Werkrelatie
woensdag 18 september 2019 om 23:15
Ik heb een best zware crush op mijn manager (P.S: beide single).
Best fout ja, maar ik kan het niet helpen dat ik vlinders in mijn buik krijg zodra ik hem zie of zijn stem hoor. Dat maakt de situatie meteen gecompliceerd. Ik probeer mijn gevoelens zoveel mogelijk te onderdrukken. Dit maakt dat ik mij best ongemakkelijk en nerveus voel als ik met hem contact heb. Ik probeer hem ook afstand te houden en contact te beperken tot het absoluut noodzakelijke. Wat ook verder druk zet op onze werkrelatie.
Ik wil namelijk niet dat hij weet dat ik gevoelens voor hem heb. Hoewel hij misschien een voorgevoel heeft, maar dat weet ik niet zeker. In mijn nabijheid heeft hij een keer gezegd dat hij er een hogere standaard op na houd dan te daten met een teamgenoot. En hij keek daarna even vluchtig naar mij. De boodschap lijkt me dus vrij duidelijk.
Hij is een paar weken op vakantie geweest en in die periode ging het best goed. Ik heb een leuk team en voelde mij een stuk rustiger en meer mezelf.
Sinds begin deze week is hij terug en het gaat gewoon moeizaam. Wat ik ergens jammer vind van mezelf want ik wil met iedereen een goeie werkrelatie hebben. Alleen is dit bij hem zo moeilijk, want ik probeer tegelijkertijd me over hem heen te zetten.
Zo dat moest er even uit. Voel je vrij om wijze woorden achter te laten.
Best fout ja, maar ik kan het niet helpen dat ik vlinders in mijn buik krijg zodra ik hem zie of zijn stem hoor. Dat maakt de situatie meteen gecompliceerd. Ik probeer mijn gevoelens zoveel mogelijk te onderdrukken. Dit maakt dat ik mij best ongemakkelijk en nerveus voel als ik met hem contact heb. Ik probeer hem ook afstand te houden en contact te beperken tot het absoluut noodzakelijke. Wat ook verder druk zet op onze werkrelatie.
Ik wil namelijk niet dat hij weet dat ik gevoelens voor hem heb. Hoewel hij misschien een voorgevoel heeft, maar dat weet ik niet zeker. In mijn nabijheid heeft hij een keer gezegd dat hij er een hogere standaard op na houd dan te daten met een teamgenoot. En hij keek daarna even vluchtig naar mij. De boodschap lijkt me dus vrij duidelijk.
Hij is een paar weken op vakantie geweest en in die periode ging het best goed. Ik heb een leuk team en voelde mij een stuk rustiger en meer mezelf.
Sinds begin deze week is hij terug en het gaat gewoon moeizaam. Wat ik ergens jammer vind van mezelf want ik wil met iedereen een goeie werkrelatie hebben. Alleen is dit bij hem zo moeilijk, want ik probeer tegelijkertijd me over hem heen te zetten.
Zo dat moest er even uit. Voel je vrij om wijze woorden achter te laten.
woensdag 18 september 2019 om 23:37
Misschien is zijn standaard 'niet met collega's daten', en niet 'de mensen in mijn team zijn me te min'?
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
woensdag 18 september 2019 om 23:40
Een crush gaat heus weer over. Gewoon even uitzitten dus. In de tussentijd lijkt het me nergens voor nodig hem te negeren, vooral niet als je daardoor je werk slechter doet. Door er zo geforceerd over te doen maak je het alleen maar erger. Je doet er beter aan om de humor van de situatie in te zien.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
donderdag 19 september 2019 om 01:07
De volgende keer dat je hem ziet, moet je visualiseren hoe hij met een rood aangelopen gezicht op de wc zit met diarree. Of hoe oncharmant het is als hij luidkeels ligt te snurken. Of iets anders onaantrekkelijks.
Geen fijn beeld op je netvlies? Mooi, herhaal dat dat nog een paar keer wanneer je hem ziet. Je idealiseert hem nu waarschijnlijk door je roze bril, maar ook hij heeft onaantrekkelijke gewoontes/eigenschappen.
Aangezien jij die trekken van hem niet te zien krijgt op het werk, zit er niks anders op om je fantasie gebruiken.
Geen fijn beeld op je netvlies? Mooi, herhaal dat dat nog een paar keer wanneer je hem ziet. Je idealiseert hem nu waarschijnlijk door je roze bril, maar ook hij heeft onaantrekkelijke gewoontes/eigenschappen.
Aangezien jij die trekken van hem niet te zien krijgt op het werk, zit er niks anders op om je fantasie gebruiken.
Consistency compounds.
donderdag 19 september 2019 om 06:47
Dit. Ik heb ook een crush op mijn leidinggevende gehad. Gewoon lekker fantaseren, gaat vanzelf over.boebezoebe schreef: ↑18-09-2019 23:40Een crush gaat heus weer over. Gewoon even uitzitten dus. In de tussentijd lijkt het me nergens voor nodig hem te negeren, vooral niet als je daardoor je werk slechter doet. Door er zo geforceerd over te doen maak je het alleen maar erger. Je doet er beter aan om de humor van de situatie in te zien.
donderdag 19 september 2019 om 07:54
Stomste wat je kan doen is een relatie op je werk aangaan en al helemaal met een leidinggevende, 3 x raden wie er moet vertrekken als het mis gaat. Je manager is verstandiger door te laten doorschemeren dat er niets gaat gebeuren, als het al geen beleid is om geen relatie te beginnen, dan wel omdat hij geen zin heeft in gezeik.
donderdag 19 september 2019 om 19:49
Klopt. Hij vind het niet ok om binnen een team iemand te daten. Dit is tenslotte een persoon die hij objectief moet beoordelen. En hij kent voldoende voorbeelden van een rommelige afloop. Ben het ook met hem eens zeker als je in een voorbeeldfunctie zit.boebezoebe schreef: ↑18-09-2019 23:37Misschien is zijn standaard 'niet met collega's daten', en niet 'de mensen in mijn team zijn me te min'?
Thanks. Ik weet dit ergens ook wel. Ondertussen is het gewoon lastig. Ik moet mijn gevoelens een plaats geven en dat kost tijd.boebezoebe schreef: ↑18-09-2019 23:40Een crush gaat heus weer over. Gewoon even uitzitten dus. In de tussentijd lijkt het me nergens voor nodig hem te negeren, vooral niet als je daardoor je werk slechter doet. Door er zo geforceerd over te doen maak je het alleen maar erger. Je doet er beter aan om de humor van de situatie in te zien.
En je hebt gelijk. Door me zo te forceren maak ik het voor ons beide ongemakkelijk. Alleen heb ik wel het gevoel dat ik een zekere afstand moet bewaren zodat ik me over hem te 'vergeten'. Als het te leuk wordt dan trap ik weer in de val.