Wat willen mannen dan?
donderdag 13 september 2018 om 17:54
Waarom worden sommige vrouwen meermaals ten huwelijk gevraagd en anderen nooit? Hoe komt het dat sommige mannen onder de plak gaan zitten bij een vrouw die nergens speciaal in is? Waarom zijn veel knappe, universitair geschoolde vrouwen ongetrouwd en willen mannen zich niet binden? Wat doen zij in de ogen van mannen verkeerd?
Eerlijk, ik heb geen zin meer in daten omdat het toch nooit echt ergens toe leidt bij mij. En ik heb teveel issues. Maar hoe kan het dat doodnormale vrouwen meemaken dat twee mannen voor de vechten, en mensen als Beyoncé worden bedrogen?
Eerlijk, ik heb geen zin meer in daten omdat het toch nooit echt ergens toe leidt bij mij. En ik heb teveel issues. Maar hoe kan het dat doodnormale vrouwen meemaken dat twee mannen voor de vechten, en mensen als Beyoncé worden bedrogen?
donderdag 13 september 2018 om 19:28
Omdat mijn relaties buitenom.mij ongelukkig maakten. Ik had geen raakvlakken naast de seks.
Mijn milieu is geen miljardair uit Laren hoor. Ik val niet op geld. Zijn vaak verwend en egoistisch. Mijn milieu ks gewoon iemand met een hoge opleiding die zijn werk belamgrijk vindt. Geen bankier ofzo, val daar niet op.
donderdag 13 september 2018 om 19:29
Leuk voor je?TanteBedelia schreef: ↑13-09-2018 19:27Ik kom uit een miljoenairsfamilie, alleen schep ik er iet over op.![]()
donderdag 13 september 2018 om 19:29
donderdag 13 september 2018 om 19:32
donderdag 13 september 2018 om 19:33
Koffiekopjes schreef: ↑13-09-2018 18:23Ik heb zelf universiteit gedaan dus wil dat ook van een partner. Interesses moeten ook overeenkomen, en ambitie.
Ruurd uit Vinkeveen die een ROC heeft afgerond, saaie kampeerjassen draagt en fan is van de NL top 100 zal vast een aardige vent zijn maar totaal niet wat ik zoek.
Dus én de universiteit én muzikaal ...Koffiekopjes schreef: ↑13-09-2018 19:14Ik wil een artistieke/muzikale man, of in elk geval interesse in die richting.
Die kampeerjassen koopt ie omdat het makkelijk is en hij geen zin heeft in winkelen enne, Tja die Ruud speelt wel fantastisch gitaar dus wat nu?
Kijk jij wil iets wat niet bestaat, een enigma. Ik heb een vent die zeer muzikaal is en nee niet universitair geschoold Maar hij kan in mijn kringen prima mee praten, weet veel meer van bepaalde dingen dan mij omdat het mij totaal niet interesseert. Jij kijkt niet verder dan je neus lang is en staart je dood op een plaatje.
Als je je nou eens open stelt voor een echte man... maar dat doe je niet. Jij gaat nooit een partner vinden zolang jij zelf niet veranderd.
Romantiek.
Het mooiste wat we kunnen ervaren, is het mysterie. Het is de bron van alle ware kunst en wetenschap. Einstein ♡
Ik denk dat elke man (net als elke vrouw) iemand wil waar hij zich fijn bij voelt. Of dat nu is omdat hij haar prachtig vindt (dat is niet hetzelfde als objectief gezien knap, maar is wel waarmee het vaak begint) of dat hij blij wordt van haar passies, haar intelligentie en/of haar prestaties op wat voor gebied dan ook. In eerste instantie iemand bij wie hij zich goed voelt, waar hij trots op is, waar hij graag bij wil horen. Dat denk ik althans.
Dat is iets waarvoor geen recept te volgen is en daardoor is het ook zo ongrijpbaar en niet simpel op te zoeken of te verklaren. Het is juist iets wat heel eenvoudig ontstaat.
Dat is iets waarvoor geen recept te volgen is en daardoor is het ook zo ongrijpbaar en niet simpel op te zoeken of te verklaren. Het is juist iets wat heel eenvoudig ontstaat.
anoniem_356413 wijzigde dit bericht op 13-09-2018 19:36
1.12% gewijzigd
donderdag 13 september 2018 om 19:36
Dat verklaart wel een hoop.
Ik vind het wel sneu voor je dat relaties je niet hebben gebracht wat je zocht.
Je zou kunnen beginnen met alleen gelukkig zijn dat is een partner een aanvulling. Wellicht ben je dan ook wat minder geneigd om bij iemand te blijven die niet goed voor je is omdat je dan weet: in mijn eentje heb ik het ook fijn. Dan wordt het onnodig om steeds in een slechte situatie te blijven investeren.
Je verdient wel beter dan dat.
viva-amber wijzigde dit bericht op 13-09-2018 19:46
66.10% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
donderdag 13 september 2018 om 19:36
Sinds gister?TanteBedelia schreef: ↑13-09-2018 19:27Ik kom uit een miljonairsfamilie, alleen schep ik er iet over op.![]()
ik geef mn bek ook maar een douw
donderdag 13 september 2018 om 19:37
Heel verstandigTanteBedelia schreef: ↑13-09-2018 19:27Ik kom uit een miljonairsfamilie, alleen schep ik er iet over op.![]()
donderdag 13 september 2018 om 19:37
Ssssstttttttt
donderdag 13 september 2018 om 19:39
Ik vraag me dat ook af...ben zelf ook klaar ermee. Altijd weer die energie erin steken terwijl je toch bedrogen uitkomt. Zodra ze er genoeg van hebben dan ben je weg. En niet alle mannen zullen zo zijn maar ik kies er liever voor om alleen te blijven dan die ellende van relaties door te maken.
Geen hand vol maar een land vol met idioten mannen
donderdag 13 september 2018 om 19:42
En wat heb jij deze mannen, die aan jouw (absurd hoge) eisenlijstje moeten voldoen, zélf te bieden? Ben jij, naast dat je universitair geschoold bent en artistiek bent, ook gewoon een leuk mens? Ben je hartelijk, sociaal, lief, zorgzaam, grappig, fijn in de omgang? Ergens gaat er toch iets mis als je telkens je relatie niet weet te behouden. Ligt dat dan aan de hele wereld of misschien toch aan jouzelf?
donderdag 13 september 2018 om 19:44
Je lijkt mij een heel bitter persoon, die totaal niet weet wie ze is, waar ze voor staat.. Je cijfert jezelf weg in relaties, hebt een ellenlange lijst met eisen waaraan iemand moet voldoen. Je idealiseert hoe iemand moet zijn in je hoofd, terwijl je niet eens jezelf kent. Je denkt extreem in zwart-wit. Waar sta jij voor als persoon met zo'n denkwijze? Ik vind daar persoonlijk niks intelligent of levenswijs aan. Eigenlijk kom je in mijn ogen heel dom over in je visie op het leven. Om maar niet te spreken van je superieuriteitscomplex. Je denkt dat je bij de top tier hoort en enkel zo'n mensen voor je geschikt zijn, dat valt af te leiden uit je OP.
> doodnormale vrouwen
> knappe, universitair opgeleide vrouwen
Denk jij dat je een "bijzondere" vrouw bent, omdat je hoogopgeleid bent? Denk je dat je knap bent, omdat je uiterlijk mooi is? Wanneer ik je posts lees, lees ik bitterheid en leegte. Geen karakter. Geen zelfwaardigheid. Wat is hier aantrekkelijk aan? In mijn ogen is dat allesbehalve knap. Met hooggevallen redeneringen, zal het nooit genoeg zijn. Je zal nooit iemand aanvaarden zoals deze persoon is, je zal altijd wat vinden om op af te knappen. Je zal nooit iemand vinden die al jouw "boxes" afvinkt. Je duwt mensen héél hard in verschillende vakjes. Het is geen toeval dat je in slechte relaties terecht komt.
Het is misschien cru, de manier waarop ik het zeg. Je visies zijn simpelweg totaal niet nuchter. Je denkt zodanig veel na over wat iemand je moet bieden... Ik vraag me af of je weet wat verliefd zijn inhoudt. Leer iemand eens rustig aan kennen, geef hen een kans. Daar vloeit veel uit voort. Tenslotte, plaats jezelf niet boven een ander en denk niet dat jij "hoger" staat dan hen. Wat heb jij iemand te bieden, met zo'n denkwijze?
> doodnormale vrouwen
> knappe, universitair opgeleide vrouwen
Denk jij dat je een "bijzondere" vrouw bent, omdat je hoogopgeleid bent? Denk je dat je knap bent, omdat je uiterlijk mooi is? Wanneer ik je posts lees, lees ik bitterheid en leegte. Geen karakter. Geen zelfwaardigheid. Wat is hier aantrekkelijk aan? In mijn ogen is dat allesbehalve knap. Met hooggevallen redeneringen, zal het nooit genoeg zijn. Je zal nooit iemand aanvaarden zoals deze persoon is, je zal altijd wat vinden om op af te knappen. Je zal nooit iemand vinden die al jouw "boxes" afvinkt. Je duwt mensen héél hard in verschillende vakjes. Het is geen toeval dat je in slechte relaties terecht komt.
Het is misschien cru, de manier waarop ik het zeg. Je visies zijn simpelweg totaal niet nuchter. Je denkt zodanig veel na over wat iemand je moet bieden... Ik vraag me af of je weet wat verliefd zijn inhoudt. Leer iemand eens rustig aan kennen, geef hen een kans. Daar vloeit veel uit voort. Tenslotte, plaats jezelf niet boven een ander en denk niet dat jij "hoger" staat dan hen. Wat heb jij iemand te bieden, met zo'n denkwijze?
anoniem_375657 wijzigde dit bericht op 13-09-2018 19:57
4.78% gewijzigd
donderdag 13 september 2018 om 19:51
donderdag 13 september 2018 om 20:01
Effe onder ons: ik ken toevallig verschillende hoogleraren en hele hordes Zeer Hoog Opgeleiden, en het gros ervan valt niet in de categorie Man Waar Mee Te Leven Valt. Veel kwetsbare en flink opgeblazen ego's en vaker dan gemiddeld een beperkt sociaal gevoel. Ik ben zelf ook universitair opgeleid en mijn vriend heeft als enige formele scholing een paar jaar op een vakschool. Hij verslindt boeken en heeft een encycolpedisch geheugen, houdt meerdere kranten bij en vertelt me regelmatig dingen die ik nog niet wist. Daarnaast is hij lief en zorgzaam en houden we van elkaar zoals we zijn. Inclusief issues. Toegegeven: ik heb wel jaren geduld moeten hebben voordat ik hem tegen het lijf liep.
donderdag 13 september 2018 om 20:03
Dat merk ik wel, die ego's. Willen aanbeden worden. Alles moet volgens hun gaan en anders claim je.Foechoer schreef: ↑13-09-2018 20:01Effe onder ons: ik ken toevallig verschillende hoogleraren en hele hordes Zeer Hoog Opgeleiden, en het gros ervan valt niet in de categorie Man Waar Mee Te Leven Valt. Veel kwetsbare en flink opgeblazen ego's en vaker dan gemiddeld een beperkt sociaal gevoel. Ik ben zelf ook universitair opgeleid en mijn vriend heeft als enige formele scholing een paar jaar op een vakschool. Hij verslindt boeken en heeft een encycolpedisch geheugen, houdt meerdere kranten bij en vertelt me regelmatig dingen die ik nog niet wist. Daarnaast is hij lief en zorgzaam en houden we van elkaar zoals we zijn. Inclusief issues. Toegegeven: ik heb wel jaren geduld moeten hebben voordat ik hem tegen het lijf liep.
donderdag 13 september 2018 om 20:08
donderdag 13 september 2018 om 20:08
Mwah, ik snap wel enigszins wat TO bedoelt, maar ik denk dat ze zich niet zo handig uitdrukt en dat het daarom lijkt alsof ze heel arrogant is.
Ik herken het in zoverre dat ik zelf ook hoogopgeleid ben en ook weinig raakvlakken heb met, bijvoorbeeld, een timmerman. Dat doet totaal niets af aan zijn werk, maar in dat geval heb je gewoon veel minder overeenkomsten dan wanneer je met iemand bent die enigszins hetzelfde (type) werk doet als jij.
Verder vind ik het ook belangrijk dat iemand bijvoorbeeld goed kan spellen en niet steeds "ik wordt" schrijft. Ik weet niet of dat oppervlakkig is; ik vind gewoon dat elke volwassene goed moet kunnen spellen (uiteraard niet als je dyslectisch bent).
Met die "eisen" kom je al snel uit in de hbo/hbo+ hoek. Dat wil niet zeggen dat ik niet opensta voor iemand met een mbo achtergrond, maar ik sta niet open voor iemand die "ik wordt" schrijft en dat hangt toch vaak enigszins met elkaar samen.
Bij het ambitie deel snap ik TO ook wel. Ik heb net een tijdje gedatet met iemand die om 17u zo snel mogelijk naar huis ging en erg nonchalant was over zijn werk. Hij klaagde ook steeds over zijn baan, maar probeerde er niets aan te veranderen. In die zin kan een gebrek aan ambitie soms ook wel iets zeggen over het karakter van die persoon. Bovendien staat het haaks op hoe serieus ik mijn werk neem. Overigens begreep hij andersom ook niet dat ik mijn werk zo serieus nam, dus vanuit hem gezien was het ook niet echt een goede match.
Tegen een leuke mbo'er die goed kan spellen, een baan heeft waarbij we enigszins wat raakvlakken hebben en hij zijn werk ook serieus neemt zeg ik geen nee
Maar die combinatie kom je niet snel tegen, althans ik niet.
Dat ik TO wel begrijp, doet overigens niet af aan het feit dat ze misschien iets meer aandacht zou moeten besteden aan hoe ze dingen hier opschrijft. Sommige dingen komen inderdaad wel naar over, maar hopelijk is dat niet haar bedoeling geweest.
Ik herken het in zoverre dat ik zelf ook hoogopgeleid ben en ook weinig raakvlakken heb met, bijvoorbeeld, een timmerman. Dat doet totaal niets af aan zijn werk, maar in dat geval heb je gewoon veel minder overeenkomsten dan wanneer je met iemand bent die enigszins hetzelfde (type) werk doet als jij.
Verder vind ik het ook belangrijk dat iemand bijvoorbeeld goed kan spellen en niet steeds "ik wordt" schrijft. Ik weet niet of dat oppervlakkig is; ik vind gewoon dat elke volwassene goed moet kunnen spellen (uiteraard niet als je dyslectisch bent).
Met die "eisen" kom je al snel uit in de hbo/hbo+ hoek. Dat wil niet zeggen dat ik niet opensta voor iemand met een mbo achtergrond, maar ik sta niet open voor iemand die "ik wordt" schrijft en dat hangt toch vaak enigszins met elkaar samen.
Bij het ambitie deel snap ik TO ook wel. Ik heb net een tijdje gedatet met iemand die om 17u zo snel mogelijk naar huis ging en erg nonchalant was over zijn werk. Hij klaagde ook steeds over zijn baan, maar probeerde er niets aan te veranderen. In die zin kan een gebrek aan ambitie soms ook wel iets zeggen over het karakter van die persoon. Bovendien staat het haaks op hoe serieus ik mijn werk neem. Overigens begreep hij andersom ook niet dat ik mijn werk zo serieus nam, dus vanuit hem gezien was het ook niet echt een goede match.
Tegen een leuke mbo'er die goed kan spellen, een baan heeft waarbij we enigszins wat raakvlakken hebben en hij zijn werk ook serieus neemt zeg ik geen nee
Dat ik TO wel begrijp, doet overigens niet af aan het feit dat ze misschien iets meer aandacht zou moeten besteden aan hoe ze dingen hier opschrijft. Sommige dingen komen inderdaad wel naar over, maar hopelijk is dat niet haar bedoeling geweest.
donderdag 13 september 2018 om 20:10
Jouw vriend klinkt leuk en het klinkt als een fijne relatieFoechoer schreef: ↑13-09-2018 20:01Effe onder ons: ik ken toevallig verschillende hoogleraren en hele hordes Zeer Hoog Opgeleiden, en het gros ervan valt niet in de categorie Man Waar Mee Te Leven Valt. Veel kwetsbare en flink opgeblazen ego's en vaker dan gemiddeld een beperkt sociaal gevoel. Ik ben zelf ook universitair opgeleid en mijn vriend heeft als enige formele scholing een paar jaar op een vakschool. Hij verslindt boeken en heeft een encycolpedisch geheugen, houdt meerdere kranten bij en vertelt me regelmatig dingen die ik nog niet wist. Daarnaast is hij lief en zorgzaam en houden we van elkaar zoals we zijn. Inclusief issues. Toegegeven: ik heb wel jaren geduld moeten hebben voordat ik hem tegen het lijf liep.
donderdag 13 september 2018 om 20:17
Hoe weet je dat nou van die timmerman? Er zullen echt hele domme tussen zitten. Of een met gouden handjes met een matje en een tanktop.nina*89 schreef: ↑13-09-2018 20:08Mwah, ik snap wel enigszins wat TO bedoelt, maar ik denk dat ze zich niet zo handig uitdrukt en dat het daarom lijkt alsof ze heel arrogant is.
Tegen een leuke mbo'er die goed kan spellen, een baan heeft waarbij we enigszins wat raakvlakken hebben en hij zijn werk ook serieus neemt zeg ik geen neeMaar die combinatie kom je niet snel tegen, althans ik niet.
Maar er zullen er ook heus wat tussen zitten die zonder die universitaire opleiding echt heel veel weten over de wereldse zaken, de kranten bijhouden, veel lezen en zo heel veel kennis op doen.
Je moet mensen van te voren niet beoordelen. Niet iedereen met de capaciteit er voor is geschikt voor de poeha van een universiteit.
donderdag 13 september 2018 om 20:21
Thanks!
Ik vind ook wel dat ik bof. Ik ging richting de 40 toen ik mijn eerste serieuze relatie kreeg met hem, dus het was inderdaad wel even doorbijten. Overigens ken ik veel meer van dit soort leuke mannen, maar was er eerder nooit echt een klik die tot meer dan vriendschap leidde.