onvriendelijk op me omdat ik veel dingen over je weet ondertussen. Kan ook niet anders als je langer dan een half jaar bijna elke dag met elkaar mailt he. Wees gerust, ik vertel niemand je geheimen. Wat dat betreft, verbaast het me niks, dat jij inleven erg moeilijk vindt. Want je dumpte me alsof ons contact totaal niks voorstelde voor je.Sapsorrow, ik heb je gestaft. Echt, je moet nodig eens een hele stap terug doen op dit forum, je gedrag loopt de spuigaten uit. Niet alles gaat altijd over jou of heeft betrekking op jou.
Och man, ik krijg echt de kriebels van dat wijf. En dan in negatieve zin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven