Weet het even niet

26-12-2008 18:13 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Dit kan wel verward klinken maar het is een beetje in het midden van de storm.

Ik ben 7 jaar samen met mijn vriend en in het algemeen komen wij goed overeen. Ik hou echt van hem, en we zitten op dezelfde golflengte.

Vandaag hadden we een lunch met zijn ex. Zij vertelde ons dat ze zwanger was. Nu heb ik begin juni een miskraam gehad, wat zij weet, en ben in tranen uitgebarsten. Het herinnerde me er weer aan dat ik normaal nu een babytje in mijn armen zou hebben. Het heeft ook drie jaar geduurd vooraleer we zwanger waren, dus dat maakt het voor mij nog erger.

Nu is mijn vriend kwaad op me omdat ik gehuild heb, en zogezegd zijn ex haar geluk niet gegund heb. Op een gegeven moment was ik echt wel hysterisch (ok, niet mooi, ik geef het toe) en heb hem gevraagd of hij soms terug naar haar wil; het is nl zo dat wanneer we haar gezien hebben, hij bijna altijd kwaad op mij is, of slecht gezind is, zonder een reden (of geen reden waarvan ik weet). En ik vroeg hem of hij dan jaloers is op haar vriend (heb ik al spijt van, maar ja, is nu weer gezegd)...

Dus nu weet hij niet of hij met mij verder wil. Ik hou echt van hem, en tot nu hadden we ook een heel goede relatie, maar ik denk dat ik hem niet zie zoals hij zich ziet, enz.

Ik weet eerlijk gezegd niet meer wat of hoe. Alle tips dus van harte welkom :(
Persoonlijk vind ik dat hij wel wat meer begrip voor je mag hebben. Hij confronteert je met zijn ex, wat gemiddeld genomen nou niet bepaald de meest ideale situatie genoemd kan worden voor een vrouw. Daarnaast kan ik me heel goed voorstellen dat het juist voor jou emotioneel zwaar is als je hoort dat zijn ex zwanger is terwijl jij na veel moeite nog niet eens zo heel lang geleden een miskraam gekregen hebt.

Ik vind dat hij daar minimaal rekening mee moet houden en begrip voor moet hebben dat de combinatie ex en zwanger voor jou gewoon extra moeilijk is. Dat hij dat niet heeft vind ik echt een zwak punt van hem en als dat iets is waar hij gaat twijfelen over jullie relatie? Dan kan hij zich echt niet inleven.

Is hij verder überhaupt wel lief voor je en begripvol of gedraagt hij zich onder alle omstandigheden op deze manier?
Jouw emotie's betekenen natuurlijk niet dat je een ander het geluk niet gunt. Ik snap wel dat je even erg verdrietig was en dat hysterische, tja, dat zijn ook de emotie's. Een beetje meer inlevingsvermogen van zijn kant zou wel prettig zijn.

Probeer wel op te passen dat je er niet van alles bij betrekt omdat zij nu wel heeft wat jullie dachten rond deze tijd te hebben. Laat het even bezinken en geef hem een knuffel is mijn advies.
bedankt voor de reactie! In het algemeen is hij wel lief, maar hij vindt ook dat de miskraam iets van het verleden is en dat het leven doorgaat. Dat is natuurlijk ook zo, maar hij vindt dat ik er niet zo'n verdriet over moet hebben, want dat het veel voorkomt. Wat op zich wel een juist feit is, maar het verdriet bij mij daar niet minder mee maakt. Een aanverwant probleem is dat hij denkt dat 3 jaar proberen geen probleem is; hij denkt dat we wel snel weer zwanger zullen zijn, terwijl ik daar mijn twijfels over heb. Hij ontkent in feite dat er een probleem is/zou kunnen zijn.

Ik heb hem ook uitgelegd toen een vriendin ons foto's van haar pasgeboren kleinkind bleef tonen, de ene na de andere, dat ik het daar ook moeilijk mee had, maar dat begrijpt hij ook niet.

En soms zegt hij dan dat ik "de luxe heb zo te kunnen rouwen" terwijl hij zo hard werkt dat hij daar de tijd niet voor heeft. Hij werkt wel heel hard, maar toch?
Je hebt hier drie problemen. 1, hoe om te gaan met jouw miskraam in combinatie met de zwangerschap van anderen? en 2. Je man is nors na het zien van de ex.

3. Manlief wil niet reeel zijn over de zwangerschapsproblematiek

Bij 1 kan ik je geen advies geven. Ik heb gelukkig die ervaring niet en kan me ook niet beginnen voor te stellen hoe erg het me lijkt. Vandaar. Ik denk dat het wel een kwestie van tijd is waarin je zal leren er beter mee om te gaan. Nu na een half jaar emotioneel zijn lijkt me volstrekt normaal eigenlijk.

2. De ex. Als de ex continue voor problemen in je relatie zorgt lijkt het me verstandig het contact daarmee te verbreken. Daar los je het probleem niet mee op jammergenoeg, maar het kan een begin zijn. Probeer met hem goed, normaal, en niet veroordelend te zijn in een gesprek waarin jullie beide proberen te achterhalen waarom hij elke keer zo boos is na haar te hebben gezien. Wellicht heeft hij het niet eens door of is het iets onderbewust. Misschien ook niet maar dan weet je waar je aan toe bent.

3. Niet zwanger kunnen worden in drie jaar. Dat is natuurlijk niet het gewoonlijke tempo. En zoals je het hier opschrijft ziet je vriend dit niet in. Ook hier is een gesprek belangrijk, hoe lang vindt hij normaal en kom dan met wat medische feiten bovendrijven over het gemiddelde. Hem in laten zien dat er een probleem is kan jullie beide helpen zoeken naar een oplossing. (die er hopelijk is).

veel sterkte meid.
ik denk dat mannen zo wiezo niet kunnen inschatten wat het voor een vrouw is om zwanger te zijn en dat ze dus ook een miskraam niet kunnen voelen zoals een vrouw dat voelt.begrijp me niet verkeerd,ik bedoel niet dat ze het niet erg vinden,maar het is niet hun lijf waarin alles gebeurd. verder vind ik het al heel wat van je dat je met zijn ex omgaat,zou mijn ding niet zijn,verleden is verleden. maar wat ik wil zeggen,mannen gaan sneller over tot de orde van de dag,vrouwen zijn meer gevoelsmensen(lekker generaliserend hihi)
Ik denk ook dat het gewoon typisch mannelijk gedrag is en ja, de een is daar wat sterker in dan de ander. Ben het eens met daffyduck.
Dank je Zwieber. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ex op zich geen probleem-maakster is. Ze is best wel een vriendelijke meid, heeft nu haar eigen leven enz... Dus het is inderdaad zijn rare reactie. Nu zien we haar ook niet zo vaak, hoor, om de drie maanden gemiddeld zeg maar, maar het laat altijd zo'n wrang gevoel na. En hij gaat niet met haar willen breken; integendeel, hij had al plannen om haar bij de opvoeding van ons kindje te betrekken...

Wat het zwanger worden betreft, hebben we er al over gepraat. Ik heb hem er laatst ook op gewezen, dat ik van de gynaecoloog na 6 maand terug moest komen als ik niet zwanger was en dat het bijna zover was. Dan antwoordde hij gewoon dat ik pas terug moest gaan als ik zwanger was en niet vroeger! Dus er is wel een soort van ontkennen van het probleem.

Daffyduck2 en Marahbloem, jullie hebben wschl wel gelijk, dat mannen gewoon niet weten wat het is zwanger te zijn en dergelijke; ik zal dat moeten aanvaarden neem ik aan, maar in zo'n geval is dat echt niet zo gemakkelijk ...
Ik heb de indruk dat jouw vriend ook verdriet heeft ("En soms zegt hij dan dat ik "de luxe heb zo te kunnen rouwen" terwijl hij zo hard werkt dat hij daar de tijd niet voor heeft"), maar dat jullie last hebben van communicatieverschillen tussen mannen en vrouwen.

Mannen zijn oplossingsgericht. In tegenstelling tot vrouwen praten ze dus niet graag over een probleem omdat het oplucht. Praten over problemen waar ze geen oplossing voor hebben doen ze niet graag. Het herinnert ze eraan dat ze iets NIET kunnen. Dus veranderen ze van onderwerp of zeggen ze dat het niet zo erg is (dat voelt voor jou als ontkennen).

Echt als hij jou a la minute een kind kon geven deed hij het, omdat hij om je geeft, maar dat kan hij niet.. Door hem steeds over je miskraam te praten (wat natuurlijk terecht is), geef je hem het gevoel dat hij tekort schiet.. Want wat voor jouw verzachtend werkt, geeft hem juist een knoop in zn maag. Dus als je dat weet, kun je mischien eerst aan hem uitleggen dat het probleem niet is dat je hem iets verwijt of dat hij tekortschiet als man, maar dat je een ander probleem hebt: namelijk veel emoties en gedachten. En dat hij je enorm helpt als je het even tegen hem mag zeggen, dan kan hij oplossen...
quote:tanagra schreef op 26 december 2008 @ 19:01:

En hij gaat niet met haar willen breken; integendeel, hij had al plannen om haar bij de opvoeding van ons kindje te betrekken...

Eh... na die zin heb ik nog meer twijfels dan na je openingspost tanagra.... wat bedoelt hij er precies mee en in hoeverre ga jij hierin mee???

Ik geloof dat ik mezelf eens heel hard achter mn oren zou krabben en dan wellicht hard weg zou rennen..

Ik wens je sterkte, zowel met zwanger worden, je vriend en ZIJN ex....
zoals ik het lees klinkt het en komt het op mij over dat jouw vriend het anders ziet. Jouw reacties komen DENK IK over op hem alsof je jaloers bent op zijn ex. En daarom reageert hij denk ik zo nors. Misschien nog eens uitleggen dat je niet moest huilen omdat je het haar niet gunt maar dat je moest huilen omdat je herinnert werd aan wat jij moet missen.
Op tweede kerstdag gezellig lunchen met zijn ex? Vind ik aardig edelmoedig van je, dat zouden niet veel vrouwen (en mannen trouwens ook niet) trekken. Ik vind het van háár kant een beetje vals om op zo'n dag te vertellen dat ze zwanger is, terwijl ze weet dat jij een half jaar geleden een miskraam hebt gehad. En bot van je vriend dat hij niet wat meer empathisch is naar jou toe, zowel wat betreft deze boodschap als in het algemeen w.b. het zwanger worden.

In welke zin had hij zijn ex willen betrekken bij de opvoeding van jullie kind? Knappe vriend die mij zo gek zou krijgen om een ex van hem bij onze kinderen te betrekken hoor! Is ze ondertussen zijn beste maatje en zien zij elkaar vaker dan die eens in de drie maanden dat jij haar ziet?

Sorry, maar ik vind het zaakje een beetje stinken. Niet dat zijn ex en je vriend iets zullen hebben samen, maar het klinkt inderdaad alsof hij 'iets' niet kan verkroppen. Dat hun relatie voorbij is, dat jij niet bent zoals zij, dat zij zwanger is, er is 'iets' dat ik niet vind kloppen.
jeetje, je reactie dat hij zijn ex in de opvoeding van jullie kindje zou willen betrekken.. vind ik ook raar, ben ook erg benieuwd hoe dit bedoeld wordt..
Misschien is "bij de opvoeding betrekken" een beetje zwaar uitgedrukt, maar zij is Iraans, en hij wil dan dat ons kindje Perzisch leert, van jongs af aan. Dus ja, dat gebeurt volgens mij ook niet met een uurtje praten per maand....

Ik heb mij hier altijd twijfelachtig bij gevoeld.... Ik weet gewoon niet wat ervan te maken. Ik denk ook echt dat mijn vriend niet naar haar terug wil en ben er wel zeker van dat ze geen relatie hebben ofzo, maar toch... Er is iets waar ik me toch onzeker en verward over voel, alleen kan ik er zo niet de vinger op leggen wat het precies is. Ik wil niet door het leven gaan als iemand die overal wat achter zoekt, ook als er niet is, maar ik voel me hier toch ook niet op mijn gemak bij. Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat zij zich ook niet opdringt; is niet zo dat ze constant mailt/belt ofzo.

Ik heb haar trouwens zelf gebeld, om haar uit te leggen dat het ook niet persoonlijk tegen haar was ofzo, en zij dacht dit ik mijn miskraam al vergeten was. Klinkt erg bot als ik het opschrijf, maar zo kwam het niet over toen ze het zei, ik denk dat ze er gewoon niet aan gedacht had (ik krijg van andere soms ook kwetsende opmerkingen, die echter zo niet bedoeld zijn).
dat klinkt dan wel weer bespottelijk dat hij wil dat jullie kindje Perzisch leert, omdat zijn ex Iraans is. :-S How bizar.
Waarom wil hij dat jullie kindje Perzisch leert? Ik moet eerlijk zeggen dat ik het allemaal ook wel wat apart vind klinken.

Dat hij ontkent dat er misschien moeilijkheden zijn met zwanger worden dat snap ik wel, dat hebben wel meer mensen. Is volgens mij ook best pijnlijk om te moeten toegeven en dan moet je gaan nadenken wat je dan verder wilt en hoe ver je eventueel wilt gaan.

Verder ben ik het met straal eens dat zijn reacties misschien ook een soort van onmacht zijn, omdat hij het niet kan oplossen.
Ik denk dat Engels hier toch handiger is dan Persisch.
Je schrijft in je openingspost dat jij en je vriend op dezelfde golflengte zitten.....

Maar zijn ex, het zwanger worden, de miskraam, het perzisch leren, jouw emoties en zijn twijfels .... voor mij als buitenstaander klinkt dit niet bepaald een harmonische relatie.

Dezelfde golflengte is niet hetzelfde als hetzelfde vakantieland en dezelfde muziek leuk vinden. Dezelfde hobby's delen en tegelijkertijd naar bed gaan/opstaan. Het is leuk als je allebei Robbie Williams graag hoort. Maar dat is niet essentieel voor een goede relatie.
ik denk dat het een manneneigenschap is, iets wat gebeurd is, is gebeurd en moet je achter je laten. Daarom hebben wij vrouwen ook vaak veel vriendinnen waarmee we ons gevoel bespreken. ZOu niet echt aan hem twijfelen.

Sterkte!
Ik snap heel goed dat je je verward voelt. Ik zou het zelf niet trekken als mijn vriend nog contact zou willen houden met zijn ex. Laat staan betrekken in de opvoeding! Ik snap in ieder geval heel goed dat je daar niet emotieloos in kunt staan.

Ik zou me niet schamen voor je uitbarsting. Jij hoort op 1 te staan bij je vriend, met je mooie en minder mooie gedrag. Niet zijn ex.
Ik snap heel goed dat je je verward voelt. Ik zou het zelf niet trekken als mijn vriend nog contact zou willen houden met zijn ex. Laat staan betrekken in de opvoeding! Ik snap in ieder geval heel goed dat je daar niet emotieloos in kunt staan.

Ik zou me niet schamen voor je uitbarsting. Jij hoort op 1 te staan bij je vriend, met je mooie en minder mooie gedrag. Niet zijn ex. Sterkte!
Dat Perzische snap ik nou ook niet bepaald, het lijkt wel alsof je vriend zichzelf niet helemaal los heeft kunnen maken van zijn ex en dat hij meer issues heeft dan dat jij hebt (al beweert hij dat het andersom is).

Hoe vaak zien zij elkaar nog?
Ze zien elkaar niet zo vaak, ik schat 1 keer per 3 maanden (gemiddeld); hij beweert zelfs dat ik jaloers op haar ben, wat niet zo is.

En wanneer ik dan naar de reden van zijn nors en boos gedrag vraag, zegt hij dat hij "gewoon een angry man is." Daar ben ik natuurlijk ook niet veel mee.
quote:daffyduck2 schreef op 26 december 2008 @ 18:41:

ik denk dat mannen zo wiezo niet kunnen inschatten wat het voor een vrouw is om zwanger te zijn en dat ze dus ook een miskraam niet kunnen voelen zoals een vrouw dat voelt.begrijp me niet verkeerd,ik bedoel niet dat ze het niet erg vinden,maar het is niet hun lijf waarin alles gebeurd. verder vind ik het al heel wat van je dat je met zijn ex omgaat,zou mijn ding niet zijn,verleden is verleden. maar wat ik wil zeggen,mannen gaan sneller over tot de orde van de dag,vrouwen zijn meer gevoelsmensen(lekker generaliserend hihi)

Geldt ook voor vrouwen zonder biologische klok hoor. Zou het ook shocking vinden als 'n vrouw maanden na 'n miskraam hysterisch zou worden in mijn bijzijn als ze 'n zwangere ziet.

Kan me voorstellen dat die kerel denkt 'stel je niet aan', of idd vermoedt dat het om die ex gaat ipv om 'n miskraam van een hele tijd geleden.

Dat jullie samen met zijn ex uit eten gaan vind ik dan wel weer raar, want waarom ga je dan mee? Zou er ook niet zo van gecharmeerd zijn als mijn vent nog goeie contacten met 'n ex zou onderhouden, al zou het feit dat ze zwanger is mij juist geruststellen, omdat ze minder interessant wordt voor 'n man omdat ze helemaal niet meer vrij is als de baby er eenmaal is.
Waarom is het uit met die ex? Daar ben ik dan wel weer benieuwd naar. Was het een verboden liefde omdat zij msch moslima is? Het klinkt mij namelijk net of hij niet echt los is van die ex. Dat perzisch klinkt mij ook als een smoes in de oren om nauw contact te kunnen houden. Snap wel dat je er een raar gevoel van hebt. Je moet je eigen gevoelens niet negeren. Pas op dat je je niet laat overrulen door angst voor zijn boosheid. Je innerlijke stem is een hele goede raadgever, luister ernaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven