wie geeft me raad?
maandag 1 november 2010 om 18:16
hallo mensen,
2 jaar geleden heb een een leuke jonge vrouw leren kennen.
met haar gezoend op een avondje stappen, ze heeft toen een diepe indruk om me gemaakt. Zij gedroeg zich best wel gereserveerd en ik heb daarna geen contact gezocht.
elke keer dat ik haar ergens tegen kwam merkte ik een prikkeling.
bijna een jaar geleden kregen we op een of andere manier meer contact, en hebben we een paar keer een biertje gedronken.
Met Valentijnsdag heb ik mijn slag geslagen, haar verrast en mee uit genomen. Het was erg gezellig, en we belanden uit eindelijk in haar bed. (achteraf denk ik dat dit te snel was, maar ja het is zo gelopen). we zijn een relatie gestart, hebben een paar leuke avonden gehad. ik voelde me blij en gelukkig met haar.
ze was vanaf het begin al erg gesteld op haar eigen leven, na enkele weken voelde ik dat er iets was. ik wist niet wat, maar enkele weken later kwam het hoge woord er uit. ze twijfelde over haar gevoelens voor mij. Ik stelde voor om er dan misschien maar een punt achter te zetten, liefde kun je niet sturen. dit leek haar geen goed idee, ze wist het gewoon even niet zei ze.
Ik ben naar huis gegaan, met een vreselijk gevoel.
ik voelde me gekwetst en verloren. In die week heb ik het contact afgekapt, en gezegd dat we beide maar even na moesten denken.
Later die week heb ik tegen mijn zin er een punt achter gezet.
dit omdat ik me zelf wou beschermen. als het aan haar had gelegen had ik nog een paar weken/maanden bij haar gebleven tot ze er uit was. We zijn als vrienden uit elkaar, en kunnen het nog goed met elkaar vinden.
nu het probleem: Ik ben dol op haar, we spreken elkaar regelmatig. doen eens een kop koffie of een borrel. Als we samen zijn is het erg gezellig, en voelt het bijna of we nog samen zijn.
Als ik haar dan een keer tegen kom terwijl zij met vrienden is, dan komt ze verstandelijker over. Voorbeeld: ik praat met een vriendin van haar, zij zoekt in eens een gesprekje met iemand ver uit de buurt. net of wil ze niet in mijn buurt gezien worden. Maar aan de andere kant krijg ik de volgende dag in eens een sms'je hoe ik me voel, of ik laat thuis was en of ik het gezellig had gehad. zo zijn er nog wat van die eigenaardig heden, net of heeft ze dan een masker op.
Het vervelende is dat ik niet goed weet hoe ik er mee om moet gaan. Ik ben dol op haar, diep in mijn hart droom ik van een relatie. Ik ben me er goed van bewust dat dit niet realistisch is, en besef waarom ik er een punt achter zette. dat wanneer ik laat blijken dat ik nog wat voor haar voel ze heel hard weg loopt.
Maar waarom is het 1 op 1 altijd heel gezellig en doet ze in een groep zo moeilijk. ze negeert me een beetje terwijl ze de volgende dag er wel in geinteresseert is hoe het gaat en zo.
Dit geeft mij stiekeme hoop dat ze toch meer voor me voelt dan dat ze wil laten zien. misschien zie ik spoken, maar weet me nu niet zo goed meer te gedragen in haar bij zijn.
Vindt haar echt de leukste vrouw die ik ken, maar liever vrienden dan helemaal geen contact met haar.
wie weet raad, of heeft een goeie tip. of een manier om er achter te komen hoe het nu zit.
2 jaar geleden heb een een leuke jonge vrouw leren kennen.
met haar gezoend op een avondje stappen, ze heeft toen een diepe indruk om me gemaakt. Zij gedroeg zich best wel gereserveerd en ik heb daarna geen contact gezocht.
elke keer dat ik haar ergens tegen kwam merkte ik een prikkeling.
bijna een jaar geleden kregen we op een of andere manier meer contact, en hebben we een paar keer een biertje gedronken.
Met Valentijnsdag heb ik mijn slag geslagen, haar verrast en mee uit genomen. Het was erg gezellig, en we belanden uit eindelijk in haar bed. (achteraf denk ik dat dit te snel was, maar ja het is zo gelopen). we zijn een relatie gestart, hebben een paar leuke avonden gehad. ik voelde me blij en gelukkig met haar.
ze was vanaf het begin al erg gesteld op haar eigen leven, na enkele weken voelde ik dat er iets was. ik wist niet wat, maar enkele weken later kwam het hoge woord er uit. ze twijfelde over haar gevoelens voor mij. Ik stelde voor om er dan misschien maar een punt achter te zetten, liefde kun je niet sturen. dit leek haar geen goed idee, ze wist het gewoon even niet zei ze.
Ik ben naar huis gegaan, met een vreselijk gevoel.
ik voelde me gekwetst en verloren. In die week heb ik het contact afgekapt, en gezegd dat we beide maar even na moesten denken.
Later die week heb ik tegen mijn zin er een punt achter gezet.
dit omdat ik me zelf wou beschermen. als het aan haar had gelegen had ik nog een paar weken/maanden bij haar gebleven tot ze er uit was. We zijn als vrienden uit elkaar, en kunnen het nog goed met elkaar vinden.
nu het probleem: Ik ben dol op haar, we spreken elkaar regelmatig. doen eens een kop koffie of een borrel. Als we samen zijn is het erg gezellig, en voelt het bijna of we nog samen zijn.
Als ik haar dan een keer tegen kom terwijl zij met vrienden is, dan komt ze verstandelijker over. Voorbeeld: ik praat met een vriendin van haar, zij zoekt in eens een gesprekje met iemand ver uit de buurt. net of wil ze niet in mijn buurt gezien worden. Maar aan de andere kant krijg ik de volgende dag in eens een sms'je hoe ik me voel, of ik laat thuis was en of ik het gezellig had gehad. zo zijn er nog wat van die eigenaardig heden, net of heeft ze dan een masker op.
Het vervelende is dat ik niet goed weet hoe ik er mee om moet gaan. Ik ben dol op haar, diep in mijn hart droom ik van een relatie. Ik ben me er goed van bewust dat dit niet realistisch is, en besef waarom ik er een punt achter zette. dat wanneer ik laat blijken dat ik nog wat voor haar voel ze heel hard weg loopt.
Maar waarom is het 1 op 1 altijd heel gezellig en doet ze in een groep zo moeilijk. ze negeert me een beetje terwijl ze de volgende dag er wel in geinteresseert is hoe het gaat en zo.
Dit geeft mij stiekeme hoop dat ze toch meer voor me voelt dan dat ze wil laten zien. misschien zie ik spoken, maar weet me nu niet zo goed meer te gedragen in haar bij zijn.
Vindt haar echt de leukste vrouw die ik ken, maar liever vrienden dan helemaal geen contact met haar.
wie weet raad, of heeft een goeie tip. of een manier om er achter te komen hoe het nu zit.
maandag 1 november 2010 om 18:21
Ik denk dat ze je dus toch niet als "relatiemateriaal" ziet. Eén op één zal ze waarschijnlijk gevleid zijn door je aandacht en zich daardoor goed voelen, maar in gezelschap zal ze haar andere vrienden/ vriendinnen dit niet willen laten zien.
Sorry, denk dat je haar moet laten en proberen andere leuke mensen te ontmoeten.
Sorry, denk dat je haar moet laten en proberen andere leuke mensen te ontmoeten.
maandag 1 november 2010 om 19:40
Als je een vriendschap met haar wilt opbouwen, zal je verliefdheid eerst moeten verdwijnen. En die zit er nu nog. Dus hou een tijd al het contact heel summier, totdat je van dat gevoel af bent. Als ze een goede vriendin is, zal ze dat best begrijpen als je het uitlegt.
Het klinkt alsof je je aandacht wel fijn vindt, je bent een goeie ego-boost voor haar. Maar een relatie ziet ze dus niet zitten. Het is afwachten of dit een vriendschap kan worden, op deze manier in elk geval niet.
Het klinkt alsof je je aandacht wel fijn vindt, je bent een goeie ego-boost voor haar. Maar een relatie ziet ze dus niet zitten. Het is afwachten of dit een vriendschap kan worden, op deze manier in elk geval niet.
maandag 1 november 2010 om 19:47
Zo leuk klinkt ze niet, met die 2 gezichten. Dus mijn raad zou zijn: geen contact tot je roze bril afvalt en dan zie je wel of ze je vriendschap waard is. Nu zie je haar niet zoals ze is, maar een geidealiseerde versie (door die roze bril dus)
Gaan analyseren waarom ze doet zoals ze doet lijkt me zinloos. Zeker zolang je nog praat in termen van 'weer hoop krijgen'.
Niet met je laten sollen he
Gaan analyseren waarom ze doet zoals ze doet lijkt me zinloos. Zeker zolang je nog praat in termen van 'weer hoop krijgen'.
Niet met je laten sollen he
maandag 1 november 2010 om 20:18
wil even die leuke mensen bedanken die flauw gaan doen over typ of spel fouten. Ik denk dat die mensen in de verkeerde rubriek zitten.
Dat van die 2 gezichten ben ik me bewust.
1 gezicht is ze haar zelf een super tof wijf, het andere gezicht lijkt ze iemand te willen zijn die niemand nodig is om gelukkig te zijn.dit heeft misschien iets te maken met een eerdere relatie.
Relatie materiaal?? denken vrouwen zo?
Ik houd het contact heel summier, stuur haar geen smsjes.
als ik 1 van haar krijg, antwoord ik kort met soms een vraag uit beleefdheid. liever stuur ik niet meer als 1 smsje terug.
ben van plan om niet meer met haar alleen af te spreken.
dan maar in een groep, dan blijft ze wat meer op afstand.
Ik probeer het los te laten, ga ook wel met andere vrouwen wat drinken en soms een zoen. maar helaas blijft ze in mijn hoofd hangen als een virus die vast zit in de pc. Het is verdomde lastig om haar te vergeten, kan zo niet een nieuwe relatie beginnen. het beste zou zijn om al het contact te verbreken met haar, maar dat lukt me gewoon weg niet.
Dat van die 2 gezichten ben ik me bewust.
1 gezicht is ze haar zelf een super tof wijf, het andere gezicht lijkt ze iemand te willen zijn die niemand nodig is om gelukkig te zijn.dit heeft misschien iets te maken met een eerdere relatie.
Ik houd het contact heel summier, stuur haar geen smsjes.
als ik 1 van haar krijg, antwoord ik kort met soms een vraag uit beleefdheid. liever stuur ik niet meer als 1 smsje terug.
ben van plan om niet meer met haar alleen af te spreken.
dan maar in een groep, dan blijft ze wat meer op afstand.
Ik probeer het los te laten, ga ook wel met andere vrouwen wat drinken en soms een zoen. maar helaas blijft ze in mijn hoofd hangen als een virus die vast zit in de pc. Het is verdomde lastig om haar te vergeten, kan zo niet een nieuwe relatie beginnen. het beste zou zijn om al het contact te verbreken met haar, maar dat lukt me gewoon weg niet.
maandag 1 november 2010 om 20:51
Ik bedoel hiermee dat ik hieruit opmaak dat ze geen relatie met je wil.
Ik heb ook wel eens vriendjes gehad die ik wel leuk vond voor eventjes maar waarvan ik al vrij snel wist dat hij niet leuk genoeg was om verder mee te gaan, wilde ik dus ook niet teveel op die manier bij mijn vriendengroep betrekken. Klinkt misschien hard, maar was toen ook nog jong.
Je hoeft toch ook niet direct een nieuwe relatie te beginnen. Besef wel dat zij op deze manier alleen maar aantrekkelijker wordt.
She's not that into you!
Waarom kun je het contact niet verbreken?
Ik bedoel hiermee dat ik hieruit opmaak dat ze geen relatie met je wil.
Ik heb ook wel eens vriendjes gehad die ik wel leuk vond voor eventjes maar waarvan ik al vrij snel wist dat hij niet leuk genoeg was om verder mee te gaan, wilde ik dus ook niet teveel op die manier bij mijn vriendengroep betrekken. Klinkt misschien hard, maar was toen ook nog jong.
Je hoeft toch ook niet direct een nieuwe relatie te beginnen. Besef wel dat zij op deze manier alleen maar aantrekkelijker wordt.
She's not that into you!
Waarom kun je het contact niet verbreken?
maandag 1 november 2010 om 21:10
zou ik kunnen doen, maar kom haar toch vaak tegen. we wonen amper 5 km uit elkaar, gaan in de zelfde stad uit. kan ik haar gaan negeren, maar moet ik haar vrienden ook gaan negeren ??
die ken ik namelijk veel langer als haar, en heb ik een prima contact mee. die kan ik echt niet negeren. heb vroeger nog met ze geknikkerd op school haha. tis gewoon lastig allemaal.
hoe pak ik dit dan aan?
volgende keer beter een lange afstand relatie.
die ken ik namelijk veel langer als haar, en heb ik een prima contact mee. die kan ik echt niet negeren. heb vroeger nog met ze geknikkerd op school haha. tis gewoon lastig allemaal.
hoe pak ik dit dan aan?
volgende keer beter een lange afstand relatie.
maandag 1 november 2010 om 21:35
Je hoeft niet thuis op de bank te gaan zitten als je weet dat zij in de stad is hoor. Ik zou haar/ de situatie alleen ook niet gaan opzoeken.
Ik heb een hele horde ex vriednjes rondlopen als ik de stad inga.
Gesprekken:
Hoi, hoe ist nou?
Ja wel goed. en met jou?
Prima.
Nou fijn om te horen, he ik ga even plassen ik zie je zo misschien nog wel even.
Zo kan t ook! Lekker even oppervlakkig blijven.
Ik heb een hele horde ex vriednjes rondlopen als ik de stad inga.
Gesprekken:
Hoi, hoe ist nou?
Ja wel goed. en met jou?
Prima.
Nou fijn om te horen, he ik ga even plassen ik zie je zo misschien nog wel even.
Zo kan t ook! Lekker even oppervlakkig blijven.
maandag 1 november 2010 om 22:12
maandag 1 november 2010 om 23:27
Heb je dit al met haar besproken? Je schrijft dat je haar moeilijk los kan laten. Omdat je haar erg leuk vindt, maar ook omdat ergens ook nog een beetje hoop is? Mijn advies ga nog 1x een gesprek aan over jullie gevoelens en relatie. Miscchien ben je idd geen relatiematerial, misschien wil ze wel, maar weet ze niet zo goed hoe. Afstandelijkheid ka n betekenen dat ze niet wil, maar kan net zo goed een beschermingsmechanisme zijn, snap je wat ik bedoel?
Doe nog een ultieme poging, praat met haar. zeg wat je voelt en wat je hebt ervaren. Misschien pakt het goed uit en kun je toch iets met haar opbouwen. Misschien pakt het minder leuk uit...maar dan kan je het misschien (beter) loslaten!
good luck!
Doe nog een ultieme poging, praat met haar. zeg wat je voelt en wat je hebt ervaren. Misschien pakt het goed uit en kun je toch iets met haar opbouwen. Misschien pakt het minder leuk uit...maar dan kan je het misschien (beter) loslaten!
good luck!
maandag 1 november 2010 om 23:49
Als een vriend die ik regelmatig sprak, mee ging borrelen etc.me zou negeren o.i.d. in het bijzijn van anderen zou ik me aardig bedonderd voelen. Ik zou dat zelf ook nooit doen als ik gevoelens voor iemand zou hebben.
Maar ik ben haar natuurlijk ook niet...
Als je het echt wilt weten gewoon vragen, moet kunnen bij een vriend toch?
Maar ik ben haar natuurlijk ook niet...
Als je het echt wilt weten gewoon vragen, moet kunnen bij een vriend toch?
dinsdag 2 november 2010 om 19:09
een gesprek kan idd de boel ophelderen.
Heb haar tot nu toe nooit laten merken dat ik nog iets voor haar voel. Ik wou haar niet laten denken dat ik op een reserve lijst sta en dat ze me zo terug kan nemen als ze zin heeft. Heb ook mijn trots.
Moet ik dan nog een keer met mijn gevoelens gaan smijten?
ben bang dat dit echt geen zin heeft, en dat ik me zelf belachelijk maak.
Ik denk dat ik het maar laat zo als het is, en me net zo ga gedragen als zij doet. misschien dat er dan bij haar een lampje gaat knipperen.
Heb haar tot nu toe nooit laten merken dat ik nog iets voor haar voel. Ik wou haar niet laten denken dat ik op een reserve lijst sta en dat ze me zo terug kan nemen als ze zin heeft. Heb ook mijn trots.
Moet ik dan nog een keer met mijn gevoelens gaan smijten?
ben bang dat dit echt geen zin heeft, en dat ik me zelf belachelijk maak.
Ik denk dat ik het maar laat zo als het is, en me net zo ga gedragen als zij doet. misschien dat er dan bij haar een lampje gaat knipperen.
dinsdag 2 november 2010 om 22:09
ik beuk er maar even in, maar als jij iedere keer kortaf en zakelijk antwoordt, denkt zij welicht dat je geen interesse meer hebt en dekt ze zich misschien in. Ik zou toch gewoon maar een keer praten of een brief schrijven waarop ze kan reageren. Als je nooit met gevoelens smijt, blijft het leven ook maar saai. En, mocht ze zeggen dat ze echt geen interesse heeft, ben je er dan niet al wat mee opgeschoten, namelijk dat je verder kunt? Lijkt me win-win.....
woensdag 3 november 2010 om 20:27
maandag 8 november 2010 om 18:26
Fedra: lastig, wat ga jij er aan doen?
Ik heb haar gesproken, ze wil me niet.
heb haar vertelt niet meer samen te willen afspreken.
als ze in een groep niet normaal kan doen, is ze geen leuke vriendin. Ze snapte er niks van, en ontkent haar gedrag.
Dus eigenlijk hebben we een heel klein beetje ruzie.
zal haar altijd blijven tegen komen in de stad, maar hoop dat door deze stap mijn gevoelens op den duur verwateren.
als ze in een groep niet normaal kan doen, is ze geen leuke vriendin. Ze snapte er niks van, en ontkent haar gedrag.
zal haar altijd blijven tegen komen in de stad, maar hoop dat door deze stap mijn gevoelens op den duur verwateren.
maandag 8 november 2010 om 18:26
Fedra: lastig, wat ga jij er aan doen?
maandag 8 november 2010 om 20:18
Hoi Nick,
nu heb je in ieder geval duidelijkheid en ik vind je aanpak heel volwassen, eerst een gesprek en daarna uitleggen dat haar wisselingen voor jou moeilijk en vervelend zijn. Jammer dat ze het ontkent, maar je kunt nu lekker verder en haar uit je hoofd zetten. Ik hoop dat je ooit iemand ontmoet die helemaal voor je gaat en je bij je vrienden en samen op handen draagt. Sterkte voor nu in ieder geval!
nu heb je in ieder geval duidelijkheid en ik vind je aanpak heel volwassen, eerst een gesprek en daarna uitleggen dat haar wisselingen voor jou moeilijk en vervelend zijn. Jammer dat ze het ontkent, maar je kunt nu lekker verder en haar uit je hoofd zetten. Ik hoop dat je ooit iemand ontmoet die helemaal voor je gaat en je bij je vrienden en samen op handen draagt. Sterkte voor nu in ieder geval!
dinsdag 9 november 2010 om 13:57
Kreeg een smsje van haar.
"sorry dat ik je het gevoel gaf dat ik jouw negeer.
heb het zelf niet door denk ik, maar kunnen we niet
gewoon weer samen een borrel doen? "
kreeg ik gister avond laat.
heb nog niks terug gestuurd. weet niet goed wat.
heb nu het gevoel dat ze me aan het lijntje houd
ze heeft gezegd dat ze niks voor me voelt, maar wil wel graag samen een borrel doen. dit kan toch ook wel als we elkaar toevallig tegen komen? ook al zijn er anderen bij?
mijn gevoel zegt dat ik nu door moet zetten, en me moet houden aan wat ik gezegd heb.
wat zouden jullie doen?
"sorry dat ik je het gevoel gaf dat ik jouw negeer.
heb het zelf niet door denk ik, maar kunnen we niet
gewoon weer samen een borrel doen? "
kreeg ik gister avond laat.
heb nog niks terug gestuurd. weet niet goed wat.
heb nu het gevoel dat ze me aan het lijntje houd
ze heeft gezegd dat ze niks voor me voelt, maar wil wel graag samen een borrel doen. dit kan toch ook wel als we elkaar toevallig tegen komen? ook al zijn er anderen bij?
mijn gevoel zegt dat ik nu door moet zetten, en me moet houden aan wat ik gezegd heb.
wat zouden jullie doen?