Wat nu? Beetje in de war...

03-03-2019 09:42 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag jullie mening horen, ik zit namelijk met een groot probleem.

Mijn huwelijk heeft een poos geleden een behoorlijke deuk opgelopen toen mijn vrouw bekende vreemd te zijn gegaan.
Om een lang verhaal kort te maken, we hebben besloten door te gaan maar het kost me veel moeite dit te vergeten.

We zijn inmiddels een poos verder en er was niets bijzonders aan de hand totdat..

Vorige week begon er een nieuwe collega waar ik e.e.a. voor moest regelen. We raakte aan de praat en voor ik het zelf door had ging het gesprek nogal privé. We zijn nu een week verder en we blijken beide tot over de oren verliefd.

Dit kwam totaal onverwacht en nu weet ik het niet meer...

Zij heeft ook een relatie en is ook erg van slag.

Wat moet ik hier in godsnaam mee doen....
Niks
Relatietherapie.
Zijn er kinderen bij dit alles betrokken? Dan zeker weten relatietherapie.
Jullie relatie biedt kennelijk ruimte om allebei gevoelens te ontwikkelen voor anderen. En dat zegt dus iets over de toestand van jullie relatie.

De vraag is of jullie allebei je huwelijk de moeite waard vinden om deze te redden. Dan zul je stappen moeten ondernemen en dat gaat verder dan elkaar vergeven. Misschien moet je in relatietherapie met z'n tweeen. Maar dan zul je ook beide afstand moeten nemen van die ander.

Het wordt nu een kwestie van bewust keuzes maken.

En natuurlijk moet je je vrouw op de hoogte stellen van je gevoelens. Ze heeft jou niets te verwijten.
Helemaal niks mee doen,
Nooit grote beslissingen nemen met op hol geslagen hormonen, en problemen in je eigen relatie, daar komt altijd gezeik van.
Jullie zijn al een grens overgegaan door het tegen elkaar uit te spreken, nu heeft het dus extra lading gekregen en kun je het niet meer zomaar weg negeren.
Mijn advies is: proberen afstand te nemen van je collega voor zover dat mogelijk is.
Nou niks.
Of wil je wraak nemen op je vrouw?
Of denk je dat jij ook wel één keertje mag omdat zij dat ook heeft gedaan?

Hebben jullie kinderen?
Nou euh....inkopper: niks.
Dubbel
anoniem_325257 wijzigde dit bericht op 03-03-2019 09:52
95.21% gewijzigd
Na vreemdgaan kun je niet doen alsof er niets aan de hand is, natuurlijk kun je het niet vergeten.

Zijn er kinderen in het spel?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je hebt niet echt vergeven en daardoor lukt het je gemakkelijker om buiten de deur te kijken, maar denk er eens over na. Die man van jouw collega, verdiend hij het net zo in de maling genomen te worden zoals jou is gebeurd?
Allemaal wel leuk en aardig hoor, dat pay it forward, maar ben je dan ook niet net zo'n grote klootzak als de man waar je vrouw mee vreemd is gegaan?
Wraak is absoluut niet aan de orde. Ja, er zijn kinderen bij betrokken. Ik weet dat we er niks mee moeten doen. Maar gevoelens zijn niet uit te schakelen helaas. Afstand nemen zou het beste zijn ja. Maar is ook moeilijk.
MyTalent78 schreef:
03-03-2019 09:48
Wraak is absoluut niet aan de orde. Ja, er zijn kinderen bij betrokken. Ik weet dat we er niks mee moeten doen. Maar gevoelens zijn niet uit te schakelen helaas.

Gevoelens niet nee. Acties wel.
MyTalent78 schreef:
03-03-2019 09:50
Wraak is absoluut niet aan de orde. Ja, er zijn kinderen bij betrokken. Ik weet dat we er niks mee moeten doen. Maar gevoelens zijn niet uit te schakelen helaas. Afstand nemen zou het beste zijn ja. Maar is ook moeilijk.

Het is vooral dat je het op dit moment overduidelijk niet wil. Denk tussendoor even aan je kinderen...
Gevoelens zijn niet uit te schakelen nee, maar prima te negeren. Wat je aandacht geeft groeit, dus geen aandacht meer aan besteden, ga haar uit de weg en de gevoelens gaan ook vanzelf weer weg.
Je hebt keuze uit twee gezinnen
Of twee kapotte gezinnen, verdrietige kinderen, alimentatie, verdrietige familie, vrienden die gaan kiezen, huurhuis of hypotheek erbij met de kans dat je toch alleen achterblijft?

Want je weet dat 90% van de relaties na een huwelijk strandt he..
En bedoel je niet gewoon dat je geil bent? Ze is vorige week begonnen en tot over je oren verliefd? Neem jezelf niet zo in de zeik, je wil gewoon neuken.
Belazerd worden is ook niet niks, eens met viva-amber,
Dat vergeet je ook niet zomaar,
Ik kan me ook best voorstellen, dat iemand anders, nadat je vertrouwen een deuk heeft opgelopen, en jou helemaal fantastisch vindt, jou een heel fijn gevoel geeft, een gevoel dat een tijd daarvoor een flinke klap heeft gehad, en je daarom die vlinders hebt gekregen.
Je kunt vluchten in die verliefdheid,
Maar het lost niets op aan je oorspronkelijke probleem, namelijk het omgaan met het bedrog van je vrouw.
Is relatie therapie misschien een optie?
MyTalent78 schreef:

Kom op, jullie kennen elkaar een week en zijn nu al dolverliefd’
Jullie vinden blijkbaar allebei de aandacht leuk, misschien onbewust ook wel naar je vrouw toe zo van ‘kijk eens, ook IK lig nog goed in de markt hoor’.
En blijkbaar wil je daarom ook geen afstand nemen.

Kap het privé-contact en richt je op je relatie.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Je kan je gevoelens best negeren en je volledig op je vrouw en jullie huwelijk storten. Gebruik deze gevoelens om je huwelijk een boost te geven. Ga weer samen daten met je vrouw, ga samen een weekend weg, dagjes weg en parkeer de kinderen bij opa en oma, of iemand anders.

Ga naar relatietherapie en leer vergeven. Iedereen maakt fouten en ja dat doet pijn. Het is niks dat je niet zult overleven. Je hebt je keuze gemaakt. Geef het nu een eerlijke en oprechte kans.
I told you walking was idiotic.
Waarom vermeld je de ontrouw van je vrouw? Om voor jezelf te rechtvaardigen om vreemd te gaan?
Je hebt gekozen voor je huwelijk, blijf daarbij, zeg dit duidelijk tegen je collega en spreek af om enkel professioneel met elkaar om te gaan.
Dit gaat over. Geef extra aandacht aan je vrouw.
MyTalent78 schreef:
Dat is niet moeilijk. Daar hebben zoveel mensen mee te maken die daar niets mee doen. (Been there).
Denk niet zo aan jezelf en stel je niet zo slachtofferig op.
Denk alleen al aan je kinderen, wees hun trotse dappere vader!!
O ik lees nu dat je twee jaar terug nog dolgraag minnaar wilde worden na 20 jaar met je vrouw. Wat is je probleem dan? Dit is je kans man, erop!
lineola schreef:
03-03-2019 09:55
Belazerd worden is ook niet niks, eens met viva-amber,
Dat vergeet je ook niet zomaar,
Ik kan me ook best voorstellen, dat iemand anders, nadat je vertrouwen een deuk heeft opgelopen, en jou helemaal fantastisch vindt, jou een heel fijn gevoel geeft, een gevoel dat een tijd daarvoor een flinke klap heeft gehad, en je daarom die vlinders hebt gekregen.
Je kunt vluchten in die verliefdheid,
Maar het lost niets op aan je oorspronkelijke probleem, namelijk het omgaan met het bedrog van je vrouw.
Is relatie therapie misschien een optie?
Ik denk dat het dit is. Het heeft niets met geilheid of gewoon willen neuken te maken...
Star² schreef:
03-03-2019 09:57
O ik lees nu dat je twee jaar terug nog dolgraag minnaar wilde worden na 20 jaar met je vrouw. Wat is je probleem dan? Dit is je kans man, erop!
Ik denk dat deze meneer het bedrog niet kan verwerken en manieren zoekt om quitte te staan.
MyTalent78 schreef:
03-03-2019 09:59
Ik denk dat het dit is. Het heeft niets met geilheid of gewoon willen neuken te maken...

Je hebt het juiste excuus gevonden. Gefeliciteerd.

Wees een man en vecht voor je gezin.
I told you walking was idiotic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven