Weet ff niet wat te doen

10-02-2018 13:04 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit te twijfelen of dit hier moet of bij werk/studie maar als het verkeerd staat graag verplaatsen.

Mijn probleem is dat ik stage loop (Ik doe ROC en hou het ff algemeen voor herkenbaarheid). En in mijn stage hebben we 4 begeleiders die afwisselen. Het is een 1 op 1 situatie en als ik dan werk zit ik echt 8 uur lang met die persoon op 4 m2 of minder en hij moet mij dingen echt uitleggen enzo. Er is er 1 bij die door iedereen heel streng word gevonden sommigen zijn zelfs beetje bang voor hem ofzo. Dus omdat ik geen problemen met hem heb delen ze me vaak samen in helemaal prima want hij heeft echt kei veel verstand ervan en ik leer veel veel meer van hem dan wanneer ik met de andere begeleider(s) mee ben want die doen heel makkelijk en zeggen dingen die niet in ons boek staan.

Sinds een paar dagen ben ik alleen helemaal in de war :-S want als ik in zijn buurt ben voel ik me helemaal zelfbewust en op scherp staan en merk ik allemaal lame dingen zoals dat hij lekker ruikt en zelfs dat ik hem knap vind. Het is nu zo erg dat ik constant aan hem denk. Ik had gister het hoofd van de begeleiding gebeld omdat ik dacht 'ik ga slim zijn en vragen of ze mij ook minder indelen met hem' maar dan willen ze een rede en ik kan dat natuurlijk niet gaan zeggen. Die man vroeg of ik ook ruzie of problemen met hem had en toen heb ik gezegd 'nee dat niet' want ik zou het fakking naaistreek vinden van mij als ik lieg dus ik heb gezegd laat maar. Ik moet nog een half jaar zeker 1 a 2x per week werken zo. Help hoe kan ik normaal gaan doen in mijn hoofd.
Waarschijnlijk is zijn enorme kennis de basis geweest waardoor jij hem enorm respecteert in kennis. Kennis is macht, macht met hormonen kan een crush veroorzaken. Tracht eens te kijken naar hoe hij sociaal met anderen omgaat, wedden dat jij dan ook het gedrag gaat zien waardoor anderen niet zo gecharmeerd van hem zijn?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Is dit de eerste keer dat je met iemand samenwerkt die je echt helpt en ondersteund? Het kan zijn dat omdat je je gesteund en geholpen voelt dat er verliefde gevoelens opkomen. Of misschien ontstaat het omdat je hem erg respecteert. In ieder geval hoeft het niets te maken te hebben met de realiteit van een romantische relatie. Ik zou proberen op te passen dat je zaken niet romantiseert en allerlei zaken die je graag in een man ziet op hem projecteert. Dat gaat liefdesverdriet opleveren.

Je kan toch aangeven dat je ook graag met anderen begeleiders ingedeeld wilt worden zodat je kan leren van verschillende inzichten. Bovendien is dit jouw periode om te netwerken, mensen te leren kennen, goede verstandhouding op te bouwen. Dat betekent met hoe meer mensen hoe beter. Tegelijkertijd kan je zeggen dat je deze begeleider wel erg waardeert en respecteert om zijn kennis, ervaring en inzichten.
Enn,

Hij is helemaal niet sociaal. In de pauze is hij zonder een woord te zeggen ineens weg of roken. Hij maakt met niemand een praatje ofzo. Dat is ook waarom mijn studiegenoten hem 'eng' vinden want hij is heel erg op de theorie en kan behoorlijk ongenuanceerd zijn als je dingen verkeerd doet. In mijn ogen niet op een gemene manier maar vanuit verantwoordelijkheid en kennis maar dat zien de meesten anders. Maar als ik dan vakinhoudelijk laat merken dat ik het interessant vind en hem meer kan laten uitleggen dan school van ons wil dan is hij heel anders.
Klinkt niet als een leuke vangst en mogelijk heeft het ook een reden dat hij blijkbaar weinig sociaal leven heeft.
Hou het bij je zwijmelcrush en vraag idd om andere begeleiders vanwege andere inzichten ofzo?
Nancyyy schreef:
10-02-2018 14:55
Enn,

Hij is helemaal niet sociaal. In de pauze is hij zonder een woord te zeggen ineens weg of roken. Hij maakt met niemand een praatje ofzo. Dat is ook waarom mijn studiegenoten hem 'eng' vinden want hij is heel erg op de theorie en kan behoorlijk ongenuanceerd zijn als je dingen verkeerd doet. In mijn ogen niet op een gemene manier maar vanuit verantwoordelijkheid en kennis maar dat zien de meesten anders. Maar als ik dan vakinhoudelijk laat merken dat ik het interessant vind en hem meer kan laten uitleggen dan school van ons wil dan is hij heel anders.
Maar dat zegt toch alles over blijkbaar zijn behoefte aan alleen kennisinhoud en daardoor pas respect bieden sociaal gezien? Dat zegt toch dat degene die hem in zijn kennis naar de ogen kijkt, plots wel normaal sociaal contact met hem kan krijgen? Dat zegt toch alles over een machtsverhouding? Blijkbaar een machtsverhouding die bij jou verliefde gevoelens opwekt? Hoe komt dat? Heb je het idee dat jij meer speciaal bent voor hem hierdoor? Is hij ouder dan dat jij bent? Herken je in deze vragen wat?
enn wijzigde dit bericht op 10-02-2018 15:27
0.84% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
@ Amy hij is echt een vakidioot die alles weet en dat vind ik enorm cool. Als hij het uitlegt snap ik het wel terwijl in de lessen die we hadden het heel onwerkelijk en droge technische materie was. Ook vind ik het chill dat ie schijt heeft aan wat anderen van m vinden en gewoon vasthoudt aan hoe hij is. Het schept een beetje in zoverre een band dat ik ws wel idd tegen hem opkijk daarom.
Enn hij is veel ouder. Ik denk niet dat ik 'meer speciaal' voor hem ben ofzo. Wel merk ik dat ie het fijn lijkt te vinden dat ik me niet laat afschrikken door dat niet sociale. Maar dat is invullen denk k onder invloed van mijn crush.
Nancyyy schreef:
10-02-2018 15:29
Enn hij is veel ouder. Ik denk niet dat ik 'meer speciaal' voor hem ben ofzo. Wel merk ik dat ie het fijn lijkt te vinden dat ik me niet laat afschrikken door dat niet sociale. Maar dat is invullen denk k onder invloed van mijn crush.
Ghe.... hiermee beschrijf jij precies de machtsverhouding die ik bedoel. Blijkbaar roept een machtsverhouding dus verliefde gevoelens in jou op. Best belangrijk om te weten van jezelf.
Ik kan mij voorstellen dat je tegen hem opkijkt en er zijn veel zaken die je misschien van hem kan leren. Dat je op bepaalde punten misschien ook wel wilt zijn zoals hij is. Voor een relatie heb je echter meer nodig. De beste remedie hiertegen is om met andere leuke jongens om te gaan, die misschien minder weten maar op veel punten waarschijnlijk toch beter bij je passen.
Enn, Ja best wel.

Ik schrik er van. Want ik ben nml nog nooit echt verliefd geweest of heb echt sterke gevoelens gehad voor een man. Alleen dat maatjes gevoel en dat je elkaar wel knap vind en de seks wel ok is enzo.
Ik ben een best wel rationeel iemand normaal. En k leer voor een technisch beroep waar je weinig vrouwen ziet (word wel steeds meer). Zelf ook wel een botte manier van doen en vrij uitgesproken directe manier van doen.

Dingen als optutten en giechelen met vriendinnen boeide me nooit ene flikker en nu ben ik me steeds als hij in mijn buurt is zo super super hyper bewust van mezelf dat ik dr gewoon helemaal dizzy van word. Ik heb niet t idee dat hij dat expres doet ofzo. K denk dat hij gewoon verliefd is op zijn vak ofzo.
Lavalampje de stagairs rouleren dus je hebt zeg maar 4 stage dagen in de week en steeds iemand anders mee dus de ene keer werk ik 2 dagen achter elkaar met hem dan weer paar dagen niet, het is maar net hoe het uitkomt. Dit doen ze zodat je van iedereen wat opsteekt omdat de een heel technisch goed is en de ander weer klantvriendelijk etc. Ik zie m nu wat vaker omdat 2 mede stagairs hem een grote bek hebben gegeven alsof ze alles al kunnen en dat heeft gebotst dus die gaan minder vaak mee met hem en ik dus vaker. Mijn verstand zegt ik moet gewoon aangeven dat ik minder vaak met m meewil maar mijn gevoel is gewoon verslaafd ofzo aan in zijn buurt zijn echt heel irritant is daar een pil tegen. Los van dit hele gezeik is t echt wel gemiste kans als ik zeg dat ik hem niet meer als begeleider wil want ik leer echt zo zo zo veel van hem.
En ik ga en met een paar jongens van mijn studie om en nog met paar hier uit de buurt en die ik van mijn bijbaan ken en ik heb met 1 van hun zo nu en dan ook weleens seks dus ik probeer wel afleiding te zoeken :-P
Amy je hebt helemaal gelijk hij is geen relatiemateriaal. Daarom vind ik t ook zo fakking irritant dat ik hele foute gedachtes krijg in zijn buurt.
Wat Enn schrijft is een mooie les om mee te nemen. Blijkbaar waardeer jij kennis in mensen en maakt dat hem voor jou heel aantrekkelijk. Belangrijk om op jouw leeftijd te ontdekken waarom mensen voor jou charme hebben.

Wat ik daarnaast dacht en wat ik je zeker mee wil geven: kijk je wel uit met hoe je deze gevoelens uit op je werkvloer? Deze man zal veel stagiairs begeleiden, dat hoort bij zijn functie. Hij zal helemaal niet bezig zijn met verliefde gevoelens, mede door het leeftijdsverschil wat je noemt (je bent gevaarlijk jong!). Als zijn collega's hem al wat zonderling vinden en jij geeft 'vreemde' signalen af over je samenzijn met hem, is een roddel zo geboren. Dan kan de door jouw onschuldige zoektocht naar jezelf ineens zijn reputatie op het spel staan. Ga hier alsjeblieft heel zorgvuldig mee om!

Tip: je kunt hem wel complimenteren over zijn kennis. Zeg dat je het waardeert wat hij je leert. Of dat je hoopt net zo goed in het werk te worden als hij. Dan heb je een raakvlak op werkgebied waar je over kunt praten. Misschien ontstaat er daardoor wel een hele fijne werkrelatie tussen jullie. Een goede stagebegeleider is goud waard! Waardeer hem daarvoor.
Hips, hopsakee en pierlala.
@ Merlot daarom heb ik ook 'laat maar' gezegd toen ik met mijn stagebegeleider sprak. Die ging helemaal doorvragen over hem omdat hij al met andere leerlingen een probleem had op een ander vlak en ik dacht kutt straks gaat er onterecht wat mis door mij terwijl ik juist vind dat ie heel goed is. Dus k heb me eruit geluld en gezegd dat ik beter mijn best ga doen bla bla en dat t niet aan hem ligt. Echt no way dat ik ook maar iemand op werkvloer of op studie ga zeggen dat ik hem leuk vind ofzo. Daar krijg je idd het grootste gelul mee en in bedrijf waar ik nu stage loop word al zo ontzettend veel door iedereen geluld dat wil ik echt niet.

Dat laatste over werk praten doe ik al en das echt fijn want hij gaat daarin dan veel verder dan wat van hem verwacht wordt en gaat allemaal technische dingen uitleggen en laten zien en demonstreren ook al hoeft dat van school niet persee. Daarom wil ik hem ook niet kwijt als begeleider want er zijn er maar weinig die het zo in detail kunnen uitleggen en dat is denk k ook waarom hij ondanks zijn moeilijke karakter wel begeleider is. Ik ga dus gewoon echt heel erg mijn best doen om niks te laten merken.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-02-2018 17:20
Reden: trollhinten
98.10% gewijzigd
Ik ben 22 en waarom zou je dan spelfouten maken?
Vannacht weer over hem gedroomd. Kan het een verslaving zijn hoe vaak je aan iemand moet denken op een dag? Ik heb afleiding gezocht ben hele dag met vrienden geweest vandaag en dan moet ik echt zó mijn best doen niet over hem te praten. Sorry dat ik er zo over zeik maar ik wil sws niet dat iemand in mijn omgeving dit weet.
Alles wat je aandacht geeft, groeit.

Hoe harder je denkt 'oh hij is zo bijzonder en leuk en kwijl en mag niet en verboden en raar' hoe meer je daar mee bezig bent.
Richt je aandacht op iets of iemand anders.
Hips, hopsakee en pierlala.
Na vandaag weet ik niet of ik dat wel wil eigenlijk. Ik heb me zo nonchalant mogelijk gehouden en echt alleen werk dingen besproken en toch lijkt t in mijn ogen of hij nu beetje toenadering zoekt ik was heel kortaf en zakelijk terwijl hij ineens dingen ging vragen over privé. Was niet flirten ofzo maar wel gek voor mij omdat hij dat nog nooit heeft gedaan verders. Maar ik ga er niks achter proberen te zoeken wat ik dus zwaar moeilijk vind omdat ik m dus eigenlijk gewoon wél leuk vind. Ik word zo moe van mezelf joh.
Kutgriep :-S
Had eigenlijk vandaag en morgen weer met hem. Maar ik hou niks binnen alleen maar spugen.
O wacht niemand zegt meer wat tegen mij omdat er een liep te blaten dat k een trol zou zijn >.<
Haai Nancy,
Je vind hem leuk.
Waarom besteed je je tijd niet als jullie soms met elkaar praten in hem beter te leren kennen?
Zijn interesses in het leven, en daarna zoiets van heb je een vriendin ofzo😁...
Neem je stage tijd als een fase waarin je hem kan leren kennen en na je stage tijd kan er misschien wel meer komen.

Het kan ook zijn dat hij je wat verteld over zichzelf waar je helemaal van af gaat knappen, kan ook😉..

Kijk ook of het eventueel een serieuze man is al wil jij een serieuze relatie, zodat je straks niet gekwets bent als het meer word.

Ik weet het is moeilijk als je iemand leuk vind, je word senuwachtig enzo maar dat hoort erbij haha..
F
Nancyyy schreef:
14-02-2018 13:11
O wacht niemand zegt meer wat tegen mij omdat er een liep te blaten dat k een trol zou zijn >.<
Haha, nee joh. Meer omdat er niet zoveel te zeggen is over een onmogelijke liefde. Kijk, jij kan vast uren over hem praten over hoe knap en hoe bijzonder hij wel is. Wij kunnen alleen maar zeggen: doe niks en wacht tot het over is.

Ben je nog ziek?
Ja ik twijfel echt enorm. Vind het zo kut! In een ander topic laatst van een man die 50 was (was wel rare dude hoor haha) dacht ik als eerste GATVER maar als ik dan hem weer zie waar dit topic over gaat dan zegt mijn gevoel weer heel wat anders. Ja ik probeer me af te leiden ben zelfs gisteravond nog blijven slapen bij een goeie vriend soort van semi scharrel van me maar het was gwn minder leuk dan anders. En gister ging ik op mijn vrije dag ff wat ophalen wat ik in mijn locker had laten liggen maar nodig heb voor toetsen leren en ineens stond hij daar en voelde ik echt die mega adrenaline weer en dat ik niet wist hoe en waar ik mezelf moest laten. Komende week weer de hele week aan hem gekoppeld zag ik op t rooster voor t eerst weer nadat ik ziek was dus sinds openen van dit topic niet samengewerkt. Ik ben super super zenuwachtig kan amper met hem in 1 ruimte zijn joh. Maar ja eens kijken wat er gebeurt als k beetje bij hem ga vissen naar interesses buiten werk enzo. Dat ontnuchtert me misschien beetje :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven