Wat moet ik hiermee?
maandag 17 september 2018 om 21:56
Mijn ouders zijn in december 50 jaar getrouwd. Nu stuurde mijn moeder gisteren mail, met het idee om met de hele familie, een weekend weg te gaan. Nee was ook een optie, zei ze nog. Niet echt mijn ding, maar oké.
Ze had 2 data in haar hoofd, de laatste 2 weekenden voor kerst. Nu werk ik bij de posten vrijnemen is niet toegestaan in december (staat in mijn contract en het is niet op de dag vd bruiloft). Netjes een mailtje terug, dat het erg leuk klonk, maar ik dus geen vrij mag nemen. En dat we evt van zaterdagavond tot zondagavond konden komen. (Maandag zit ik op school)
Vervolgens stuurt ze een mailtje rond, dat ik roet in het eten gooi en ze het wel viert als ze 60 jaar getrouwd is.
Ze had 2 data in haar hoofd, de laatste 2 weekenden voor kerst. Nu werk ik bij de posten vrijnemen is niet toegestaan in december (staat in mijn contract en het is niet op de dag vd bruiloft). Netjes een mailtje terug, dat het erg leuk klonk, maar ik dus geen vrij mag nemen. En dat we evt van zaterdagavond tot zondagavond konden komen. (Maandag zit ik op school)
Vervolgens stuurt ze een mailtje rond, dat ik roet in het eten gooi en ze het wel viert als ze 60 jaar getrouwd is.
Such a beautiful place to be with Friends.
maandag 17 september 2018 om 22:03
Niet echt een leuke reactie. Nogal passief agressief ook. Zou mijn moeder trouwens ook kunnen doen hoor.
Ik zou haar hier toch op aanspreken. Desnoods ook via de email. Dat je haar reactie niet gepast vind een je er niet fijn bij voelt. Benadruk nog eens dat je in december geen vrij mag nemen en dat dat in je contract staat. Dat je wel mee wilt, maar dat het gewoon niet kan in december.
maandag 17 september 2018 om 22:03
Is dit typisch iets voor haar of de eerste keer dat zoiets voorkomt?
50 jaar getrouwd, dan moet ze minimaal 70 zijn, denk ik...
Misschien iets van ouderdom... Tenminste dat hoop ik.
Want anders is het niet te vatten.
Ik zou niet weten hoe je dit moet oplossen. Misschien juist door stilte?
Maar als jullie wel een goede relatie hebben dan wel uitpraten zoals hier boven geadviseerd wordt.
Ik zou niet weten hoe je dit moet oplossen. Misschien juist door stilte?
Maar als jullie wel een goede relatie hebben dan wel uitpraten zoals hier boven geadviseerd wordt.
catherinethegreat wijzigde dit bericht op 17-09-2018 22:05
Reden: Extra
Reden: Extra
13.89% gewijzigd
Non so perché gli altri si aspettano qualcosa da me.
maandag 17 september 2018 om 22:04
TO gaat ook gewoon mee alleen korter ivm dat werk.Vixxen schreef: ↑17-09-2018 22:03![]()
Niet echt een leuke reactie. Nogal passief agressief ook. Zou mijn moeder trouwens ook kunnen doen hoor.
Ik zou haar hier toch op aanspreken. Desnoods ook via de email. Dat je haar reactie niet gepast vind een je er niet fijn bij voelt. Benadruk nog eens dat je in december geen vrij mag nemen en dat dat in je contract staat. Dat je wel mee wilt, maar dat het gewoon niet kan in december.
maandag 17 september 2018 om 22:05
Ze reageert wel vaker zo, helaas.CatherineTheGreat schreef: ↑17-09-2018 22:03Is dit typisch iets voor haar of de eerste keer dat zoiets voorkomt?
![]()
Ik zou niet weten hoe je dit moet oplossen. Misschien juist door stilte?![]()
dit
O dat begreep ik dan verkeerd. Dan nog gewoon je moeder er op aan spreken dat je haar mail niet leuk vond en dat je nu eenmaal aan de reglementen van je werk bent gebonden.
maandag 17 september 2018 om 22:06
Haar eerste reactie was, ja maar we zijn nou eenmaal in de december 50 jaar getrouwd.Tornacense schreef: ↑17-09-2018 22:04En waarom kan er niet in november of januari op weekend gegaan worden?
Of zonder jou?
lovedobby wijzigde dit bericht op 17-09-2018 22:12
1.01% gewijzigd
maandag 17 september 2018 om 22:08
Die éne maand op 50 jaar gaat het nu ook niet maken.
Gaat ze 't weekend (of de dag) dat ze 50 jaar zijn maar lekker gezellig uit eten met je vader.
Of ze neemt dus maar de hele familie mee minus jou.
Jij kan de regels op je werk namelijk helaas niet effe hervormen.
maandag 17 september 2018 om 22:09
de emmer?
als je toch vrij neemt krijg je problemen op je werk. zo simpel is het.
bel haar op en leg haar uit dat het geen onwil is maar onmacht
ik vind je moeder erg onredelijk doen
maandag 17 september 2018 om 22:14
Wow mooie mijlpaal. Haar reactie, notabene gericht aan iedereen, is niet netjes. Ik denk echter dat je moeder teleurgesteld is dat het weekendje niet door kan gaan door je werk. Vermoedelijk heeft zij geen idee van evt contracten oid. Heeft ze zelf ooit gewerkt?
Ik zou haar bellen en het uitleggen. Zij snapt denk ik niet dat je werk belangrijker is dan haar feestje. Ik zou met haar bespreken wat dan een optie zou zijn. Korter weg, andere maand of een leuke feestavon?
Erna een mail naar de familie wat je met haar afgesproken hebt. En als je er niet uit komt vraag je of zij ideeën hebben..
Laat dit niet tussen jullie in komen.
Ik zou haar bellen en het uitleggen. Zij snapt denk ik niet dat je werk belangrijker is dan haar feestje. Ik zou met haar bespreken wat dan een optie zou zijn. Korter weg, andere maand of een leuke feestavon?
Erna een mail naar de familie wat je met haar afgesproken hebt. En als je er niet uit komt vraag je of zij ideeën hebben..
maandag 17 september 2018 om 22:14
Oops gelijk gewijzigd
Wel gelijk een mail gestuurd vanaf school, maar ik heb het dus gedaan in haar ogen. Bellen was geen optie op dat moment.
maandag 17 september 2018 om 22:15
Overigens ... Op haar laatste mailtje had ik gerust nogal sarcastisch geantwoord.
"Doe maar. Laat je mij dan wel op tijd effe datum en plaats weten tegen dan, mam?"
Waarna ik alsnog voor een feestje zorg ergens in de geburen van de datum dat ze 50 jaar getrouwd zijn.
(Maar daarom niet persé een heel weekend.)
"Doe maar. Laat je mij dan wel op tijd effe datum en plaats weten tegen dan, mam?"
Waarna ik alsnog voor een feestje zorg ergens in de geburen van de datum dat ze 50 jaar getrouwd zijn.
(Maar daarom niet persé een heel weekend.)
maandag 17 september 2018 om 22:16
Ja haar hele leven gewerkt en heb haar al vaker gezegd dat ik in december geen vrij kan krijgen, in voor gaande jaren.Joepjenies schreef: ↑17-09-2018 22:14Wow mooie mijlpaal. Haar reactie, notabene gericht aan iedereen, is niet netjes. Ik denk echter dat je moeder teleurgesteld is dat het weekendje niet door kan gaan door je werk. Vermoedelijk heeft zij geen idee van evt contracten oid. Heeft ze zelf ooit gewerkt?