Wie is er hier ook codenpendent?

02-12-2009 16:06 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Codependency is een aandoening waarbij volwassen mannen en vrouwen moeite hebben om op een functionele wijze om te gaan met de volgende vijf basisthema's:

* moeite om een gezonde eigenwaarde te ontwikkelen

* moeite om gezonde grenzen te hanteren en aan te houden

* moeite om op een functionele manier om te gaan met leerprocessen, fouten maken, zich te kunnen ontwikkelen

* moeite om voor de eigen volwassen behoeften te zorgen

* moeite om op een functionele en gepaste wijze uiting te geven aan de eigen gevoelens en waarheid

Ik heb mezelf zo enorm buiten de deur gezet met mijn codependent gedrag, dat het een heel gevecht gaat worden om mezelf terug te vinden.

Codependents komen ook vaak in een narcistische relatie terecht, zoals ikzelf en voeden dus de aandacht die de narcist zoekt, de codependent cijfert haar/hemzelf helemaal weg totdat er werkelijk niets meer over is.

Ik zoek lotgenoten hier die in een zelfde situatie zitten.
Waarom ga je niet naar maatschappelijk werk? Of bel je huiselijk geweld? Lijkt mij te zwaar om dit in je eentje te doen.

Sterkte!
1x is genoeg
Ik woon niet in Nederland, dus het ligt allemaal een beetje anders...maar dank voor je opmerking dat dit vrij zwaar is in je eentje, gooi daar nog bij een ander land en een echtgenoot die denkt dat dat in zijn voordeel werkt en het is nog een beetje zwaarder....maar ik kom er wel, ik merk dat met het opengooien van de beerput ik langzaam aan weer mijn kracht terug krijg, dat het dus echt niet aan mij ligt en dat ik recht heb op een veilig thuis...
Staan de kinderen op jouw paspoort?
Nee en dat ga ik ook niet eens doen, als ik ze mee neem naar Nederland zonder dat er een uitspraak over is geweest kan ik bij terug keer direct door naar het gevang...dat is hetzelfde als ontvoering.

Erger nog om op het paspoort terug te komen, de mijne is verlopen en ik mocht niet eens naar de ambassade om het te verlengen, kwam niet uit volgens hem....

Ik vraag voor mijn FEH ook een verbod aan om ze over de grens te nemen, omdat hij gedreigd heeft ze te ontvoeren en ik ze nooit meer te zien zal krijgen en dus ook een onder toezicht staand bezoek aan de kinderen...Dus kan het dan niet helemaal maken om het zelf te doen, ik blijf dus voorlopig hier.

Ook voor de kinderen, ik ga ze niet nog door een ander trauma van een ander land en een andere taal aandoen, ze spreken geen Nederlands...
Beste Orchideetje,

aangezien engels je tweede taal is zou ik je heel graag willen vragen te gaan kijken op de volgende site en lid te worden van het forum:

http://www.bpdfamily.com

Ik kom zelf (zwaar beschadigd) uit een relatie met een borderliner en heb hier heel veel steun, inzichten, tips en wijsheid gevonden. Ik ben ook tot de ontdekking gekomen dat ik (waarschijnlijk) codependent ben. Dit in combinatie met een narcist of een borderliner is puur vergif.

Kies voor jezelf en de kinderen! Lees, leer en groei! Je bent niet alleen!

Ik wens je veel sterkte en liefde toe.
Dat je pleasgedrag vertoont, kan ook komen doordat je weet dat als je ertegenin gaat, het nog meer energie kost.

Ik heb net een relatie verbroken met iemand die alleen maar boos op mij was. Daarvoor was ik ongeveer zijn zuurstof. In die periode was ook heel relaxed en kon ik mijn grenzen aangeven. Toen hij ineens omsloeg, werd ik ook een pleaser, uit angst voor erger. Nu ik uit deze relatie gestapt ben, zie ik steeds meer in hoe stom ik was en wordt ik langzamerhand weer de persoon als voor zijn omslag. Wat ik bedoel te zeggen is, dat niet jij misschien de pleaser bent, maar dat de situatie waarin je nu zit dit gedrag als overlevingsgedrag oproept en je eigenlijk geen andere keus hebt om het leefbaar te houden.

Ik hoop dat je hier snel uit komt en je je gevoel van eigenwaarde weer terug vindt. Een leestip; als hij maar gelukkig is". Hier heb ik best veel aan.

Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven