Werkt deze vriendschap??

22-12-2009 01:00 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve mensen,

Ik heb een klein probleempje... en een vraagje! Ik een tijdje iets gehad met een jongen, dit is niks geworden, niet omdat het niet klikte, maar waarschijnlijk omdat we elkaar wel leuk vonden maar niet leuk genoeg. Niks raars!

We zijn eigenlijk nog best wel vrienden, en bespreken nog best veel met elkaar. Door bepaalde omstandigheden en factoren heb ik een tijdje afstand genomen omdat ik dacht dat dat beter was voor ons, dit omdat we ook met elkaar werken.

Hij heeft een nieuwe vriendin, en ik ben overigens heel blij voor hem, ik gun het hem van harte. Hij heeft mij destijds afgewezen omdat hij niet goed in zijn vel zat, maar we begrijpen allemaal wel dat dat niet de juiste reden was, maar wel de reden dat hij me niet leuk genoeg vond voor een relatie, of mij niet zag als relatiemateriaal.

Ik wil heel graag vrienden blijven en ook gewoon gezellige collega's, al is het natuurlijk wel dat ik ontzettend om hem geef. Ik heb hem gesmst omdat we samen mochten werken maar dit helaas nit door ging door het slechte weer. |Van het ene smsje kwam het andere, ik heb hem verteld dat er leuke dingen gebeurd waren in mijn leventje, en hij was enorm blij. Ik vroeg hem hoe het met hem ging, omdat ik hem immers een tijdje niet gesproken heb. Daarop kreeg ik een smsje terug, maar ik merkte aan zijn reactie dat hij er niet over wilde praten. Daarop kreeg ik terug ik vind het lullig om jou lastig te valen met mijn mooie verhaaltje.. etc.

Kunnen we gewoon vrienden zijn en blijven? Of geeft hij gewoon antwoord omdat hij me niet wilt kwetsen of iets dergerlijks? Ik wil overigens niks meer van hem! Zijn mannen dan gewoon te lief om gewoon te reageren? Of geeft hij om mij?

Ik begrijp ze gewoon niet! En ik wil deze vriendschap niet opgeven?
Ik zou vooral niets forceren. En ook niet blijven wachten op reacties. Leef je leven en je ziet vanzelf of het uitdraait op een vriendschap of niet.
Wat een enorm vaag gedoe, zeg. Hij heeft verkering? Spreek hem gewoon als je samen werkt en SMS niet als je toch achter elke SMS wat anders zoekt dan er staat ; wel zo makkelijk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Op het werk prive dingen bespreken vind ik niet altijd gepast!
quote:Giraffe82 schreef op 22 december 2009 @ 01:12:

Op het werk prive dingen bespreken vind ik niet altijd gepast!

Daar heb je pauzes voor. En je werkt toch helemaal niet elke dag samen?

nodig hem en zijn vriendin lekker voor een avondje uit, dan.
Daar zit het probleem, ik ken zijn vriendin niet! En dat is een gevoelig onderwerp, hij zegt er namelijk bijna niks over tegen mij. Is beetje lastig!
quote:Giraffe82 schreef op 22 december 2009 @ 01:20:

Daar zit het probleem, ik ken zijn vriendin niet! En dat is een gevoelig onderwerp, hij zegt er namelijk bijna niks over tegen mij. Is beetje lastig!Lastig is nooit zo'n goede basis om vriendschap op te baseren. Lekker laten gaan , dan. Want jemig ; je zal zomaar eens iemand leren kennen die je nog nooit gezien hebt op Hyves of die je vriendin nooit heeft genoemd of aangewezen ; doodeng, hoor.
Waarom wil jij perse een vriendschap met iemand die dat niet net zo perse wil als jij?
okee dus je smst met je ex. hij geeft aan sommige dingen niet met jou te willen bespreken ( goed van hem) en hij heeft al een vriendin. Ik zeg back off. Hij is bezet. Als het de bedoeling is dat hij een goede vriend van je word, dan gebeurt dit vanzelf wel. Zo niet, dan niet.
quote:Giraffe82 schreef op 22 december 2009 @ 01:00:

We zijn eigenlijk nog best wel vrienden, en bespreken nog best veel met elkaar. Door bepaalde omstandigheden en factoren heb ik een tijdje afstand genomen omdat ik dacht dat dat beter was voor ons, dit omdat we ook met elkaar werken.

Hij heeft mij destijds afgewezen omdat hij niet goed in zijn vel zat, maar we begrijpen allemaal wel dat dat niet de juiste reden was, maar wel de reden dat hij me niet leuk genoeg vond voor een relatie, of mij niet zag als relatiemateriaal.

Ik wil heel graag vrienden blijven en ook gewoon gezellige collega's, al is het natuurlijk wel dat ik ontzettend om hem geef.

...

maar ik merkte aan zijn reactie dat hij er niet over wilde praten. Daarop kreeg ik terug ik vind het lullig om jou lastig te valen met mijn mooie verhaaltje.. etc.

Of geeft hij om mij?

Ik begrijp ze gewoon niet! En ik wil deze vriendschap niet opgeven? Hoe logisch is dit nou?
Vriendschap kun je ook met iemand anders aangaan.

het ziet er naar uit dat jij je hoe dan ook in iemands leven wil forceren- je bent toch jaloerser dan je misschien wilt toegeven.

Hou de eer lekker aan jezelf en zoek een ander... anders wordt je een beetje zielig en dat is vast niet de bedoeling.

Ga nou niet de onschuldige uithangen, grote ogen opzetten en een pruillip met: 'Oh nee, zo bedoelde ik het niet en ik wil ECHT alleen maar vrienden zijn...!'

Onzin. Je bent jaloers en verveelt je waarschijnlijk.
Deze jongen is waarschijnlijk als de dood dat jij nog wat van hem wilt en heeft waarschijnlijk geen zin in dat gezeur, dus zet hij jouw in de negeer-modus. Zo simpel. Niets "te lief zijn" of "je niet willen kwetsen" en al die andere onzin.

Gewoon je aandacht op iets anders richten en hem vooral niet achter zijn kont aanlopen met sms-jes e.d.
Ik weet het niet hoor, maar ik weet wel dat ik hem ten alle tijden niet kwijt wil. Ik had gisteren even een situatie thuis, en het ging dus niet zo goed met mij, ik heb hem nog gebeld midden in de nacht, en hij is naar me toegekomen, we hebben gepraat tot in de vroege uurtjes?

Ik geloof dus niet dat hij werkelijk niks om me geeft, en ik dit dan niet kan zien als vriendschap?
Waarschijnlijk praat hij niet over zijn prive leven omdat hij dat graag prive houdt. En daar hoort het hebben van een vriendin bij.

Het klinkt alsof hij antwoord uit beleefdheid. Meer niet.

En van jou snap ik niet dat je vriendschap wilt opbouwen met een ex, waar je eigenlijk meer van zou willen.

Ik snap al helemaal niet dat je een collega belt als jij moeilijkheden hebt. Midden in de nacht nog wel. Bel dan een vriendin ofzo. Want zo'n goede band heb je niet met hem. Het komt eerder over als een door jou in elkaar gemanipuleerde/geforceerde ontmoeting.
Ik zou zeggen; laat het contact van zijn kant af komen, dan merk je snel genoeg of hij dit nog wil.

Om eerlijk te zijn vind ik dat je je een beetje aan hem opdringt. Helemaal door 's nachts te bellen en hem te laten komen. Als ik zijn vriendin was geweest, had ik dit niet tof gevonden.
quote:Giraffe82 schreef op 23 december 2009 @ 20:13:

Ik weet het niet hoor, maar ik weet wel dat ik hem ten alle tijden niet kwijt wil. Ik had gisteren even een situatie thuis, en het ging dus niet zo goed met mij, ik heb hem nog gebeld midden in de nacht, en hij is naar me toegekomen, we hebben gepraat tot in de vroege uurtjes?

Ik geloof dus niet dat hij werkelijk niks om me geeft, en ik dit dan niet kan zien als vriendschap?En vooral dat woordje even.... wtf was er even aan de hand dat je midden in de nacht iemand gaat bellen die dus niet heel hoog op je vrienden lijstje staat..aangezien het alleen maar van jouw kant komt????? accuut en levensbedreigend aandacht tekort???
quote:Giraffe82 schreef op 23 december 2009 @ 20:13:

Ik geloof dus niet dat hij werkelijk niks om me geeft, en ik dit dan niet kan zien als vriendschap?

Wil je ons of jezelf nu overtuigen dat het toch wel degelijk vriendschap is? Waarom open je dit topic dan (oh, wacht eens, je kreeg waarschijnlijk niet de antwoorden die je wou).

Sneu dat je hem contacteer voor zoiets, tuurlijk durft die man bijna niet anders, wilt ook niet als onmens overkomen, hé.

Is dat vriendschappelijk? Ben eerder geneigd te zeggen beleefd.
Weet je zeker dat je niet hard bezig bent om te stoken in zijn relatie? Ik kan me voorstellen dat zijn vriendin al die sms'jes en een nachtelijk telefoontje/bezoekje niet echt tof vindt. Als je hem echt alleen als goede vriend wilt nodig je hen een keer samen uit, zodat je haar ook leert kennen. Nu komt het over alsof je nog steeds wel wat met hem zou willen, en op deze manier hoopt dat zijn vriendin zich gaat afvragen wie die griet toch is die elke keer sms't / belt / om aandacht zeurt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven