Wat vinden jullie.
donderdag 25 april 2019 om 17:49
Graag wil ik jullie mening.
Ik heb een lat relatie en mijn vriend heeft een zoon en ik heb 3 kinderen. Ik heb mijn kinderen om het weekend en hij heeft zijn zoon alleen het laatste weekend van de maand niet. Mijn vriend en ik zien elkaar alleen op zondag en maandag avond. Soms doen we iets leuks met de kinderen erbij.
Meestal valt het weekend dat hij zijn zoon niet heeft ( het laatste weekend van de maand) tegelijk met mijn weekend zonder kinderen. Ik kijk daar altijd enorm naar uit en heb het ook echt nodig die tijd samen. Tijd voor elkaar en tijd om iets te ondernemen en naar elkaar toe te groeien. Nu is het dus zo dat mijn vriend tijdens onze relatie een seizoenskaart voor de voetbal heeft genomen samen met zijn zoon. Helemaal leuk en dat gun ik ze ook.
Maar nu komt het dus wel eens voor dat er een wedstrijd is op de zondag dat zijn zoon bij zijn moeder is en het ons weekend is. Nu gaat mijn vriend dus ook op die dag zijn zoon halen om naar de voetbal te gaan terwijl het het weekend van zijn ex is en het ons vrije weekend is waarin ik graag een andere invulling geef of liever samen naar de voetbal ga met mijn vriend.
Het geval is dat we al niet elke maand 1 weekend samen hebben omdat de ene maand 5 weken en de ander 4 weken heeft en ik mijn kinderen om de week heb. En omdat mijn vriend dus de zaterdag dat hij zijn zoon niet heeft moet werken valt dat ook al af.
Zo blijft er echt heel weinig tijd voor samen over. Kunnen we bijna nooit eens een weekendje weg plannen oud.
Vinden jullie dat ik het kan maken om te vragen of hij de zondag in "ons" weekend echt vrij voor mij te houden.
Ik heb een lat relatie en mijn vriend heeft een zoon en ik heb 3 kinderen. Ik heb mijn kinderen om het weekend en hij heeft zijn zoon alleen het laatste weekend van de maand niet. Mijn vriend en ik zien elkaar alleen op zondag en maandag avond. Soms doen we iets leuks met de kinderen erbij.
Meestal valt het weekend dat hij zijn zoon niet heeft ( het laatste weekend van de maand) tegelijk met mijn weekend zonder kinderen. Ik kijk daar altijd enorm naar uit en heb het ook echt nodig die tijd samen. Tijd voor elkaar en tijd om iets te ondernemen en naar elkaar toe te groeien. Nu is het dus zo dat mijn vriend tijdens onze relatie een seizoenskaart voor de voetbal heeft genomen samen met zijn zoon. Helemaal leuk en dat gun ik ze ook.
Maar nu komt het dus wel eens voor dat er een wedstrijd is op de zondag dat zijn zoon bij zijn moeder is en het ons weekend is. Nu gaat mijn vriend dus ook op die dag zijn zoon halen om naar de voetbal te gaan terwijl het het weekend van zijn ex is en het ons vrije weekend is waarin ik graag een andere invulling geef of liever samen naar de voetbal ga met mijn vriend.
Het geval is dat we al niet elke maand 1 weekend samen hebben omdat de ene maand 5 weken en de ander 4 weken heeft en ik mijn kinderen om de week heb. En omdat mijn vriend dus de zaterdag dat hij zijn zoon niet heeft moet werken valt dat ook al af.
Zo blijft er echt heel weinig tijd voor samen over. Kunnen we bijna nooit eens een weekendje weg plannen oud.
Vinden jullie dat ik het kan maken om te vragen of hij de zondag in "ons" weekend echt vrij voor mij te houden.
donderdag 25 april 2019 om 18:03
Goh, ik vind eigenlijk gewoon dat je altijd alles mag vragen. Best gek om hier te lezen dat dat zo ontzettend not done is. Dat je iets vraagt betekent toch niet automatisch dat je het ook meteen precies op jouw manier krijgt?
Het zou opening kunnen geven voor een gesprek over de ontzettend weinig samen-tijd.
Ik ben blij dat de mijne jongvolwassen zijn. Kan moeder tenminste ongeremd verkeringen.
Het zou opening kunnen geven voor een gesprek over de ontzettend weinig samen-tijd.
Ik ben blij dat de mijne jongvolwassen zijn. Kan moeder tenminste ongeremd verkeringen.
donderdag 25 april 2019 om 18:03
donderdag 25 april 2019 om 18:04
Is dit een serieuze vraag van jou?
Je komt erg ontevreden over
Misschien moet je dan op zoek naar een vriend zonder kinderen of iig zonder co-ouderschapsregeling
donderdag 25 april 2019 om 18:04
tuurlijk mag je alles vragen, je kunt je alleen afvragen of het verstandig isRooss4.0 schreef: ↑25-04-2019 18:03Goh, ik vind eigenlijk gewoon dat je altijd alles mag vragen. Best gek om hier te lezen dat dat zo ontzettend not done is. Dat je iets vraagt betekent toch niet automatisch dat je het ook meteen precies op jouw manier krijgt?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
donderdag 25 april 2019 om 18:06
de vraag om met elkaar te kijken of en hoe er meer tijd gezamenlijk doorgebracht kan worden vind ik heel logischRooss4.0 schreef: ↑25-04-2019 18:03Goh, ik vind eigenlijk gewoon dat je altijd alles mag vragen. Best gek om hier te lezen dat dat zo ontzettend not done is. Dat je iets vraagt betekent toch niet automatisch dat je het ook meteen precies op jouw manier krijgt?
de vraag: kun je de zondag van 'ons'(?) weekend niet met je zoon naar de voetbal gaan, vind ik idd not done
donderdag 25 april 2019 om 18:07
Dat kan.Pinda-Kaas schreef: ↑25-04-2019 18:06de vraag: kun je de zondag van 'ons'(?) weekend niet met je zoon naar de voetbal gaan, vind ik idd not done
Ik niet.
Ik vind niet zoveel not done geloof ik.
donderdag 25 april 2019 om 18:08
donderdag 25 april 2019 om 18:08
donderdag 25 april 2019 om 18:09
donderdag 25 april 2019 om 18:09
Wat ontzettend leuk van je vriend, dat hij dat met z'n zoon doet! En wat fijn dat z'n ex dat ook toelaat, in haar (énige!) weekend met haar zoon!
Dus nee, ik zou zoiets niet vragen, denk ik.
Het voetbalseizoen is bijna afgelopen. Ze spelen straks zo'n 2 maanden niet. Dan zijn die weekenden dus vrij? Geniet van die weekenden en laat 'm lekker gaan.
Dus nee, ik zou zoiets niet vragen, denk ik.
Het voetbalseizoen is bijna afgelopen. Ze spelen straks zo'n 2 maanden niet. Dan zijn die weekenden dus vrij? Geniet van die weekenden en laat 'm lekker gaan.
Later is nu
donderdag 25 april 2019 om 18:10
Dan pas jij je dagen en tijden toch aan, aan die van hem.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Toch lees ik hier op het forum juist altijd dat kinderen niet te veel bij een nieuwe relatie betrokken zouden moeten worden, en juist nog tijd alleen met hun eigen ouders nodig hebben, en dat word dan natuurlijk onmogelijk om dat allemaal te stroomlijnen.
Ik snap TO wel, maar aangezien hij dat abonement juist heeft om speciaal met zijn zoon naar het voedbal te gaan vind ik het eigenlijk ook een beetje raar om hem voor te stellen dat niet meer (of minder) te doen.
Je zou wel kunnen aangeven dat je het jammer vind dat jullie elkaar weinig alleen zien, en dan kijken of daar een andere oplossing voor te vinden is.
anoniem_381705 wijzigde dit bericht op 25-04-2019 18:14
0.58% gewijzigd
Dank je wel voor je lieve reactie.Rooss4.0 schreef: ↑25-04-2019 18:03Goh, ik vind eigenlijk gewoon dat je altijd alles mag vragen. Best gek om hier te lezen dat dat zo ontzettend not done is. Dat je iets vraagt betekent toch niet automatisch dat je het ook meteen precies op jouw manier krijgt?
Ik heb dat gewoon echt nodig, tijd samen. Even geen snotneuzen erbij en hoeven zorgen en opletten.
Samen wakker worden is er nooit bij want zijn wekker gaat om half 5. Ook op zaterdag. Dus die vrije zondag is mij dierbaar, even geen stress, lekker samen kunnen blijven liggen, niet op de klok hoeven kijken en bijvb sex hebben wanneer we willen of naakt door huis lopen.
donderdag 25 april 2019 om 18:11
Rooss4.0 schreef: ↑25-04-2019 18:03Goh, ik vind eigenlijk gewoon dat je altijd alles mag vragen. Best gek om hier te lezen dat dat zo ontzettend not done is. Dat je iets vraagt betekent toch niet automatisch dat je het ook meteen precies op jouw manier krijgt?
Ik zou beginnen met die ontzettend weinig samen-tijd en helemaal niet over dat voetbal beginnen.
Later is nu
Hier ben ik het helemaal mee eens. Als mijn vriend dat aan mij zou vragen zou ik níet denken 'oh wat houdt ie van me...'.maar dat hij zichzelf boven m'n kind plaatst.Pinda-Kaas schreef: ↑25-04-2019 18:06de vraag om met elkaar te kijken of en hoe er meer tijd gezamenlijk doorgebracht kan worden vind ik heel logisch
de vraag: kun je de zondag van 'ons'(?) weekend niet met je zoon naar de voetbal gaan, vind ik idd not done
Ga je elke maandagavond samen iets doen : uit eten, sauna, film,...
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ben blij. Ik heb mijn kinderen elk weekend en hij moet elk weekend werken. In het weekend kunnen we dus hoogstens samen de nacht doorbrengen. Onze tijd is dinsdagavond als hij vrij is, na mijn werk en ik moet vroeg naar bed. En als er geen belangrijke voetbalwedstrijd is, want dan zien we elkaar niet...
donderdag 25 april 2019 om 18:13
De wedstrijden zijn ook nog vaak op (zaterdag-)avond of ver in de zondagmiddag. Dan kun je toch 's morgens nog steeds rustig opstaan? Hoevaak komt het nou écht voor, dat die wedstrijd nou nét op die zondagmiddag is? Waarschijnlijk is het binnenkort zover, maar er zijn volgens mij nog maar 3 wedstrijden in totaal, dus als er geen nacompetitie gespeeld hoeft te worden, ben je er voorlopig vanaf.Noomie82 schreef: ↑25-04-2019 18:10Dank je wel voor je lieve reactie.
Ik heb dat gewoon echt nodig, tijd samen. Even geen snotneuzen erbij en hoeven zorgen en opletten.
Samen wakker worden is er nooit bij want zijn wekker gaat om half 5. Ook op zaterdag. Dus die vrije zondag is mij dierbaar, even geen stress, lekker samen kunnen blijven liggen, niet op de klok hoeven kijken en bijvb sex hebben wanneer we willen of naakt door huis lopen.
Later is nu
donderdag 25 april 2019 om 18:14
Tot ze 16 waren heb ik mn man nog nooit alleen gehad voor een heel weekend. Waarom moet dat bij gescheiden mensen wel? Ga gewoon naar elkaar toe ook als de kinderen er zijn.
En ja, dan gaat de wekker ook op zondag om 7 uur. En seksen deden we alleen als ze op bed lagen.
En ja, dan gaat de wekker ook op zondag om 7 uur. En seksen deden we alleen als ze op bed lagen.
ik geef mn bek ook maar een douw