weekend relatie

28-08-2008 21:10 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,

Ik heb sinds kort een vriend die 100 km van mij vandaag woont. Hierdoor zien we elkaar eigenlijk alleen in het weekend. Op zich bevalt het me eigenlijk prima zo. Ik heb hierdoor veel tijd voor mezelf en mijn vriendinnen. Wat zijn jullie ervaringen met een weekend relatie? Haal je hier op termijn voldoende voldoening uit om elkaar alleen in het weekend te zien of zijn jullie hierdoor sneller gaan samenwonen...of liep het juist niet...

Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Voor mij is dit nieuw. Kom hiervoor uit een hele "kleffe" relatie wat aan de ene kant ook fijn was maar daarnaast erg veel energie koste.
Ik heb ook een weekendrelatie, waarvan het het laatste jaar erg serieus is. Wij wonen ook ruim 100 km bij elkaar vandaan, en dat begint me nu op te breken. Samenwoonplannen hebben we wel, alleen willen we dit volgend jaar gaan doen, moet dus nog even een jaartje op mn tanden bijten

Wel bellen we elke avond, en overdag hebben we nog wel chatcontact via gmail, als ik thuis ben en mn vriend op zn werk.
Hoi Kim, ik heb al ruim 2 jaar een weekendrelatie, 190 km bij elkaar vandaan. Door wisselende diensten was het in het begin zelfs weleens om het weekend dat we elkaar zagen, nu gelukkig niet meer hoor. Het vergt op de lange duur wel uithoudingsvemogen. Want juist in het weekend heb je tijd voor andere dingen en die liggen dan dus stil want je wil alle tijd voor elkaar hebben. Maar dat is dan ook juist weer het positieve, je doet alles samen dan. Van de boodschappen samen doen en op visite gaan bij vrienden e.d.

Het is dus zeker te doen, wel alletwee ervoor gaan, maar dat geldt voor elke relatie.
Mijn eerste 5 jaar met mijn vrouw waren ook weekend en heel af en toe een woensdagavondje.

Het voordeel is vond ik dat je meer van elkaar geniet en leukere dingen doe dan wanneer je een elke avond op de bankhangsleur hebt
Hier had uw advertentie kunnen staan.
Ik heb 'n tijd 'n lat-relatie gehad met 'n man die 1,5 uur rijden van mij vandaan woonde. We zagen elkaar woensdagavond/nacht en in 't weekend en ik vond dat prima. Zou er ook goed mee kunnen leven als een relatie alleen 't weekend zou zijn. Ik wil bovendien niet samenwonen dus een paar dagen per week vind ik zeker voldoende. Dan blijft er nog tijd en ruimte over voor jezelf en je vriendenkring. Het in 't weekend nog sociale verplichtingen samen moeten afwerken vind ik overigens niet geslaagd. Dat is iets wat je beter apart kunt doen zodat je het weekend ook echt voor elkaar hebt.
Heb ook een weekend relatie van een jaar gehad, en vond het prima! Ik wil niet samenwonen (zeker niet in het begin, misschien iets waar ik ooit weer eens naar toe zou kunnen groeien, maar wentijd is zeker nodig) en dan is een weekendrelatie een mooie combi van genoeg vrijheid en gezelligheid.
Ik heb een weekendrelatie gehad. Ik vond het wel fijn om door de weeks tijd voor mezelf te hebben, maar m'n toenmalige vriend vond het niet zo fijn. Uiteindelijk zijn we ook niet meer samen (maar niet om deze reden).
Ik heb twee jaar lang een weekendrelatie gehad met iemand die 300 km verderop woonde. De eerste anderhalf jaar waren prima te doen: vriend in het weekend, vrienden door de week. Daarna werd het echter steeds vervelender. Elke vrijdagavond drie uur in de trein, zondagavond drie uur terug... Het werd zwaar, vervelend en het begon me steeds ongelukkiger te maken.

Daarom zijn we maar gaan samenwonen. En getrouwd. Enzo .
Ik ben drie jaar verder en baal er steeds meer van. Wij kunnen elkaar niet elk weekend zien ivm erg kloterig openbaar vervoer wat op zondag niet rijdt en een handicap. Ik wil gewoon bij hem kunnen zijn wanneer ik (en hij) daar zin in heb(ben)...
Dan wordt het hoog tijd voor 'n rijbewijs en/of auto als je als volwassene nog steeds van 't openbaar vervoer afhankelijk bent!
hoi,

Ik zit in dezelfde situatie. Ze woont wel niet 100 km weg, maar ver genoeg om niet even spontaan bij elkaar langs te gaan. Ik snap wat je bedoelt, maar bewust kiezen om elkaar niet voortdurend de deur plat te lopen is ook een mogelijkheid. Ik had best gewild dat ze dichter in de buurt had gewoond. Merk het bij hele praktische dingen. Als bv het weer erg wisselend is dan heb ik weer niet de juiste spullen bij me. Het is elke keer een hele volksverhuizing. Wanneer ze dichter bij me wonen zou ik wel bewust kiezen om niet de deur bij elkaar plat te lopen. Dan hou je het inderdaad nog leuk en spannend.
.
quote:elianne69 schreef op 28 augustus 2008 @ 22:36:

Ik win! Helaas is de "hoofdprijs" wat ver weg: mijn man woont zo'n 18.000 km weg, namelijk in Australië. We zien elkaar ongeveer om de 6 weken en dat is prima te doen. De ene keer een week, dan weer twee en ben net een maand naar Aussie geweest. De ene keer hier, dan daar of ergens in Azië. Zo zie ik wel wat van de wereld ;) Oke, het afscheid is niet gaaf maar zelfs dat gaat wennen. Het is maar voor een jaar, misschien 1.5 jaar, en er zijn al ruim 8 maanden voorbij.

In het begin draaide mijn leven zo ongeveer om het tijdsverschil en welk moment ik met hem kon skypen maar dat is over. Hebben we allebei tijd dan is dat heel erg leuk en anders even een telefoontje of een sms. Als het hier 15.00 uur is is het bij hem 23.00 uur, dus bijna bedtijd. Daar 08.00 uur is hier 00.00 uur, dus bedtijd voor mij. Je bent dus afhankelijk van het begin van de middag en dan heb ik niet altijd tijd. Toch gaat het heel goed, voordeel is wel dat je elkaar veel te vertellen hebt al je weinig contact hebt. Het grootste minpunt is voor ons allebei de verminderde intimiteit zeg maar. Als je elkaar ziet wil je dat inhalen maar de plekken waar we zijn zijn vaak ook zo leuk! Dus ondernemen we wat in de ochtend en liggen knus naast het zwembad, strand, oid in de middag. Voor alles is wel een oplising te vinden.

Wow! Da's wel ontzettend gaaf zeg! En dat kan financieel en met je werk ook allemaal om de 6 weken de halve wereld over vliegen? En dan dacht ik dat ik iemand kende die aan lange afstand latten deed! Die man woont in Nederland en heeft 'n vriendin in Italie. Zij spreken om de 3 weken 'n lang weekend ergens in Europa af en maken samen in hun vakanties verre reizen naar andere continenten. Ze willen beiden niet hun thuis opgeven voor de ander, maar het latten werkt voor hen al jaren prima.

quote:Nog even over de opmerking dat je als volwassene je rijbewijs maar moet halen als je nog afhankelijk bent van het OV.....ik las dat er tevens een handicap in het spel is, wellicht een reden dat er geen rijbewijs is?Toch niet bij beide personen mag ik hopen? Verder zijn er voor heel veel handicaps aanpassingen in de auto mogelijk zodat ze wel degelijk auto kunnen rijden.
Ik heb ook een weekend relatie. Bevalt me prima. We wonen zoruim 200 km van elkaar, dus spontaan afspreken is eigenlijk niet mogelijk. Dat mis ik nog wel eens. Maar verder ben ik heel tevreden zo. Heb ook geen behoefte om te gaan samenwonen (hij ook niet, dat scheelt). Mijn vriend heeft wel een auto , ik niet. Dat zou ik ook niet kunnen betalen, dus geen optie. Gelukkig vind ik treinreizen best leuk
Mijn moeder heeft 17 jaar een weekendrelatie gehad, beviel haar prima. Geloof dat híj wel samen wilde wonen.

Oh ja, de afstand was een km of 20.
Heb nu ruim 4,5 jaar een weekendrelatie. Zit 165 km tussen ons in Maar gevoelsmatig absoluut niet!

Ik heb al een keer samengewoond in zijn stad...maar dat liep door allerlei omstandigheden spaak. We zijn inmiddels weer 2 jaar verder en hebben nog geen samenwoonplannen op de korte termijn. Wel is al zo goed als zeker dat hij t.z.t. deze kant op komt
Mijn partner en ik woonden al een tijd samen toen hij voor zijn werk meer dan 200 km verderop ging wonen, dit heeft ongeveer een jaar geduurd. En dat vond ik volkomen kut. Ik was niet alleen mijn beste maatje en minnaar 'kwijt' maar ook mijn complete ritme was aan gort; normaal hij boodschappen/ ik koken, hij vaatwasser/ ik opruimen ed. Nu alles zelf doen. Ook merkte ik dat je de tijd die je in het weekend normaal in het weekend mijn huishouden ff bijwerkte, je nu vooral samen wil zijn. Tot slot op de momenten dat je normaal lekker uitrust zit je nu in het ov/ de auto.. Al met al: huis in puin, missen vriend, elk weekend afscheid nemen en zowel emotioneel als fysiek heel vermoeiend. Tja, tis niets voor mij

/ btw elninjoo over auto's wel eens bedacht dat dit (rijbewijs+auto) voor veel mensen gewoon niet betaalbaar is?
ik had een weekendrelatie op ong 200 km afstand. Door andere omstandigheden zijn we redelijk snel al samen gaan wonen.
quote:elninjoo schreef op 28 augustus 2008 @ 22:03:

Dan wordt het hoog tijd voor 'n rijbewijs en/of auto als je als volwassene nog steeds van 't openbaar vervoer afhankelijk bent!Nee hoor, want ik wil geen rijbewijs en auto. Ik red mij prima met de fiets en een enkele keer het OV.quote:elianne69 schreef op 28 augustus 2008 @ 22:36:

Nog even over de opmerking dat je als volwassene je rijbewijs maar moet halen als je nog afhankelijk bent van het OV.....ik las dat er tevens een handicap in het spel is, wellicht een reden dat er geen rijbewijs is?quote:Mevrouwdekees schreef op 29 augustus 2008 @ 01:20:

btw elninjoo over auto's wel eens bedacht dat dit (rijbewijs+auto) voor veel mensen gewoon niet betaalbaar is?Dat is voor hem inderdaad de reden. Omdat hij een arbeidsongeschiktheidsuitkering krijgt, kan hij de maandelijkse kosten van een auto niet betalen. Helaas zijn daar geen aanpassingen voor gemaakt w.b. zijn handicap.
quote:Spammie schreef op 29 augustus 2008 @ 06:48:

[...]

Nee hoor, want ik wil geen rijbewijs en auto. Ik red mij prima met de fiets en een enkele keer het OV.

[...]

[...]

Dat is voor hem inderdaad de reden. Omdat hij een arbeidsongeschiktheidsuitkering krijgt, kan hij de maandelijkse kosten van een auto niet betalen. Helaas zijn daar geen aanpassingen voor gemaakt w.b. zijn handicap. Als jij degene bent zonder de handicap en jij wil uberhaupt geen auto, dan moet je ook niet klagen over het gebrekkige OV natuurlijk. Daarvan afhankelijk willen zijn is dan de keuze die je zelf hebt gemaakt.
Ik vind dat ik best mag klagen over het OV. Het is er immers om voor vervoer te zorgen, de regering wil juist dat er meer gebruik gemaakt wordt van OV zodat er minder files zijn. Maar als er dan anderhalve dag geen enkele bus rijdt, dan vind ik dat slecht geregeld...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven