Wat vind jij romantisch?
maandag 3 november 2008 om 19:55
Ok, ik vermoed een eeuwenoud complot. Van mannen die niets hadden met dat gekweel van vrouwen, en daarom hun eigen regels hebben opgesteld wat betreft Romantiek.
Zij stelden geboden op:
1. Kaarsjes in de slaapkamer verhoogt de lust in seks bij vrouwen
2. Rode rozen doet vrouwen kirren van plezier
3. Knuffelbeertjes voegen een schattigheidswaarde toe aan de Man
4. Chocolade is het ultieme romantische eetvoer, het liefst van Godiva
5. Slow popmuziek op de achtergrond doet een vertrouwelijke inborst vermoeden van de Man
Ik heb er niets mee. Ik wantrouw het. Ik vind het wanstaltig. Maar dat ben ik, en ervaring leert mij dat mijn gedachten zelden overeenkomen met de grote massa.
Dus: is dit echt echt echt romantisch, of vind jij het ook maar kwezelig? Wat vind jij wel romantisch?
PS: Nee, ik heb geen vriendje meer, ja, ik heb al die zaken zovaak gekregen en gezien, en ja, de groenbak puilt regelmatig uit van de rode rozen
Zij stelden geboden op:
1. Kaarsjes in de slaapkamer verhoogt de lust in seks bij vrouwen
2. Rode rozen doet vrouwen kirren van plezier
3. Knuffelbeertjes voegen een schattigheidswaarde toe aan de Man
4. Chocolade is het ultieme romantische eetvoer, het liefst van Godiva
5. Slow popmuziek op de achtergrond doet een vertrouwelijke inborst vermoeden van de Man
Ik heb er niets mee. Ik wantrouw het. Ik vind het wanstaltig. Maar dat ben ik, en ervaring leert mij dat mijn gedachten zelden overeenkomen met de grote massa.
Dus: is dit echt echt echt romantisch, of vind jij het ook maar kwezelig? Wat vind jij wel romantisch?
PS: Nee, ik heb geen vriendje meer, ja, ik heb al die zaken zovaak gekregen en gezien, en ja, de groenbak puilt regelmatig uit van de rode rozen
maandag 3 november 2008 om 20:17
Voor mij zit romantiek in de kleine dingen, en niet in het grote:
* samen een strandwandeling maken op een koude winderige dag;
* iemand die je schouders masseert of een warm bad voor je laat vollopen na een ka-uu-tee-dag;
* kopje koffie op bed krijgen;
* 's nachts naar een benzinestation rijden voor je omdat je sigaretten op zijn, terwijl hijzelf helemaal geen roker is;
* meedenken voor een te schrijven artikel, terwijl het hele onderwerp 'm niet boeit
etc
Off-topic: Digi, hoe gaat het met je? Zin om nog eens een keertje deze kant op te komen, offe druk-druk-druk?
* samen een strandwandeling maken op een koude winderige dag;
* iemand die je schouders masseert of een warm bad voor je laat vollopen na een ka-uu-tee-dag;
* kopje koffie op bed krijgen;
* 's nachts naar een benzinestation rijden voor je omdat je sigaretten op zijn, terwijl hijzelf helemaal geen roker is;
* meedenken voor een te schrijven artikel, terwijl het hele onderwerp 'm niet boeit
etc
Off-topic: Digi, hoe gaat het met je? Zin om nog eens een keertje deze kant op te komen, offe druk-druk-druk?
anoniem_10333 wijzigde dit bericht op 03-11-2008 20:18
Reden: verduidelijking
Reden: verduidelijking
% gewijzigd
maandag 3 november 2008 om 20:19
Oh chocola gaat er altijd wel in hoor, maar romantisch...nee, niet echt. Wat ik romantisch vind is als hij me verrast met het boek of de film die ik graag wilde hebben, als we samen op de bank zitten te knuffelen met een horrorfilm op de achtergrond, zeg maar alles wat spontaan is en niet gepland. Mr. Zwieber heeft me nota bene voor de Konmar ten huwelijk gevraagd omdat hij daar op dat moment zin in had. Daar stond ik met mijn twee afhaal big macs in mijn handen...
maandag 3 november 2008 om 20:21
Bloemen zijn niet altijd not done vind ik. Zwarte rozen vind ik prachtig. Enigszins macaber, maar daar hou ik wel van. Een bosje narcissen met de tekst: ziehier uw diagnose, lijkt me geweldig!
Romantische muziek heb ik niets mee. Althans, niet wat daar gewoonlijk onder verstaan wordt. Ik hou wel van De Romantiek. Saampjes naar Beethoven luisteren vind ik dan weer wel romantisch. Ofzo.
(Hey MM, zeker wel! Zit effe in een crisiske, niks bijzonders, wel veel te doen (ben net verhuisd enzo, grmbl). Hopelijk gaat het weer wat beter met u (ik las van niet, maar toch). )
Romantische muziek heb ik niets mee. Althans, niet wat daar gewoonlijk onder verstaan wordt. Ik hou wel van De Romantiek. Saampjes naar Beethoven luisteren vind ik dan weer wel romantisch. Ofzo.
(Hey MM, zeker wel! Zit effe in een crisiske, niks bijzonders, wel veel te doen (ben net verhuisd enzo, grmbl). Hopelijk gaat het weer wat beter met u (ik las van niet, maar toch). )
maandag 3 november 2008 om 20:24
quote:superstar_2 schreef op 03 november 2008 @ 20:04:
Ik zal wel achterdochtig zijn maar van rozen chocola en al die andere dingen krijg ik de kriebels,ik denk dan op zijn minst dat de beste man iets goed te maken heeft.
Of ik ben niet zo romantisch dat kan natuurlijk ook
Ik kan mij soms niet inhouden als ik een man met een bosje bloemen zie. 1 Keer heb ik hardop gezegd: zeker wat goed te maken jong? Nogal genant, haha.
Ik breng weleens bloemen voor mammie mee. Dat gaat dan zo:
Digi: "Hier, bloemen" (duwt bosje in moeders handen)
Mammie: "Oh Digi, dat had je niet moeten doen!"
Digi: "Geef-die-bloemen-terug"
Mammie:
Da's zo'n terugkerend ritueel wat me geruststelt
Ik zal wel achterdochtig zijn maar van rozen chocola en al die andere dingen krijg ik de kriebels,ik denk dan op zijn minst dat de beste man iets goed te maken heeft.
Of ik ben niet zo romantisch dat kan natuurlijk ook
Ik kan mij soms niet inhouden als ik een man met een bosje bloemen zie. 1 Keer heb ik hardop gezegd: zeker wat goed te maken jong? Nogal genant, haha.
Ik breng weleens bloemen voor mammie mee. Dat gaat dan zo:
Digi: "Hier, bloemen" (duwt bosje in moeders handen)
Mammie: "Oh Digi, dat had je niet moeten doen!"
Digi: "Geef-die-bloemen-terug"
Mammie:
Da's zo'n terugkerend ritueel wat me geruststelt
maandag 3 november 2008 om 20:29
Ik zou niet weten wanneer ik rozen heb gehad. Of bloemen... Of chocola... Maar wel:
kopje koffie op bed
mij lekker laten liggen terwijl hij het huis aan kant maakt (en ik vervolgens om half 3 's middags pas wakker word...)
of die keer dat hij (met zijn franse accent) tegen me zei: jij hebt de beste kontje van de hele wereld (haha, niet het mooiste, strakste, spannendse, lekkerste, nee, ik heb 'de beste kontje')
als hij lekker voor me kookt en dan aanbiedt om maar vast wat extra te koken omdat hij weet dat ik de komende week druk ben (en we wonen niet eens samen)
of die keer dat hij me vertelde dat, als we bij elkaar slapen, hij nooit gaat slapen voordat ik slaap, omdat hij zeker wil weten dat ik lekker slaap en ver weg ben, daarna gaat hij pas slapen om ook naar die plek ver weg te komen (jaaaaaaa, ik weet het, kweel... , maar geloof me, met een frans accent klinkt het héél goed)
als hij, compleet met dat franse accent dus, voor me gaat zingen: ik kan niet leven zonder jou
En zo kan ik nog wel even doorgaan...
kopje koffie op bed
mij lekker laten liggen terwijl hij het huis aan kant maakt (en ik vervolgens om half 3 's middags pas wakker word...)
of die keer dat hij (met zijn franse accent) tegen me zei: jij hebt de beste kontje van de hele wereld (haha, niet het mooiste, strakste, spannendse, lekkerste, nee, ik heb 'de beste kontje')
als hij lekker voor me kookt en dan aanbiedt om maar vast wat extra te koken omdat hij weet dat ik de komende week druk ben (en we wonen niet eens samen)
of die keer dat hij me vertelde dat, als we bij elkaar slapen, hij nooit gaat slapen voordat ik slaap, omdat hij zeker wil weten dat ik lekker slaap en ver weg ben, daarna gaat hij pas slapen om ook naar die plek ver weg te komen (jaaaaaaa, ik weet het, kweel... , maar geloof me, met een frans accent klinkt het héél goed)
als hij, compleet met dat franse accent dus, voor me gaat zingen: ik kan niet leven zonder jou
En zo kan ik nog wel even doorgaan...
maandag 3 november 2008 om 20:30
quote:Digitalis schreef op 03 november 2008 @ 20:21:
Bloemen zijn niet altijd not done vind ik. Zwarte rozen vind ik prachtig. Enigszins macaber, maar daar hou ik wel van.
Een bosje narcissen met de tekst: ziehier uw diagnose, lijkt me geweldig!
Of naar Nightwish. Ofzo
Als je zo van macaber houdt, is "Everything dies" van Type o'Negative misscien ook wel een aanrader voor je...
(Hey MM, zeker wel! Zit effe in een crisiske, niks bijzonders, wel veel te doen (ben net verhuisd enzo, grmbl). Hopelijk gaat het weer wat beter met u (ik las van niet, maar toch). )Dank je Digi, hoop dat je crisisje gauw opgelost is, wat het dan ook moge zijn... Jammer dat bellen naar de zuiderbuurtjes een godsvermogen kost, anders moeten we maar gewoon een keertje via de mail wat afspreken?
Bloemen zijn niet altijd not done vind ik. Zwarte rozen vind ik prachtig. Enigszins macaber, maar daar hou ik wel van.
Een bosje narcissen met de tekst: ziehier uw diagnose, lijkt me geweldig!
Of naar Nightwish. Ofzo
Als je zo van macaber houdt, is "Everything dies" van Type o'Negative misscien ook wel een aanrader voor je...
(Hey MM, zeker wel! Zit effe in een crisiske, niks bijzonders, wel veel te doen (ben net verhuisd enzo, grmbl). Hopelijk gaat het weer wat beter met u (ik las van niet, maar toch). )Dank je Digi, hoop dat je crisisje gauw opgelost is, wat het dan ook moge zijn... Jammer dat bellen naar de zuiderbuurtjes een godsvermogen kost, anders moeten we maar gewoon een keertje via de mail wat afspreken?
maandag 3 november 2008 om 20:33
Ik vind eigenlijk niets per definitie romantisch .
Kaarsjes in de badkamer zou hier de opmerking " o lekker , gaan we neuken " ontlokken
Deze vond ik wel mooi :
Romantiek is een kop koffie in de hand van degene met wie je diezelfde avond nog gepassioneerd het bed zal delen.
Een glas wijn mag ook. De romantiek is voorbij zodra die persoon de beide handen vrij heeft.
Dan wordt het al snel erotiek.
Kaarsjes in de badkamer zou hier de opmerking " o lekker , gaan we neuken " ontlokken
Deze vond ik wel mooi :
Romantiek is een kop koffie in de hand van degene met wie je diezelfde avond nog gepassioneerd het bed zal delen.
Een glas wijn mag ook. De romantiek is voorbij zodra die persoon de beide handen vrij heeft.
Dan wordt het al snel erotiek.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 3 november 2008 om 20:35
Kan ik me ook wel in vinden ; Een romantisch moment is een tijdstip van een ervaring waarbij de gevoelens
van twee mensen op elkaar zijn afgestemd.
Het is een combi van genot, huivering, je veilig voelen, met soms een licht-melancholische toets.
van twee mensen op elkaar zijn afgestemd.
Het is een combi van genot, huivering, je veilig voelen, met soms een licht-melancholische toets.
maandag 3 november 2008 om 20:46
romantische momenten zijn ook die onverwachte momenten, dat je je ineens beseft met wie je bent en wat diegene voor je betekent.
Toch vind ik die punten die Mastermind noemt ook wel heel romantisch; gewoon kleine dingen, dingen die hij speciaal voor jou doet.
Ik vind kaarsjes wel romantisch, en helemaal als hij ze voor jou in huis haalt (en ze zelf eigenlijk nooit zal branden)
Toch vind ik die punten die Mastermind noemt ook wel heel romantisch; gewoon kleine dingen, dingen die hij speciaal voor jou doet.
Ik vind kaarsjes wel romantisch, en helemaal als hij ze voor jou in huis haalt (en ze zelf eigenlijk nooit zal branden)
maandag 3 november 2008 om 20:53
Ik vind zelf eigenlijk dat romantiek je overkomt , ipv iets dat je kunt creeëren .Ik vind bijv. picknicken op zich niet romantisch , maar verschijnt er spontaan een regenboog of hoor je uit een ghettoblaster van een groepje aso's net " jullie nummer " ....dan is het wél romantiek .
maandag 3 november 2008 om 21:21
maandag 3 november 2008 om 21:53
Ik vind het romantisch al een man iets doet wat ie nooit voor zichzelf zou doen (bad met lekker soppie en een wijntje klaarmaken, met me dansen, kaarsjes aan) en er dan toch van geniet omdat ik er van geniet, omdat we er samen pret van hebben. Verder lekker uit eten, van elkaars gezelschap genieten en elkaar weer net zo leuk vinden als in het prille begin. Verder een beetje gevoel voor humor. Die narcissen die Dig noemde bijvoorbeeld.
maandag 3 november 2008 om 23:01
Ik zou het romantisch vinden als ze mee zou gaan naar het park. Al die bomen en vogeltjes, lekker op het kleedje liggen, mensen bekijken en bespreken, beetje drinken, beetje stoeien, jaaaaaa! Maar dan wel in de zomer.
Oh en wat heel romantisch is - daar dacht ik laatst nog aan - om 's nachts een graffity te zetten. Niet dat ik dat doe, maar ik zou het echt heel stoer vinden als je mee zou gaan. Samen over de hekken klimmen, samen door de bosjes bewegen, een mooie muur opzoeken en spuiten maar. Echt de stilte om je heen, de angst die het oproept...exciting! Is tevens ook een leuke herinnering.
Oh en wat heel romantisch is - daar dacht ik laatst nog aan - om 's nachts een graffity te zetten. Niet dat ik dat doe, maar ik zou het echt heel stoer vinden als je mee zou gaan. Samen over de hekken klimmen, samen door de bosjes bewegen, een mooie muur opzoeken en spuiten maar. Echt de stilte om je heen, de angst die het oproept...exciting! Is tevens ook een leuke herinnering.

maandag 3 november 2008 om 23:33
Matamata, dat klinkt inderdaad wel als iets wat ik romantisch zou kunnen vinden. Beetje out of the ordinary.
Maar die afgezaagde meuk, bah. Toppunt van romantische vakantie: Parijs. Yuk! Ik heb een hekel aan Frankrijk, haha! Geef mij dan een trip naar Sint Petersburg, rondstruinen in de Hermitage, naar het Zwanenmeer gaan met Kerst (jaha, da's afgezaagd, maar ik hou van Thaikovsky en ben altijd een balletprulletje geweest), Stolychnaya drinken op straat en dan door de Strenge Russische Politie op worden gepakt en samen een nachtje in de cel doorbrengen.
Zucht...
Maar die afgezaagde meuk, bah. Toppunt van romantische vakantie: Parijs. Yuk! Ik heb een hekel aan Frankrijk, haha! Geef mij dan een trip naar Sint Petersburg, rondstruinen in de Hermitage, naar het Zwanenmeer gaan met Kerst (jaha, da's afgezaagd, maar ik hou van Thaikovsky en ben altijd een balletprulletje geweest), Stolychnaya drinken op straat en dan door de Strenge Russische Politie op worden gepakt en samen een nachtje in de cel doorbrengen.
Zucht...
maandag 3 november 2008 om 23:40
maandag 3 november 2008 om 23:42
Misschien zou je mijn eerste romantische weekend weg met mijn man dan kunnen waarderen Digi.
We gingen naar Berlijn toen we elkaar een paar maanden kenden. We zaten in een of ander bijzonder kil jongeren hostel (tl-balken, toppunt van romantiek). We hebben elke dag dat we er waren een kandelaar met kaars in het restaurant waar we aten gejat, om de beurt (en ik had nog nooit wat gejat, uitstekende invloed had ie ). Werd de kamer toch nog sfeervol.
Ze waren spuuglelijk. Mooiste was dat op de terugweg we in een wegrestaurant zaten en er een afgrijselijk bloemenvaasje op tafel stond met plastic gefreubel erin. En het matchte met een van onze veroverde kandelaars in Berlijn! Ik herinner me nog levendig mijn man die het plastic bosje in een ander vaasje propte en ons exemplaar meejatte. Omdat ik euforisch was dat ie van precies dezelfde makelij was als die kandelaar.
We hebben sindsdien onze kleptomanische neigingen weer keurig onder controle mocht iemand zich afvragen of het van kwaad tot erger ging .
We gingen naar Berlijn toen we elkaar een paar maanden kenden. We zaten in een of ander bijzonder kil jongeren hostel (tl-balken, toppunt van romantiek). We hebben elke dag dat we er waren een kandelaar met kaars in het restaurant waar we aten gejat, om de beurt (en ik had nog nooit wat gejat, uitstekende invloed had ie ). Werd de kamer toch nog sfeervol.
Ze waren spuuglelijk. Mooiste was dat op de terugweg we in een wegrestaurant zaten en er een afgrijselijk bloemenvaasje op tafel stond met plastic gefreubel erin. En het matchte met een van onze veroverde kandelaars in Berlijn! Ik herinner me nog levendig mijn man die het plastic bosje in een ander vaasje propte en ons exemplaar meejatte. Omdat ik euforisch was dat ie van precies dezelfde makelij was als die kandelaar.
We hebben sindsdien onze kleptomanische neigingen weer keurig onder controle mocht iemand zich afvragen of het van kwaad tot erger ging .
dinsdag 4 november 2008 om 00:00
dinsdag 4 november 2008 om 00:07
Mijn ex:
'Hoi Digi, wist niet wat ik moest kopen, dus eh....hier heb je rozen'
Aha.
Zelfde sujet: "ja gefeliciflapstaart met je verjaardag, ben na mijn werk even de stad ongedoken, hier'
Een Dovepakket. Sja.
Iedereen die me kent, weet verschillende zaken:
A) Ik hou van boeken, hoe snobistischer, klassieker en ouder, des te beter
Ik hou enorm van klassieke muziek
Geef DAT dan!
'Hoi Digi, wist niet wat ik moest kopen, dus eh....hier heb je rozen'
Aha.
Zelfde sujet: "ja gefeliciflapstaart met je verjaardag, ben na mijn werk even de stad ongedoken, hier'
Een Dovepakket. Sja.
Iedereen die me kent, weet verschillende zaken:
A) Ik hou van boeken, hoe snobistischer, klassieker en ouder, des te beter

Geef DAT dan!