Wat vind jij?

14-04-2010 15:35 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
ben nieuw hier maar wil toch mijn vraag stellen.

Ik ben helemaal stapel verliefd op mijn achter-achterneef.. en is helemaal weg van mij (gelukkig) nu hebben we al een paar keer het bed gedeeld, en dat was magisch. we praten ook over een toekomst samen. eventueel kinderen.

maar nu kom je toch op een punt... de familie..... hoe zouden zij reageren?

wat zouden jullie zeggen als je te horen kreeg dat een achter achternicht een relatie had met een achter-achter neef?
quote:isis09 schreef op 14 april 2010 @ 15:52:

in het begin had je een man en vrouw die zijn getrouwd,kregen kinderen.. mijn ouders zijn afstammelingen van dat stel alleen van 1 van de kinderen (moeilijk om zonder de stamboom erbij te laten zien) dus is de stamboom weer bijelkaar gekomen door mijn ouders ;) zitten 16 generaties tussen

ontopic. de gevoelens voor elkaar is intens en heftig... weerstand bieden... ja. dat kunnen we....Snap er helemaal niks van... als ik jouw eerste zin lees krijg ik je indruk dat jouw ouders broer en zus van elkaar zijn....
nee. geen broer en zus. daarom zeg ik erbij dat het moeilijk uitleggen is zonder de stamboom erbij te laten zien.

de stamboom "begint" bij een stel en komt 15 generaties later weer samen bij mijn ouders...
quote:isis09 schreef op 14 april 2010 @ 15:42:

zijn moeder is de nicht van mijn vader.

niet zo'n hele grote familie.

mijn vader zou het het niet prettig vinden. tis immers familie zegt hij

Dan is het achterneef.

(ben zeker weten mosterd, haha)
nee zijn moeder is mijn achternicht en hij is mijn achter achter neef
Achterneef kan wel, in principe. In Nederland komt het niet heel veel voor maar er zijn culturen waar men juist graag met familie trouwt.

Als het je neef was gaf het meer problemen maar achterneef kan wel, op zich.
quote:Moonlight82 schreef op 14 april 2010 @ 16:09:

[...]

Dan is het achterneef.

(ben zeker weten mosterd, haha)

Nee het is zeker achter-achter neef. Bijvoorbeeld:

De nicht van je vader is je achternicht

De zoon van je achternicht is je achter-achter neef
Ik vind ook dat het kan. Gaat er om wat voor jou 'gevoelsmatig' kan.

Als ik zo naar mijn achter-achter neven kijk, dan wil/ kan ik daar geen relatie mee hebben. Voor mij 'voelen' ze te dichtbij omdat ik heel close met ze ben opgegroeid.
Als ik het goed begrijp zijn één van zijn ouders en één van jouw ouders een volle neef/nicht van elkaar.

Dus mijn zoon zou in de toekomst een relatie kunnen krijgen met de dochter (of zoon) van mijn neef. Dat zou ik inderdaad best raar vinden. Ik spreek mijn neef 1x per jaar op de verjaardag van mijn oma. Maar daar gaat het niet om. Ik vind de familieband best dichtbij in dit geval en krijg dan toch visioenen van 'gekke' kindjes ivm bloedband enzo. maar of die visioenen terecht zijn?

Daar zou ik me als moeder wel in verdiepen. En als die visioenen volledig onterecht blijken te zijn, dan gun ik mijn zoon al het geluk van de wereld. Dus moeilijk zou ik er niet over doen. Maar gek voelt het toch.
het leuke vind ik dat hij mij vroeger al leuk vond en mij daarvoor uit de weg ging op verjaardagen. ik vind het niet erg. ik zie hem niet als familie
quote:Rubine schreef op 14 april 2010 @ 16:12:

[...]

Nee het is zeker achter-achter neef. Bijvoorbeeld:

De nicht van je vader is je achternicht

De zoon van je achternicht is je achter-achter neef

Nee. De neef van je vader is je achterneef. Maar diens zoon is óók je achterneef. "Achterneef" kan dus twee betekenissen hebben.

Sommige mensen gebruiken het woord achterachterneef om aan te geven dat het nog een graad verder is, maar formeel hoeft dat niet. Zie http://www.voorouders.net/help/verwantschappen/
Ik noem de nicht van mijn vader: tante, misschien is daar mijn verwarring.

Maar ik zou me er ook niet druk om maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven