Wat te denken na 1e date?

12-06-2011 12:32 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vrijdag heb ik een date gehad met een leuke jongen. We kenden elkaar van een feestje en hebben daarna voornamelijk online contact gehad. We hebben honderden mailtjes uitgewisseld en uren gebeld. Na 2 weken hadden we onze date en dat was dus afgelopen vrijdag.

Het was een hele gezellige en leuke date. Elkaar aan het einde ook bekend hoe leuk we elkaar vonden enz.

De ochtend erna kreeg ik een sms waarin hij liet weten dat hij het geweldig had gevonden en dat we het zeker binnenkort over gingen doen.

Zaterdagmiddag smste hij dat hij in het ziekenhuis was (hij heeft zijn enkelband gescheurd) en dat het allemaal slechter was dan ze hadden gedacht.

Heb hem toen nog gesmst, niets op gehoord. Gisterenavond laat smste hij dat het niks met mij te maken had, dat hij nog niks had laten horen maar dat hij baalt van de voorlopige diagnose en dat hij erg moe is. Tevens schreef hij "het zit goed, oke?".

Jullie vinden me misschien een enorme aansteller maar ik word hier zo onzeker van.

Normaal ben ik helemaal niet zo en ik begrijp in dit geval ook wel dat het gewoon klote is met die enkelband enzo.

Maar toch ga ik twijfelen dat het aan mij ligt of dat ik iets verkeerd gedaan heb omdat we voorheen veel meer contact hadden.

Zucht, wat te doen?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 juni 2011 @ 12:53:

[...]

Dan geloof je dus ook niet dat het " goed zit " zoals hij liet weten.

Als ik namelijk iemand zou geloven die zoiets stuurt, dan zou ik - ook - geloven dat hij me leuk vindt en me graag ziet en het vreselijk leuk zou vinden als ik met iets ( een bloemetje, een fruitmand, zoiets ) naar hem toe zou komen om te zien of het een beetje met hem ging.De date is vrijdag geweest. Gisterenavond laat kreeg ik zijn laatste smsje. Als ik nu voor zijn deur zou staan, heb ik wel het idee dat het dwingend overkomt.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 juni 2011 @ 12:54:

Ik denk dat je helemaal niet toe bent aan een relatie. Niet met hem en niet met wie dan ook op dit moment.Waarom denk je dat?
quote:mistymeisje schreef op 12 juni 2011 @ 12:55:

[...]

De date is vrijdag geweest. Gisterenavond laat kreeg ik zijn laatste smsje. Als ik nu voor zijn deur zou staan, heb ik wel het idee dat het dwingend overkomt.Heel slecht plan om voor een ander te denken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:mistymeisje schreef op 12 juni 2011 @ 12:56:

[...]

Waarom denk je dat?

Omdat je al onzeker wordt en moet huilen bij een leuke SMS.

Omdat je je slechte ervaringen met anderen á la minuut op hém projecteert.

Omdat je voor hém gaat denken.
quote:mistymeisje schreef op 12 juni 2011 @ 12:50:

[...]

Nee, hij is gewoon thuis. Om spontaan voor zijn deur te staan, weet niet of ik dat wel "durf".kom op meid wat kan je nou gebeuren? doe eens gek en spontaan wie weet waardeert hij het in je.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 juni 2011 @ 12:38:

Waarom zou je onzeker worden van een SMS met de tekst " het zit goed, oke " ?

Dat is toch gewoon een héél veelbelovend SMS'je?Wederom mee eens
Denk je niet dat dat berichtje over het ziekenhuis en dat ie zich best rot voelt een uitnodiging in neonletters was om hem op te komen vrolijken??
quote:mistymeisje schreef op 12 juni 2011 @ 12:43:

Nee, Bianca. Ik begrijp je punt en je hebt helemaal gelijk.

Het onzekere gevoel zit alleen nu even zo diep in me dat ik momenteel wel kan huilen.Meen je dat echt?????
Ik zie/ lees alleen maar positieve signalen, behalve dan dat hij zijn enkelband gescheurd heeft.

Ergens begrijp ik je onzekerheid wel maar ik kan me nog meer voorstellen hoe vreselijk rot hij zich moet voelen. Ik had een half jaar geleden mijn enkelband gescheurd. Ik heb daar nu nog last van trouwens. Maar de eerste week was ik gewoon misselijk van de pijn. Dusss dat hij ondanks de pijn en het balen toch ook jou op de hoogte heeft gebracht, dat zit wel goed. Maarrrr....

Nu aan jou om daar op een goede, manier mee om te gaan en het dus niet persoonlijk te maken.
Here I am - now what are your other two wishes...
Djiez. Hij zit thuis onwijs te balen met gescheurde enkelbanden en jij zwelgt thuis in de ellende van je eigen onzekerheid omdat je even niets liefs hoort (als je 'het zit goed, oke? niet onder lief schaart). Hoe egocentrisch kun je zijn? Projecteer niet alles op jezelf!!!
Stuur hem vanmiddag een lief smsje terug dat je aan hem denkt en een kusje op zijn zere enkel geeft..

En daarbij dat je hoopt dat hij snel weer op de been is zodat jullie samen leuke dingen kunnen doen om elkaar nog beter te leren kennen.

En geef jezelf een schop onder je hol want je onzekerheid is in dit geval op lucht gebaseerd !!!

Hij stuurtje een erg lief smsje dat t goed zit en jij gaat je pruillip optrekken.. Beetje kinderachtig vind je ook niet ?
quote:Ksenija schreef op 12 juni 2011 @ 13:01:

[...]

Meen je dat echt?????Ja, helaas wel.
quote:ShamRock schreef op 12 juni 2011 @ 13:02:

Ik zie/ lees alleen maar positieve signalen, behalve dan dat hij zijn enkelband gescheurd heeft.

Ergens begrijp ik je onzekerheid wel maar ik kan me nog meer voorstellen hoe vreselijk rot hij zich moet voelen. Ik had een half jaar geleden mijn enkelband gescheurd. Ik heb daar nu nog last van trouwens. Maar de eerste week was ik gewoon misselijk van de pijn. Dusss dat hij ondanks de pijn en het balen toch ook jou op de hoogte heeft gebracht, dat zit wel goed. Maarrrr....

Nu aan jou om daar op een goede, manier mee om te gaan en het dus niet persoonlijk te maken.Je hebt gelijk. Hij baalt ook omdat hij wrs. zijn sport niet meer uit kan voeren maar ik weet gewoon niet hoe ik hier op een goede manier mee om moet gaan.
quote:mistymeisje schreef op 12 juni 2011 @ 13:04:

[...]

Ja, helaas wel.Dan ben je echt labiel.
quote:mistymeisje schreef op 12 juni 2011 @ 13:05:

[...]

Je hebt gelijk. Hij baalt ook omdat hij wrs. zijn sport niet meer uit kan voeren maar ik weet gewoon niet hoe ik hier op een goede manier mee om moet gaan.

in iedergeval niet door te laten merken aan hem dat je je onzeker voelt en een pruiliip optrekt..

Maar eerder door lief voor hem te zijn , door smsje te sturen dat je aan hem denkt , kusje op zijn enkel geeft. Hem vraagt hoe t met hem gaat , hem vraagt of je iets voor hem kan doen etc etc etc
Sms dat je hem morgen op komt vrolijken en bestel samen pizza of haal sushi of chinees oid voor het avondeten... Als hij niet wil dat je komt hoor je het vanzelf wel. Maar houd het wel leuk dan he, hij heeft pijn en jij gaat hem opvrolijken, het is niet de bedoeling dat jij ter plaatse weer gaat vragen om bevestiging.

[...]

Je hebt gelijk. Hij baalt ook omdat hij wrs. zijn sport niet meer uit kan voeren maar ik weet gewoon niet hoe ik hier op een goede manier mee om moet gaan.Hoe je wáármee om moet gaan? Met zijn bericht dat het goed zit niet?

[...]

Je hebt gelijk. Hij baalt ook omdat hij wrs. zijn sport niet meer uit kan voeren maar ik weet gewoon niet hoe ik hier op een goede manier mee om moet gaan.

Een goede manier, hem i.i.g. de ruimte geven om ziek te zijn en te balen. Jij kunt hem steunen, lief voor hem zijn, opbeuren.

Maar op gepaste afstand want ja ... het is maar één date.

Dus dat betekent in feite nog niet zoveel behalve dat je gewoon je leven moet leven en gewoon de dingen doen die je anders ook deed voordat je deze jongen leerde kennen.

Het is in feite 'maar' een gescheurde enkelband.

Ik moest door jouw verhaal denken aan mijn date van 6jaar terug. Vlak voor onze date had ik een ongelukje met als gevolg gekneusde ribben en hersenschudding. Date natuurlijk afgezegd. We hielden beetje contact maar ik was er met mijn hoofd niet helemaal bij. 2 weken later kreeg ik een hele boze mail van hem dat hij geen zin had om langer aan het lijntje gehouden te worden.
Here I am - now what are your other two wishes...
Dankje Shamrock. Ik begrijp je boodschap. Maar, zoals ik al zei, wat is gepaste afstand? Hij moet niet het idee krijgen dat ik geen interesse meer heb.
quote:mistymeisje schreef op 12 juni 2011 @ 13:16:

Dankje Shamrock. Ik begrijp je boodschap. Maar, zoals ik al zei, wat is gepaste afstand? Hij moet niet het idee krijgen dat ik geen interesse meer heb.Stuur je een SMS met " zal ik je op komen vrolijken, nu, of van de week? "
oooh mistymeisje, volg gewoon je gevoel. Hou nou op met te gaan denken hoe hij de dingen kan interpreteren. Dat is wat ik met mijn vorige vraag bedoelde. Je bent bezig je in iets te wringen waarin je denkt dat HIJ het het leukste vindt. Dat gaat sowieso niet werken hoor. Wat wil jezelf. Je denkt er nu zoveel over na, dat het spontane er nu al vanaf is

[...]

Je hebt gelijk. Hij baalt ook omdat hij wrs. zijn sport niet meer uit kan voeren maar ik weet gewoon niet hoe ik hier op een goede manier mee om moet gaan.Welke sport doet ie? Bijvoorbeeld: als het voetbal is haal dan een mini voetbaltafel... (of iets in die richting... kan hij zich toch nog uitleven..) en sms hem dat je een verrassing voor hem hebt om hem op te vrolijken.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
quote:VotesforLeo schreef op 12 juni 2011 @ 13:19:

oooh mistymeisje, volg gewoon je gevoel.

Slecht plan Dan gaat ze dus de hele dag huilen.

Haar gevoel klopt niet met het gevoel dat ze zou " moeten " hebben na zo'n positieve SMS van zijn kant.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 juni 2011 @ 13:21:

[...]

Slecht plan Dan gaat ze dus de hele dag huilen.
Niet de hele dag huilen maar volg wel je gevoel...

wat ik daarmee bedoel is wees jezelf. Je wilt toch dat hij jou leuk vind? (niet iedereen hier op het forum)
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven