weer ruzie om kat

07-07-2010 20:08 168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wederom dikke ruzie in huis met mijn vriend omdat hij een kattehaar in zijn eten vond.eentje! een kleintje! Dit is al de zoveelst keer dat hij ruzie maakt over mijn kat.

Ik heb al veel aangepast in huis.kat heef tnu een vaste slaapplek , mocht vroeger zelf keizen waar hij sliep. Kat komt nooit meer in de woonkamer etc. Ik houdt alles netjes schoon en nog wordt hij boos. Nu dreigt hij met stoppen met de relatie of kat weg. ik ben net zwanger dus zt gigantisch in de stress nu.

Graag jullie advies!
jezus dat beesie is 16 jaar oud, alsof hij er nog 10 jaar aan vast zit, sorry maar ik vind het echt alles bealve gezond relatiemateriaal, beetje dreigen terwijl je zwanger bent.

ik had zn koffers netjes voor hem ingepakt....niks vergeten zodat er geen reden is om nog een keer langs te komen en me focussen op mn ongeboren kind, leuke huisje en lieve kat....want die vent is je niet waard....
Het klinkt bijna alsof je vriend op zoek is naar een reden om het uit te maken....
quote:blondie81 schreef op 07 juli 2010 @ 20:08:

Wederom dikke ruzie in huis met mijn vriend omdat hij een kattehaar in zijn eten vond.eentje! een kleintje! Dit is al de zoveelst keer dat hij ruzie maakt over mijn kat.

Ik heb al veel aangepast in huis.kat heef tnu een vaste slaapplek , mocht vroeger zelf keizen waar hij sliep. Kat komt nooit meer in de woonkamer etc. Ik houdt alles netjes schoon en nog wordt hij boos. Nu dreigt hij met stoppen met de relatie of kat weg. ik ben net zwanger dus zt gigantisch in de stress nu.

Graag jullie advies!Stop met de kat zijn leven omver schoppen, mag niet meer in de kamer, moet verplicht op een vaste plek liggen. Het diertje is bejaard en dan laat je je door zo'n lapzwans vertellen wat je moet doen want lapzwans zou wel eens boos kunnen worden. Ben benieuwd hoe lapzwans reageert als je kind eens spuugt of een vieze luier heeft. Moet die ook op een vaste plaats liggen en mag dan ook niet meer in de woonkamer? Ondanks dat je zwanger bent, dumpen die loser en ga voor jezelf denken in plaats van je leven compleet aanpassen aan dit mannetje
quote:nummerzoveel schreef op 07 juli 2010 @ 20:30:

Nogmaals: wie verschoont de kattenbak?Ik heb gelukkig een tuin waarin de kat zijn behoefte doet.
quote:nummerzoveel schreef op 07 juli 2010 @ 20:36:

@wuiles

Ik probeer dat soort dingen ook altijd te voorkomen, maar soms zit er bijv een verdwaalde haar aan je mouw oid en gebeurt het toch een keer.Precies.Ik probeer het ook te voorkomen.Kat komt niet in de keuken.Ik was mijn handen wel tig keer tijdens ,voor en an het koken etc.Maar zoals nu haart de kat gigantisch uit en dan kan er iets ana mijn kleren blijven hangen.
quote:Ikbenanoniem schreef op 07 juli 2010 @ 20:51:

[...]

Ja, dat is de one million dollar question.

Ben niet zwanger geworden omdat ik dacht dat een kind goed zo zijn voor de relatie ofzo. Het was een ongelukje. Ik had een spiraaltje maar tijdens de vervanging hiervan werden slechte cellen aangetroffen waardoor ik even geen spiraal kon nemen. Ik ben geopereerd, de cellen zijn nu weg en onder controle. Ik ben blijkbaar erg vruchtbaar want door de operatie kon ik lange tijd niet vrijen en toen het wel weer wilde was het meteen raak.

Ik heb voor de rest mijn leven op orde, qua finacieen , woning ed. Behalve mijn niet zo stabiele relatie. Ik vind de keus om het dan weg te gaan halen erg lastig.Mede omdat mijn vrienden en familie aangeven dat als mijn relatie neit goed loopt zij er zijn ter ondersteuning.
Nee, natuurlijk het kindje niet weghalen, maar die man de deur uit. Zeker als je het financieel goed voor elkaar hebt en je familie je steunt....krijgen jij EN je kat weer een leuk leven.

Hopelijk wint je verstand het van je gevoel, deze man maakt jou en je kind + de kat ongelukkig.
Jammer dat het kat-probleem niet voor je zwanger werd is verholpen. Hij had toen beter kunnen zeggen dat ie niet met je wilde samenwonen zolang je 'n kat in huis had, dan had je nu niet met de shit gezeten dat je zometeen in je uppie met 'n kind blijft zitten. Als je nog maar net zwanger bent valt dat nog wel te verhelpen, zodat je met 'n schone lei opnieuw kan beginnen.
quote:blondie81 schreef op 08 juli 2010 @ 06:53:

Ik ben blijkbaar erg vruchtbaar want door de operatie kon ik lange tijd niet vrijen en toen het wel weer wilde was het meteen raak.Zonder voorbehoedsmiddel begrijp ik? Dan is het geen ongelukje maar gewoon oerstom!
Ik vind soms een haar van mijn dochter in het eten. Ik geloof niet dat ik haar daarom weg zou doen. Ik hoop je vriend ook niet wanneer jullie een kind hebben .

Geen tips, het klinkt helemaal niet gezellig. Arme kat. Succes met een oplossing vinden.
Ik zou sowieso alleen een relatie zijn aangegaan met iemand die van katten houdt. Mijn katten zijn echt niet mijn kinderen, maar ik ben gek op ze. Van iemand die er een hekel aan heeft en eisen gaat stellen, kan ik niet houden en ook niet mee samenleven.

Ik vind overigens jouw vriend een enorme droeftoeter omdat hij dreigt de relatie met een zwangere vrouw te verbreken om een kat.
Ik lees nu net dat de relatie met je vriend sowieso niet goed is en dat hij elke keer wat te zeuren heeft. Dumpen die hap. Die kleuter dan he, niet je kat. En kind kan je - als je zoals je schrijft - ook alleen opvoeden.
Kattebak is de tuin? IEUW!

Wat betreft die man. Heel snel je grenzen stellen.
Ik ben absoluut geen kattenvriend en een haar in mijn eten jakkes!!!!!!

MAAR als die kat er al 16 jaar is en hij nog maar 3 jaar wist hij op voorhand dat dat diertje er was! Niet zeuren dus, ik zou die vent ook buitengooien: neem zijn koffers gooi zijn spullen erin, leg de kat erop aai ze goed zodat hij nog een mooie herinnering meekrijgt.

Ivm tuin als kattenbak zou ik toch eens over nadenken: binnen een jaartje kruipt/loopt je kindje rond in die tuin...
quote:elninjoo schreef op 08 juli 2010 @ 07:32:

Jammer dat het kat-probleem niet voor je zwanger werd is verholpen. Hij had toen beter kunnen zeggen dat ie niet met je wilde samenwonen zolang je 'n kat in huis had, dan had je nu niet met de shit gezeten dat je zometeen in je uppie met 'n kind blijft zitten. Als je nog maar net zwanger bent valt dat nog wel te verhelpen, zodat je met 'n schone lei opnieuw kan beginnen.

Jij hebt écht een rare gedachtegang...nog nooit meegemaakt dat iemand zo'n ongelooflijke hekel aan kinderen heeft.

@Blondie; hoe heb je dat opgelost met je kat dat hij niet in de woonkamer mag? Zit hij ergens opgesloten ofzo? Woonkamer is toch centrale plek in meeste huizen waar je niet omheen kan.
quote:jackie23 schreef op 08 juli 2010 @ 10:37:

[...]

Jij hebt écht een rare gedachtegang...nog nooit meegemaakt dat iemand zo'n ongelooflijke hekel aan kinderen heeft.

@Blondie; hoe heb je dat opgelost met je kat dat hij niet in de woonkamer mag? Zit hij ergens opgesloten ofzo? Woonkamer is toch centrale plek in meeste huizen waar je niet omheen kan.

Ik woon in een appartement dus ik kan de woonkamer afsluiten naar de hal zeg maar.

De kat heeft alleen geen toegang tot de keuken en de woonkamer en slaapkamer.

Verder kan ze naar 2 andere kamers en naar buiten. Het is niet zo dat zo opgesloten zit in een schuurtje ofzo.

Wat betreft de tuin. Mijn kat is niet anders gewend dan de tuin te gebruiken dus daar had ik ook al mijn gedachtes over hoe dat moet over een jaar met een kleintje. Mijn kat graaft wel alles vaak in de zelfde hoek van de tuin.

Toen mijn vriend met mij ging samenwonen vond hij de kat wel gezellig. hij had zelf ook een kat gehad toen hij nog alleen woonde.

Toen hij bij mij kwam wonen had ik 2 katten. De andere is nu overleden , die is 21 geworden. maar omdat die zo oud was plaste hij overal en haarde veel uit. Hierdoor is mijn vriend zijn boosheid begonnen.
quote:blondie81 schreef op 08 juli 2010 @ 06:44:

[...]

Ik heb gelukkig een tuin waarin de kat zijn behoefte doet.

Tja, lullig misschien, maar dit roept voor mij wel een heel ander beeld op bij de hygiënische overlast die je kat oplevert. Ik kan me eigenlijk wel voorstellen dat er voor iemand ooit op een bepaald punt een druppel is die de emmer doet overlopen. Misschien wel juist als er een baby op komst is. Het is vaak erg makkelijk om te denken dat vrouwen in het opzicht van 'kind-denken' nou eenmaal ruimer bedeeld zijn dan mannen, maar dat is natuurlijk echt niet altijd het geval.

Hoe kijk je daar zelf tegenaan? Ben je van plan je (oude) kat nog te leren om op de bak te gaan, of mag je kind gewoon niet in de tuin spelen zolang de kat nog leeft bijvoorbeeld?
quote:Ik heb voor de rest mijn leven op orde, qua finacieen , woning ed. Behalve mijn niet zo stabiele relatie. Ik vind de keus om het dan weg te gaan halen erg lastig.Mede omdat mijn vrienden en familie aangeven dat als mijn relatie neit goed loopt zij er zijn ter ondersteuning.

Jemig Blondie, wat een rotsituatie.

Ik heb niet op je andere topics gekeken, maar van de reacties hier begrijp ik dat deze man echt slecht nieuws is.

Als hij al flipt om een kattenhaar, hoe zie je dat als je baby er eenmaal is en een boterham in de dvd-speler stopt, of op zijn schoenen kwijlt?

Zo te lezen ben je op zich wel blij met deze zwangerschap en zijn de omstandigheden op zich prima, inclusief steun van je familie en vrienden.

Wat let je om de knoop door te hakken en hem de deur te wijzen?
Ik heb niet alles gelezen maar misschien voor een paar maanden onderdak voor de kat zoeken en dan kijken of dit bevorderlijk voor jullie relatie is.
quote:blondie81 schreef op 08 juli 2010 @ 10:44:

[...]

Toen hij bij mij kwam wonen had ik 2 katten. De andere is nu overleden , die is 21 geworden. maar omdat die zo oud was plaste hij overal en haarde veel uit. Hierdoor is mijn vriend zijn boosheid begonnen.

Ik hoop voor hem dat als ie ooit oud en versleten raakt, ook niet al zijn haar verliest en incontinent wordt. Moet ie zichzlef ook bij het oud vuil zetten.

Pfff, wat een zeikerd over 1 haartje....hij moest eens weten wat ie gedurende dag inademd aan luchtvervuiling!
Nope
Ja echt niet die kat die blijft! Kom op zeg! Vriend moet maar eens normaal doen, wat een verwende zeurpiet! Dadelijk neemt ie alles over en TO zich maar aanpassen! Wellicht moet straks de baby ook op de gang!
Stoppen met de relatie.

De kat zou ik echt niet weg doen in dit geval.
Ik zeg niet de kat voorgoed wegdoen, maar gewoon voor een tijdje. TO komt er dan waarschijnlijk achter dat het nu de kat is en wanneer die weg is, dan het wel iets anders is. Iemand die dreigt te stoppen met een relatie, zal naar mijn mening altijd wel iets vinden om over te zeiken zeuren.
quote:paloma schreef op 08 juli 2010 @ 10:49:

Ik heb niet alles gelezen maar misschien voor een paar maanden onderdak voor de kat zoeken en dan kijken of dit bevorderlijk voor jullie relatie is.Op zich vind ik dit helemaal niet zo'n raar idee, maar ik geloof niet dat de kat alleen de oorzaak is van alle problemen, volgens mij speelt er behoorlijk wat meer
er voor zorgen dat er geen haren meer in het eten zitten....
Everything happens for a reason

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven