Wat was jullie openingsnummer???

26-03-2009 12:42 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vorige weekend ten huwelijk gevraagd en we gan in sept. trouwen. Mijn vriend en ik kunnen niet stijldansen, maar willen super graag tijdens de openingsdans een hip, maar mooi nummer hebben waar we dan d.m.v.priveles van een dansleraar een super mooie dan op kunnen maken, om onze gasten te verassen, want die verwachten dat echt nooit van ons...

Dus ik ben op zoek naar mooie nummers, waar een mooie dan op kan....geen hele ouderwetse nummer (wij zijn beging dertig), maar best een mooie heftige opbouw inzitten. Kortom ik ben benieuwd waar jullie mee komen...

Debbie
Op youtube staan nog wel meer van dat soort filmpjes ..
Stijldansen is leuk, leuke moderne muziek, goed voor je conditie, Je leert dansfiguren, je doet het samen (hoewel dat ook onenigheid kan brengen) etc. Kortom dansen moet je voor je plezier doen en niet omdat je gaat trouwen.

Je kan dan rustig een zwoele Slow dansen, ,staat gelijk aan een rumba (voor de variatie zou je daar af en toe een draai in kunnen doen) want a. jullie zijn verliefd en b. jurk zal je niet beperken in je beweging.
RosieRo noemt het burgerlijk. Dit doet mij denken aan zo'n 10 jaren geleden bij V&D. Een oudere vrouw pakt een sierkussen met een met wol geborduurde poes erop. Zegt een jongere vrouw, ik denk haar dochter, dat is burgerlijk. Vrouw legt kussen terug.Toen dacht ik al wat maakt dat toch uit als je iets mooi vindt moet je dat gewoon doen. Misschien doe jij ook wel dingen waarvan anderen denken waar slaat dat op, of dat vind ik niets, terwijl jij denkt ik ben hip !!!!quote:RosieRo schreef op 26 maart 2009 @ 13:07:

Maar even serieus, jullie zijn begin dertig, waarom zo iets ontzettend burgerlijks doen?
Wij hadden als openingsdans 9 million bicycles van Katie Melua. Gewoon lekker op geschuifeld met zijn tweetjes. Allebei gek op muziek alleen allebei geen danstalent. Dus dan maar schuifelen.
quote:greeneye1 schreef op 26 maart 2009 @ 16:00:

RosieRo noemt het burgerlijk. Dit doet mij denken aan zo'n 10 jaren geleden bij V&D. Een oudere vrouw pakt een sierkussen met een met wol geborduurde poes erop. Zegt een jongere vrouw, ik denk haar dochter, dat is burgerlijk. Vrouw legt kussen terug.Toen dacht ik al wat maakt dat toch uit als je iets mooi vindt moet je dat gewoon doen. Misschien doe jij ook wel dingen waarvan anderen denken waar slaat dat op, of dat vind ik niets, terwijl jij denkt ik ben hip !!!!

[...]

ieder zijn meug hoor, t zal me boeien verder, maar bruiloften zijn vaak zo standaard en cliche, ik zou die dag niet graag zo 'inwisselbaar' maken maar echt uniek.

wij hebben er de afgelopen jaren een heel aantal bezocht en gelukkig ook een paar ongedwongen, leuke feesten maar ook van die truttentoestanden met vrijgezellenfeest, plechtigheid, receptie, feest, openingsdans, taart snijden, speech van de vader, mutserdemuts....

TO moet het zefl weten maar ik vraag me gewoon af waarom ze zo'n standaard cliche ding wil.
omdat ze misschien wel van zo'n standaar cliche ding houdt? Niet iedereen hoeft en wilt uniek zijn
Ach, je eigen bruiloft is voor jezelf (en sommige mensen dichtbij je) helemaal uniek en anders dan alle andere bruiloften. Maar in feite is het toch gewoon een bruiloft en lijken alle bruiloften op elkaar. Maakt het niet minder leuk hoor.
Als er een nummer is dat ik nooit, maar dan ook nooit zal gebruiken is dat 9 million bicycles. Hetzelfde heb ik trouwens met Rood van Marco B. Smaken verschillen.

Paolo Nutini - Loving you zal zeker een optie zijn voor mijn bruiloft in de toekomst.
Maar moi Eva, zo'n lekker meid als jij (avatar) moet toch al lang van de straat zijn?
mahna mahna tuduuuudududu
Grappig dat je gewoon de vraag stelt "wat was jou openingsnummer" er genoeg mensen zijn die hun mening gelijk ergens op willen drukken van "cliche" "burgelijk" "saai" etc. Ik zit helemaal niet te wachten op dat soort opmerkingen. Onze bruiloft zal alles behalve cliche en saai worden (kunnen jullie ook niet beoordelen, want ik heb niks gezegd over hoe wij die dag gaan indelen), anyway ik wil iedereen die serieus met mij heeft willen meedenken hartstikke bedanken. Wij zijn er nog niet helemaal ui twat we precies gaan doen, we neigen nu naar de youtube filmpjes waarin we rustig en schattig starten en dan gewoon gaan hiphoppen/ streetdance etc. overgaan. Ik denk dat we vooral erg veel plezier zullen beleven aan de hele voorbereiding en aan " ons geheimpje" dat niemand dit zal zien aankomen.
@ Feesie: Ja, lekker ben ik he?! :D Heb mijn bruidegom al gevonden, nu alleen nog sparen om er een mooie dag van te kunnen maken.
Eva, je bent bijna net zo'n stuk als ik, met mijn grote bos rood haar, slanke lijn, hagelwitte gebit en geprononceerde wenkbrauwen. Ik ben dan ook al jaaaaaren getrouwd.
mahna mahna tuduuuudududu
Waarom niet gewoon een mooie rumba?
een openingsnummer??? OMG gebeurt dat nog in 2009?
Ja hallo, iemand moet toch beginnen met dansen!
quote:meds schreef op 27 maart 2009 @ 14:14:

een openingsnummer??? OMG gebeurt dat nog in 2009? dat vroeg ik dus ook maar dat werd niet zo gewaardeerd.
ik ben echt geschokt....
Ja hoor... openingsdans is cool. Maar je moet het wel goed doen! Geen suf geschuivel... please...

Als ik al ooit ga trouwen en als ik dan zou kunnen dansen en als mijn man dat dan ook kan dan wordt het:

Ain't no mountain high enough van Marvin en Tammy.

Maar dan wel echt een spetterende act.
Het eerste nummer is altijd het openingsnummer, Meds. Zo simpel is het. Dan is het tijd om de dansvloer op te gaan. Is niks ouderwets aan, hooguit traditioneel. En tradities kunnen heel leuk zijn. Je kan natuurlijk wel met z'n allen vast gaan dansen als de band nog niet begonnen is maar dat ziet er ook echt niet uit.
http://www.youtube.com/watch?v=3nie9lKP ... re=related

Geweldig toch?!
quote:RosieRo schreef op 26 maart 2009 @ 16:37:

[...]

ieder zijn meug hoor, t zal me boeien verder, maar bruiloften zijn vaak zo standaard en cliche, ik zou die dag niet graag zo 'inwisselbaar' maken maar echt uniek.

wij hebben er de afgelopen jaren een heel aantal bezocht en gelukkig ook een paar ongedwongen, leuke feesten maar ook van die truttentoestanden met vrijgezellenfeest, plechtigheid, receptie, feest, openingsdans, taart snijden, speech van de vader, mutserdemuts....

TO moet het zefl weten maar ik vraag me gewoon af waarom ze zo'n standaard cliche ding wil.

Ik vind het wel een interessante discussie eigenlijk. Ik ga bijna alleen naar bruiloften van mensen die ik heel goed ken (so far, so good) dus daardoor voelt het nooit inwisselbaar. Misschien is het 'saai en voorspelbaar' als alles volgens een boekje gaat maar bruiloften waar (in mijn ogen) geforceerd orgineel wordt gedaan, dat vind dan zo 'kijk ons eens lekker anders zijn'. Diep van binnen ben ik dus een -kop-maaiveld- Nederlander

Eigenlijk vond ik de bruiloften waar op een eigen manier 'ouderwetse' tradities werden benaderd het allerleukste.
It's just a perfect day, erg mooi nummer, maar het feit dat het over heroïne gaat en gedraait is op de begravenis van Theo van Gogh maakt dat ik er hele andere associaties bij heb dan die je bij een openingsdans wilt hebben.
als ik op een bruiloft ben en de band begint en het bruidspaar gaat dan "ingestudeerd" een dansje doen, dan kan je me wegdragen hoor.
Er moet meer getrouwd worden. Ik ben gek op bruiloften, maakt niet uit of ze traditioneel, apart, raar of weet ik wat zijn.

En een openingsdans vind ik ook leuk.

De laatste bruiloft die ik bezocht begon met Bob Marley: is this love.
Dus uitnodigingen van Viva-forummers zijn welkom

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven