wat zouden jullie doen? 2 strijd

12-08-2017 18:08 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
Ik ben hier voor het eerst en ben erg benieuwd naar jullie reacties.
ik heb sinds 5 maanden een relatie met 1 van mijn beste vrienden en oud collega.
We wonen sinds een maandje samen na een heerlijke vakantie en hebben ook een konijntje.
Nu komt mijn probleem een beetje.. Mijn vriend is vrij saai.
Ik ben 20 en studeer nog aan mijn laatste jaar MBO (meubelmaker) en rij zoveel mogelijk motor en doe lekker veel dingen met vrienden. Ik ben
dus van mijzelf een ondernemend type die niet lang thuis stil op de bank kan zitten (tenzij het na een lange werkdag is) ik heb daarnaast nog 2 a 3 bijbaantjes waarmee ik vanalles regel en doe.
Mijn vriend is 27 en werkt als verkoopmedewerker. Verder doet hij niks op af en toe de ps4 met fifa aan. Hij heeft geen vrienden ( echt geen 1) geen hobby's en geen passie. nu zijn werk ook tegenvalt en hij daar weg wil klaagt hij er ook nog eens veel over. Ik kwam er tijdens onze vakantie ook achter dat hij in de schulden zit (niet veel) maar toch soms niet kan pinnen of leuke dingen kan doen met mij, Op deze dingen na is hij een enorme schat en heeft hij alles voor mij over en kan ik super met hem praten en vaak genoeg lachen. Ik heb hem al voorgesteld om anders eens te gaan sporten. hij is namelijk vrij uh gezet tot dik en daardoor voor mij seksueel soms ook echt niet aantrekkelijk. Ik zit toch wel veel met deze dingen. we hebben nu in zijn (ons) huisje nieuwe kledingkasten gekocht, konijn erbij (wou ik) plantjes en dingetjes en een laminaatvloer. dit wel vanaf mijn initiatief (hij vond alles wel prima) de muren zitten nog vol vlekken en het tapijt was kots rood groen? dus dit waren wel echt dingen waarvan ik dacht dit wil ik minimaal. overigens heb ik dit wel allemaal bekostigd en dat heeft me mijn hele spaarrekening gekost. ik denk er nu ook aan om te lenen bij duo, maar denk ook tegelijk van holy shit waar ben ik aan begonnen. ik hou echt van hem en ben ook echt gek op hem, maar een man die niet veel dingen wil doen wat ik wel wil (sporten, festival of een feestje). ik wil alles met hem opbouwen maar tegelijk kijk ik ook van ja shit er zijn ook mannen met wel passie hobbys vrienden meer hygiene en een toekomst met een goede baan. ik wil gewoon het beste voor ons beide en het leuk blijven houden. ik praat hier ook over met hem alleen heeft hij al een tijdje hoofpijn van een zonnesteek van de vakantie en zei hij ja als ik beter ben ga ik sporten en ja dat geld krijg je gewoon terug als we andere dingen hebben verkocht enzo. toch zit ik nu zo op de bank van ja wat moet ik nou. is dit wat ik wil en klaar voor ben? heb ik niet voor mijzelf een gat gegraven? het is allemaal wel erg negatief nu vooral omdat ik er erg mee zit maar er zijn ook nog genoeg leuke dingen!
Wat vinden jullie van dit verhaal en wat zou jij doen in zon situatie?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
12-08-2017 18:15
ik zou ervoor zorgen dat er nog een konijn komt. een konijn alleen is erg zielig. Let op: koppelen kan niet zomaar zet een oude voedster bij een jonge ram. Wel laten castreren
Dit!!!!! Konijnen zijn geen solitaire dieren. En ook niet voor binnen in een klein hokkie. Ze horen lekker te kunnen graven en rennen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al eerder dit topic geplaatst ?
Heb nl al s eerder gelezen.
Een maand geleden was hij nog leuk genoeg om mee te gaan samenwonen, maar nu is er opeens van alles waar je je aan stoort?
Is hij in die maand dan opeens zo veranderd?
Zeker als hij al een goede vriend en ex-collega was, kan ik me dat nauwelijks indenken.

Ik zou maar eens snel met hem aan tafel gaan zitten voor een goed gesprek en het maken van wat afspraken.
Alle reacties Link kopieren
Rode_trui schreef:
12-08-2017 22:12
Heb je al eerder dit topic geplaatst ?
Heb nl al s eerder gelezen.


Of dat deze TO weet ik niet, maar er heeft een keer eerder zo'n topic gestaan ja. Ook een meisje dat soort van samenwoonde met haar vriend omdat het zo handig was dat hij zo vlak bij haar school woonde.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit nog nooit eerder gepost.
Na een lang gesprek en veel nare rot gevoelens en elk ding besproken te hebben kwam er toch naar voren dat het ook grotendeels komt doordat we beide afgelopen 1.5 maand en dr hele vakantie ziek zijn geweest en elke dag dus aan elkaar rot ergeren..
Ik denk dat ik daar door alles zo optel en niet meer weet hoe en wat maar ben wel echt gek op hem en hij op mij
Na 4 maanden gaan samenwonen met zo'n saaierd is al niet zo slim. Dan al je geld verbrassen aan spullen en nu moeten lenen bij duo. Weer erg dom.

Maar zeg dat je dat allemaal niet had gedaan.. wat is er sowieso mis met dingen doen zonder je partner?
Je kan best uitgaan of sporten zonder je partner. Je gaat dan niet dood ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt hem leuk? Wat zijn al zijn goeie kanten?
Een dag niet gescheten is een dag niet geleefd
Maar wat voor ziekte heeft hij dan? Toch niet nog hoofdpijn van een zonnesteek van weken geleden?

Het lijkt me lastig voor jou om van vreemden te horen, dat deze relatie niet gaat werken, maar eerlijk gezegd, denk ik hetzelfde. Als er al zoveel is waar jij je aan stoort, dan gaat dat niet goed komen. Jij kunt hem niet veranderen. Alleen hij kan dat. En ik lees alleen maar smoezen waarmee hij zegt nu niet te kunnen veranderen.
Boogschutter76 schreef:
13-08-2017 11:01
Maar wat voor ziekte heeft hij dan? Toch niet nog hoofdpijn van een zonnesteek van weken geleden?

Het lijkt me lastig voor jou om van vreemden te horen, dat deze relatie niet gaat werken, maar eerlijk gezegd, denk ik hetzelfde. Als er al zoveel is waar jij je aan stoort, dan gaat dat niet goed komen. Jij kunt hem niet veranderen. Alleen hij kan dat. En ik lees alleen maar smoezen waarmee hij zegt nu niet te kunnen veranderen.
Dat is lekker, hij moet veranderen omdat TO zich na 1 maand samenwonen stoort aan hem? Waarom?
Fee-de-Goede schreef:
13-08-2017 11:02
Dat is lekker, hij moet veranderen omdat TO zich na 1 maand samenwonen stoort aan hem? Waarom?
Oh ja, ik zie nu wat ik getypt heb. Zo bedoel ik dat zeker niet! Dus bedankt dat je mij er op wijst.

Niemand zou moeten veranderen voor een ander. Maar uit de tekst van TO begrijp ik, dat hij beloftes doet om actiever te worden etc., maar tegelijkertijd benoemt hij allerlei redenen waardoor het niet kan.
Ik wilde tegen TO zeggen: hij zégt wel dat hij dingen anders gaat doen, maar dat gaat niet gebeuren, dus hoop/wacht daar ook niet op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven