Wat nu? Beetje in de war...

03-03-2019 09:42 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag jullie mening horen, ik zit namelijk met een groot probleem.

Mijn huwelijk heeft een poos geleden een behoorlijke deuk opgelopen toen mijn vrouw bekende vreemd te zijn gegaan.
Om een lang verhaal kort te maken, we hebben besloten door te gaan maar het kost me veel moeite dit te vergeten.

We zijn inmiddels een poos verder en er was niets bijzonders aan de hand totdat..

Vorige week begon er een nieuwe collega waar ik e.e.a. voor moest regelen. We raakte aan de praat en voor ik het zelf door had ging het gesprek nogal privé. We zijn nu een week verder en we blijken beide tot over de oren verliefd.

Dit kwam totaal onverwacht en nu weet ik het niet meer...

Zij heeft ook een relatie en is ook erg van slag.

Wat moet ik hier in godsnaam mee doen....
Lillybit schreef:
03-03-2019 10:00
Ik denk dat deze meneer het bedrog niet kan verwerken en manieren zoekt om quitte te staan.
Sorry, dit is het ook niet. Twee jaar geleden was dat anders...
MyTalent78 schreef:
03-03-2019 09:59
Ik denk dat het dit is. Het heeft niets met geilheid of gewoon willen neuken te maken...
Weet je zeker dat je je niet inadequaat voelt tegenover je vrouw? Ze heeft per slot van rekening genoten van een ander, misschien wel meer dan ze doet van jou. Zit daar wellicht de hernieuwde dadendrang in? Reageer dat af op je vrouw, met verve, dan heeft ze ook geen behoefte meer om het buiten de deur te zoeken.
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 03-03-2019 10:19
0.10% gewijzigd
Lillybit schreef:
03-03-2019 10:00
Ik denk dat deze meneer het bedrog niet kan verwerken en manieren zoekt om quitte te staan.
Wauw! Misschien moet hij dat eens aan zn kinderen vertellen. Wat een slappe vader.
Wees eens sterk en zet je zielige gedrag om in kracht en investeer in een spetterende relatie met je vrouw en krachtige relatie met je kinderen.
Heb je je vrouw wel vergeven? Hebben jullie na haar ontrouw stappen genomen om aan de relatie te werken? Bijvoorbeeld therapie of meer dingen samen doen?

Aangezien je jullie beider ontrouw in 1 topic vermeldt, denk ik dat je het nog geen plekje hebt gegeven. Je hebt ook kennelijk enorm veel ruimte waar een ander in kan springen als je al na zo'n korte tijd verliefd wordt. Wees eens eerlijk; waar komt die ruimte vandaan?
MyTalent78 schreef:
03-03-2019 10:02
Sorry, dit is het ook niet. Twee jaar geleden was dat anders...

Toen was alles anders omdat jij nog niet bedrogen was door je vrouw. Dat jij hetzelfde wilde doen als dat zij gedaan heeft staat hier natuurlijk helemaal los van.

Je zegt dat je geen wraak wil maar je doet ook niks met de adviezen om je gevoelens te negeren en voor je gezin te vechten.

Wraak gaat niet helpen. Het zorgt niet voor een gelijkstand. Het is geen nieuw begin. Het zal juist het einde zijn van alles.
I told you walking was idiotic.
NIETS !!
Vergeten die vrouw en zeker geen revanche nemen op je vrouw.
Anders maken jullie er een zooitje van.
MyTalent78 schreef:
03-03-2019 09:59
Ik denk dat het dit is. Het heeft niets met geilheid of gewoon willen neuken te maken...

Als je het zelf maar gelooft en straks nog kan verkopen aan je kinderen.
Het is heel eenvoudig: jouw vrouw verkoos een ander boven jou en nu is er een vrouw die jou lijkt te verkiezen boven haar man. Net als op de middelbare toen we tieners waren.
Het is bedrog aan jezelf, want het is niet gebaseerd op liefde voor die ander, maar op liefde voor je gevoel van eigenwaarde. Hier zie je meteen de valkuil: als zij uiteindelijk na een wilde nacht toch bij haar man blijft, verlies je weer.
En gevoelens gaan gewoon over hoor. Zeker als je echt je huwelijk wil redden en in therapie gaat.
Nou die kinderen zijn in elk geval ver uit je gedachten blijkbaar.
iones schreef:
03-03-2019 09:45
Jullie relatie biedt kennelijk ruimte om allebei gevoelens te ontwikkelen voor anderen. En dat zegt dus iets over de toestand van jullie relatie.

De vraag is of jullie allebei je huwelijk de moeite waard vinden om deze te redden. Dan zul je stappen moeten ondernemen en dat gaat verder dan elkaar vergeven. Misschien moet je in relatietherapie met z'n tweeen. Maar dan zul je ook beide afstand moeten nemen van die ander.

Het wordt nu een kwestie van bewust keuzes maken.

En natuurlijk moet je je vrouw op de hoogte stellen van je gevoelens. Ze heeft jou niets te verwijten.
+1
parbleumondieu schreef:
03-03-2019 10:14
Het is heel eenvoudig: jouw vrouw verkoos een ander boven jou en nu is er een vrouw die jou lijkt te verkiezen boven haar man. Net als op de middelbare toen we tieners waren.
Het is bedrog aan jezelf, want het is niet gebaseerd op liefde voor die ander, maar op liefde voor je gevoel van eigenwaarde. Hier zie je meteen de valkuil: als zij uiteindelijk na een wilde nacht toch bij haar man blijft, verlies je weer.
En gevoelens gaan gewoon over hoor. Zeker als je echt je huwelijk wil redden en in therapie gaat.
Ja dit!
MyTalent78 schreef:
03-03-2019 09:50
Wraak is absoluut niet aan de orde. Ja, er zijn kinderen bij betrokken. Ik weet dat we er niks mee moeten doen. Maar gevoelens zijn niet uit te schakelen helaas. Afstand nemen zou het beste zijn ja. Maar is ook moeilijk.
Je bent geen slaaf van je gevoelens.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Nu je zelf weet hoe het voelt zul je hopelijk meer begrip hebben voor je overspelige vrouw destijds. Zij kon er dus ook niks aan doen blijkbaar.

Serieus, wees een vent. Of je gaat in relatietherapie of je vertrekt en gaat je "gevoelens" alle ruimte geven. Zelf vreemdgaan terwijl je weet hoe het voelt om de andere partner te zijn, en dit nu ook een andere man aandoen is lager dan laag.
MyTalent78 schreef:
Maar gevoelens zijn niet uit te schakelen helaas.
Onzin en alleen maar een excuus om je als klein kind te gedragen. Een reden waarom mensen bijna 20 jaar opvoeding nodig hebben: leren je emoties te beheersen.

Sla jij iemand dood na irritatie in het verkeer? Precies. Zo “moeilijk” is het uitschakelen van gevoel dus voor een volwassene.

Tijd om volwassen te worden i.p.v. je kinderen dit infantiele gedrag als voorbeeld mee te geven
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Nou na een week al verliefd... zozo.

Gelukkig is je vrouw al eerder vreemd gegaan, dus je hebt een vrijbrief om lekker je gang te gaan.

Toch?
TO, gebruik je verstand! Het is nog niet te laat.
anoniem_653cd36ee8f8d wijzigde dit bericht op 11-03-2019 19:21
71.59% gewijzigd
JollyRider schreef:
03-03-2019 11:46
Onzin en alleen maar een excuus om je als klein kind te gedragen. Een reden waarom mensen bijna 20 jaar opvoeding nodig hebben: leren je emoties te beheersen.

Sla jij iemand dood na irritatie in het verkeer? Precies. Zo “moeilijk” is het uitschakelen van gevoel dus voor een volwassene.

Tijd om volwassen te worden i.p.v. je kinderen dit infantiele gedrag als voorbeeld mee te geven
Oef, jij bent een ijskoude! Zo gemakkelijk is het niet om gevoel uit te schakelen hoor! Zelf kan ik het niet.
Vertel het aan je vrouw.
Verder eens met parbleumondieu en tijdvoortaart :thumbsup:

Maar goed, als je dan toch persé deze vrouw wilt en dat zó zeker weet na maar liefst een hele week (!)

Dan ga je scheiden, en na al die rompslomp maar weer eens kijken of ze er dan nog steeds voor je is, toch?
justagirly wijzigde dit bericht op 03-03-2019 13:38
3.21% gewijzigd
Hebben jullie ooit relatietherapie gehad?
En de kinderen staan weer op nummer 1 bij ouders zoals deze......pfffffffffff.

Slappe hap.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
MyTalent78 schreef:
Wraak is absoluut niet aan de orde. Ja, er zijn kinderen bij betrokken. Ik weet dat we er niks mee moeten doen. Maar gevoelens zijn niet uit te schakelen helaas. Afstand nemen zou het beste zijn ja. Maar is ook moeilijk.
Je kunt het ook zien als een les. Je weet nu hoe makkelijk je verliefd kunt worden en eventueel vreemdgaan. Jouw zelfvertrouwen en ego heeft een enorme knauw gehad. Deze nieuwe verliefdheid laat je dat tijdelijk vergeten. Misschien begrijp jij je vrouw nu beter. Om zelf bewust ook vreemd te gaan, zou ik niet aanraden. Je gaat je er echt niet beter door voelen. Ga dan gewoon scheiden. Grote kans dat jouw nieuwe vlam dan ook niet meer zo interessant is.
iones schreef:
03-03-2019 12:15
Oef, jij bent een ijskoude! Zo gemakkelijk is het niet om gevoel uit te schakelen hoor! Zelf kan ik het niet.
Als er op vreemdgaan een straf zou staan zoals in (bepaalde delen van ?) India, zouden mensen het wel uit hun hoofd laten. Het ligt er natuurlijk maar net aan wat voor gevolgen het gebrek aan impuls controle met zich meebrengt.
Wat een aannames en zure reacties allemaal. Kinderen niet op 1, wraak willen nemen en wat er nog allemaal meer gezegd wordt. 🤮🤮🤮🤮🤮

TO, ik snap heel goed dat je op zn minst gecharmeerd bent van leuke aandacht. En dat je vrouw vreemd is gegaan, maakt dat je je daar fijn bij voelt. Een boost voor je, terecht gekrenkte, ego.

Maarrrrrrrrrrr: aan de andere kant is het gras niet groener.

Als je een vent bent, vertel je aan je vrouw dat je iemand leuk vindt. En dat dat een wake-up call is dat jullie aan jullie relatie moeten werken. Want (aanname), je wil dat niet zomaar weggooien.
Draai het verhaal alleen niet zo dat JIJ niet bent vreemd gegaan en ZIJ wel, want dan kom je in allerlei oordelen en veroordelingen en beschuldigingen terecht en daar schiet niemand iets mee op.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
En los van alles, wil jij gewoon wat jij wilt. Anders voedt jij deze verliefdheid niet zo bewust als dat je nu doet.
Het is geen hogere wiskunde. Niks zo makkelijk als gewoon niks doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven