Wat vinden jullie nou???

22-12-2008 20:47 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vinden jullie nou ook dat mensen die hier serieus een topic aanmaken omdat ze graag welgemeend advies of andermans mening willen, hier gewoon genadeloos afgeslacht worden en zonder ook maar een greintje respect nog wat verder de grond in getrapt worden? Ik zou graag zeggen door sommigen onder ons, maar las net een topic "Graag jullie mening" en de positieve en respectvolle reacties waren zowat op 1 hand te tellen.....

Wat vinden jullie daar nou van? Valt dat mij alleen op? En voor degenen die zo knoerhard reageren, vertel mij eens, waar denken jullie dat recht vandaan te halen? Omdat het anoniem is??? Ga liever eens je eigen issues oplossen in plaats van je hier af te reageren op normale mensen met normale vragen....
hoi,

soms vind ik ook wel dat er heel flauw en respectloos wordt gereageerd, erg irritant en niet leuk voor degene die serieus iets vraagt. heb er zelf gelukkig geen ervaring mee maar kan me wel storen als ik zie dat het bij andere topics zo gaat
Sommigen reageren wel eens hard, ik vind dat er over het algemeen heel goed wordt gereageerd met goede meningen en adviezen. Ik denk dat de meeste er erg veel aan hebben!!

Wanneer een reply niet in je straatje past en je het liever anders zou willen zien dat betekent niet gelijk dat er dan "knoerhard" gereageerd wordt! Soms is de waarheid "hard"
Ben het helemaal met je eens,zat al jaren geleden op dit forum maar ben er toen vanaf gegaan omdat ik gewoon werd aangevallen door mensen (die ik notabene kende) die hier zogenaamd anoniem zaten te wezen.

Die vonden dit forum dé perfecte manier om prive problemen via een omweg op te lossen,soms krijg je op hele normale vragen zulke botte en nare antwoorden dat je je echt afvraagd wat er mis is met die mensen.

Jammer hoor want,daar is dit forum niet voor.
*Moet er niet aan denken dat het zo'n vanille forum wordt*

Er is al genoeg vertrutting en vermutsing, mag best es wat scherpte tussendoor.
quote:Miserable schreef op 22 december 2008 @ 20:47:

Vinden jullie nou ook dat mensen die hier serieus een topic aanmaken omdat ze graag welgemeend advies of andermans mening willen, hier gewoon genadeloos afgeslacht worden en zonder ook maar een greintje respect nog wat verder de grond in getrapt worden? Ik zou graag zeggen door sommigen onder ons, maar las net een topic "Graag jullie mening" en de positieve en respectvolle reacties waren zowat op 1 hand te tellen.....

Wat vinden jullie daar nou van? Valt dat mij alleen op? En voor degenen die zo knoerhard reageren, vertel mij eens, waar denken jullie dat recht vandaan te halen? Omdat het anoniem is??? Ga liever eens je eigen issues oplossen in plaats van je hier af te reageren op normale mensen met normale vragen....Waarin verschil jij met de mensen die jij beschuldigd van hard zijn?
Ik denk dat juist de reacties die niet in 't straatje passen van een TO vaak de beste eye-openers zijn.

Verder ben ik 't helemaal met Quattro eens.
Ik vind dus dat jij dit best zo kan stellen. Het is duidelijk wat je wil zeggen, geen gebrei er omheen, maar dit is dus ook de manier waarop veel gepost wordt. Niets mis mee.
quote:winkelmandje schreef op 22 december 2008 @ 20:54:

Sommigen reageren wel eens hard, ik vind dat er over het algemeen heel goed wordt gereageerd met goede meningen en adviezen. Ik denk dat de meeste er erg veel aan hebben!!

Helemaal mee eens!

De mensen die écht willen weten hoe anderen over hun situatie oid denken, kunnen hier heel veel goede en serieuze reacties verwachten.

Mensen die gewoon lekker willen klagen en alleen bijval zoeken, krijgen harde reacties (wat mij betreft volkomen terecht).
Helemaal mee eens. Ik stoor me er enorm aan. Een beetje scherpte kan geen kwaad, dus als je een vraag stelt waar je om een mening vraagt, kom je meningen tegen die je misschien niet wilde horen, maar soms gaat het er hier zo onvriendelijk aan toe.

Ik heb wel eens het idee gehad dat sommigen er helemaal klaar voor zitten om hard uit de hoek te komen, want binnen no time volgen de reacties op zo'n topic. Genieten genieten, genieten lijtk het wel.
Ik ken het topic niet. Ik ben ook verschrikkelijk slecht in zoeken. Maar ik ben het met je eens dat je, als je je kwetsbaar opstelt, en zelfs als je de irritatie van sommige lezers wekt, er niet op zit te wachten om afgekamd te worden. Ik denk dat het voor sommigen onweerstaanbaar is.

Anderzijds is degene die een topic opent wel een volwassen persoon, dus die kan de posten selectief lezen die hij terzake vindt en de rest van zich af laten glijden. Er zijn nu eenmaal verschillende mensen op de wereld.
Sommige topics wel, andere topics juist niet.

Ligt héél vaak ook aan de toon van de TO :-)
PS als je met "hier"specifiek de relatiepijler bedoelt, weet ik niet of mijn beeld klopt. Ik lees hier niet zo vaak mee en sla onderwerpen als daten, bedrog (actief/passief) en scheidingen enzo meestal over.
Het ligt er soms aan. Als de TO duidelijk is in wat zij/hij wil dan zijn de reacties er ook naar. Maar soms is een topic bedoelt om te ventileren en niet eens zozeer om adviezen te krijgen terwijl de TO dat wel vraagt. Na tig reacties met adviezen komt men er langzamerhand achter dat men geen adviezen wil maar gewoon een plek om te spuien. Je komt er door de 'harde' reacties ook meteen achter of iemand werkelijk bereid is iets aan de situatie te doen of alleen maar bijval zoekt.
Kom op zeg!

Misschien moeten sommige mensen eens blij zijn dat er een hoop mensen op dit forum direct en eerlijk zijn en hun mening geven. Als iedereen altijd meelevend en lief zou zijn, dan krijgen sommigen nooit een spiegel voorgeschoteld.
quote:Hermes schreef op 22 december 2008 @ 21:06:

Sommige topics wel, andere topics juist niet.

Ligt héél vaak ook aan de toon van de TO :-)

Klopt, maar vaak diegenen die hier nieuw zijn en de regels niet zo goed kennen worden erg onvriendelijk behandeld.

Het zijn wel altijd dezelfde 'oudgedienden' die dan op zo'n topic onderonsjes gaan uitwisselen, flauw gaan doen met elkaar. Je merkt vaak echt dat die 'bekende' forummers denken dat ze hier koning zijn.
Het topic waar je op doelt, is over die vrouw die ontzettend moeilijk zit te doen over haar schoonfamillie en het kind dat een keer later dan normaal naar bed gaat en vervolgens gaat lopen jammeren bij de moderator als ze geen reacties krijgt die in haar straatje passen. Tja .....
Ik heb geen issues.
ik heb me ook al heel vaak zitten ergeren aan sommige reacties, valt op dat het ook vaak dezelfden zijn die anderen menen te moeten afzeiken. Denk dat er wat psychologische gevallen tussen zitten....
ik ga dat topic eerst eens lezen..
Ja, doe dat, gaan jullie dat topic maar eens lezen! Dan zul je zien dat er eigenlijk al vrijwel direct rot wordt gedaan.

Het gaat er toch ook niet om dat je niet eerlijk en direct mag zijn?!?!?!? Het gaat erom dat je dat ook op een normale manier kan doen, zoals ik al zei, met respect. En hallooooooo, je gaat hier niet de gehele geschiedenis neerpennen, er zit altijd meer achter. Vind het niet terecht, jouw reactie, Malu, ze doet het misschien anders dan jij het zou doen en misschien zie jij het hele nut niet van dat topic in, maar voor haar doet het er wel toe. En ik neem het haar niet kwalijk dat ze haar topic weg laat halen, die reacties gaan gewoon alle vormen van beleefdheid en vriendelijkheid te boven. Dat mens is volledig neergemaaid, moet ze nog meer van dat soort reacties aanhoren??? Nee, hoor, onzin, degenen die zulke reacties plaatsen zouden zich moeten schamen!!!! En niet alleen in die topic, precies diezelfden, de hardsten en onbeschoftsten, zie ik dat regelmatig doen. Nee, hoor, blegggghhhh. Ben nog nieuw hier, maar hiervan sta ik gewoon te knipperen met mijn ogen!
Ik heb er ook geen problemen mee. Dat is juist het grote voordeel van je probleem op een forum neerleggen: je krijgt reacties die je vrienden / familie je (uit beleefdheid of wat dan ook) niet altijd zullen geven. Maar die zijn vaak wel eerlijk en in zekere mate objectief (hoewel natuurlijk altijd gekleurd doordat alleen de kant van de TO bekend is).
quote:Miserable schreef op 22 december 2008 @ 21:27:

Ja, doe dat, gaan jullie dat topic maar eens lezen! Dan zul je zien dat er eigenlijk al vrijwel direct rot wordt gedaan.

Dan lees jij toch wel errug selectief, net zoals de TO (je bent toch niet toevallig haar dubbelnick?)

Echt alle opties worden aangedragen, ook genoeg opties om onder haar bezoek uit te komen, maar toch is 't niet goed.

Het gaat er toch ook niet om dat je niet eerlijk en direct mag zijn?!?!?!? Het gaat erom dat je dat ook op een normale manier kan doen, zoals ik al zei, met respect.Je hebt volkomen gelijk, ik heb effe zitten neuzen in dat topic en de verwijten vliegen meteen al over tafel.......ik lees het forum lang genoeg om te zien dat het altijd bijna dezelfden zijn die zo reageren.....die zitten gewoon zelf met iets!

Het gaat er toch ook niet om dat je niet eerlijk en direct mag zijn?!?!?!? Het gaat erom dat je dat ook op een normale manier kan doen, zoals ik al zei, met respect. En hallooooooo, je gaat hier niet de gehele geschiedenis neerpennen, er zit altijd meer achter. Vind het niet terecht, jouw reactie, Malu, ze doet het misschien anders dan jij het zou doen en misschien zie jij het hele nut niet van dat topic in, maar voor haar doet het er wel toe. En ik neem het haar niet kwalijk dat ze haar topic weg laat halen, die reacties gaan gewoon alle vormen van beleefdheid en vriendelijkheid te boven. Dat mens is volledig neergemaaid, moet ze nog meer van dat soort reacties aanhoren??? Nee, hoor, onzin, degenen die zulke reacties plaatsen zouden zich moeten schamen!!!! En niet alleen in die topic, precies diezelfden, de hardsten en onbeschoftsten, zie ik dat regelmatig doen. Nee, hoor, blegggghhhh. Ben nog nieuw hier, maar hiervan sta ik gewoon te knipperen met mijn ogen!

Rot gedaan?!?!? Nou, TO vraagt om een mening en die wordt er gegeven. 'Ik vind dat je zeurt' is echt niet rot doen, maar gewoon een mening.

De mods vonden de opmerkingen kennelijk ook niet rot genoeg, anders was het topic wel verwijderd of waren er mensen op hun vingers getikt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven