Wat was jullie openingsnummer???
donderdag 26 maart 2009 om 12:42
Ik ben vorige weekend ten huwelijk gevraagd en we gan in sept. trouwen. Mijn vriend en ik kunnen niet stijldansen, maar willen super graag tijdens de openingsdans een hip, maar mooi nummer hebben waar we dan d.m.v.priveles van een dansleraar een super mooie dan op kunnen maken, om onze gasten te verassen, want die verwachten dat echt nooit van ons...
Dus ik ben op zoek naar mooie nummers, waar een mooie dan op kan....geen hele ouderwetse nummer (wij zijn beging dertig), maar best een mooie heftige opbouw inzitten. Kortom ik ben benieuwd waar jullie mee komen...
Debbie
Dus ik ben op zoek naar mooie nummers, waar een mooie dan op kan....geen hele ouderwetse nummer (wij zijn beging dertig), maar best een mooie heftige opbouw inzitten. Kortom ik ben benieuwd waar jullie mee komen...
Debbie

donderdag 26 maart 2009 om 15:51
Stijldansen is leuk, leuke moderne muziek, goed voor je conditie, Je leert dansfiguren, je doet het samen (hoewel dat ook onenigheid kan brengen) etc. Kortom dansen moet je voor je plezier doen en niet omdat je gaat trouwen.
Je kan dan rustig een zwoele Slow dansen, ,staat gelijk aan een rumba (voor de variatie zou je daar af en toe een draai in kunnen doen) want a. jullie zijn verliefd en b. jurk zal je niet beperken in je beweging.
Je kan dan rustig een zwoele Slow dansen, ,staat gelijk aan een rumba (voor de variatie zou je daar af en toe een draai in kunnen doen) want a. jullie zijn verliefd en b. jurk zal je niet beperken in je beweging.

donderdag 26 maart 2009 om 16:00
RosieRo noemt het burgerlijk. Dit doet mij denken aan zo'n 10 jaren geleden bij V&D. Een oudere vrouw pakt een sierkussen met een met wol geborduurde poes erop. Zegt een jongere vrouw, ik denk haar dochter, dat is burgerlijk. Vrouw legt kussen terug.Toen dacht ik al wat maakt dat toch uit als je iets mooi vindt moet je dat gewoon doen. Misschien doe jij ook wel dingen waarvan anderen denken waar slaat dat op, of dat vind ik niets, terwijl jij denkt ik ben hip !!!!quote:RosieRo schreef op 26 maart 2009 @ 13:07:
Maar even serieus, jullie zijn begin dertig, waarom zo iets ontzettend burgerlijks doen?
Maar even serieus, jullie zijn begin dertig, waarom zo iets ontzettend burgerlijks doen?
donderdag 26 maart 2009 om 16:37
quote:greeneye1 schreef op 26 maart 2009 @ 16:00:
RosieRo noemt het burgerlijk. Dit doet mij denken aan zo'n 10 jaren geleden bij V&D. Een oudere vrouw pakt een sierkussen met een met wol geborduurde poes erop. Zegt een jongere vrouw, ik denk haar dochter, dat is burgerlijk. Vrouw legt kussen terug.Toen dacht ik al wat maakt dat toch uit als je iets mooi vindt moet je dat gewoon doen. Misschien doe jij ook wel dingen waarvan anderen denken waar slaat dat op, of dat vind ik niets, terwijl jij denkt ik ben hip !!!!
[...]
ieder zijn meug hoor, t zal me boeien verder, maar bruiloften zijn vaak zo standaard en cliche, ik zou die dag niet graag zo 'inwisselbaar' maken maar echt uniek.
wij hebben er de afgelopen jaren een heel aantal bezocht en gelukkig ook een paar ongedwongen, leuke feesten maar ook van die truttentoestanden met vrijgezellenfeest, plechtigheid, receptie, feest, openingsdans, taart snijden, speech van de vader, mutserdemuts....
TO moet het zefl weten maar ik vraag me gewoon af waarom ze zo'n standaard cliche ding wil.
RosieRo noemt het burgerlijk. Dit doet mij denken aan zo'n 10 jaren geleden bij V&D. Een oudere vrouw pakt een sierkussen met een met wol geborduurde poes erop. Zegt een jongere vrouw, ik denk haar dochter, dat is burgerlijk. Vrouw legt kussen terug.Toen dacht ik al wat maakt dat toch uit als je iets mooi vindt moet je dat gewoon doen. Misschien doe jij ook wel dingen waarvan anderen denken waar slaat dat op, of dat vind ik niets, terwijl jij denkt ik ben hip !!!!
[...]
ieder zijn meug hoor, t zal me boeien verder, maar bruiloften zijn vaak zo standaard en cliche, ik zou die dag niet graag zo 'inwisselbaar' maken maar echt uniek.
wij hebben er de afgelopen jaren een heel aantal bezocht en gelukkig ook een paar ongedwongen, leuke feesten maar ook van die truttentoestanden met vrijgezellenfeest, plechtigheid, receptie, feest, openingsdans, taart snijden, speech van de vader, mutserdemuts....
TO moet het zefl weten maar ik vraag me gewoon af waarom ze zo'n standaard cliche ding wil.
donderdag 26 maart 2009 om 17:05
vrijdag 27 maart 2009 om 09:58
Grappig dat je gewoon de vraag stelt "wat was jou openingsnummer" er genoeg mensen zijn die hun mening gelijk ergens op willen drukken van "cliche" "burgelijk" "saai" etc. Ik zit helemaal niet te wachten op dat soort opmerkingen. Onze bruiloft zal alles behalve cliche en saai worden (kunnen jullie ook niet beoordelen, want ik heb niks gezegd over hoe wij die dag gaan indelen), anyway ik wil iedereen die serieus met mij heeft willen meedenken hartstikke bedanken. Wij zijn er nog niet helemaal ui twat we precies gaan doen, we neigen nu naar de youtube filmpjes waarin we rustig en schattig starten en dan gewoon gaan hiphoppen/ streetdance etc. overgaan. Ik denk dat we vooral erg veel plezier zullen beleven aan de hele voorbereiding en aan " ons geheimpje" dat niemand dit zal zien aankomen.
zondag 29 maart 2009 om 15:34
zondag 29 maart 2009 om 15:47
Het eerste nummer is altijd het openingsnummer, Meds. Zo simpel is het. Dan is het tijd om de dansvloer op te gaan. Is niks ouderwets aan, hooguit traditioneel. En tradities kunnen heel leuk zijn. Je kan natuurlijk wel met z'n allen vast gaan dansen als de band nog niet begonnen is maar dat ziet er ook echt niet uit.
zondag 29 maart 2009 om 15:48
zondag 29 maart 2009 om 19:49
quote:RosieRo schreef op 26 maart 2009 @ 16:37:
[...]
Ik vind het wel een interessante discussie eigenlijk. Ik ga bijna alleen naar bruiloften van mensen die ik heel goed ken (so far, so good) dus daardoor voelt het nooit inwisselbaar. Misschien is het 'saai en voorspelbaar' als alles volgens een boekje gaat maar bruiloften waar (in mijn ogen) geforceerd orgineel wordt gedaan, dat vind dan zo 'kijk ons eens lekker anders zijn'. Diep van binnen ben ik dus een -kop-maaiveld- Nederlander
Eigenlijk vond ik de bruiloften waar op een eigen manier 'ouderwetse' tradities werden benaderd het allerleukste.
[...]
Ik vind het wel een interessante discussie eigenlijk. Ik ga bijna alleen naar bruiloften van mensen die ik heel goed ken (so far, so good) dus daardoor voelt het nooit inwisselbaar. Misschien is het 'saai en voorspelbaar' als alles volgens een boekje gaat maar bruiloften waar (in mijn ogen) geforceerd orgineel wordt gedaan, dat vind dan zo 'kijk ons eens lekker anders zijn'. Diep van binnen ben ik dus een -kop-maaiveld- Nederlander
Eigenlijk vond ik de bruiloften waar op een eigen manier 'ouderwetse' tradities werden benaderd het allerleukste.