Wat te denken na 1e date?

12-06-2011 12:32 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vrijdag heb ik een date gehad met een leuke jongen. We kenden elkaar van een feestje en hebben daarna voornamelijk online contact gehad. We hebben honderden mailtjes uitgewisseld en uren gebeld. Na 2 weken hadden we onze date en dat was dus afgelopen vrijdag.

Het was een hele gezellige en leuke date. Elkaar aan het einde ook bekend hoe leuk we elkaar vonden enz.

De ochtend erna kreeg ik een sms waarin hij liet weten dat hij het geweldig had gevonden en dat we het zeker binnenkort over gingen doen.

Zaterdagmiddag smste hij dat hij in het ziekenhuis was (hij heeft zijn enkelband gescheurd) en dat het allemaal slechter was dan ze hadden gedacht.

Heb hem toen nog gesmst, niets op gehoord. Gisterenavond laat smste hij dat het niks met mij te maken had, dat hij nog niks had laten horen maar dat hij baalt van de voorlopige diagnose en dat hij erg moe is. Tevens schreef hij "het zit goed, oke?".

Jullie vinden me misschien een enorme aansteller maar ik word hier zo onzeker van.

Normaal ben ik helemaal niet zo en ik begrijp in dit geval ook wel dat het gewoon klote is met die enkelband enzo.

Maar toch ga ik twijfelen dat het aan mij ligt of dat ik iets verkeerd gedaan heb omdat we voorheen veel meer contact hadden.

Zucht, wat te doen?
Gepaste afstand bedoel ik een balans vinden in het contact wat nu door omstandigheden toch even anders loopt. Je kent hem niet goed genoeg om te weten waar hij behoefte aan heeft. Ik zou daarom niet onaangekondigd bij hem op de stoep staan. Ook niet omdat ik de indruk krijg dat jij dat uit jezelf ook niet zo snel zal doen?! Ik zou gewoon leuk en ondersteunend op zijn berichtjes reageren. Als hij meer van jou verwacht zal hij dat vast wel aangeven. En voor nu even gewoon jezelf vermaken met andere dingen.
Here I am - now what are your other two wishes...
quote:neweve schreef op 12 juni 2011 @ 13:32:

Niet de hele dag huilen maar volg wel je gevoel...

wat ik daarmee bedoel is wees jezelf. Je wilt toch dat hij jou leuk vind? (niet iedereen hier op het forum)En als ze zichzelf is door nu aan hem te trekken, sleuren en hangen, dan is dat goed?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 juni 2011 @ 13:34:

[...]

En als ze zichzelf is door nu aan hem te trekken, sleuren en hangen, dan is dat goed?Lees ik steeds ergens overheen? Want ik lees nergens dat ze dat doet. Ze kreeg een smsje waar hij pas laat op antwoordde en daar heeft zij op geantwoord. That's all. Want het verhaal is toch juist dat zij nauwelijks iets durft omdat ze bang is opdringerig over te komen en een leuk sms'je niet te zien als leuk door onzekerheid en daarom niets durft?
Je bent alleen maar bezig met de vraag of hij jou wel echt leuk vindt. Terwijl de vraag of jij hem wel echt leuk vindt vele malen belangrijker is. Om die vraag te kunnen beantwoorden is er vooral 1 ding nodig: tijd. Beschouw jezelf niet nu al als zijn vriendinnetje, en de komende weken of zelfs maanden ook nog niet. In je eigen belang. Vind eerst zo grondig mogelijk uit hoe zijn karakter is voordat je met hem naar bed gaat, want zodra je je (door het naar-bed-gaan) eenmaal aan hem hecht, heeft hij je in de pocket.

Hij heeft je nu al in de pocket, zo te lezen, en zonder enige moeite want jij biedt je op een presenteerblaadje aan, desperate as hell. Straks blijkt hij inderdaad geschikt maar jij ongeschikt en dat zou jammer zijn.
quote:VotesforLeo schreef op 12 juni 2011 @ 13:36:

[...]

Want het verhaal is toch juist dat zij nauwelijks iets durft omdat ze bang is opdringerig over te komen en een leuk sms'je niet te zien als leuk door onzekerheid en daarom niets durft?

Ja.

En dat ze er eigenlijk vanuit gaat dat hij wel net zo zal zijn als haar vorige vriendjes.
quote:Frankie33 schreef op 12 juni 2011 @ 13:38:

Je bent alleen maar bezig met de vraag of hij jou wel echt leuk vindt. Terwijl de vraag of jij hem wel echt leuk vindt vele malen belangrijker is..Hear hear!!
Here I am - now what are your other two wishes...
quote:Frankie33 schreef op 12 juni 2011 @ 13:38:

Je bent alleen maar bezig met de vraag of hij jou wel echt leuk vindt. Terwijl de vraag of jij hem wel echt leuk vindt vele malen belangrijker is. Om die vraag te kunnen beantwoorden is er vooral 1 ding nodig: tijd. Beschouw jezelf niet nu al als zijn vriendinnetje, en de komende weken of zelfs maanden ook nog niet. In je eigen belang.

Tot hier heel erg goed advies!

Vind eerst zo grondig mogelijk uit hoe zijn karakter is voordat je met hem naar bed gaat, want zodra je je (door het naar-bed-gaan) eenmaal aan hem hecht, heeft hij je in de pocket.

Hieruit spreekt weer je eigen ervaring waar je mensen heel graag voor wilt behoeden. Alleen is het wel heel negatief en met zo een blikveld zou niemand zo jong al de wereld in hoeven gaan. Ze kan en mag zelf ontdekken. Met je eerste tip gaat dat al goed komen

Hij heeft je nu al in de pocket, zo te lezen, en zonder enige moeite want jij biedt je op een presenteerblaadje aan, desperate as hell. Straks blijkt hij inderdaad geschikt maar jij ongeschikt en dat zou jammer zijn.Dit klopt ook als een bus
Maar darom trekt en sleurt ze nu toch niet?

Overigens helemaal eens met post van Frankie.
quote:VotesforLeo schreef op 12 juni 2011 @ 13:41:

Maar darom trekt en sleurt ze nu toch niet?

.

Nee, daar heb je gelijk in.

Maar wat ze nu doet - totale stilte eigenlijk - is omdat ze bang is ( correct me if I'm wrong ) om te trekken en te sleuren, wat ze eigenlijk het liefste wil.
Hoezo totale stilte? Teveel contact zoeken was toch ook niet goed?

Gisterenavond heeft hij mij als laatste gesmst, is het dan nu "totale stile" ? Het is krap 12 uur later ....
"Zucht, wat te doen?"

Erheen en wel direct, desnoods met een taxi. Als je hem ziet is al zijn pijn weg
Vind het wel een goede opmerking van BGB in de zin van: ben je daar bang voor om teveel aandacht op te eisen? Is het daar in het verleden weleens op mis gegaan dat je iemand ging oversms'en of bellen? Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor, om te begrijpen waar jouw ongelukkige gevoel en onzekerheid vandaan komt.
quote:VotesforLeo schreef op 12 juni 2011 @ 13:53:

Vind het wel een goede opmerking van BGB in de zin van: ben je daar bang voor om teveel aandacht op te eisen? Is het daar in het verleden weleens op mis gegaan dat je iemand ging oversms'en of bellen? Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor, om te begrijpen waar jouw ongelukkige gevoel en onzekerheid vandaan komt.

Niet echt meegemaakt maar ik ben wel bang om over te komen als iemand die desperate contact zoekt.

Met mannen die "niets" meer van zich laten horen, heb ik wel slechte ervaringen.
Maar dat is nu toch niet aan de orde, dat je niets meer hoort? Integendeel. En hij smst je zelfs de ochtend erna!! Wat is dan in dit geval wat je zo onzeker maakt?
Hij is de 1e man sinds hele lange tijd die ik heel erg leuk vind. Die alles heeft wat ik "wens" bij een man. Ik weet dat ik niet mag vergelijken, maar de vorige keer dat ik dat voelde voor iemand, toen ging het mis. Die persoon wilde seks met me en na een paar ontmoetingen hoorde ik niks meer van hem. Na een paar telefoontjes van mijn kant (die persoon woonde 250km verderop) toen gaf hij toe dat hij me niet meer wilde.

Ik ben zo bang om het wederom fout te doen of foute dingen te zeggen. Ik wil het niet verpesten deze keer. Ook vooral omdat hij alles heeft wat ik wens. Ik maak mezelf alleen maar gek hiermee. Zoek ik te weinig contact? Zoek ik teveel contact? Ik word er gek van, en dan is de date pas 2 dagen geleden.

Deze jongen smste me idd een paar uur na de date. Op zich zie ik ook de positieve signalen wel hoor. Hij vertelde dat hij zich goed bij me voelde en dat hij soms net het idee had alsof we al "iets' hadden (in de tijd voor de date) omdat we zoveel deelden en bespraken enz. Daarom maakt het me nu extra onzeker als ik degene moet zijn die contact zoekt maar goed, ik vergeet ook heus niet dat hij pijn heeft op het moment en ik vind mezelf heus niet belangrijker dan dat.
quote:mistymeisje schreef op 12 juni 2011 @ 13:58:

Niet echt meegemaakt maar ik ben wel bang om over te komen als iemand die desperate contact zoekt.

Zie je dat bang zijn om desperate bij hem over te komen, juist voortkomt uit precies dat desperate in jou? Weer 'wat vindt hij van mij', in plaats van 'wat vind ik van hem'.

Op die manier probeer je iemand te lijken die je niet bent, om hem vooral maar voor je te winnen. In een datefase presenteert iedereen zich van zijn beste kant, maar dit gaat wel erg ver, vind ik, omdat je zo buiten jezelf komt te staan. Stel het wordt wat tussen jullie: wie heeft er dan eigenlijk precies een relatie met die jongen?

Ik zou me eerder zorgen maken om iemand te zijn die desperate is, dan om zo over te komen.
quote:mistymeisje schreef op 12 juni 2011 @ 14:07:

Hij is de 1e man sinds hele lange tijd die ik heel erg leuk vind. Die alles heeft wat ik "wens" bij een man. Ik weet dat ik niet mag vergelijken, maar de vorige keer dat ik dat voelde voor iemand, toen ging het mis. Die persoon wilde seks met me en na een paar ontmoetingen hoorde ik niks meer van hem. Na een paar telefoontjes van mijn kant (die persoon woonde 250km verderop) toen gaf hij toe dat hij me niet meer wilde.

Je hebt toch zelf toegegeven om snel te wippen??

Dat staat toch los van deze man als je niet weer die fout maakt?

Ik ben zo bang om het wederom fout te doen of foute dingen te zeggen. Ik wil het niet verpesten deze keer. Ook vooral omdat hij alles heeft wat ik wens. Ik maak mezelf alleen maar gek hiermee. Zoek ik te weinig contact? Zoek ik teveel contact? Ik word er gek van, en dan is de date pas 2 dagen geleden.

Deze jongen smste me idd een paar uur na de date. Op zich zie ik ook de positieve signalen wel hoor. Hij vertelde dat hij zich goed bij me voelde en dat hij soms net het idee had alsof we al "iets' hadden (in de tijd voor de date) omdat we zoveel deelden en bespraken enz. Daarom maakt het me nu extra onzeker als ik degene moet zijn die contact zoekt maar goed, ik vergeet ook heus niet dat hij pijn heeft op het moment en ik vind mezelf heus niet belangrijker dan dat.
Laat hem gewoon even. Als ie je de moeite waard vind neemt ie echt wel weer contact met je op.

Beetje 'hard to get' spelen werkt altijd bij mannen! Echt, mannen steken eigenlijk zo makkelijk in elkaar.

Verwacht er niet teveel van, dan kan het alleen maar meevallen ;)
Weinig contact? je heb elke dag contact met hem gehad..hij heb je op je gemak gesteld ondanks hij in het ziekenhuis lig. Misschien word het niets...dan sta je op...en ga je weer verder op zoek naar een andere leuke jongen, maar uit dit contact blijkt alleen maar dat hij jou ziet zitten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven