Wat willen mannen dan?

13-09-2018 17:54 487 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom worden sommige vrouwen meermaals ten huwelijk gevraagd en anderen nooit? Hoe komt het dat sommige mannen onder de plak gaan zitten bij een vrouw die nergens speciaal in is? Waarom zijn veel knappe, universitair geschoolde vrouwen ongetrouwd en willen mannen zich niet binden? Wat doen zij in de ogen van mannen verkeerd?

Eerlijk, ik heb geen zin meer in daten omdat het toch nooit echt ergens toe leidt bij mij. En ik heb teveel issues. Maar hoe kan het dat doodnormale vrouwen meemaken dat twee mannen voor de vechten, en mensen als Beyoncé worden bedrogen?
Jess33 schreef:
14-09-2018 17:44
Ik kan het ook niet meer volgen.... :nooo:
Dat komt omdat je niet hoogopgeleid bent :-D
Ouwedibbes schreef:
14-09-2018 17:48
Dat komt omdat je niet hoogopgeleid bent :-D
Hahaha.... Hoe durf ik mee te doen aan deze topic met mijn magere HBO! :rolling:
Wat is de relevantie van je vraag TO ? Aangezien je geen kinderen wilt.
Koffiekopjes schreef:
Andere tijden!
nee hoor, mijn kinderen zijn gelukkig en voeden hun kinderen op in een stabiel gezin. Gewoon anno 2018!
Jess33 schreef:
14-09-2018 17:55
Hahaha.... Hoe durf ik mee te doen aan deze topic met mijn magere HBO! :rolling:
Ik vind je bijzonder dapper :-D
Je wilt dus eigenlijk een peer die naar een appel smaakt en eruit ziet als een banaan?
Aan mijzelf : Let nu eens op Ouwedibbes, met dat zelfquoten steeds.
anoniem_370937 wijzigde dit bericht op 14-09-2018 17:59
72.73% gewijzigd
Koffiekopjes schreef:
Andere tijden!

Nee. Ik ben 30 nu net een half jaar getrouwd en had ook geen waslijst aan eisen.

Mijn man heeft de uni gedaan en daarnaast vind hij het leuk om in zijn vrije tijd meubels en beelden van hout te maken. Stel dat hij nu ipv universiteit houtbewerking had gedaan. Ik kom hem tegen, we raken aan de praat en hij zegt dat hij houtbewerking doet. Ik schiet hem dan af, want ik heb zelf universiteit gedaan en ik wil iemand die dat ook heeft gedaan... Dan zat ik nu alleen in een appartement met twee katten zonder vent. Terwijl er dus een hele leuke man rond loopt die ik heb laten schieten om zoiets stoms!

Dat proberen we je duidelijk te maken.

En ja het is goed om je kind te stimuleren, maar om zo op studie en niveau te focussen zorgt er alleen maar voor dat je kind faalangst creëert of z'n kont tegen de krib gooit. Of je kan een kind krijgen dat totaal niet ambitieus is.
anoniem_362802 wijzigde dit bericht op 14-09-2018 18:00
0.20% gewijzigd
Cheiron76 schreef:
14-09-2018 17:57
Je wilt dus eigenlijk een peer die naar een appel smaakt en eruit ziet als een banaan?
dat is nog makkelijker te realiseren dan de wens van TO.
Koffiekopjes schreef:
14-09-2018 17:43
Ik wil dat mijn evt kind alles eruithaalt op intellectueel gebied. Hoe kan ik dan zeggen dat school belangrijk js als pa niet eens hbo heeft?

Misschien heeft pa door schade en schande geleerd dat een opleiding toch wel belangrijk is en geeft dat kind ook mee? Jezus, moet dit echt allemaal uitgelegd worden? Blijf single aub.
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
En je hebt een eigen bedacht recept voor appeltaart die je keer op keer weer met peer en banaan maakt en vervolgens steeds teleurgesteld bent dat het niet naar appel smaakt? Het komt niet in je op om het recept dan eens aan te passen?

“Waanzin is steeds opnieuw hetzelfde doen, en dan verschillende uitkomsten verwachten…” Einstein
Koffie kopjes.

Vreselijk hoe jij op mensen neer kan kijken,en wat moet je toch een heel zwaar leven hebben. (zucht).

ik ben zelf ook mbo opgeleid,maar ik heb ook alles op een rij,een fulltime baan,een eigen koop huis en een eigen auto.
Ik heb daar ook hard voor gewerkt.
Ik kan alles zelf,koken,administratief werk doen,en ja ook banden plakken,en klussen,internet bankieren.

Ik heb al 10 jaar geen relatie,en waarom,omdat ik geen kinderwens heb en ik wil ook niet trouwen.

ik heb wel wat relaties gehad,en dat zijn er niet veel,maar het kan me geen ene reet schelen hoe hoog of laag opgeleid iemand is.
Als die klik er maar is,en lachen en humor vind ik ook erg belangrijk in het leven.

Maar als ik naar mn vrienden groep kijk,we zijn allemaal verschillend opgeleid,hoog en middelbaar,de een is vrachtwagen chauffeur, de ander werk in de thuis zorg,de ander is anesthesie medewerker,een vriendin van me is hoog opgeleid en ze heeft een relatie met een vrachtwagen chauffeur,en dat gaat erg goed,en ze vullen elkaar ook goed aan.

En gelukkig kijken we niet op elkaar neer,we zijn een hechte vrienden groep,en we leren veel van elkaar,en we hebben als we samen zijn veel plezier.
We houden van een festival op zijn tijd,en we genieten daar erg van,dan maak maak de achter grond helemaal niets uit,of wat je doet,we steunen elkaar dik en dun.

Het leven is veel te kort om daar druk om te maken,ik heb dierbaren mensen verloren, en ik kan me niet druk om maken om al die relatie s en dat daten.
En mbo ers zijn belangrijk,het is goed dat men met de handen kunnen werken,bij mij in de appartementen complex woont een meisje die hoog opgeleid is,maar geen fietsband kan plakken,en dat doe ik dan ook voor haar,met alle plezier,ze is een geweldige meid.

Mijn vader was vrachtwagen chauffeur,en zonder transsport staat de economie stil,de vrachtwagen chauffeurs zijn belangrijk,dankzij de vracht wagen chauffeurs kan jij iedere dag vreten !!

Sorry voor mn taal gebruik,ach ik ben maar een mbo er en ik werk in een mannen wereld,en ben een wijf met ballen . :facepalm: :cheer2:
ouwewijsneus schreef:
14-09-2018 17:59
dat is nog makkelijker te realiseren dan de wens van TO.

Denk het ook. TO heeft een verwachtingspatroon met bijbehorend beeld ontwikkeld en blijft daar aan vast houden al zijn de resultaten keer op keer hetzelfde. Zou ze ook nog ieder jaar haar schoen zetten op 4 december?
Restera schreef:
14-09-2018 18:01
Misschien heeft pa door schade en schande geleerd dat een opleiding toch wel belangrijk is en geeft dat kind ook mee? Jezus, moet dit echt allemaal uitgelegd worden? Blijf single aub.
Of in elk geval kinderloos.
Overigens is een goede timmerman waardevoller dan menig socioloog of historicus. (Ik ben zelf overigens historicus)
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
wendy7373 schreef:
14-09-2018 18:06
Koffie kopjes.

Vreselijk hoe jij op mensen neer kan kijken,en wat moet je toch een heel zwaar leven hebben. (zucht).

ik ben zelf ook mbo opgeleid,maar ik heb ook alles op een rij,een fulltime baan,een eigen koop huis en een eigen auto.
Ik kan alles zelf,koken,administratief werk doen,en ja ook banden plakken,en klussen,internet bankieren.

Ik heb al 10 jaar geen relatie,en waarom,omdat ik geen kinderwens heb en ik wil ook niet trouwen.

ik heb wel wat relaties gehad,en dat zijn er niet veel,maar het kan me geen ene reet schelen hoe hoog of laag opgeleid iemand is.
Als die klik er maar is,en lachen en humor vind ik ook erg belangrijk in het leven.

Maar als ik naar mn vrienden groep kijk,we zijn allemaal verschillend opgeleid,hoog en middelbaar,de een is vrachtwagen chauffeur, de ander werk in de thuis zorg,de ander is anesthesie medewerker,een vriendin van me is hoog opgeleid en ze heeft een relatie met een vrachtwagen chauffeur,en dat gaat erg goed,en ze vullen elkaar ook goed aan.

En gelukkig kijken we niet op elkaar neer,we zijn een hechte vrienden groep,en we leren veel van elkaar,en we hebben als we samen zijn veel plezier.
We houden van een festival op zijn tijd,en we genieten daar erg van,dan maak maak de achter grond helemaal niets uit,of wat je doet,we steunen elkaar dik en dun.

Het leven is veel te kort om daar druk om te maken,ik heb dierbaren mensen verloren, en ik kan me niet druk om maken om al die relatie s en dat daten.
En mbo ers zijn belangrijk,het is goed dat men met de handen kunnen werken,bij mij in de appartementen complex woont een meisje die hoog opgeleid is,maar geen fietsband kan plakken,en dat doe ik dan ook voor haar,met alle plezier,ze is een geweldige meid.

Mijn vader was vrachtwagen chauffeur,en zonder transsport staat de economie stil,de vrachtwagen chauffeurs zijn belangrijk,dankzij de vracht wagen chauffeurs kan jij iedere dag vreten !!

Sorry voor mn taal gebruik,ach ik ben maar een mbo er en ik werk in een mannen wereld,en ben een wijf met ballen . :facepalm: :cheer2:
Uit het hart gegrepen! :kneel: :loveys:
Koffiekopjes schreef:
14-09-2018 17:02

Overigens: ik ben gediagnosticeerd maar een officiele stempel zou betekenen dat dat bij iedereen belend is en dat wil ik niet. Ik red me namelijk prima zonder.
Nou inderdaad het gaat geweldig met je. Je bent eenzaam, depressief en je bewaakt je grenzen niet. Je omgeving heeft allang en breed door dat er iets aan de hand is. Waarom schaam je je voor je stoornis?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
wendy7373 schreef:
14-09-2018 18:06
Koffie kopjes.

Wat ik in een ander topic al zei: Beroepsgroepen die als ze zouden staken veel ongemak veroorzaken zijn belangrijk. Degenen die zouden staken zonder dat mensen er hinder van hebben zijn zwaar overgewaardeerd en vaak ook totaal overbodig.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
Koffiekopjes schreef:
14-09-2018 17:02
Het wordt nu een wij van wc eend adviseren wc eend verhaal. Natuurlijk zullen mensen zonder universiteit roepen dat ik het mis heb. Maar ik ga mijn mening niet veranderen. Het probleem is niet dat ik geen man in mijn eigen milieu kan vinden. Maar misschien is het type man binnen dat milieu te 'vrij' en moet ik op zoek naar een minder kunstzinnig type man. Dat kan. Ik val op types mannen die ik qua innerlijk niet serieus genoeg vind na een paar maanden. Maar qua uiterlijk vind ik hipsterige types wel sexy.
Wat minder in je hoofd gaan leven. Wat meer met je hart gaan kijken. Laat je eens raken door een man en je zult merken dat je eisenpakket vervalt.
samarinde schreef:
14-09-2018 10:17
Je hebt gelijk dat het leven méér is dan werk, studie en carrière, en toch zie ik, als ik naar mezelf kijk, dat ik uitsluitend mensen ken die net als ik gestudeerd hebben. Ik heb nul niet-afgestudeerde vrienden. Echt: nul. Hoe kan dat? Nou... ik heb ze ontmoet op school (VWO, al mijn vrienden gingen studeren), later op de universiteit, op de studentenvereniging, op de hockeyclub (studententeam), bij het studentenblad waar ik voor schreef, en daarna... toen ik ging werken... via mijn werk. Mijn ouders hebben allebei gestudeerd, net als mijn zussen en broers. Ik kom gewoon nooit 'laagopgeleide' mensen tegen, behalve als ik bijvoorbeeld naar de kapper ga, en die kapper is ontzettend aardig, maar ik denk om de een of andere reden niet dat hij graag vrienden met mij zou willen worden, en andersom geldt hetzelfde. We hebben nogal uiteenlopende interesses, we kiezen voor andere vakanties, uitjes, hobby's, kortom: we hebben elkaar niet zoveel te melden (behalve als het over mijn haarkleur gaat, maar daar ben je vrij snel over uitgepraat).

Dit betekent niet dat ik neerkijk op mensen met een lagere opleiding, het betekent alleen wel dat we hoogstwaarschijnlijk geen relatie met elkaar moeten beginnen. Beter van niet. Ik geloof dat relaties beter werken als mensen dezelfde achtergrond hebben. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar achtergrond gaat wel wat verder dan alleen opleiding: gewoontes, manier van praten en kleden, interesses, enzovoort. Ik ken bijvoorbeeld ook nauwelijks mensen met een tattoo. Ik veroordeel getatoeëerde mensen niet, ik merk alleen op dat ze niet rondlopen in de wereld waarin ik me begeef. Mijn kapper heeft wel een tattoo, een hele mooie, maar aan dat soort kleine dingen 'herkennen' mensen elkaar. Uiteindelijk horen we allemaal bij een bepaalde 'groep', of we dat nou willen toegeven of niet. Ik denk dat je de grootste kans op een gelukkige relatie hebt als je dat gewoon toegeeft, en als je op zoek gaat binnen die groep.

TO, ik neem aan dat je al bent afgestudeerd, maar je hebt toch wel een vriendenkring overgehouden aan die tijd? En anders kun je toch via je familie met leuke mensen in contact komen? Of, desnoods, via een datingbureau voor hoogopgeleiden?
En wat moet ik nou? Ik ken onderwereld figuren, miljonairs, adel en ja ook mensen met tattoo's. Ik zit dus met iron maiden t shirt dragende vriend gezellig naast het raadslid en aan de andere kant iemand die in de quote 500 staat. En ik, ik heb een bijstandsuitkering :rofl:
Ik denk dat veel mannen al heel tevreden zijn met een aardige, lieve, redelijk knappe vrouw, die hen het gevoel geeft dat ze er toe doen. Veel mannen vinden het fijn als ze gewaardeerd worden voor wat ze doen en wie ze zijn.

Allemaal heel voor de hand liggend misschien, maar ik zie vaak dat hoogopgeleide vrouwen er een soort wedstrijd van maken. Ze willen dan tegen hem opboksen en laten zien dat ze slimmer zijn, meer verdienen, het beter voor elkaar hebben. Maar liefde is geen wedstrijd. Liefde gaat niet om ego, of de ander overtroeven.

Ik denk dat vrouwen die op het eerste oog alles mee hebben, dit vaak vergeten. Ze zijn te veel met zichzelf bezig en daardoor niet in staat liefde te geven en ontvangen.
lilalinda schreef:
14-09-2018 10:25
daar zijn studies naar gedaan, relaties hebben meeste kans van lang succesvol zijn, als de partners op elkaar lijken:
- leeftijd
- opleidingsniveau
- politieke voorkeur
- hoe mooi je bent
etc

Het idee dat tegengestelden elkaar aantrekken is maar voor eventjes, voor een langdurige relatie kom je thuis met iemand die op je lijkt
13 jaar nu.
samarinde schreef:
14-09-2018 14:48
Ik heb me niet zo duidelijk uitgedrukt. Ik weet dat er mensen met tattoos studeren, ik zei het al, maar... ik ga niet met ze om. Sociale kringetjes zijn doorgaans redelijk gesloten en ook daar gelden codes en gedragsregels, wat zeg ik: sociale kringetjes kleden zich ongeveer hetzelfde. Nee, ga jij dan roepen, nee hoor, niet in míjn sociale kringetje, want ik ben heel ruimdenkend en ga met werklozen, kickboksers, hoogleraren en vakkenvullers om. Maar dan hoor je óók bij een sociaal kringetje dat op afstand te herkennen is aan uiterlijke kenmerken. Ja, echt. Kijk maar eens bij de foto's van Michiel van Nieuwkerk:

https://www.instagram.com/koppen_amsterdam/?hl=nl

Ik ga om met hoogopgeleide mensen die, als ze een ander beroep hadden gekozen, waarschijnlijk in rode broeken (de mannen) en mantelpakjes (de vrouwen) hadden rondgelopen - oké, ik chargeer, maar je snapt wat ik bedoel. Een beetje zoals op de foto die Van Nieuwkerk maakte van het advocatenkantoor. Daar komen wij vandaan; dat is onze achtergrond. Wij dragen andere kleren, omdat we allemaal creatieve beroepen hebben, maar zelfs binnen die 'hippe' kledingstijl herkennen wij elkaar en anderen. Soort zoekt soort, het is niet anders. Dáárom ken ik nauwelijks mensen met tattoos, of hooguit hebben ze een creatief verantwoord plaatje aan de binnenkant van hun pols, want hé, ook dat is een code.

Mensen overschatten hun eigen authenticiteit nogal. Kijk maar naar de foto's van Michiel van Nieuwkerk - de vrouwen die aan moderne dans doen, zijn vrijwel inwisselbaar. Hoe kan dat? Er zullen hoogopgeleide en laagopgeleide vrouwen tussen zitten, maar toch vormen zij een herkenbare sociale groep. En het is mijn overtuiging dat je binnen DIE groep (waar jij je thuis voelt) heb beste kunt zoeken als je een relatie wilt. Daar zul je gewoon de meeste connectie mee hebben, de meeste gesprekstof, overeenkomsten, hobby's enzovoort.
Misschien lees je een andere keer je eigen post nog eens terug en zie je in hoe bekrompen jouw beeld is. "sociale kringetjes" we zitten niet meer op school hé.

edit :lightbulb: hoe oud ben je?
Wat een kortzichtigheid in dit topic. Sla ook stijl achterover van de post van Samarinde. Koffiekopjes die verbaasd me inmiddels niet meer.

Wat ben ik blij dat ik met elk opleidingsniveau die er maar is te maken heb (voor mijn werk, maar ook in vriendenkring/familie). En de leukste, inspirerende gesprekken kan voeren met een niveau 2 leerling of medewerker op de locaties waar ik werkzaam ben. Zelf ben ik hoog opgeleid, maar wat zegt dat nou als je de tijd neemt de ander te zien/horen en te vinden.

En zelfs mijn kapster is zo'n tof wijf, met tattoo's en een eigenheid waar je u tegen zegt. En onze gesprekken hebben diepgang omdat ik haar leer kennen en zij mij.

Fijn om mijzelf niet in een hokje te hoeven plaatsen of niet verder te kunnen kijken dan mijn eigen groep.

Wat is een eigen groep? Krijg het er wat benauwd van. Kan mijzelf echt niet in een groep plaatsen. Vind ik mijzelf veel te divers en openminded voor. Net als de mensen om mij heen. Gelukkig.
Lacuba schreef:
14-09-2018 15:24
Maar dan gebruik je wel weer het woord "hun" waar het "zij" moet zijn. En ja, dat komt gewoon een tikje dom over.....
Het zou zomaar kunnen dat dat komt omdat ik hoofdzakelijk een andere taal spreek :)
De vraag is vast al gesteld, maar wat maakt Beyoncé specialer dan een doodnormale vrouw?
Waarom zou een doodnormale vrouw minder bijzonder voor een man zijn?

Ten huwelijk gevraagd worden wil ook niet persé iets zeggen. Sommige mannen zijn ook gewoon wanhopig. Andere weer niet.

En tja, ik denk ook dat mannen liever een relatie aangaan met vrouwen zonder veel issues dan met.
anoniem_373758 wijzigde dit bericht op 14-09-2018 19:01
19.12% gewijzigd
Pick your battles and bloom

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven