Weg vriendschap?

03-04-2010 13:40 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag vrouwen,

Zou hier graag als man mijn probleem willen voorleggen:

Een hele tijd terug heb ik een vrouw leren kennen. Het klikte meteen. Ze is een zeer mooie vrouw en zeer fijn gezelschap. Op het begin toen we elkaar kenden, heb ik haar zeer romantische berichten gestuurd en dat kwam ook van haar kant terug. Toch kreeg ik iets later iets met een ander, wat niet lang geduurd heeft.

Daar heeft ze toen niet goed op gereageerd, omdat ik het niet meteen eerlijk gezegd had en haar in verwarring gebracht had met die berichten. Dat begrijp ik, maar ik wou haar absoluut niet kwijt toen, vandaar.

Heb haar toen gezegd dat ik graag goede vrienden wilde blijven en daar wou ze in meegaan.

Tot eergisteren. We hadden afgesproken en ik begon op een bepaald moment erover dat ik weer volop aan het daten was met de nodige details. Ze reageerde er ter plekke best goed op, dus niets aan de hand dacht ik. Krijg ik de dag erna een hele lange mail van haar dat ze niet eerlijk in onze vriendschap staat, dat het haar pijn doet als ze hoort dat ik aan het daten ben, dat ze dacht dat ze de knop kon omdraaien, maar dat dit dus niet het geval is.

Echt waar, wist niet dat ze er nog zo mee zat, anders was ik er zeker niet over begonnen. Voel me schuldig.

Ze wilt geen contact meer, het doet haar teveel pijn. Ze heeft me ook verwijderd van facebook.

Iets later heeft ze gezegd dat het niet persé definitief hoeft te zijn, dat wist ze nu zelf nog niet.

Alle begrip van mijn kant, heb haar ook gemaild dat ik haar begrijp, maar dat ik het jammer vind.

En dat vind ik ook echt! Ook al snap ik haar, toch ga ik haar heel hard missen en dit doet voor mij ook pijn.

Veel advies kunnen jullie waarschijnlijk niet geven, maar hoe ga ik hiermee om? Kan me op bepaalde punten wel voor de kop slaan, ook al is ze zelf niet echt duidelijk geweest.
Misschien niet steeds tot in detail haar vertellen over jouw dates?
Je wist al dat ze gevoelens voor je heeft, door dat wat eerder voorgevallen is. En toch moet je dan in details je avonturen met anderen aan haar vertellen. Wat vind je daar nou zelf van? Ik denk dat je wel vrienden met haar had kunnen blijven, als je rekening met haar gevoelens had gehouden. Omdat ze gevoelens voor je heeft vindt ze het waarschijnlijk ook moeilijk om het contact definitief te verbreken. Ik vind dat ze best duidelijk is geweest. Je kunt niet zoveel doen nu, behalve afwachten wat zij wil.
Ik begrijp je verhaal.niet zo erg goed; een paar vragen.

Daar heeft ze toen niet goed op gereageerd, omdat ik het niet meteen eerlijk gezegd had en haar in verwarring gebracht had met die berichten.

Waarop heeft ze niet goed gereageerd? Jouw romantische berichten? Maar je schrijft toch dat dat ook van haar kant terug kwam? En wat precies heb je niet meteen eerlijk gezegd?

Maar als ik het goed begrijp vond jij haar eerst leuk toen zij iets met een ander kreeg; jij hebt je daar overheen gezet en wilde goede vrienden blijven. Toen jij er eenmaal overheen was sloeg jij weer aan het daten en dat vond ze niet leuk. Nu wil ze geen contact meer.

Waarom zou je je schuldig voelen dan, jullie hadden en hebben toch geen relatie? En waarom kun je jezelf voor de kop slaan dan?

Wel vervelend voor haar dat ze kennelijk tóch geen vrienden kan blijven en er voor jullie beiden zoveel verwarring is ontstaan over jullie vriendschap/verhouding. Tja, het is lastig om als man en vrouw vrienden te zijn, zeker als je elkaar ergens toch wel leuk vind. Het gaat al snel mis zo blijkt ook hier weer.

Hoe sta jij er nu in? Ben je nog in haar geïnteresseerd als mogelijke partner of alleen als vriendin? Hoe lang kennen jullie elkaar eigenlijk, en hoe intensief of diep is de vriendschap? En waar zit je nu het meest mee?
quote:Aureel schreef op 03 april 2010 @ 13:50:

Ik begrijp je verhaal.niet zo erg goed; een paar vragen.

Daar heeft ze toen niet goed op gereageerd, omdat ik het niet meteen eerlijk gezegd had en haar in verwarring gebracht had met die berichten.

Waarop heeft ze niet goed gereageerd? Jouw romantische berichten? Maar je schrijft toch dat dat ook van haar kant terug kwam? En wat precies heb je niet meteen eerlijk gezegd?

Volgens mij bedoelt hij dat ze niet goed reageerde op zijn nieuwe lover, omdat hij tenslotte romantische berichten naar haar stuurde en zij gevoelens heeft voor hem.
Wat ik tussen de regels door lees, is dat deze dame verliefd op jou is. Dan is het niet leuk om aan te moeten horen wat voor een geweldige dates jij allemaal hebt gehad.

Ik denk dat dat het hele eieren eten is... (om het maar in Paas-stijl te zeggen )
Oh sorry, ik heb een deel van je verhaal verkeerd gelezen. JIJ had iets met een ander in het begin.

Tja, wat verwacht je dan van haar? Dat ze na al eerder de deksel op de neus gekregen te hebben, enthousiasme toont voor jouw dates?

Je bent beslist niet duidelijk en ook zo niet aardig tegen haar. Ik kan me voorstellen dat ze gekwetst is. Vreemd ook dat je geen rekening met haar houdt in het vertellen van je dating avonturen. Je kunt toch op je vingers natellen dat dat niet leuk is om te horen voor haar.

Het lijkt me verstandig dat je geen contact meer met haar hebt. Je kunt geen vrienden zijn als één iemand gevoelens voor de ander heeft.
Ik begrijp het niet helemaal. Jullie hebben elkaar romantische berichten gestuurd inhet begin.

Waren jullie verliefd? Toch ben je iets met een ander begonnen. Ik denk dat jullie geen goede vrienden kunnen blijven omdat jullie dat niet zijn. Jullie zijn geen 'gewone' vrienden. Er speelt teveel tussen jullie. En dat werkt niet.
quote:Quinty schreef op 03 april 2010 @ 13:52:

Wat ik tussen de regels door lees, is dat deze dame verliefd op jou is. Dan is het niet leuk om aan te moeten horen wat voor een geweldige dates jij allemaal hebt gehad.

Ik denk dat dat het hele eieren eten is... (om het maar in Paas-stijl te zeggen )

Dat denk ik ook.

En ik begrijp niet zo goed waarom je haar romantische berichten stuurt om vervolgens met iemand anders een relatie aan te gaan. Vind ik niet zo lief.
Wat wil jij van haar??

Ík lees namelijk tussen de regels door dat jij ook verliefd bent op haar!

Probeer je eigen gevoelens eerst eens op een rijtje te krijgen en ga dan het gespek met haar weer aan.

Je speelt nu een sarcastisch kat en muis spel...schijnbaar zonder dat zelf te willen!
Weg vriendschap? Welke vriendschap dan?
Ik vind je zowiezo een ei. Je stuurt toch geen romantische berichten naar de één om vervolgens met de andere een relatie te beginnen?
Ik geloof zelf niet zo in vriendschap tussen man en vrouw omdat er vaak eenzijdige gevoelens meespelen, maar het schijnt mogelijk te kunnen zijn als het vanaf het begin af al duidelijk is dat er geen romantische verwachtingen zijn of als deze bij beide partijen verdwenen zijn.

In jullie geval zijn er duidelijk nog een hele hoop onverwerkte gevoelens van haar kant, dus was er nooit sprake van een vriendschap en deze kan dus ook niet beëindigd worden.

Laat haar dus maar met rust en geef haar de kans om e.e.a. te verwerken. Het kan zijn dat er daarna wel een vriendschap mogelijk is, maar het kan ook zijn dat deze behoefte verdwenen is als de verwachtingen dat het ooit meer kan worden weg zijn.
Ik geloof prima in vriendschap tussen man en vrouw (heb zelf al heel mijn leven mannelijke vrienden, zou een beetje raar zijn als ik er niet in geloofde ), maar in dit geval zijn er duidelijk gevoelens die een rol spelen en die tussen de vriendschap in staan.

TO, het enige wat je kunt doen is doen wat ze vraagt. Geef haar de ruimte om met haar gevoelens om te leren gaan. Oh enne... bied even je excuses aan. Voor de romantische berichten in het begin, voor het daarna iets beginnen met een ander, voor haar van romantische partner te degraderen tot "gewone" vriendin en voor het harteloos negeren van haar verliefdheid door haar tot in detail over je dates te vertellen.

Tipje voor de volgende keer: als ze echt zo bijzonder is en als je haar echt niet kwijt wilt, begin dan tenminste gewoon eens met haar ook zo te behandelen. Want al dat in verwarring brengen, da's ook niet zo heel bijzonder vriendelijk, moet ik eerlijk zeggen.
Ik denk ook dat ze gek op je is en in de war raakt van jouw onduidelijke signalen (romantische berichtjes maar wel uitgebreid vertellen over andere scharrels). Een gewone vriendschap zal er daarom niet in zitten. Maar wat zijn jouw gevoelens voor haar? Vind je haar echt leuk, heb je gevoelens voor haar? In dat geval is het de moeite waard om er voor te gaan, maar dan niet als vrienden maar als meer (en geen andere scharrels on the side). Ik denk dat ze daarop hoopt en daarom de deur op een kier houdt. Succes!
Al deze zaken die jullie hier noemen, verwijt ik me ook!

Ik zal het wat beter uitleggen:

We hebben elkaar leren kennen en er zijn dan afspraakjes gevolgd, allemaal zeer leuk. Ik had niet het gevoel dat ze meteen verliefd op me was en ik was in het begin wel wat enthousiaster (maar ik kwam ook nog maar pas uit een relatie en wou misschien te snel?). Ze heeft achteraf ook gezegd dat ze niet meteen verliefd was, maar dat ze geleidelijk aan iets begon te voelen. Dat wist ik pas nadat ik iets met die andere dame gehad heb. Echt verliefd was ik ook niet op haar en ik had het idee dus ook dat zij dat ook niet was.

En ja, ik heb toen toch aangedrongen om vrienden te blijven en ze was akkoord, dus had echt niet door dat het nog zo gevoelig lag.

Nu achteraf bekeken en als ik nadenk over wat ik haar de laatste keer allemaal verteld heb (in details), voel ik me echt megaschuldig en slecht. Toch verwijt ze het mij niet echt, ze zegt zelf ook niet echt duidelijk geweest te zijn.

Ik ga het nu van haar kant laten komen, heb inderdaad geen andere keuze. Pfff, moet nog veel leren, denk ik.

En dat van die romantische berichtjes op het begin en zelfs toen ik al bij die ander was (shame shame) was inderdaad zeer fout, dat heeft ze me ook goed laten weten. Heb het toen ook enkel gedaan omdat ik haar heel graag in mijn leven wou blijven hebben.
wat kunnen mannen toch sukkels zijn zeg!!!!!!!!!

en dan naderhand piepen dat ze vriendschap willen?

ik zou jou ook niet als vriend willen, want je zegt het een, en doet het ander

wat als het andersom zou zijn? echt niet leuk hoor!
In mijn ogen kun je geen vrienden zijn, laat staan blijven, na een paar afspraakjes. Als je bedoelt af te spreken dat jullie op een vriendelijke manier met elkaar om kunnen blijven gaan, spreek dat dan af en behandel elkaar met respect. Een beetje zoals vrienden dat doen dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven