Wat willen mannen dan?

13-09-2018 17:54 487 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom worden sommige vrouwen meermaals ten huwelijk gevraagd en anderen nooit? Hoe komt het dat sommige mannen onder de plak gaan zitten bij een vrouw die nergens speciaal in is? Waarom zijn veel knappe, universitair geschoolde vrouwen ongetrouwd en willen mannen zich niet binden? Wat doen zij in de ogen van mannen verkeerd?

Eerlijk, ik heb geen zin meer in daten omdat het toch nooit echt ergens toe leidt bij mij. En ik heb teveel issues. Maar hoe kan het dat doodnormale vrouwen meemaken dat twee mannen voor de vechten, en mensen als Beyoncé worden bedrogen?
vrouwjagersma schreef:
14-09-2018 16:26
Ik denk dat je het anders bedoelt dan ik lees.

Ik weet heel best waarom ik hier zo op aansla. Jij zegt het niet, dus begrijp me niet verkeerd, maar ik heb iets te vaak gelezen dat dit soort redeneringen gevolgd werden door de conclusie dat het dus ook gewoon niet kon, van het ene sociale milieu naar het andere overstappen. En je hoeft maar drie weken op dit forum rond te lopen om te weten waarom dat mij juist zo triggert :proud:
Nou nee, want het sociale milieu is in mijn verhaal niet de leidraad; ik denk dat een lossere vriendschap met deze vrouwen beter bij ons past, zowel bij mij als bij hen, omdat we elkaar genoeg te vertellen hebben voor een avondje, maar niet voor een lange relatie. Dat heeft meer met interesses te maken (zij praten graag over onderwerpen die mij alleen oppervlakkig boeien) dan met milieu, hoewel het wel weer voor de hand ligt dat in een intellectueler milieu andere (voor mij interessantere) gesprekken worden gevoerd, omdat het nu eenmaal zo is dat er veel over (intellectueel) werk wordt gepraat, als in: "Hoe gaat het op je werk, waar ben je mee bezig?"

Verder denk ik dat je best van het ene sociale milieu naar het andere kunt overstappen, dat lijkt me dus meer een kwestie van belangstelling/interesses dan van dat milieu.
Het wordt nu een wij van wc eend adviseren wc eend verhaal. Natuurlijk zullen mensen zonder universiteit roepen dat ik het mis heb. Maar ik ga mijn mening niet veranderen. Het probleem is niet dat ik geen man in mijn eigen milieu kan vinden. Maar misschien is het type man binnen dat milieu te 'vrij' en moet ik op zoek naar een minder kunstzinnig type man. Dat kan. Ik val op types mannen die ik qua innerlijk niet serieus genoeg vind na een paar maanden. Maar qua uiterlijk vind ik hipsterige types wel sexy.

Overigens: ik ben gediagnosticeerd maar een officiele stempel zou betekenen dat dat bij iedereen belend is en dat wil ik niet. Ik red me namelijk prima zonder.
samarinde schreef:
14-09-2018 10:17
Je hebt gelijk dat het leven méér is dan werk, studie en carrière, en toch zie ik, als ik naar mezelf kijk, dat ik uitsluitend mensen ken die net als ik gestudeerd hebben. Ik heb nul niet-afgestudeerde vrienden. Echt: nul. Hoe kan dat? Nou... ik heb ze ontmoet op school (VWO, al mijn vrienden gingen studeren), later op de universiteit, op de studentenvereniging, op de hockeyclub (studententeam), bij het studentenblad waar ik voor schreef, en daarna... toen ik ging werken... via mijn werk. Mijn ouders hebben allebei gestudeerd, net als mijn zussen en broers. Ik kom gewoon nooit 'laagopgeleide' mensen tegen, behalve als ik bijvoorbeeld naar de kapper ga, en die kapper is ontzettend aardig, maar ik denk om de een of andere reden niet dat hij graag vrienden met mij zou willen worden, en andersom geldt hetzelfde. We hebben nogal uiteenlopende interesses, we kiezen voor andere vakanties, uitjes, hobby's, kortom: we hebben elkaar niet zoveel te melden (behalve als het over mijn haarkleur gaat, maar daar ben je vrij snel over uitgepraat).

Dit betekent niet dat ik neerkijk op mensen met een lagere opleiding, het betekent alleen wel dat we hoogstwaarschijnlijk geen relatie met elkaar moeten beginnen. Beter van niet. Ik geloof dat relaties beter werken als mensen dezelfde achtergrond hebben. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar achtergrond gaat wel wat verder dan alleen opleiding: gewoontes, manier van praten en kleden, interesses, enzovoort. Ik ken bijvoorbeeld ook nauwelijks mensen met een tattoo. Ik veroordeel getatoeëerde mensen niet, ik merk alleen op dat ze niet rondlopen in de wereld waarin ik me begeef. Mijn kapper heeft wel een tattoo, een hele mooie, maar aan dat soort kleine dingen 'herkennen' mensen elkaar. Uiteindelijk horen we allemaal bij een bepaalde 'groep', of we dat nou willen toegeven of niet. Ik denk dat je de grootste kans op een gelukkige relatie hebt als je dat gewoon toegeeft, en als je op zoek gaat binnen die groep.

TO, ik neem aan dat je al bent afgestudeerd, maar je hebt toch wel een vriendenkring overgehouden aan die tijd? En anders kun je toch via je familie met leuke mensen in contact komen? Of, desnoods, via een datingbureau voor hoogopgeleiden?
Sorry, maar ook jij snapt geen bal van het leven. Maakt niet uit, ik was ooit ook zo. Ik moest perse een HBO en Master diploma, want ik wilde meetellen, erbij horen, mezelf bewijzen. Nu liggen mijn diploma's in een kast. Geen haan die er naar kraait. Waarom kijken mensen niet naar sociale vaardigheden, spiritualiteit en dingen die veel belangrijker zijn dan de uiterlijke schijn van veel verdienen en jezelf kapot werken. Ik heb meerdere oudere mensen ondervraagd en ze zeggen allemaal hetzelfde... Ze hebben spijt dat ze niet veel geleefd hebben, te veel hebben gewerkt, te veel aan het plaatje hebben willen voldoen...

Sorry maar ik heb echt een allergie voor mensen die dingen doen alleen maar omdat ze denken dat het moet en omdat ze aan ' een totaalplaatje' willen voldoen zonder naar zichzelf durven te kijken wie ze eigelijk zijn wat het leven te bieden heeft....En dan denken dat je niet bevriend kunt zijn met een kapster... WTF...Grow up...Educate yourself
Ik ga gewoom om met mbo'ers maar heel oppervlakkig net als een medeforumster hier.
Vixxen schreef:
14-09-2018 16:54
Nou ga ik even nadenken of mijn vrienden dan ook weer vrienden hebben die verscheiden zijn. Volgens mij namelijk ook niet allemaal.

Maar goed, ik snap denk ik wel wat je bedoelt en dat is dat je mensen met wie je veel overeenkomt over het algemeen leuker vind. Niets mis mee inderdaad; er moet wel een klik zijn. Maar ik krijg bij dit topic heel erg het idee dat alleen mannen met WO, schoenmaat 43, bruin krullend haar, uit een milieu met hoogleraren en een artistieke inslag een kans maken, zo erg lijkt TO gehamerd te zijn op specifieke kenmerken. En dat lijkt me waar de schoen wringt.
Ook ik ben inmiddels getrouw met een man met een WO opleiding, dezelfde soort ouders en grotendeels dezelfde hobby's. Maar daartegenover staan ook weer duizend dingen waarin we verschillen. Daarnaast liep ik voordat ik hem tegenkwam niet rond met een soort eisenlijstje. De opleiding, het milieu van zijn ouders etc. waren geen vereisten waar hij aan moest voldoen. Ik liep gewoon een beetje rond door het leven, minding my own business, en toen kwam ik hem tegen en ik vond hem wel een mooie baard hebben. We raakten aan te praat en nu zijn we getrouwd. Puur gevoel allemaal. Als TO wat minder rond loopt met dat krampachtige eisenlijstje dan komt ze waarschijnlijk veel meer mannen tegen die misschien veel beter bij haar passen. Ik vind haar erg rigide en arrogant over komen nu met dat gedram over opleiding.
Maar je vond die man met die mooie baard waarschijnlijk écht heel leuk (leuk genoeg om mee te trouwen) toen je met hem in gesprek raakte en merkte dat er veel overeenkomsten waren; je herkent dingen bij elkaar, dat wekt vertrouwen en geeft een gevoel van saamhorigheid - en dan ken je elkaar nog nauwelijks! Die basis is belangrijk. Je begrijpt elkaar sneller, dingen zijn eerder vanzelfsprekend, en dat maakt een gedeeld leven gewoon gemakkelijker.

Het hóeft niet, natuurlijk. Alles is mogelijk. Maar een zekere herkenning is wel fijn.
Koffiekopjes schreef:
14-09-2018 17:06
Ik ga gewoom om met mbo'ers maar heel oppervlakkig net als een medeforumster hier.

Nou goed van je. Hier heb je een sticker.
Jess33 schreef:
14-09-2018 17:03
Sorry, maar ook jij snapt geen bal van het leven. Maakt niet uit, ik was ooit ook zo. Ik moest perse een HBO en Master diploma, want ik wilde meetellen, erbij horen, mezelf bewijzen. Nu liggen mijn diploma's in een kast. Geen haan die er naar kraait. Waarom kijken mensen niet naar sociale vaardigheden, spiritualiteit en dingen die veel belangrijker zijn dan de uiterlijke schijn van veel verdienen en jezelf kapot werken. Ik heb meerdere oudere mensen ondervraagd en ze zeggen allemaal hetzelfde... Ze hebben spijt dat ze niet veel geleefd hebben, te veel hebben gewerkt, te veel aan het plaatje hebben willen voldoen...

Sorry maar ik heb echt een allergie voor mensen die dingen doen alleen maar omdat ze denken dat het moet en omdat ze aan ' een totaalplaatje' willen voldoen zonder naar zichzelf durven te kijken wie ze eigelijk zijn wat het leven te bieden heeft....En dan denken dat je niet bevriend kunt zijn met een kapster... WTF...Grow up...Educate yourself
Oh jee! Deze frustratie kan ik niet helemaal plaatsen. Ik doe ook niks met mijn afstudeerbul, ik weet niet eens waar het ding ligt. Ik herken ook weinig in het keiharde werken, de statusgevoeligheid en de uiterlijke schijn. Hoewel... jij zou die dingen bij mij waarschijnlijk wel meteen zien, misschien ook wel terecht. Maar ik leef zeer bewust, ben niet spiritueel (want dat vind ik stom, als dat mag) en doe bewust mijn best om zo gelukkig mogelijk te leven.

Maar eh... die frustratie?
Koffiekopjes schreef:
14-09-2018 17:02
Het wordt nu een wij van wc eend adviseren wc eend verhaal. Natuurlijk zullen mensen zonder universiteit roepen dat ik het mis heb. Maar ik ga mijn mening niet veranderen. Het probleem is niet dat ik geen man in mijn eigen milieu kan vinden. Maar misschien is het type man binnen dat milieu te 'vrij' en moet ik op zoek naar een minder kunstzinnig type man. Dat kan. Ik val op types mannen die ik qua innerlijk niet serieus genoeg vind na een paar maanden. Maar qua uiterlijk vind ik hipsterige types wel sexy.

Overigens: ik ben gediagnosticeerd maar een officiele stempel zou betekenen dat dat bij iedereen belend is en dat wil ik niet. Ik red me namelijk prima zonder.

Waarom vraag je hier om advies als je er niks mee doet. Je vind geen man in 'jouw milieu' omdat je qua persoonlijkheid niet interessant bent ...veel te arrogant. Zelfs hoogopgeleide mannen vallen daar niet op, die vallen op normale vrouwen die niet neerkijken op mensen met een lager opleidingsniveau.

Wat een intens trieste denkwijze zeg.... Ik heb het met je te doen.
samarinde schreef:
14-09-2018 17:13
Oh jee! Deze frustratie kan ik niet helemaal plaatsen. Ik doe ook niks met mijn afstudeerbul, ik weet niet eens waar het ding ligt. Ik herken ook weinig in het keiharde werken, de statusgevoeligheid en de uiterlijke schijn. Hoewel... jij zou die dingen bij mij waarschijnlijk wel meteen zien, misschien ook wel terecht. Maar ik leef zeer bewust, ben niet spiritueel (want dat vind ik stom, als dat mag) en doe bewust mijn best om zo gelukkig mogelijk te leven.

Maar eh... die frustratie?
Nee hoor, ik lach je gewoon uit
samarinde schreef:
14-09-2018 17:09
Maar je vond die man met die mooie baard waarschijnlijk écht heel leuk (leuk genoeg om mee te trouwen) toen je met hem in gesprek raakte en merkte dat er veel overeenkomsten waren; je herkent dingen bij elkaar, dat wekt vertrouwen en geeft een gevoel van saamhorigheid - en dan ken je elkaar nog nauwelijks! Die basis is belangrijk. Je begrijpt elkaar sneller, dingen zijn eerder vanzelfsprekend, en dat maakt een gedeeld leven gewoon gemakkelijker.

Het hóeft niet, natuurlijk. Alles is mogelijk. Maar een zekere herkenning is wel fijn.

Natuurlijk zijn die overeenkomsten belangrijk, voor mij wel. Waarschijnlijk hebben wij ook meer overeenkomsten dan verschillen. Maar ik had mijn man niet afgeschreven als hij mbo had gedaan en verder helemaal hetzelfde was geweest. Dat hij lief is en ik goede gesprekken met hem kan voeren is voor mij belangrijker dan dat universitaire diploma. Opleiding zegt nou eenmaal niet altijd alles.
Koffiekopjes, ik geloof niet dat iemand jou ervan gaat overtuigen dat de waarde van een persoon niets te maken heeft met opleidingsniveau.
Het heeft niet zoveel zin om uit te leggen dat er zat mensen zijn die om wat voor reden dan ook geen opleiding volgen die bij hen zou passen en die ontzettend intelligent zijn.
Dat er mensen zijn die minder intelligent zijn en ontzettend interessant zijn. Leuk zijn. Humor hebben. Een bijzondere kijk op het leven.
Zonde. Je mist echt veel fijne en waardevolle contacten als je zo in hokjes denkt.
Ik heb genoeg contacten.

Maar hoe doen jullie het met opvoeden als je compleet anders bent?
Koffiekopjes schreef:
14-09-2018 17:27
Ik heb genoeg contacten.

wie opvoeden, leg eens uit.
Koffiekopjes schreef:
14-09-2018 17:27
Ik heb genoeg contacten.

Opvoeden? Zou als ik jou was eerst maar eens een vent zoeken.
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Ik wil geen kinderen. Maar hoe zou ik ze kunnen opvoeden met iemand die totaal andere dingen belangrijk vind dan ik?
Koffiekopjes schreef:
14-09-2018 17:32
Ik wil geen kinderen. Maar hoe zou ik ze kunnen opvoeden met iemand die totaal andere dingen belangrijk vind dan ik?
als je geen kinderen wilt hoef je die toch ook niet op te voeden???
:whut:
Die jullie hebben natuurlijk
Alleen omdat iemand geen wo diploma heeft zou je moeite hebben met het opvoeden van kinderen die je niet eens wilt?

Dit slaat echt alles.

:@@:
Koffiekopjes schreef:
14-09-2018 17:40
Die jullie hebben natuurlijk
Dat heeft dan toch niks met opleidingsniveau te maken maar met gedeelde normen en waarden?
Vixxen schreef:
14-09-2018 17:41
Alleen omdat iemand geen wo diploma heeft zou je moeite hebben met het opvoeden van kinderen die je niet eens wilt?

Dit slaat echt alles.

Ik wil dat mijn evt kind alles eruithaalt op intellectueel gebied. Hoe kan ik dan zeggen dat school belangrijk js als pa niet eens hbo heeft?
Koffiekopjes schreef:
14-09-2018 17:32
Er is hier niemand die promoot, dat je een totaal andere vent moet zoeken.
Iemand die op je lijkt, geeft beste resultaten op een langdurige relatie.
Maar wat jij doet: eisen stellen, dat werkt niet, dat proberen we je uit te leggen.
Vixxen schreef:
14-09-2018 17:41

Dit slaat echt alles.

Ik kan het ook niet meer volgen.... :nooo:
Mijn kinderen zijn allang opgevoed, en zij zijn bezig hun kinderen op te voeden.
Gelukkig heb ik niet zo een lijst met eisen voor een partner zoals jij die hebt en daarom ben ik al bijna 30 jaar getrouwd.
Als je kijkt naar alle verschillen tussen mijn vrouw en mij zal je dat verbazen, maar ik ben heel gelukkig en ik ga er van uit (weet het wel zeker) dat mijn vrouw het ook is.
Koffiekopjes schreef:
14-09-2018 17:43
Ik wil dat mijn evt kind alles eruithaalt op intellectueel gebied. Hoe kan ik dan zeggen dat school belangrijk js als pa niet eens hbo heeft?
Wordt eerst zelf maar eens volwassen
ouwewijsneus schreef:
14-09-2018 17:45
Mijn kinderen zijn allang opgevoed, en zij zijn bezig hun kinderen op te voeden.
Gelukkig heb ik niet zo een lijst met eisen voor een partner zoals jij die hebt en daarom ben ik al bijna 30 jaar getrouwd.
Als je kijkt naar alle verschillen tussen mijn vrouw en mij zal je dat verbazen, maar ik ben heel gelukkig en ik ga er van uit (weet het wel zeker) dat mijn vrouw het ook is.
Andere tijden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven