Wat moet ik hiermee?

17-09-2018 21:56 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders zijn in december 50 jaar getrouwd. Nu stuurde mijn moeder gisteren mail, met het idee om met de hele familie, een weekend weg te gaan. Nee was ook een optie, zei ze nog. Niet echt mijn ding, maar oké.

Ze had 2 data in haar hoofd, de laatste 2 weekenden voor kerst. Nu werk ik bij de posten vrijnemen is niet toegestaan in december (staat in mijn contract en het is niet op de dag vd bruiloft). Netjes een mailtje terug, dat het erg leuk klonk, maar ik dus geen vrij mag nemen. En dat we evt van zaterdagavond tot zondagavond konden komen. (Maandag zit ik op school)

Vervolgens stuurt ze een mailtje rond, dat ik roet in het eten gooi en ze het wel viert als ze 60 jaar getrouwd is.
Such a beautiful place to be with Friends.
in de op zeg je dat je geen vrij kan nemen omdat het niet op de dag is dat ze ook daadwerkelijk getrouwd zijn. maar dat weten ze op je werk toch niet wanneer het echt is, welke datum? of moet je bewijs aanleveren als je die dag vrij vraagt? is niet heel netjes, maar als je er een grootschalige familievete mee voorkomt?
Don't cry, buy a bag and move on.
daenerys79 schreef:
17-09-2018 22:20
in de op zeg je dat je geen vrij kan nemen omdat het niet op de dag is dat ze ook daadwerkelijk getrouwd zijn. maar dat weten ze op je werk toch niet wanneer het echt is, welke datum? of moet je bewijs aanleveren als je die dag vrij vraagt? is niet heel netjes, maar als je er een grootschalige familievete mee voorkomt?
Ja je moet idd bewijs overleggen.
daenerys79 schreef:
17-09-2018 22:20
Bewijs aanleveren.
En een andere dag gaat niet op.

Er is iemand anders die een familievete kan voorkomen. Mams.
Sara9876 schreef:
17-09-2018 22:14
Bij dit soort dingen vraag ik me dan altijd af: zullen wij ook zo worden als we oud zijn??
Nee. Ik niet.

En ik ben al oud. :-D
Heb je al eens overwogen om het op je werk gewoon te vragen??

Ik bedoel; volgens mijn contract mag ik geen vrij nemen in oktober en niet op de feestdagen. Maar als je een héél goede reden hebt, staat vragen wel vrij. Nee zeggen overigens ook, dus ik kan pech hebben.

Maar een 50-jarig huwelijk is toch nog best wel iets bijzonders, dus wie weet willen ze daar best een uitzondering voor maken. Zou mijn werkgever in elk geval wel doen.

Voor de rest; het gaat om een weekendje. Je bent een paar uurtjes later dan de rest. Ik zie het probleem helemaal niet eerlijk gezegd.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
LoveDobby schreef:
17-09-2018 22:14
Oops gelijk gewijzigd 🤦‍♀️

Wel gelijk een mail gestuurd vanaf school, maar ik heb het dus gedaan in haar ogen. Bellen was geen optie op dat moment.
Je had ook niet daarna en voor het openen van het topic geen tijd om even te bellen?
Wat ga je nu doen dan?
Vragen wanneer het over tien jaar gepland gaat worden?
Mijn ouders zouden ook zo kunnen reageren. Die voelen zich afgewezen omdat je niet reageert zoals zij voor ogen hadden. En dan in de slachtofferrol gaan hangen, omdat een van hun kinderen 'niet wil komen'.

En hoe onredelijk dit ook is, je voelt je er toch schuldig over. Dat wij (hier, in het algemeen) het probleem niet zien, is voor je moeder geen oplossing... Ik zou er dan toch maar één op één over in gesprek gaan. Of het laten zitten, het is maar net wat je wilt of hoe koppig je wilt zijn.
Dit is natuurlijk allemaal in haar emotie rond gestuurd, grote kans dat ze redelijk en oplossingsgericht is in een normaal gesprek.
vivinnetje wijzigde dit bericht op 17-09-2018 23:20
40.04% gewijzigd
Lucifer2018 schreef:
17-09-2018 22:59
Je had ook niet daarna en voor het openen van het topic geen tijd om even te bellen?
Wat ga je nu doen dan?
Ouders slapen altijd vroeg
Ceylon schreef:
17-09-2018 22:58
Heb je al eens overwogen om het op je werk gewoon te vragen??

Ik bedoel; volgens mijn contract mag ik geen vrij nemen in oktober en niet op de feestdagen. Maar als je een héél goede reden hebt, staat vragen wel vrij. Nee zeggen overigens ook, dus ik kan pech hebben.

Maar een 50-jarig huwelijk is toch nog best wel iets bijzonders, dus wie weet willen ze daar best een uitzondering voor maken. Zou mijn werkgever in elk geval wel doen.

Voor de rest; het gaat om een weekendje. Je bent een paar uurtjes later dan de rest. Ik zie het probleem helemaal niet eerlijk gezegd.
Begin december was nog wel gelukt misschien, maar het gaat om het weekend voor kerst en die ervoor, de drukste dagen van het jaar dus, ben bang dat hoe me keihard uitlachen.
Kun je niet iets met een collega onderling regelen?
LoveDobby schreef:
17-09-2018 23:23
Begin december was nog wel gelukt misschien, maar het gaat om het weekend voor kerst en die ervoor, de drukste dagen van het jaar dus, ben bang dat hoe me keihard uitlachen.
En ik denk dat dat nog wel eens mee zou kunnen vallen. Uit wat je allemaal schrijft maak ik op dat je er al een tijdje werkt. Er zullen maar weinig werknemers zijn wiens ouders een 50-jarig huwelijk vieren. Bovendien; als je een fikse griep te pakken krijgt in die periode kun je ook niet werken. Plus; je vraagt geen week vrij he. Als je van maandag t/m vrijdag werkt, vanaf twee uur naar huis kunt gaan, de zaterdag (en zondag) vrij bent kom je een heel eind. Als je ouders er een láng weekend van willen maken, zo vlak voor de kerst, dan ben ik eens benieuwd wie van de familie allemaal wel wil en kan. Niet alleen bij de post is het druk in die weken.

In elk geval; jij slaapt er zelf beter van als je het wel gewoon probeert. Nee heb je sowieso al.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ceylon schreef:
17-09-2018 23:37
En ik denk dat dat nog wel eens mee zou kunnen vallen. Uit wat je allemaal schrijft maak ik op dat je er al een tijdje werkt. Er zullen maar weinig werknemers zijn wiens ouders een 50-jarig huwelijk vieren. Bovendien; als je een fikse griep te pakken krijgt in die periode kun je ook niet werken. Plus; je vraagt geen week vrij he. Als je van maandag t/m vrijdag werkt, vanaf twee uur naar huis kunt gaan, de zaterdag (en zondag) vrij bent kom je een heel eind. Als je ouders er een láng weekend van willen maken, zo vlak voor de kerst, dan ben ik eens benieuwd wie van de familie allemaal wel wil en kan. Niet alleen bij de post is het druk in die weken.

In elk geval; jij slaapt er zelf beter van als je het wel gewoon probeert. Nee heb je sowieso al.
Ze was al van plan om zaterdagmiddag gewoon heen te gaan. Ik gok dat de zaterdagen voor de kerst het drukst zijn. En het staat niet voor niets in zo'n contract.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-09-2018 00:29
Reden: ongepast
0.00% gewijzigd
Waarom zou je het jezelf zo moeilijk maken door toch naar je baas te gaan of met een collega te wisselen? TO had al niet heel veel zin om te gaan en het is de moeder die onredelijk doet, niet TO. Ik vind dat niet dat ze dan alsnog vanalles moet gaan proberen op haar werk. Het staat gewoon in het contract en het is een probleem van haar moeder, niet van TO.
Bee_Kind schreef:
17-09-2018 23:27
Die hebben toch hetzelfde probleem? Moeten allemaal werken, zeker de zaterdagen. Met wie ga je dan wat regelen?
Blondie222 schreef:
18-09-2018 00:00
En dit verhaal moet je helemaal met ons delen? Oohooh maargoed lkkr persoonlijk dat mailtje fyne kerst alvast
Neem nog een drankje.
Lucifer2018 schreef:
18-09-2018 00:18
Die hebben toch hetzelfde probleem? Moeten allemaal werken, zeker de zaterdagen. Met wie ga je dan wat regelen?
Mij was niet duidelijk dat álle collega's op die dag werken, daar heb ik dan overheen gelezen :)
Wat een kutreactie van je moeder, ik zou helemaal geen zin meer hebben om een weekend weg te gaan met zo'n drama queen.
Je zou nota bene wel meegaan maar aangepaste tijden.
Bee_Kind schreef:
18-09-2018 00:20
Mij was niet duidelijk dat álle collega's op die dag werken, daar heb ik dan overheen gelezen :)
Nou als iedereen dat in het contract heeft staan en je weet hoe achterlijk druk die 3 weken zijn voor post.nl is dat meer een logische conclusie.

Als er al iemand is die nooit op zaterdag werkt en ook nog bij TO in haar directe werkomgeving daar dan is het maar de vraag of die die zaterdag wil opgeven en dan in die hecktiek wil werken. ;)

Lijkt me een speld zoeken in een hooiberg.

Ze kan beter gewoon haar moeder morgen bellen en heel duidelijk aangeven dat haar reactie niet oke is. En waarom.
Vixxen schreef:
17-09-2018 22:03
:hug:

Niet echt een leuke reactie. Nogal passief agressief ook.
Eens

Bijzonder hoeveel suggesties komen om alsnog wat te regelen. De reactie van ma zou voor mij meer dan genoeg reden zijn om pakweg de komende 50 jaar geen enkel contact meer op te nemen. Maar zeker niet door de knieën te gaan.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Je moeder is vast van de generatie dat ze nog elk jaar kerstkaarten stuurt. Ook naar Pietje & Marietje en oudtante Bep omdat ze dat al 30 jaar doet. En begin december al avonden zit om handmatig 100 kerstkaarten te schrijven.... Leg haar uit dat het aan jou en je collega's is omdat op tijd en vóór de kerst afgeleverd te krijgen. Zodat mensen zoals zij daarna blij en tevreden kerst kunnen vieren.
Ik denk dat je moeder gewoon primair heeft gereageerd en er gewoon helemaal niet over na heeft gedacht wát jij dan precies doet in de weken van december. Maak het persoonlijk "jij vind het toch ook fijn dat je kaarten op tijd bij de ander binnen zijn? Nou met jou nog miljoenen nederlanders". Misschien dat ze het dan beter snapt.
Bee_Kind schreef:
17-09-2018 23:27
Die werken ook allemaal al, deze dagen.
Jouw ouders liggen vroeg in bed, en zijn wss ook vroeg wakker?
Dus nu bellen?
Moeder gesproken ondertussen, ze staat niet open voor mijn reden en vind dat ik dwars lig. Heb nu dus zo iets van, zoek het maar uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven