wat te doen?

08-02-2018 20:28 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb jullie ongezouten mening nodig. Tijdens mijn lange relatie met kinderen ben ik verliefd geworden op andere man. Samen besloten afstand te houden ivm onze gezinnen. Heel af en toe app contact. Hij heeft besloten te scheiden. Sindsdien meer contact. Heb daardoor mijn relatie ook verbroken omdat ik te veel voel voor hem. Dit is een martelgang geweest van paar jaar omdat ik het echt geprobeerd tegen te houden.

Na leuke avond geeft hij aan dingen te moeten uitzoeken. Mocht geen contact zoeken. Nu weer een appje dat het hem spijt maar nog wel tijd nodig heeft. Houd hij mij aan het lijntje? Geen interesse? Of logisch beetje afstand? Gezien onze verbroken relaties. Ik weet wat ik wil maar wil niets forceren. Daarentegen beetje aandacht heb ik ook nodig. Wat te doen?
Wat kun je anders dan afwachten?
Je eigen leven opbouwen.
Best kut voor je kinderen, ga je bij hun vader weg omdat je zoveel van een andere man houdt en hij van jou en dan heeft hij “ ruimte” nodig.
Voor je kinderen zorgen. Alles op een rij. Dan een dramaloze relatie met iemand die je niet aan het lijntje houdt.
Lekker dan. Nu heb je niets meer. Ik denk dat hij wil gaan genieten van het vrije leven, plus dat het natuurlijk best verstandig is om je leven eerst alleen op orde te brengen. Aandacht voor je kinderen, die ook een scheiding voor hun kiezen hebben gekregen.
Tja, dacht je dat het vlekkeloos zou verlopen dan? Beide een gezin in de steek laten, een scheiding brengt veel stress mee en dan bovendien nog een nieuw lief.
Tsja, karma enzo....
Hadewychh schreef:
08-02-2018 20:35
Tja, dacht je dat het vlekkeloos zou verlopen dan? Beide een gezin in de steek laten, een scheiding brengt veel stress mee en dan bovendien nog een nieuw lief.
Je kunt je gezin niet in de steek laten. Het gezin zoals het was bestaat gewoon niet meer wanneer je uit elkaar gaat.
Moiren’ schreef:
08-02-2018 20:30
Je eigen leven opbouwen.
Best kut voor je kinderen, ga je bij hun vader weg omdat je zoveel van een andere man houdt en hij van jou en dan heeft hij “ ruimte” nodig.
Dit. Goed voorbeeld voor de kinderen: het jeukte en toen ging ik weg bij jullie vader en nu ben ik niet gelukkig. En nu ben je nog steeds alleen met jezelf bezig en niet met de kinderen die je zelf op de wereld gezet hebt.
Die man uit je leven zetten en stabiliteit creëren voor jezelf en zeker voor je kinderen is het enige positieve wat je nu nog kan doen.

*Vloekt uit onbegrip*
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Als ik radeloos ben, bel ik nog steeds mijn moeder.
anoniem_327565 wijzigde dit bericht op 08-02-2018 20:47
12.09% gewijzigd
Boni pastoris est, tondere pecus, non deglubere.
Hij heeft besloten te scheiden, maar is dat nog niet? Weet z'n vrouw het al?
Amant schreef:
08-02-2018 20:41
Je kunt je gezin niet in de steek laten. Het gezin zoals het was bestaat gewoon niet meer wanneer je uit elkaar gaat.

Ehh... wat? :confused:
Hij staat er niet om te trappelen en dat zegt meestal genoeg.
Het is niet gek hoor dat hij even de tijd en ruimte nodig heeft na zo een breuk maar als je echt gek op iemand bent boeit dat niet en wil je alleen maar bij elkaar zijn, dus nee ik zou mijn adem er niet voor inhouden.
Ben wel benieuwd, heb je het eerlijk verteld aan je ex waarom je bent weggegaan en heb je nu misschien spijt van je keuze?
RikM schreef:
08-02-2018 20:53
Ehh... wat? :confused:
‘Je gezin in de steek laten’ is stemmingmakerij. De mensen die deel uit maken van het gezin definiëren het gezin. Wanneer de ouders gan scheiden bestaat het gezin gewoon niet meer, omdat het niet meer voldoet aan de definitie. ‘Ervan weglopen’ is dus niet mogelijk; het bestaat gewoon niet meer.
Karma is a bitch zie die elke dag in de spiegel. Dus die zelf kennis heb ik. Mijn kinderen zijn mijn alles en komen geen aandacht te kort. Daarom zo lang geworsteld tegen mijn gevoelens. Mijn ex partner heb ik verteld gevoelens voor een ander te hebben.

De keuze om mijn relatie te beindigen heb ik zonder zekerheid van hem besloten. Vond het gewoon niet eerlijk naar mijn ex toe. Dus wist dat dit kon gebeuren.
Is hij wel echt bij zijn vrouw weg? Maar mooi zooitje zo. Straks twee gebroken gezinnen voor een liefde die op niks uitloopt..
Amant schreef:
08-02-2018 20:58
‘Je gezin in de steek laten’ is stemmingmakerij. De mensen die deel uit maken van het gezin definiëren het gezin. Wanneer de ouders gan scheiden bestaat het gezin gewoon niet meer, omdat het niet meer voldoet aan de definitie. ‘Ervan weglopen’ is dus niet mogelijk; het bestaat gewoon niet meer.

Sorry maar die logica kan ik echt niet volgen. Het één is toch een gevolg van het ander? Het gezin bestaat niet meer omdat één persoon er tussenuit piept. Als dat dan voor een ander is dan vind ik dat wel in de steek laten. Zowel de partner als de kinderen hebben daar toch niet om gevraagd?
Gezellig samen gaan hokken met alle kinderen en er nog een liefdesbeeb maken.
Zo snel mogelijk.
Als je een appel doormidden snijdt is het een gehalveerde appel, maar de appel is niet opeens geen appel. Rare Amant.
Boni pastoris est, tondere pecus, non deglubere.
vrouwjagersma schreef:
08-02-2018 20:30
Voor je kinderen zorgen. Alles op een rij. Dan een dramaloze relatie met iemand die je niet aan het lijntje houdt.

Ik zou me hier bij aansluiten. Probeer het voor jezelf en de kids eerst goed voor elkaar te hebben, maar ren niet teveel achter hem aan. Hij komt vanzelf wel als hij het echt zo leuk vind met je en jouw eigen leven en dat van je kinderen is echt het belangrijkst.
RikM schreef:
08-02-2018 21:09
Sorry maar die logica kan ik echt niet volgen. Het één is toch een gevolg van het ander? Het gezin bestaat niet meer omdat één persoon er tussenuit piept. Als dat dan voor een ander is dan vind ik dat wel in de steek laten. Zowel de partner als de kinderen hebben daar toch niet om gevraagd?
Wanneer je een gezin in de steek zou kunnen laten laten heb je er dus nooit deel van kunnen uitmaken, aangezien het nog steeds lijkt te bestaan wanneer je er geen deel meer van uit maakt. Wat dus niet kan.

‘Je gezin in de steek laten’ is dus stemmingmakerij op basis van woordspelletjes.
ghostbird schreef:
08-02-2018 21:12
Als je een appel doormidden snijdt is het een gehalveerde appel, maar de appel is niet opeens geen appel. Rare Amant.
Met het verschil dat je geen twee halve gezinnen krijgt, maar twee nieuwe.
Wat Amant zegt klopt wel een beetje. Meestal verlaten mensen niet het hele gezin maar alleen de partner.
moetiknu schreef:
08-02-2018 21:06
Karma is a bitch zie die elke dag in de spiegel. Dus die zelf kennis heb ik. Mijn kinderen zijn mijn alles en komen geen aandacht te kort. Daarom zo lang geworsteld tegen mijn gevoelens. Mijn ex partner heb ik verteld gevoelens voor een ander te hebben.

De keuze om mijn relatie te beindigen heb ik zonder zekerheid van hem besloten. Vond het gewoon niet eerlijk naar mijn ex toe. Dus wist dat dit kon gebeuren.
Nou dan hoef jij je nergens voor te schamen. Je hebt eerlijk gehandeld. Vind dit dan ook geen karma.
ghostbird schreef:
08-02-2018 21:12
Ik heb het over de definitie van het woord ‘gezin’. Niet over halve appels.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven