wat wil hij nou?

22-09-2009 12:03 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees al een tijdje mee, maar heb nu eigenlijk ook iets wat ik graag even kwijt wil en meningen/ adviezen erbij.

Ik heb het uitgemaakt een paar maanden terug met mijn ex. Het ging niet echt lekker tussen ons, maar houden nog wel veel van elkaar. We hebben al die tijd veel contact gehouden. Dit ging met ups en downs omdat we beide nog veel emoties erbij hebben en eigenlijk (dat denk ik tenminste) ook wel weer iets willen samen en bereid zijn hier aan te werken. Die signalen krijg ik tenminste ook van hem.De problemen die we hadden zijn wel te overkomen en uit te praten en als we beide inzien waar het fout is gegaan, valt er aan te werken toch? Dat zegt hij ook tenminste. Maar nu heeft hij dus in die tijd dat het uit is ook een nieuw meisje ontmoet die zoals het lijkt echt hoteldebotel is van hem. Ik krijg niet de indruk dat hij dat ook zo voor haar voelt, maar er ook weinig aan doet dit duidelijk aan haar te maken. Ze hebben zover ik weet geen relatie (maar weet het ook niet zeker) maar doen wel veel samen. En nu voel ik me eigenlijk gewoon hartstikke stom, want waar is hij nu eigenlijk mee bezig? Hij zegt nog heel veel van mij te houden en wil ook weer gaan afspreken, maar dit is heel oneerlijk naar dat andere meisje toe vind ik. En wat wil hij nu eigenlijk. Want zolang zij in het spel is, denk ik er niet over weer iets met hem te beginnen en af te spreken. heb het idee dat hij het zelf ook niet weet en eigenlijk een spelletje speelt. ons beide aan een lijntje houden zodat hij wat zekerheid heeft. als het met de een niet lukt heeft hij de ander tenminste nog. Maar ik heb dus geen zin om aan een lijntje te worden gehouden en als hij niet serieus is, dan ga ik liever zonder hem verder zoals het nu dus ook is. Ik kom er ook zonder hem wel. Ik vind het alleen zo moeilijk te peilen wat hij nog wil van mij? En waarom maak ik me er zo druk over, want zo netjes is hij nu niet bezig. wat moet ik dan met zo iemand! Eigenlijk ben ik gewoon even een schop onder de kont nodig.
Hey bloodflowers!

Sorry, ben een paar dagen niet online geweest. Gaat wel goed hier hoor. Tenminste op niet-mannen-gebied Wat lief dat je ernaar vraagt.

Merk dat ik nu eigenlijk boos op hem ben. Beetje tegen me roepen dat je verliefd bent en tegelijkertijd niet een echte man zijn en handelen naar je woorden of me gewoon laten gaan. Hij wil nog een keer met me praten. Heb ingestemd, omdat dat me de kans geeft hem recht in zijn gezicht te vertellen wat ik vind van hoe hij zich heeft gedragen. En that's it then, want wat ik voor hem voelde is wel verpest nu. De dingen aan hem waar ik zo op viel (eerlijk, recht door zee, gentleman) zijn nu veranderd in oneerlijk,om de zee heen, player. Dus dat scheelt

Ik herken zoveel dingen die jij schrijft, de manier waarop je het brengt. Dingen die ik in mijn vorige relatie heb meegemaakt en die ik ervan heb geleerd. En als je zegt dat als jullie bij elkaar waren gebleven, dat je elkaar dan meer pijn had gedaan, is niet bij elkaar zijn echt het beste. Hoe moeilijk ook.

Wat je schrijft over het niet stellen van een ultimatum is ook helemaal waar: als jij die positie in zou nemen en hij zou handelen naar wat jij als ultimatum opstelt, dan zou je nooit echt compleet gerust/gelukkig zijn met zijn besluit om bij jou te zijn. Omdat het niet vanuit hemzelf is gekomen.

Hoe gaat het nu met jou? Jouw ex zou jou eigenlijk ook gewoon met rust moeten laten. In die zin zou je wel een ultimatum kunnen stellen: Doe wat je wil met je nieuwe relatie, veel geluk samen, maar heb dan respect voor mij en laat mij ook met rust/verdergaan...
hoi summer,

Snap ook heel goed hoor dat je boos op hem bent. Maar gelukkig weet je wel waar je aan toe bent!

Met mij gaat het goed, heb het helemaal gehad met mijn ex. Ik heb hem geblokkeerd op msn, want daar begon hij telkens over 'ons' te praten. En eerst wilde ik dat nog, omdat ik daardoor het gevoel kreeg dat we weer wat naar elkaar toe trokken, maar ben er nu ook achter dat het deels ook om zijn ego ging en niet zozeer om ons. Hij vind het natuurlijk wel een fijn gevoel dat zijn ex zegt nog wel om hem te geven. is goed voor zijn ego. mijn ex was daar nogal gevoelig voor. Alles draaide om zijn ego. en dat is nu weer het geval, en ik ben er klaar mee. Elke keer zegt hij wat ik wil horen, om zo ook te horen wat hij dan weer wil horen. en dan later kom ik er weer achter dat hij in werkelijkheid anders is dan wat hij zegt en hij telkens bij dat andere meisje zit. Dus heb hem geblokkeerd. Ik heb een nieuwe telefoon met nummer en hij heeft mijn nummer niet dus bellen kan hij ook proberen, maar heeft geen zin. Ik schiet niks op van die gesprekken met hem, wordt toch elke keer weer teleurgesteld en daar ben ik nu echt klaar mee. Ik ga nu zeker niet meer zijn ego strelen, en ik moet zeggen dat ik me echt goed voel nu we helemaal geen contact meer hebben.

en het draait inderdaad ook om respect en als hij mij niet met rust laat zorg ik zelf er wel voor dat ik rust krijg.
Wauw! Wat knap van je! Wat jij hebt gedaan is ook bewonderenswaardig hoor!

Lijkt me echt moeilijk om het contact zo abrupt te moeten verbreken. Maar een duidelijkere boodschap dan dit kun je niet geven. Goed te horen dat je je zo goed voelt nu jullie geen contact meer hebben. En het feit dat jij daar bewust voor gekozen hebt en het hebt doorgezet maakt je sterker hè. To be true to yourself.

Gaat allemaal wel goedkomen met ons. :-)

Als je geen genoegen neemt met dingen die niet goed voor je zijn, maak je, zoals al eerder gezegd, ruimte voor de echt goede dingen. Echt knap van je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven