Wel of niet naar de reünie gaan van de basisschool?

17-07-2021 23:41 149 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week nam een oud-klasgenoot met mij contact op voor een reünie voor de basisschool. Het duurt nog even, als de corona ooit minder wordt, willen ze in januari een reünie houden voor mijn vroegere klas waarmee ik op de basisschool zat. Aardig hoor dat ze me uitnodigen, maar kreeg gelijk weer herinneringen van mijn totaal niet leuke schooltijd waar ik altijd voor 'raar kind' werd uitgemaakt, standaard werd buitengesloten en uitgelachen. Ik was zeg maar dat kind dat altijd als laatste werd gekozen met de gymles.

Het duurt natuurlijk nog even, maar heb er wel met familie en vrienden over gehad en iedereen vindt ik dat moet gaan, zodat mijn oud klasgenoten kunnen zien dat er wél wat van mij geworden is, goede baan, leuke vriend, leuke kinderen... Maar als ik nadenk, heb ik er geen enkele behoefte aan om mijn oud-klasgenoten nog eens terug te zien. Het boeit me ook werkelijk niet wat er van ze is terecht gekomen. En eerlijk gezegd denk ik ook niet positief over ze. Denk eerlijk gezegd dat ze zich nog steeds beter voelen dan mij.

Van deze oud-klasgenoot ook een boekje gekregen waar ik moet opschrijven wat mijn beroep/relatie/kinderen/etc etc is. Ik heb ook helemaal geen behoefte om dat te delen met mensen van vroeger. Volgens mijn familie is het juist een goede kans om te laten zien dat ik 'normaal' ben geworden. Tja, wat versta je onder normaal? Ik ben allang opgehouden om mezelf tegenover anderen te bewijzen. En alles bij elkaar hoef ik mijn oud-klasgenoten niet terug te zien, maar heeft mijn familie misschien nog een punt? Zijn er ervaringen van 'gepesten' die naar een klassenreünie zijn gegaan?
sugarmiss schreef:
18-07-2021 01:06
Niet gaan om alle redenen die Je zelf al geeft en die karenina geeft.

Als je pech hebt wil ook nog een van je voormalige pesters van zijn of haar schuldgevoel af en wordt je bijna gedwongen om te zeggen dat het allemaal wel mee viel.

Of roepen ze zelf dat het toch allemaal best meeviel.

Inderdaad dit.

Ze gaan het toch bagatelliseren en zeggen dat het niks was en dat je je niet moet aanstellen.
Je wint er totaal niks bij!
De kans dat je erkenning krijgt is vrijwel onbestaande denk ik hoor!
Niet gaan als je die behoefte niet hebt en ook dat boekje niet invullen. En geniet van het feit dat jij nu zelf de controle hebt over deze beslissing, je kan precies doen wat je zelf wilt en helemaal niemand kan je iets maken.

Daarnaast zijn de meeste reunies volgens mij ook nooit echt leuk. Ik ben naar de reuine van mijn basisschool geweest en heb me zelden zo verveeld en zo'n saaie avond gehad. Ik ben gegaan uit nieuwsgierigheid maar toen ik er was interesseerde me het werkelijk geen bal of al die mensen een relatie hadden, of er kinderen waren, wat voor werk ze deden en waar ze woonden.
LAgirl82 schreef:
18-07-2021 10:01
Inderdaad dit.

Ze gaan het toch bagatelliseren en zeggen dat het niks was en dat je je niet moet aanstellen.
Je wint er totaal niks bij!
Ik denk dat mensen er helemaal niet over gaan beginnen, lijkt me trouwens fijner dan hele avond met pestgedoe en daders en meelopers bezig te zijn.

TO heeft geen zin met een goede reden, gewoon niet gaan dan.
Niet gaan hoor. Ik ging wel maar zat direct gevangen in de oude groepsdynamiek. Bleek ook dat vrijwel iedereen in het dorp was blijven wonen en er qua groepjes niks veranderd was.
Ik zou niet gaan, TO. Het is echt fantastisch dat je nu zo sterk in je schoenen staat dat het je niet boeit wat zij van je vinden.

Ik dacht nog nooit een reünie gehad te hebben maar er ging net ergens vaag een lichtje branden. Volgens mij ook van de basisschool maar ik ben sowieso niet geweest.
De basisschool viel wel mee bij mij, maar ik heb echt een vreselijke tijd gehad op de middelbare.
Ik heb weleens gedacht dat ik daar naar toe zou gaan en zou laten zien hoe succesvol ik wel niet geworden ben. Maar de waarheid is dat ik de jaren dat ik gepest ben, genegeerd ben en me zo eenzaam en alleen voelde nog steeds niet goed verwerkt hebt. Ik zou dus zeker niet zo sterk in mijn schoenen staan als jij, TO. Complimenten voor jou!
Je kunt ook als tekst opgeven dat je een verschrikkelijke tijd op school hebt gehad en daarom geen enkele behoefte hebt naar de reunie te komen
Niet gaan

Ik ben nooit gepest maar ga ook nooit naar reünies

Wel op een vervolgopleiding dat ik er helemaal buiten viel, maar niet gepest ofzo
Alhoewel iemand niet betrekken en links laten liggen ook niet prettig is natuurlijk

Dat boekje zou ik ook aan me voorbij laten gaan. Dat wordt natuurlijk een Kijk mij een succesvol zijn boekje :@@:
grenada schreef:
18-07-2021 10:41
Je kunt ook als tekst opgeven dat je een verschrikkelijke tijd op school hebt gehad en daarom geen enkele behoefte hebt naar de reunie te komen
Dit is zo gek nog niet..
wel netjes omschrijven natuurlijk, maar je mag best je gevoelens uiten

Ik verwacht trouwens niet dat dat verder iemand echt interesseerd
Niet gaan en niets invullen is een veel groter statement lijkt me.
Ik heb nooit een excuus gehad van mijn pesters. Denk zomaar dat ze geen steek veranderd zijn. Die ene pester van de reünie van basisschool in elk geval niet. Ze is zelf lerares geworden en op tv geweest met een anti-pestcampagne in 2007. Maar een paar jaar later hoorde ik van een buurmeisje dat haar als juf had dat ze een collega belachelijk had gemaakt achter zijn rug om. Toen hij de klas uit was zei ze grinikkend tegen haar leerlingen: "Moet je kijken wat een rare schoenen hij aan heeft!"
Zo deed ze dat vroeger ook bij klasgenoten. Eerst zeggen tegen diegene dat zij/zij leuke kleren aan heeft. En dan tegen anderen fluisteren hoe stom het wel was.
Ze heeft 2 kids, waarvan het meisje qua uiterlijk sprekend op haar lijkt qua uiterlijk. Ze heeft iets vals in haar ogen. Of ze ook zo is weet ik niet.
pixymama schreef:
17-07-2021 23:45
Famtastisch, houen zo! Jouw familie is blijkbaar nog niet zo ver - dat ze vinden dat je iets te bewijzen hebt. Je hoeft niks te bewijzen. En: jij hebt er geen zin in, dus lekker niet doen!
Hier was ik het eigenlijk al meteen mee eens. Lijkt me heel vermoeiend om te denken zoals jouw familie: steeds druk moeten maken om wat andere mensen (die je zelf niet eens aardig vindt!) van je denken.
pearle schreef:
18-07-2021 10:43
Dit is zo gek nog niet..
wel netjes omschrijven natuurlijk, maar je mag best je gevoelens uiten

Ik verwacht trouwens niet dat dat verder iemand echt interesseerd
Dat was toch netjes omschreven?
Waarom organiseren mensen eigenlijk zo'n reunie?
Is het om te netwerken? Of om hun vriendenkring uit te breiden? Uit verveling? Om te laten zien hoe goed het met ze gaat? Hopen ze een relatie te kunnen beginnen met iemand van vroeger?

Of is er nog een andere reden?
Het enige nuttige zou kunnen zijn als je je lagereschooltijd zelf niet verwerkt hebt en dat je dan ziet dat je oud-klasgenoten ook opgegroeid zijn tot leuke mensen. Dus afsluiten van jouw eigen nare gevoel. Maar jij hoeft niets te bewijzen aan je oud-klasgenoten!
Moiren schreef:
17-07-2021 23:46
Niet gaan.
Dit. Vreemd van je familie dat ze kennelijk vinden dat je je moet bewijzen tegenover die mensen.
Honey, you should see me in a crown
VanilleThee schreef:
18-07-2021 11:57
Is het om te netwerken? Of om hun vriendenkring uit te breiden? Uit verveling? Om te laten zien hoe goed het met ze gaat? Hopen ze een relatie te kunnen beginnen met iemand van vroeger?

Waarom moet er nou weer zo nodig iets achter zitten? Een paar van mijn oud-klasgenoten willen een reünie in het najaar en ik vind het een leuk idee, ik zou het leuk vinden om die groep weer eens te zien. Niet om een van de door jou genoemde redenen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
VanilleThee schreef:
18-07-2021 11:57

Ik denk dat mensen die het leuk hebben gehad op school het oprecht leuk vinden om mensen terug te zien.
Ik heb het best leuk gehad op school, maar heb zelf totaal die behoefte niet. Toch denk ik niet dat er perse een diepe of doortrapte motivatie achter hoeft te zitten. Er zijn zat mensen die dat leuk vinden.
Je moet vooral je gevoel volgen in dit soort dingen en niet tegen je zin naar een reünie gaan. Ik herken dit gevoel helemaal, en zelf volg ik mijn gevoel in dit soort dingen. Plan die dag iets leuks, iets waar je helemaal blij van wordt.
Niet gaan. Ik ben erg gepest op de middelbare en volgens mijn ouders lag dat ook altijd aan mij. Ik heb alle reünies ontlopen en voel mij daar prima bij. Ik heb m'n eigen leven en m'n eigen geluk. Jij hoeft niets lieve TO, behalve trots zijn op jezelf en het leven dat jij leidt :hug:
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Kaascracker schreef:
18-07-2021 10:31
Niet gaan hoor. Ik ging wel maar zat direct gevangen in de oude groepsdynamiek. Bleek ook dat vrijwel iedereen in het dorp was blijven wonen en er qua groepjes niks veranderd was.
Heb ik ook eens meegemaakt. Er kwam zelfs een meisje met een cabrio aanrijden en een knappe jongeman, meisje al de auto uit struikelend begon te joelen dat ik zeker met de bus was gekomen.
Was dus ook zo, kon mij het schelen maar zij had haar moment.
Want ik was alleeeeeen gekomen en met de buuus....
En dan zo'n leraar die me ging uithoren hoe ik dan mijn studie had gehaald...
Pas thuis dacht ik: hmmm niet zo aardig eigenlijk.
De rest van de mensen was wel heel leuk en gezellig maar het was toch een vreemde avond.
Hup, met een bolide van de bo-rent naar de reünie.
Ik zou keeping up appearances naar een nog onbestaand hoog niveau trekken.
Surebaby schreef:
18-07-2021 12:56
Heb ik ook eens meegemaakt. Er kwam zelfs een meisje met een cabrio aanrijden en een knappe jongeman, meisje al de auto uit struikelend begon te joelen dat ik zeker met de bus was gekomen.
Was dus ook zo, kon mij het schelen maar zij had haar moment.
Want ik was alleeeeeen gekomen en met de buuus....
En dan zo'n leraar die me ging uithoren hoe ik dan mijn studie had gehaald...
Pas thuis dacht ik: hmmm niet zo aardig eigenlijk.
De rest van de mensen was wel heel leuk en gezellig maar het was toch een vreemde avond.
Toch wel heel bijzonder dat die mensen dan 10, 20, 30 jaar later zogenaamd volwassen zijn geworden maar zich nog steeds gedragen zoals toen ze 15 waren.
minnimouse schreef:
18-07-2021 13:38
Toch wel heel bijzonder dat die mensen dan 10, 20, 30 jaar later zogenaamd volwassen zijn geworden maar zich nog steeds gedragen zoals toen ze 15 waren.
Ik denk dat mensen die écht gemeen waren toen ze 15 waren, ook geen leuke volwassenen worden.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Dan ga je toch gewoon niet. Je familie kan wel meer willen… boeien.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven