Wat willen mannen dan?

13-09-2018 17:54 487 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom worden sommige vrouwen meermaals ten huwelijk gevraagd en anderen nooit? Hoe komt het dat sommige mannen onder de plak gaan zitten bij een vrouw die nergens speciaal in is? Waarom zijn veel knappe, universitair geschoolde vrouwen ongetrouwd en willen mannen zich niet binden? Wat doen zij in de ogen van mannen verkeerd?

Eerlijk, ik heb geen zin meer in daten omdat het toch nooit echt ergens toe leidt bij mij. En ik heb teveel issues. Maar hoe kan het dat doodnormale vrouwen meemaken dat twee mannen voor de vechten, en mensen als Beyoncé worden bedrogen?
Uiteraard kun je bij een bepaalde subgroep horen, maar dat betekent niet dat die subgroep beter is dan een andere. En het betekent ook niet dat je voor altijd vast zit in die subgroep. Zou wat zijn, wellicht wil ik op latere leeftijd wel ineens geen intellectueel meer zijn, maar liever fuchsiakweker.
vrouwjagersma schreef:
14-09-2018 15:08
Uiteraard kun je bij een bepaalde subgroep horen, maar dat betekent niet dat die subgroep beter is dan een andere. En het betekent ook niet dat je voor altijd vast zit in die subgroep. Zou wat zijn, wellicht wil ik op latere leeftijd wel ineens geen intellectueel meer zijn, maar liever fuchsiakweker.
Nergens staat dat de ene subgroep beter is dan de andere. Ik probeer alleen uit te leggen dat TO, die volgens velen hier nogal wat noten op haar zang heeft, eigenlijk helemaal niet anders denkt (en droomt en verlangt) dan ieder ander. Zij moet gewoon zoeken in háár subgroep. Dan is de kans op een gelukkige relatie het grootst.

En er bestaat ongetwijfeld ook een subgroep van intellectuele fuchsiakwekers ;)
Koffiekopjes schreef:
13-09-2018 18:13
Ok, niemamnd wil Ma Flodder, maar ik ben hartstikke verzorgd.
Dat vindt iedereen van zichzelf.
samarinde schreef:
14-09-2018 15:12
Nergens staat dat de ene subgroep beter is dan de andere. Ik probeer alleen uit te leggen dat TO, die volgens velen hier nogal wat noten op haar zang heeft, eigenlijk helemaal niet anders denkt (en droomt en verlangt) dan ieder ander. Zij moet gewoon zoeken in háár subgroep. Dan is de kans op een gelukkige relatie het grootst.

De klacht van TO is dat de mannen in haar “subgroep” steeds afhaken. Ze willen geen relatie met haar :lightbulb:
Ouwedibbes schreef:
14-09-2018 15:20
De klacht van TO is dat de mannen in haar “subgroep” steeds afhaken. Ze willen geen relatie met haar :lightbulb:
Misschien hengelt ze toch in de verkeerde subgroep. Maar dat ze onder hoogopgeleide mannen zoekt, wat velen hier arrogant en kortzichtig vinden, is dus juist slim.
nina1966 schreef:
13-09-2018 20:22
Ik heb best wat universitaire opleidingen lopen in de familie. Wat zo verbazend is is dat ik vaak antwoorden of reacties op dingen heb waar hun even over moesten denken of het gewoon niet wisten. Eh hoe wéét jij dat is dan ook een veel gehoorde opmerking op feesten ed.
Tja oom, ik léés... Ja neef daar weet ik toevallig heel veel vanaf. Mag dan niet naar de uni zijn gegaan maar ik weet wel veel. En altijd die verbaasde blik..... Jaja ook zonder uni kun je best een gesprek voeren en interessant zijn als tafelgenoot. Tis wat in deze wereld.
Maar dan gebruik je wel weer het woord "hun" waar het "zij" moet zijn. En ja, dat komt gewoon een tikje dom over.....
Er zijn (en komen er nog meer) hoog opgeleide vrouwen. Die zullen (vanaf nu al) amper een NOG slimmere man vinden....daarbij zijn deze dames ook ouder > want ze moesten studeren en carrière maken. Hoewel dat niet zo relevant is.

Punt = veel mannen willen zich niet de mindere, ondergeschikte voelen, niet nodig zijn que financiën, of voor het huis, de zekerheid...als de dame in kwestie alles al heeft. Dan is hij "dat ene dingetje" dat zij nog mist. Daar passen veel mannen voor.

Daten is ook niks, levert mij ook nooit iets op, en in t echt lukt dat prima.
NIet doen dus dat daten. Ik word er ook spuug humeurig van. En ook ik ben t vertrouwen vaak kwijt.

Ga gewoon s lekker net doen alsof t je geen moer interesseert en wat lachen, en jezelf trots voelen, bereik iets, straal. Er is geen andere optie.

Dan komen anderen (vrouwen en mannen) wel op je af hoor. Je moet er wel een beetje sexy uitzien, dat helpt. Geen mager scharminkel , maar ook geen obese.

Gewoon verzorgd, vrouwelijk. Dat je je best doet.
en ...mannen willen geen tijd stoppen in vrouwen voordat ze t gevoel krijgen dat er iets te halen is.
En OF ze dat willen zien ze al in 1 oogopslag.

Daarom krijgen mannen t verwijt ze willen maar 1 ding. En andersom: vrouwen blijven maar kletsen, en als je niet oppast ben je haar vriendin ipv vriend geworden.

En als je DAN zegt dat je haar lekker vind zegt ze "mannen kijken ook alleen maar naar mijn uiterlijk of vinden me lekker, zien niet de ware ik".

Pffff...daar worden mannen heel moe van.
Lacuba schreef:
14-09-2018 15:24
Maar dan gebruik je wel weer het woord "hun" waar het "zij" moet zijn. En ja, dat komt gewoon een tikje dom over.....
Een universitaire studie is ook niet meer wat het geweest is ... maar dat is weer een andere discussie.
anoniem_370937 wijzigde dit bericht op 14-09-2018 15:55
10.29% gewijzigd
Elk "potje past een deksel" 😄...
Sommige stellen te hoge eisen..niet iedereen is perfect...
Ik heb een schoonzus (44jr) die advocaat is en nog singel.... stelt te hoge eisen...🙄
Dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Ouwedibbes schreef:
14-09-2018 15:28
De universiteit is dan ook niet meer wat het geweest is ... maar dat is weer een andere discussie.
Giraffen ook niet... ;-D
Het mooiste wat we kunnen ervaren, is het mysterie. Het is de bron van alle ware kunst en wetenschap. Einstein ♡
samarinde schreef:
14-09-2018 15:12

TO vindt haar subgroep wel degelijk beter dan andere subgroepen. Mensen met een mbo-opleiding kunnen haar namelijk niet boeien, dat weet ze al op voorhand. Ze is dus niet alleen hoogopgeleid, maar ook helderziend.

Ik hoop het. Dan kunnen we fuchsia's kweken en tegelijkertijd poëzie reciteren.
samarinde schreef:
14-09-2018 15:23
Misschien hengelt ze toch in de verkeerde subgroep. Maar dat ze onder hoogopgeleide mannen zoekt, wat velen hier arrogant en kortzichtig vinden, is dus juist slim.
Ik snap wat je wil zeggen hoor, echt. Maar de verkeerde subgroep binnen haar eigen subgroep ? Dus een subgroep binnen een subgroep ??

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan.

TO kan ook eropuit gaan. Bijvoorbeeld naar events binnen haar interessegebied waar zich logischerwijs ook hoogopgeleiden bevinden. In het wild iemand ontmoeten is sowieso leuker en meer ongedwongen dan online. Maar okay, TO zal eerst iets aan haar mindset moeten doen, want kennelijk mankeerd er iets aan haar huidige kijk op de zaak.
Lilian43 schreef:
14-09-2018 15:31
Elk "potje past een deksel" 😄...
Sommige stellen te hoge eisen..niet iedereen is perfect...
Ik heb een schoonzus (44jr) die advocaat is en nog singel.... stelt te hoge eisen...🙄
Nou... als je al geen hoge eisen meer mag stellen aan je 'wederhelft', waaraan dan in vredesnaam wel?!

De langdurig alleenstaande vrouwen en mannen die ik ken, zijn onder te verdelen in twee groepen: A) ze zien er niet zo leuk uit, of B ze hebben een ingewikkeld karakter (lees: therapeutenvoer, maar daar willen ze meestal niks van horen). Het klinkt onaardig, maar ik vrees dat dit wel zo'n beetje de grote obstakels zijn.
samarinde schreef:
14-09-2018 15:42

De langdurig alleenstaande vrouwen en mannen die ik ken, zijn onder te verdelen in twee groepen: A) ze zien er niet zo leuk uit, of B ze hebben een ingewikkeld karakter (lees: therapeutenvoer, maar daar willen ze meestal niks van horen). Het klinkt onaardig, maar ik vrees dat dit wel zo'n beetje de grote obstakels zijn.
het zijn vaak wel de mensen waarvan je tegen elkaar zegt: "ik snap wel, dat die niet aan de man (m/v) komt"
(maar goed, ook mensen zat waarvan ik denk: "Je zal er mee getrouwd zijn")
vrouwjagersma schreef:
14-09-2018 15:35
TO vindt haar subgroep wel degelijk beter dan andere subgroepen. Mensen met een mbo-opleiding kunnen haar namelijk niet boeien, dat weet ze al op voorhand. Ze is dus niet alleen hoogopgeleid, maar ook helderziend.

Ik hoop het. Dan kunnen we fuchsia's kweken en tegelijkertijd poëzie reciteren.
Ik vind dat ze hier best een punt heeft, eerlijk gezegd. Niks mis met een mbo opleiding, maar binnen een relatie is de geestelijke connectie wel het belangrijkst. Ik heb ook een groepje vriendinnen (eigenlijk kennissen van de sportschool) met wie ik wel eens een avond uitga. Hartstikke gezellig, dolle boel, maar het zullen nooit mijn échte vriendinnen worden. Toch een beetje oppervlakkig. Vind ik. En dan dek ik me maar vast in, want het komt blijkbaar hard aan bij sommigen, maar ik verwacht ook niet dat iedereen het leuk vindt om de hele avond met mij over literatuur te praten. Sterker, dat vinden deze vriendinnen ook niet. Zij praten over spiritualiteit, diëten, sporttrends, en vooral heel veel over mensen die we kennen (roddelen). Ik vermaak me uitstekend, maar... na een avond is het mooi geweest. Met een mannelijk equivalent van deze vriendinnen zou ik geen relatie kunnen hebben. Sorry. Ik kijk niet op ze neer, ik constateer alleen dat wij uit verschillende werelden komen, en dat we dat beter zo kunnen houden (behalve af en toe een avondje).
De kern van het verhaal is toch wel: als je gelukkig bent met jezelf/je leven straal je dat ook uit. En dat trekt de juiste mensen aan. En dat heeft niks te maken met opleiding/interesses/etc.

als je jezelf maar leuk vindt kun je ook makkelijker iemand vinden die jou net zo leuk vindt. Want dat zoek je, niet iemand die aan een lijstje voldoet. Dat denk je nu wel, maar is niet zo.
Ik durf te wedden dat hier veel mannen/vrouwen zijn die zullen bevestigen dat ze verliefd zijn op iemand die vooraf niet aan hun eisenlijstje voldeed (want wensen hebben we allemaal wel toch), maar waarmee ze toch heel gelukkig zijn.
knip
gyda schreef:
14-09-2018 15:31
Giraffen ook niet... ;-D
Aangepast
samarinde schreef:
14-09-2018 14:48
Soort zoekt soort, het is niet anders. Dáárom ken ik nauwelijks mensen met tattoos, of hooguit hebben ze een creatief verantwoord plaatje aan de binnenkant van hun pols, want hé, ook dat is een code.

Mensen overschatten hun eigen authenticiteit nogal. Kijk maar naar de foto's van Michiel van Nieuwkerk - de vrouwen die aan moderne dans doen, zijn vrijwel inwisselbaar. Hoe kan dat? Er zullen hoogopgeleide en laagopgeleide vrouwen tussen zitten, maar toch vormen zij een herkenbare sociale groep. En het is mijn overtuiging dat je binnen DIE groep (waar jij je thuis voelt) heb beste kunt zoeken als je een relatie wilt. Daar zul je gewoon de meeste connectie mee hebben, de meeste gesprekstof, overeenkomsten, hobby's enzovoort.

Natuurlijk zoek je mensen met tenminste op één vlak dezelfde interesse, want anders heb je elkaar niets te melden lijkt me. Maar zoals jij het stelt komt het heel erg beklemmend op me over. De subgroepen van jou komen wel erg eenzijdig over. WO-ers bij elkaar, advocaten bij elkaar, dansmensen bij elkaar etc.
Dat klinkt zo deprimerend. Ja natuurlijk hebben mijn vrienden en ik een bepaalde overeenkomst en als ik op een metalconcert ben zie ik mezelf wel tig keer voorbij lopen. Dus zo authentiek ben ik niet. Maar ik ga toch ook om met pvv en sp stemmers, met tatoeëerders, met electriciens, met huismoeders, met marxisten, psychologische probleemgevallen en transgenders. En ja we hebben inderdaad het een en ander met elkaar gemeen, maar dat loop qua groeperingen heel erg uiteen en dat mis in ik jouw, maar ook in TO's verhaal.
Vixxen schreef:
14-09-2018 15:56
Natuurlijk zoek je mensen met tenminste op één vlak dezelfde interesse, want anders heb je elkaar niets te melden lijkt me. Maar zoals jij het stelt komt het heel erg beklemmend op me over. De subgroepen van jou komen wel erg eenzijdig over. WO-ers bij elkaar, advocaten bij elkaar, dansmensen bij elkaar etc.
Dat klinkt zo deprimerend. Ja natuurlijk hebben mijn vrienden en ik een bepaalde overeenkomst en als ik op een metalconcert ben zie ik mezelf wel tig keer voorbij lopen. Dus zo authentiek ben ik niet. Maar ik ga toch ook om met pvv en sp stemmers, met tatoeëerders, met electriciens, met huismoeders, met marxisten, psychologische probleemgevallen en transgenders. En ja we hebben inderdaad het een en ander met elkaar gemeen, maar dat loop qua groeperingen heel erg uiteen en dat mis in ik jouw, maar ook in TO's verhaal.
Nee, dat mis je niet, dat is een feit. Jij komt namelijk uit een ander soort subgroep, die wordt gekenmerkt door verscheidenheid. Dat is óók een kenmerk. En een kenmerk van mijn subgroep is dat er meer homogeniteit is. Weinig verschillen in opleiding, achtergrond, salaris, woonomstandigheden, zelfs ras (dat is jammer maar ook weer een feit, ik kan het niet helpen). Maar ik denk dat wij allebei op straat kunnen lopen en aan een willekeurige voorbijganger kunnen zien: hé, die hoort bij 'mijn' groep, daar zou ik bevriend mee kunnen zijn (en vaak blijkt, gesteld dat je diegene inderdaad leert kennen, dat die persoon inderdáád rondcirkelt in jouw groep).
Takkie1 schreef:
14-09-2018 15:49
Ik durf te wedden dat hier veel mannen/vrouwen zijn die zullen bevestigen dat ze verliefd zijn op iemand die vooraf niet aan hun eisenlijstje voldeed (want wensen hebben we allemaal wel toch), maar waarmee ze toch heel gelukkig zijn.
Een ieniemienie eisenlijstje is toch wel nuttig hoor, als het maar geen A4-tjes vol is.

Ik merk aan mezelf dat een volwassen leven evolueert van heel veel idealisme naar een flinke portie realisme en dat is in de liefde niet anders. Mijn eisenlijstje was vroeger veel langer dan nu. Het is meer een wenslijst geworden. Dat heeft er - gelukkig - toe geleid dat ik heel andere mensen ontmoet én kan waarderen als ik maar het geduld heb en de moeite neem ze te leren kennen, te achterhalen of hun levenswijsheid consistent is.

Maar er zijn toch kerneigenschappen waar ik niet van afwijk, levensbeschouwing bijvoorbeeld. Ik zou niet kunnen samenleven met iemand die daar andere ideeën over heeft dan ikzelf.
samarinde schreef:
14-09-2018 15:49
Ik vind dat ze hier best een punt heeft, eerlijk gezegd. Niks mis met een mbo opleiding, maar binnen een relatie is de geestelijke connectie wel het belangrijkst. Ik heb ook een groepje vriendinnen (eigenlijk kennissen van de sportschool) met wie ik wel eens een avond uitga. Hartstikke gezellig, dolle boel, maar het zullen nooit mijn échte vriendinnen worden. Toch een beetje oppervlakkig. Vind ik. En dan dek ik me maar vast in, want het komt blijkbaar hard aan bij sommigen, maar ik verwacht ook niet dat iedereen het leuk vindt om de hele avond met mij over literatuur te praten. Sterker, dat vinden deze vriendinnen ook niet. Zij praten over spiritualiteit, diëten, sporttrends, en vooral heel veel over mensen die we kennen (roddelen). Ik vermaak me uitstekend, maar... na een avond is het mooi geweest. Met een mannelijk equivalent van deze vriendinnen zou ik geen relatie kunnen hebben. Sorry. Ik kijk niet op ze neer, ik constateer alleen dat wij uit verschillende werelden komen, en dat we dat beter zo kunnen houden (behalve af en toe een avondje).
Ik denk dat je het anders bedoelt dan ik lees.

Ik weet heel best waarom ik hier zo op aansla. Jij zegt het niet, dus begrijp me niet verkeerd, maar ik heb iets te vaak gelezen dat dit soort redeneringen gevolgd werden door de conclusie dat het dus ook gewoon niet kon, van het ene sociale milieu naar het andere overstappen. En je hoeft maar drie weken op dit forum rond te lopen om te weten waarom dat mij juist zo triggert :proud:
samarinde schreef:
14-09-2018 16:11
Nee, dat mis je niet, dat is een feit. Jij komt namelijk uit een ander soort subgroep, die wordt gekenmerkt door verscheidenheid. Dat is óók een kenmerk. En een kenmerk van mijn subgroep is dat er meer homogeniteit is. Weinig verschillen in opleiding, achtergrond, salaris, woonomstandigheden, zelfs ras (dat is jammer maar ook weer een feit, ik kan het niet helpen). Maar ik denk dat wij allebei op straat kunnen lopen en aan een willekeurige voorbijganger kunnen zien: hé, die hoort bij 'mijn' groep, daar zou ik bevriend mee kunnen zijn (en vaak blijkt, gesteld dat je diegene inderdaad leert kennen, dat die persoon inderdáád rondcirkelt in jouw groep).

Nou ga ik even nadenken of mijn vrienden dan ook weer vrienden hebben die verscheiden zijn. Volgens mij namelijk ook niet allemaal.

Maar goed, ik snap denk ik wel wat je bedoelt en dat is dat je mensen met wie je veel overeenkomt over het algemeen leuker vind. Niets mis mee inderdaad; er moet wel een klik zijn. Maar ik krijg bij dit topic heel erg het idee dat alleen mannen met WO, schoenmaat 43, bruin krullend haar, uit een milieu met hoogleraren en een artistieke inslag een kans maken, zo erg lijkt TO gehamerd te zijn op specifieke kenmerken. En dat lijkt me waar de schoen wringt.
Ook ik ben inmiddels getrouw met een man met een WO opleiding, dezelfde soort ouders en grotendeels dezelfde hobby's. Maar daartegenover staan ook weer duizend dingen waarin we verschillen. Daarnaast liep ik voordat ik hem tegenkwam niet rond met een soort eisenlijstje. De opleiding, het milieu van zijn ouders etc. waren geen vereisten waar hij aan moest voldoen. Ik liep gewoon een beetje rond door het leven, minding my own business, en toen kwam ik hem tegen en ik vond hem wel een mooie baard hebben. We raakten aan te praat en nu zijn we getrouwd. Puur gevoel allemaal. Als TO wat minder rond loopt met dat krampachtige eisenlijstje dan komt ze waarschijnlijk veel meer mannen tegen die misschien veel beter bij haar passen. Ik vind haar erg rigide en arrogant over komen nu met dat gedram over opleiding.
samarinde schreef:
14-09-2018 15:23
Het is niet arrogant of kortzichtig om een voorkeur te hebben voor hoogopgeleid, maar wel om te denken dat intelligentie, brede algemene ontwikkeling, goede gesprekken, en/of ambitie voorbehouden zijn aan mensen met een universitaire achtergrond.

Uit koffiekopjes eigen ervaring blijkt ook al dat 'intelligent' en 'artistiek' misschien wel aantrekkelijke kenmerken zijn maar weinig zeggen over wie iemand echt is en of iemand relatiemateriaal is. Dus ik denk dat nuancering van haar eisenlijst niet overtrokken is.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven