Wat willen mannen dan?

13-09-2018 17:54 487 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom worden sommige vrouwen meermaals ten huwelijk gevraagd en anderen nooit? Hoe komt het dat sommige mannen onder de plak gaan zitten bij een vrouw die nergens speciaal in is? Waarom zijn veel knappe, universitair geschoolde vrouwen ongetrouwd en willen mannen zich niet binden? Wat doen zij in de ogen van mannen verkeerd?

Eerlijk, ik heb geen zin meer in daten omdat het toch nooit echt ergens toe leidt bij mij. En ik heb teveel issues. Maar hoe kan het dat doodnormale vrouwen meemaken dat twee mannen voor de vechten, en mensen als Beyoncé worden bedrogen?
Alle reacties Link kopieren
Koffiekopjes schreef:
13-09-2018 22:30
Daar zit je mis.
Als 50-plus man zijnde weet ik heel goed wat ik heb gezien en meegemaakt in mijn leven.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Je begint een relatie met iemand niet een bedrijf.

Hoezo kan een alfa geen relatie hebben met een beta?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Madeliefjees schreef:
13-09-2018 18:15
Mannen zijn misschien wel bang voor hoog opgeleide vrouwen. Ze verdienen meer, en dat vinden de meeste mannen anno 2018 nog steeds niet leuk.
Als je zelf een 6 bent, ga dan niet voor een man hoger dan een 6.
onzin
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
14-09-2018 08:54
Je begint een relatie met iemand niet een bedrijf.

Hoezo kan een alfa geen relatie hebben met een beta?
Mijn man is een beta ik alfa (officieel gamma), weet je hoe handig dat juist is?
Ideaal met huiswerkhulp. Man & jongste hebben gisteren zitten ploeteren op wiskunde, ik doe Frans met haar.
Alle reacties Link kopieren
Koffiekopjes schreef:
13-09-2018 18:23
Ik heb zelf universiteit gedaan dus wil dat ook van een partner. Interesses moeten ook overeenkomen, en ambitie.

Ruurd uit Vinkeveen die een ROC heeft afgerond, saaie kampeerjassen draagt en fan is van de NL top 100 zal vast een aardige vent zijn maar totaal niet wat ik zoek.
Wat een vooroordelen, er zitten ook hele leuke mannen bij die ROC hebben gedaan. Net zoals er ook hele vervelende mannen Universteit hebben gedaan. Je kan niet alle mannen van bepaald opleidingsniveau over 1 kam scheren. En waarom zou iemand van het ROC alleen van de top 100 NL houden? Er zijn ook genoeg mannen ( van ROC bijv ) die van klassiek houden of van jazz of house.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
henkgeheim schreef:
14-09-2018 08:54
onzin
Precies, grote nonsens, mannen kijken echt niet alleen naar opleidingsniveau, maar naar het hele plaatje, dus ook karakter. Kan alles wel perfect zijn van een vrouw, maar als ze een vreemd karakter heeft, houdt het snel op voor velen.
Voor iedereen een groene tuin
Ik snap wel dat TO iemand zoekt die op haar lijkt. Als je moeite hebt om je in mensen in te leven, wat bij autisme toch vaak het geval is, dan is het prettig om met iemand samen te zijn die op je lijkt, want dan is het inleven makkelijker.

Maar ik kan me ook goed voorstellen dat mannen er niet zo zitten te wachten op een vrouw die een lijstje afwerkt om te bepalen of je bij elkaar past. Ook mannen willen denk ik gewoon een vonk die overslaat, iemand die ze oprecht leuk vindt ipv alleen maar omdat alle vinkjes passend zijn.
Alle reacties Link kopieren
De meeste mensen, zowel man als vrouw, zoeken een ingevuld plaatje dat ze kunnen afvinken. Op het moment dat dat in conflict komt met hun gevoel ontstaan de problemen, want dan moet je jezelf rationeel gaan overtuigen dat dat ingevulde plaatje misschien wel aan je eisenlijstje voldoet, maar je gevoel is er nu eenmaal. Veel mensen kiezen er dan voor om hun gevoel uit te schakelen. En dat werkt niet natuurlijk. Je gevoel is nu eenmaal wie je bent.
TO, misschien moet je stoppen met zo meegaand te zijn. Ik vond mezelf ook altijd zo fijn flexibel, paste mij wel aan bij wat de ander wilde. Tot ik een relatie kreeg met een man die dat ook doet. Heel lief en aardig bedoeld van hem, maar ik vond het heel vervelend. Ik wil een man die weet wat hij wil en dat ook zegt.

Een goede spiegel, want ik besefte dat ik zelf ook als een kameleon meedraai en iemand dus nooit weet wat ik nu eigenlijk zelf wil. Zelfs ik wist dat niet van mezelf. Dus ben ik dat eerst uit gaan vinden en geef nu gewoon aan wat ik wil. Dus tip: wees eens minder meegaand en meer duidelijk over wat jij belangrijk vindt als je weer eens gaat daten.
Alle reacties Link kopieren
Vanzai schreef:
13-09-2018 21:11
Mannen willen gewoon een leuke vrouw die niet zanikt en ergens woont waar ze kunnen parkeren.
heb jij een nieuwe nick?
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
14-09-2018 08:56
Mijn man is een beta ik alfa (officieel gamma), weet je hoe handig dat juist is?
Ideaal met huiswerkhulp. Man & jongste hebben gisteren zitten ploeteren op wiskunde, ik doe Frans met haar.
Ik ben nergens echt goed in dus dan is alles mooi meegenomen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die steeds over autisme begint TO noemt zichzelf autistisch maar geeft ook aan geen officiële diagnose te hebben. Dus wie weet is er alleen maar sprake van een TO met een plaat voor haar kop met rechtlijnige denkbeelden die autisme als makkelijk “excuus” gebruikt. Wat al vaker is gezegd een relatie is in beginsel geen zakelijke overeenkomst die ontstaat wanneer je genoeg punten kunt afvinken van een lijstje. Een relatie ontstaat uit wederzijdse aantrekking, gelijkwaardigheid en nog zoveel meer. En tuurlijk moet je raakvlakken hebben maar dat zit in veel meer dan iemands opleidingsniveau. Ik, als hoogopgeleide vrouw (wat trouwens echt een debiele term is in mijn optiek), heb gedate met hoogopgeleide mannen die nog geen ei konden bakken, geen idee hadden wat er buiten hun vakgebied speelde en waar zijn hoogtepunt van de week de vrijdagmiddagborrel was waar hij al lallend vandaan kwam. Maar ik heb ook gedate met een man die op het mbo verschillende bouwopleidingen had gedaan elke ochtend de krant las en me meenam naar het theater. Met die eerste man was ik snel klaar vanwege zijn beperkte wereldbeeld. Met de tweede man ontdekte ik de wereld. Je moet er alleen wel voor openstaan en je afvragen wat je een man hebt te bieden. Maar geen enkel mens wil een zakelijke overeenkomst zijn. En een volwassen kerel wil ook een volwassen vrouw en niet een vrouw die alleen maar afgeeft op de wereld om haar heen (lager geschoolden, mensen die naar festivals gaan, mensen die graag kamperen of juist mensen die de wereld overvliegen)
Jess33 schreef:
13-09-2018 22:14
Sorry, maar ik snap hier echt geen snars van. Je mag dan wel hoog opgeleid zijn, maar je sociale vaardigheden & intelligentie laat de wensen over. Hoe kan iemand jou serieus nemen als je alleen kijkt naar opleiding. Ik vind mensen die veel te vertellen hebben, omdat ze veel hebben mee gemaakt, dingen hebben ondernomen en veel hebben gereisd veel interessanter dan mensen met een hoog opleidingsniveau. Sterker nog, als ik mensen tegenkom die alleen maar opblazen over hun werk en hun hoge opleidingen dan haak ik gelijk af. Leven is zoveel meer dan werk, studie en carrière. Helaas komen mensen daar vaak achter wanneer het al te laat is... Zonde.. Maarja, ik ben ook maar een HBO'er he...
Je hebt gelijk dat het leven méér is dan werk, studie en carrière, en toch zie ik, als ik naar mezelf kijk, dat ik uitsluitend mensen ken die net als ik gestudeerd hebben. Ik heb nul niet-afgestudeerde vrienden. Echt: nul. Hoe kan dat? Nou... ik heb ze ontmoet op school (VWO, al mijn vrienden gingen studeren), later op de universiteit, op de studentenvereniging, op de hockeyclub (studententeam), bij het studentenblad waar ik voor schreef, en daarna... toen ik ging werken... via mijn werk. Mijn ouders hebben allebei gestudeerd, net als mijn zussen en broers. Ik kom gewoon nooit 'laagopgeleide' mensen tegen, behalve als ik bijvoorbeeld naar de kapper ga, en die kapper is ontzettend aardig, maar ik denk om de een of andere reden niet dat hij graag vrienden met mij zou willen worden, en andersom geldt hetzelfde. We hebben nogal uiteenlopende interesses, we kiezen voor andere vakanties, uitjes, hobby's, kortom: we hebben elkaar niet zoveel te melden (behalve als het over mijn haarkleur gaat, maar daar ben je vrij snel over uitgepraat).

Dit betekent niet dat ik neerkijk op mensen met een lagere opleiding, het betekent alleen wel dat we hoogstwaarschijnlijk geen relatie met elkaar moeten beginnen. Beter van niet. Ik geloof dat relaties beter werken als mensen dezelfde achtergrond hebben. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar achtergrond gaat wel wat verder dan alleen opleiding: gewoontes, manier van praten en kleden, interesses, enzovoort. Ik ken bijvoorbeeld ook nauwelijks mensen met een tattoo. Ik veroordeel getatoeëerde mensen niet, ik merk alleen op dat ze niet rondlopen in de wereld waarin ik me begeef. Mijn kapper heeft wel een tattoo, een hele mooie, maar aan dat soort kleine dingen 'herkennen' mensen elkaar. Uiteindelijk horen we allemaal bij een bepaalde 'groep', of we dat nou willen toegeven of niet. Ik denk dat je de grootste kans op een gelukkige relatie hebt als je dat gewoon toegeeft, en als je op zoek gaat binnen die groep.

TO, ik neem aan dat je al bent afgestudeerd, maar je hebt toch wel een vriendenkring overgehouden aan die tijd? En anders kun je toch via je familie met leuke mensen in contact komen? Of, desnoods, via een datingbureau voor hoogopgeleiden?
Alle reacties Link kopieren
samarinde schreef:
14-09-2018 10:17


Dit betekent niet dat ik neerkijk op mensen met een lagere opleiding, het betekent alleen wel dat we hoogstwaarschijnlijk geen relatie met elkaar moeten beginnen. Beter van niet. Ik geloof dat relaties beter werken als mensen dezelfde achtergrond hebben.
daar zijn studies naar gedaan, relaties hebben meeste kans van lang succesvol zijn, als de partners op elkaar lijken:
- leeftijd
- opleidingsniveau
- politieke voorkeur
- hoe mooi je bent
etc

Het idee dat tegengestelden elkaar aantrekken is maar voor eventjes, voor een langdurige relatie kom je thuis met iemand die op je lijkt
Koffiekopjes schreef:
14-09-2018 03:07
Maar ik heb meerdere jarenlange relaties gehad. Ze kwamen alleen nooit verder dan 1x samenwonen. En al deze mannen hadden uni en waren kunstzinnig.
Je hebt een recept voor vieze koekjes, toch blijf je ze maar bakken.

Geen idee waarom mannen geen relatie willen met jou. Maar ergens zoek je ofwel de verkeerde man voor jou, of je hebt hem niet genoeg te bieden. Dat kan je zelf wel vinden maar als hij er anders over denkt houdt het op hè.
Alle reacties Link kopieren
samarinde schreef:
14-09-2018 10:17

Dit betekent niet dat ik neerkijk op mensen met een lagere opleiding, het betekent alleen wel dat we hoogstwaarschijnlijk geen relatie met elkaar moeten beginnen. Beter van niet. Ik geloof dat relaties beter werken als mensen dezelfde achtergrond hebben. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar achtergrond gaat wel wat verder dan alleen opleiding: gewoontes, manier van praten en kleden, interesses, enzovoort. Ik ken bijvoorbeeld ook nauwelijks mensen met een tattoo. Ik veroordeel getatoeëerde mensen niet, ik merk alleen op dat ze niet rondlopen in de wereld waarin ik me begeef. Mijn kapper heeft wel een tattoo, een hele mooie, maar aan dat soort kleine dingen 'herkennen' mensen elkaar.
:facepalm:
Wat een enorm beperkt wereldbeeld heb je. Je leeft in je bubbel, probeer eens wat verder te kijken dan je eigen kleine wereldje.
Ik ben hoogopgeleid, maar ik heb bijvoorbeeld wel een tattoo...wat nu? Ik ben bevriend met mensen die uni hebben gedaan, hbo, mbo...omdat ik verder kijk dan alleen het plaatje.
...
Madeliefjees schreef:
13-09-2018 18:15
Mannen zijn misschien wel bang voor hoog opgeleide vrouwen. Ze verdienen meer, en dat vinden de meeste mannen anno 2018 nog steeds niet leuk.
Als je zelf een 6 bent, ga dan niet voor een man hoger dan een 6.
Vrouwen kiezen een man en niet andersom. Vrouwen willen nog steeds het liefst een man waar ze (soms letterlijk) tegenop kunnen kijken. Waar ze op kunnen bouwen en vertrouwen, die voor hen (en het gezin) kan zorgen. Dat betekent vaak een man met een hogere opleiding en salaris en die balans is aan het omslaan in Nederland.

Als je zelf een 6 bent.. Wat erg als je mensen zo gaat indelen naar cijfers..
Ik lees hier aparte dingen.

Sinds wanneer is het normaal mensen in te delen met een cijfer?

Ik snap dat je iemand zoekt die overeenkomt, maar leer alsjeblieft iemand kennen. Liefde is geen afvinklijstje.
Zoals leeftijd, lengte, gewicht, opleiding, hobby etc.
Wat willen mannen dan?

geen koffiekopjes om uit te drinken
Anárion schreef:
14-09-2018 12:04
:facepalm:
Wat een enorm beperkt wereldbeeld heb je. Je leeft in je bubbel, probeer eens wat verder te kijken dan je eigen kleine wereldje.
Ik ben hoogopgeleid, maar ik heb bijvoorbeeld wel een tattoo...wat nu? Ik ben bevriend met mensen die uni hebben gedaan, hbo, mbo...omdat ik verder kijk dan alleen het plaatje.

Dit inderdaad ja. Hier ook WO, zit onder de tattoos en mijn vrienden zijn mensen met tattoos tot mensen in driedelig pak, met alleen middelbare school tot WO.
Het gaat om de klik.
Ik ontmoet ook mensen via via, in de kroeg, tijdens concerten, de sportschool etc. Die hebben niet allemaal hetzelfde opleidingsniveau.
Alle reacties Link kopieren
Koffiekopjes, ik ben een man, heb slechts HBO (sorry daarvoor) en geef leiding aan een groot aantal mensen. Thuis kom ik met een scharrige 3 keer modaal, dus ben geen doelgroep. Ik bedoel het niet vervelend maar ik krijg het echt vreselijk benauwd als ik lees hoe je naar mannen kijkt en hoe je over een aantal zaken denkt. Het zal met je IQ ongetwijfeld wel snor zitten maar je EQ grenst in mijn beleving aan het achterlijke. Ik speel geen viool en probeer niet het intellectuele hoogstandje uit te hangen maar voel me vooral lekker bij een vrouw die niet constant van alles eist, vooral niet zeurt en waar ik een warme klik mee heb, en die me vooral leuk vind om wie ik ben. Daar voel ik me heel rustig en lekker bij. Wat voor opleiding ze heeft gehad zal me werkelijk echt een worst zijn. De zaken die er ECHT toe doen in een leuke relatie die staan niet op een diploma. Ik hoop dat je nu zo intelligent bent dat je inziet dat daar de kern van je probleem ligt. Nogmaals, ik bedoel het echt niet verkeerd, maar ik kan er werkelijk niet bij dat iemand zo tegen de liefde aan kan kijken. Ik heb relaties gehad en ben omgegaan met vrouwen van verschillende niveau's, en werd/wordt aangetrokken door wie ze zijn als mens, hoe ze vrouw zijn en niet door een of ander idioot diploma... sorry... maar waar haal je het vandaan.
Macho schreef:
14-09-2018 13:02
Koffiekopjes, ik ben een man, heb slechts HBO (sorry daarvoor) en geef leiding aan een groot aantal mensen. Thuis kom ik met een scharrige 3 keer modaal, dus ben geen doelgroep. Ik bedoel het niet vervelend maar ik krijg het echt vreselijk benauwd als ik lees hoe je naar mannen kijkt en hoe je over een aantal zaken denkt. Het zal met je IQ ongetwijfeld wel snor zitten maar je EQ grenst in mijn beleving aan het achterlijke. Ik speel geen viool en probeer niet het intellectuele hoogstandje uit te hangen maar voel me vooral lekker bij een vrouw die niet constant van alles eist, vooral niet zeurt en waar ik een warme klik mee heb, en die me vooral leuk vind om wie ik ben. Daar voel ik me heel rustig en lekker bij. Wat voor opleiding ze heeft gehad zal me werkelijk echt een worst zijn. De zaken die er ECHT toe doen in een leuke relatie die staan niet op een diploma. Ik hoop dat je nu zo intelligent bent dat je inziet dat daar de kern van je probleem ligt. Nogmaals, ik bedoel het echt niet verkeerd, maar ik kan er werkelijk niet bij dat iemand zo tegen de liefde aan kan kijken. Ik heb relaties gehad en ben omgegaan met vrouwen van verschillende niveau's, en werd/wordt aangetrokken door wie ze zijn als mens, hoe ze vrouw zijn en niet door een of ander idioot diploma... sorry... maar waar haal je het vandaan.
Staande ovatie :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Vixxen schreef:
14-09-2018 12:56
Dit inderdaad ja. Hier ook WO, zit onder de tattoos en mijn vrienden zijn mensen met tattoos tot mensen in driedelig pak, met alleen middelbare school tot WO.
Het gaat om de klik.
Ik ontmoet ook mensen via via, in de kroeg, tijdens concerten, de sportschool etc. Die hebben niet allemaal hetzelfde opleidingsniveau.
Juist, ik heb ook diverse hele goede vrienden van strenge moslima’s tot stoners tot laagopgeleiden en universitair geschoolden, allemaal met (van top tot teen en alles er tussen in) en zonder tattoos.

Het gaat inderdaad toch om de klik, de humor, het vertrouwen? Wat moet dat een armzalig leven zijn, je alleen maar in je eigen clubje ronddraaien..
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
samarinde schreef:
14-09-2018 10:17
Uiteindelijk horen we allemaal bij een bepaalde 'groep', of we dat nou willen toegeven of niet.
Klopt, het ligt echter aan je eigen inslag of je daar genoegen mee neemt of niet. Het leven wordt zoveel interessanter en avontuurlijker als je ook belangstelling toont voor de mensen om je heen, uit alle lagen van de bevolking.
Helaas leeft het soort extreme kortzichtigheid waar ik in dit topic over lees, zowel bij laag- als bij hoogopgeleiden. In dat opzicht kunnen beide groepen elkaar een hand geven. Jammer, dat wel. Je leven wordt zoveel rijker als je van de gebaande paden af durft te wijken.

Als TO werkelijk autisme heeft dan ligt het niet aan haar achtergrond of opleiding maar aan haar aangeboren onvermogen om anders te doen en te denken. Adviezen om het anders te doen helpen dan niet omdat TO niet anders kan of geen inzicht heeft in hoe ze dat zou moeten doen. Sociale interactie is voor iemand met autisme nu eenmaal heel moeilijk vanwege, onder andere, alle ongeschreven regels. TO heeft een sociaal beroep schrijft ze, maar ook sociale beroepen hangen van regels en protocollen aan elkaar. Een sociaal beroep hebben wil niet zeggen dat je als autist dus ook snapt hoe het in een relatie werkt.

Advies : Meldt je bij een psychiater om een diagnose te laten stellen. Met de diagnose kun je gerichte therapie gaan volgen en zodoende meer inzicht krijgen in jezelf en in je handelen. Dit kan je helpen je toekomst met betrekking tot een relatie anders vorm te gaan geven. Vraagje : Waarom heb je dit zelf niet bedacht TO ? Het ligt toch voor hand om professionele hulp te zoeken bij zo’n toekomst bepalend probleem ?
Anárion schreef:
14-09-2018 12:04
:facepalm:
Wat een enorm beperkt wereldbeeld heb je. Je leeft in je bubbel, probeer eens wat verder te kijken dan je eigen kleine wereldje.
Ik ben hoogopgeleid, maar ik heb bijvoorbeeld wel een tattoo...wat nu? Ik ben bevriend met mensen die uni hebben gedaan, hbo, mbo...omdat ik verder kijk dan alleen het plaatje.
Ik heb me niet zo duidelijk uitgedrukt. Ik weet dat er mensen met tattoos studeren, ik zei het al, maar... ik ga niet met ze om. Sociale kringetjes zijn doorgaans redelijk gesloten en ook daar gelden codes en gedragsregels, wat zeg ik: sociale kringetjes kleden zich ongeveer hetzelfde. Nee, ga jij dan roepen, nee hoor, niet in míjn sociale kringetje, want ik ben heel ruimdenkend en ga met werklozen, kickboksers, hoogleraren en vakkenvullers om. Maar dan hoor je óók bij een sociaal kringetje dat op afstand te herkennen is aan uiterlijke kenmerken. Ja, echt. Kijk maar eens bij de foto's van Michiel van Nieuwkerk:

https://www.instagram.com/koppen_amsterdam/?hl=nl

Ik ga om met hoogopgeleide mensen die, als ze een ander beroep hadden gekozen, waarschijnlijk in rode broeken (de mannen) en mantelpakjes (de vrouwen) hadden rondgelopen - oké, ik chargeer, maar je snapt wat ik bedoel. Een beetje zoals op de foto die Van Nieuwkerk maakte van het advocatenkantoor. Daar komen wij vandaan; dat is onze achtergrond. Wij dragen andere kleren, omdat we allemaal creatieve beroepen hebben, maar zelfs binnen die 'hippe' kledingstijl herkennen wij elkaar en anderen. Soort zoekt soort, het is niet anders. Dáárom ken ik nauwelijks mensen met tattoos, of hooguit hebben ze een creatief verantwoord plaatje aan de binnenkant van hun pols, want hé, ook dat is een code.

Mensen overschatten hun eigen authenticiteit nogal. Kijk maar naar de foto's van Michiel van Nieuwkerk - de vrouwen die aan moderne dans doen, zijn vrijwel inwisselbaar. Hoe kan dat? Er zullen hoogopgeleide en laagopgeleide vrouwen tussen zitten, maar toch vormen zij een herkenbare sociale groep. En het is mijn overtuiging dat je binnen DIE groep (waar jij je thuis voelt) heb beste kunt zoeken als je een relatie wilt. Daar zul je gewoon de meeste connectie mee hebben, de meeste gesprekstof, overeenkomsten, hobby's enzovoort.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven