Wie snapt hier iets van??

24-02-2009 23:14 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
... ik alleszins niks maar.

Dit is mijn verhaal. Ik ben een alleenstaande mama sinds 1 jaar en een beetje. Ongeveer een 10 maanden geleden is mijn beste vriend tevens collega, ook mijn seksvriendje geworden. Ik was op dat moment eigenlijk wel verliefd, maar dat ging over. Had vrij lange relatie achter de rug en dan beetje aandacht en zo, maar gevoel ging weg. Tijdens de zomer, weinig contact gehad met beste vriend, vakantie en ik die met mijn kindjes veel wegging en hij met vrienden. Dus ja, toen iemand leren kennen ,die geweldig was met mijn kindjes. Ja, beetje laten vangen en van het ene kwam het andere. Dus alles opgebiecht zoals het hoort aan mijn beste vriend en toen kwam het plots uit dat hij meer voelde voor mij. Dus na 2-3 weken met zomervriend gestopt, (klikte beter met mijn kinderen dan met mij.)

En toen kwam het besef er echt, ik voelde echt wel iets voor mijn beste vriend. Heb de kans gekregen om dit te vertellen aan hem, maar hij was kwaad. En ik kon niet bij hem terecht.

Door samen te moeten werken, stilaan terug contact gekregen en tegen eind oktober was alles beter dan ooit tevoren. Seks, knuffelen, elkaar sturen dat we elkaar misten. Maar echt spreken over al die gevoelens deden we geen van beiden.

Tegen nieuwjaar weer veel minder tijd voor elkaar, maar constant bellen en smsen en missen en noem maar op. Ik werkte in het weekend in horeca en dat vond hij niet leuk. dan stuurde hij berichten zoals "ik wil jou eigenlijk voor mij alleen". En hij was nooit gerust, altijd bang dat er iets zou gebeuren (was nogal vechtcafé). Dus om onder andere deze redenen gestopt met horeca.

Eind januari dan toch de knoop doorgehakt en gezegd van hoe zit het?? Zo kan dit niet blijven duren, dit ga ik niet nog een jaar volhouden. De reactie die ik kreeg was de volgende "kweet dat wel, maar ik ben niet klaar voor een relatie, snap da wel da ge iets wilt weten" en dat was het.

Diezelfde avond heeft zijn broer jammer genoeg een heel zwaar ongeval gehad (ligt reeds vier weken in coma). Dus logischerwijs weer zo goed als geen contact en kreeg tot vorige week bijna nie de kans om hem te steunen of zo, zelf op werk bijna geen woord tegen mij, maar tegen anderen wel. Weet ook dat dit het moment niet is om nu over "ons" verder te praten, maar weet mezelf geen raad. Soms hoop ik alles, soms niks.

Wie heeft raad , wie snapt dit, wie vind achter alles logica, ben ik gewoon een seksvriendin, ben ik meer???

Ik weet het niet meer...
hey, t is een man!

wie snapt daar nou wat van?

niemand toch?
das inderdaad wel waar.

ze zouden daar eens nen bijsluiter of een handleiding moeten bijleveren
of iig een bonnnetje da je m ruilen kan
Gezien zijn persoonlijke situatie op dit moment (met broer) zou ik me daar op dit moment helemaal niet druk om maken. Als je om hem geeft, dan ben je er nu voor hem. En als je hem weet te sms-en rond nieuwjaar, dan kan je hem ook sms-en als hij het moeilijk heeft. Echt bullshit dat je hem nu niet zou kunnen steunen. Als ik die jongen zou zijn en ik zou nu opeens qua sms niets van je horen (je zou ook nog kunnen bellen / kaartje sturen / hem aanspreken) dan zou juist ík degene zijn die zich afvraagt of ik alleen goed voor de sex ben.
Is ie Belgisch?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
oke

ik zal je even zin uit het boek geven hij wil je wel hij wil je niet

"kweet dat wel, maar ik ben niet klaar voor een relatie, snap da wel da ge iets wilt weten"

Mannen vertellen je hoe ze zich voelen, ook al weiger je naar ze te luisteren of ze te geloven. Als een man zegt ik wil geen serieuze relatie of ik ben nog niet klaar voor een relatie. Zeggen ze in feite ik wil geen serieuze relatie met jou

En daar heb je je enige antwoord al, hij kan vast leuk met je opschieten vertrouwd met je zijn en seks met je hebben maar dan houdt het heel hard op
quote:mama2kapoentjes schreef op 24 februari 2009 @ 23:14:

Dus alles opgebiecht zoals het hoort aan mijn beste vriend en toen kwam het plots uit dat hij meer voelde voor mij. Dus na 2-3 weken met zomervriend gestopt, (klikte beter met mijn kinderen dan met mij.)

En toen kwam het besef er echt, ik voelde echt wel iets voor mijn beste vriend. Heb de kans gekregen om dit te vertellen aan hem, maar hij was kwaad.

Ik snap dit al niet. Ten eerste: waarom zou je een relatie 'opbiechten' aan iemand aan wie je verder geen verantwoording schuldig bent? Hij was een SV, dan had je het toch gewoon kunnen vertellen aan hem dat je een relatie met iemand anders was begonnen?

Ten tweede: waarom werd hij kwaad toen je hem vertelde dat je meer voor hem voelde, terwijl hij zelf ook meer voor jou voelde? Is dat niet een beetje een onlogische reactie?
Nee, inderdaad. Begrijp er niks van.

Hij wil je voor zichzelf, jij stopt met vanalles omdat hij dat wil, maar vervolgens wil hij je niet.

Succes
quote:lieve_mirjam schreef op 24 februari 2009 @ 23:36:

oke

"kweet dat wel, maar ik ben niet klaar voor een relatie, snap da wel da ge iets wilt weten"

Mannen vertellen je hoe ze zich voelen, ook al weiger je naar ze te luisteren of ze te geloven. Als een man zegt ik wil geen serieuze relatie of ik ben nog niet klaar voor een relatie. Zeggen ze in feite ik wil geen serieuze relatie met jou

En daar heb je je enige antwoord al, hij kan vast leuk met je opschieten vertrouwd met je zijn en seks met je hebben maar dan houdt het heel hard op

Helemaal mee eens! Hij wil geen relatie met je. Ik wil hier wel even bijzeggen dat dit niets afdoet aan wie of hoe jij bent TO. Maar je bent het niet voor hem, anders had hij wel open gestaan voor een relatie.

TO, ik denk dat het niet eens belangrijk is wat hij wil. Wat wil jij?

Wil je echt een relatie met iemand die niet helemaal voor je gaat? Wil je echt dingen opgeven voor hem (waarom geef je je baan op voor een ander?), wil je aan de zijlijn staan als collega, terwijl hij je wel neukt als het hem zo uitkomt? Je laat nu al zoveel van hem afhangen, terwijl hij niet eens wil. Grote kans dat hij daarom zegt gevoelens te hebben (om de aandacht vast te houden).

Je kunt hem natuurlijk een kaartje sturen om hem sterkte te wensen met zijn broer of even bellen daarover, maar verder kun je denk ik het beste proberen om je energie niet meer in hem te stoppen. Niet in de vorm van gedachten, daden en hoop. Want hij heeft je gezegt geen relatie te willen. Geloof dat. Dan valt alles op zijn plek en begrijp je hem ineens wel.
quote:mama2kapoentjes schreef op 24 februari 2009 @ 23:14:

... ik alleszins niks maar.

....

Dus alles opgebiecht zoals het hoort aan mijn beste vriend en toen kwam het plots uit dat hij meer voelde voor mij.

Of was zijn ego gekrenkt?

Dus na 2-3 weken met zomervriend gestopt, (klikte beter met mijn kinderen dan met mij.)

En toen kwam het besef er echt, ik voelde echt wel iets voor mijn beste vriend. Heb de kans gekregen om dit te vertellen aan hem, maar hij was kwaad.

Goh???

En ik kon niet bij hem terecht. Goh??? Wat raar zeg...hij voelde toch meer voor je?

Door samen te moeten werken, stilaan terug contact gekregen en tegen eind oktober was alles beter dan ooit tevoren. Seks, knuffelen, elkaar sturen dat we elkaar misten. Maar echt spreken over al die gevoelens deden we geen van beiden.

Tegen nieuwjaar weer veel minder tijd voor elkaar, maar constant bellen en smsen en missen en noem maar op. Ik werkte in het weekend in horeca en dat vond hij niet leuk. dan stuurde hij berichten zoals "ik wil jou eigenlijk voor mij alleen". En hij was nooit gerust, altijd bang dat er iets zou gebeuren (was nogal vechtcafé). Dus om onder andere deze redenen gestopt met horeca.

Eind januari dan toch de knoop doorgehakt en gezegd van hoe zit het?? Zo kan dit niet blijven duren, dit ga ik niet nog een jaar volhouden. De reactie die ik kreeg was de volgende "kweet dat wel, maar ik ben niet klaar voor een relatie

Hij wil dus alleen maar sex en knuffelen. Lekker vrijblijvend, alleen de lusten, niet de lasten. Bezorgdheid en houden van zijn i.m.o. twee verschillende dingen.

, snap da wel da ge iets wilt weten" en dat was het.

Diezelfde avond heeft zijn broer jammer genoeg een heel zwaar ongeval gehad (ligt reeds vier weken in coma). Dus logischerwijs weer zo goed als geen contact en kreeg tot vorige week bijna nie de kans om hem te steunen of zo, zelf op werk bijna geen woord tegen mij, maar tegen anderen wel. Weet ook dat dit het moment niet is om nu over "ons" verder te praten, maar weet mezelf geen raad. Soms hoop ik alles, soms niks.

Wie heeft raad , wie snapt dit, wie vind achter alles logica, ben ik gewoon een seksvriendin, ben ik meer???

Ik weet het niet meer...Ik denk dat je alleen een sexvriendin bent en niets meer. Ik wil je niet kwetsen, maar zijn gedrag wijst hier toch wel heel erg op als ik je verhaal zo lees. Als je meer was dan zou hij toch wel bij je komen voor steun? Dan laat je je toch troosten door 'je vriendin'? Wel met collega's praten en niet met jou? Ik zou me, als ik jou was, een voetveeg voelen.
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
quote:setter schreef op 25 februari 2009 @ 11:18:

[...]

Ik denk dat je alleen een sexvriendin bent en niets meer. Ik wil je niet kwetsen, maar zijn gedrag wijst hier toch wel heel erg op als ik je verhaal zo lees. Als je meer was dan zou hij toch wel bij je komen voor steun? Dan laat je je toch troosten door 'je vriendin'? Wel met collega's praten en niet met jou? Ik zou me, als ik jou was, een voetveeg voelen.Ik zou me als ik haar was te goed voelen om niet te vinden dat ik beter verdien. (Rare zin maar ik bedoel; ik zou vinden dat ik beter verdien)
quote:FullHouse schreef op 24 februari 2009 @ 23:25:

Gezien zijn persoonlijke situatie op dit moment (met broer) zou ik me daar op dit moment helemaal niet druk om maken. Als je om hem geeft, dan ben je er nu voor hem. En als je hem weet te sms-en rond nieuwjaar, dan kan je hem ook sms-en als hij het moeilijk heeft. Echt bullshit dat je hem nu niet zou kunnen steunen. Als ik die jongen zou zijn en ik zou nu opeens qua sms niets van je horen (je zou ook nog kunnen bellen / kaartje sturen / hem aanspreken) dan zou juist ík degene zijn die zich afvraagt of ik alleen goed voor de sex ben.Het is niet zo dat ik hem niet wil steunen, heb alle dagen berichtjes gestuurd of gebeld, maar uiteindelijk zegt hij tegen mij weinig of niks.
quote:lieve_mirjam schreef op 24 februari 2009 @ 23:36:

oke

En daar heb je je enige antwoord al, hij kan vast leuk met je opschieten vertrouwd met je zijn en seks met je hebben maar dan houdt het heel hard opDat is wat ik ook dacht, maar had al een paar keer gevraagd of het gewoon voor seks was. Het antwoord daarop was nee.Heb daar zelf dan nog aan toegevoegd, dat ik dat niet erg zou vinden, omdat ik dan eindelijk eens weet waar ik sta. toch bleef het antwoord nee, en dat weet je dat het niet alleen daarvoor is.
quote:Capibara schreef op 25 februari 2009 @ 09:33:

[...]

Ik snap dit al niet. Ten eerste: waarom zou je een relatie 'opbiechten' aan iemand aan wie je verder geen verantwoording schuldig bent? Hij was een SV, dan had je het toch gewoon kunnen vertellen aan hem dat je een relatie met iemand anders was begonnen?

Ten tweede: waarom werd hij kwaad toen je hem vertelde dat je meer voor hem voelde, terwijl hij zelf ook meer voor jou voelde? Is dat niet een beetje een onlogische reactie?Was ook niet echt opbiechten, ben hem dat gewoon gaan vertellen. Hij werd kwaad, omdat ik volgens hem dat al langer moest weten dat hij meer voelde voor mij en dat ik dus maar niet met die kerel had moeten beginnen. Vond dat inderdaad niet echt logisch, denk dat hij zich gekwetst voelde. Toen alles weer beter was nog een aantal keer over de situatie toen gesproken. Maar iedere keer dat het erover ging dat hij niks gezegd had, zei hij je weet wat er toen was en ga da nie meer herhalen.
quote:mama2kapoentjes schreef op 25 februari 2009 @ 17:17:

[...]

Dat is wat ik ook dacht, maar had al een paar keer gevraagd of het gewoon voor seks was. Het antwoord daarop was nee.Heb daar zelf dan nog aan toegevoegd, dat ik dat niet erg zou vinden, omdat ik dan eindelijk eens weet waar ik sta. toch bleef het antwoord nee, en dat weet je dat het niet alleen daarvoor is.Dan gaat het hem om de sex en het kopje koffie voor de sex. Nog steeds wil hij geen relatie. Duidelijker bestaan ze niet.
quote:Madhe schreef op 25 februari 2009 @ 09:49:

[...]

Helemaal mee eens! Hij wil geen relatie met je. Ik wil hier wel even bijzeggen dat dit niets afdoet aan wie of hoe jij bent TO. Maar je bent het niet voor hem, anders had hij wel open gestaan voor een relatie.

TO, ik denk dat het niet eens belangrijk is wat hij wil. Wat wil jij?

Wil je echt een relatie met iemand die niet helemaal voor je gaat? Wil je echt dingen opgeven voor hem (waarom geef je je baan op voor een ander?), wil je aan de zijlijn staan als collega, terwijl hij je wel neukt als het hem zo uitkomt? Je laat nu al zoveel van hem afhangen, terwijl hij niet eens wil. Grote kans dat hij daarom zegt gevoelens te hebben (om de aandacht vast te houden).

Je kunt hem natuurlijk een kaartje sturen om hem sterkte te wensen met zijn broer of even bellen daarover, maar verder kun je denk ik het beste proberen om je energie niet meer in hem te stoppen. Niet in de vorm van gedachten, daden en hoop. Want hij heeft je gezegt geen relatie te willen. Geloof dat. Dan valt alles op zijn plek en begrijp je hem ineens wel.

Ben niet alleen om die redenen gestopt met horeca, ze speelden wel mee in mijn beslissing, maar uiteindelijk lag de beslissing op andere punten.

Ik probeer zo min mogelijk energie er nog in te steken, maar das jammer genoeg niet echt simpel. Ik maak me snel zorgen over hem enzo en mis hem. Daar komt nog eens bij dat iedere keer ik een dag of twee niks laat horen, hij zelf smsjes begint te sturen.
quote:Madhe schreef op 25 februari 2009 @ 11:34:

[...]

Ik zou me als ik haar was te goed voelen om niet te vinden dat ik beter verdien. (Rare zin maar ik bedoel; ik zou vinden dat ik beter verdien)Dat bedoelde ik ook
quote:mama2kapoentjes schreef op 25 februari 2009 @ 17:23:

[...]

Was ook niet echt opbiechten, ben hem dat gewoon gaan vertellen. Hij werd kwaad, omdat ik volgens hem dat al langer moest weten dat hij meer voelde voor mij en dat ik dus maar niet met die kerel had moeten beginnen. Vond dat inderdaad niet echt logisch, denk dat hij zich gekwetst voelde. Toen alles weer beter was nog een aantal keer over de situatie toen gesproken. Maar iedere keer dat het erover ging dat hij niks gezegd had, zei hij je weet wat er toen was en ga da nie meer herhalen.

Dus als ik het goed begrijp wil meneer geen relatie, niet dat je in de kroeg werkt, én niet dat je een relatie met een andere kerel begint?

En dus; neem je genoegen met de kruimels die hij je nu geeft en een ronduit ongelukkig gevoel als gevolg van de onduidelijkheid? Stop je met je werk, én verbrak je de relatie?

Als hij zegt "spring", vraag jij natuurlijk ook; "hoe hoog?"
quote:mama2kapoentjes schreef op 25 februari 2009 @ 17:28:

[...]

Ben niet alleen om die redenen gestopt met horeca, ze speelden wel mee in mijn beslissing, maar uiteindelijk lag de beslissing op andere punten.

Ik probeer zo min mogelijk energie er nog in te steken, maar das jammer genoeg niet echt simpel. Ik maak me snel zorgen over hem enzo en mis hem. Daar komt nog eens bij dat iedere keer ik een dag of twee niks laat horen, hij zelf smsjes begint te sturen.Lees: hij houdt je aan het lijntje.
quote:mama2kapoentjes schreef op 25 februari 2009 @ 17:28:

[...]

Ik probeer zo min mogelijk energie er nog in te steken, maar das jammer genoeg niet echt simpel. Ik maak me snel zorgen over hem enzo en mis hem. Daar komt nog eens bij dat iedere keer ik een dag of twee niks laat horen, hij zelf smsjes begint te sturen.

In het vakjargon heet dat "warmhouden". Je kunt hier nog uren/dagen/weken/maanden, van mijn part jaren over na blijven denken. En alles proberen te analyseren, maar er valt niets te analyseren als iemand aangeeft geen relatie te willen. Daar moet je je bij neerleggen, en overheenzetten. Beter is het nog als je hem helemaal uit je leven op laat souten totdat je gevoelens weg zijn, want ik heb het idee dat je weet/hoopt dat hij wel wat laat horen. En hij is natuurlijk ook niet achterlijk. Hij heeft dat allang door.

Weet je wat nou eigenlijk het leuke is aan smsjes? Dat zijn van die dingen die je niet eens hoeft te lezen als je dat niet wilt. Lees je ze wel, dan doe je dat jezelf aan.

Dus je kiest; Of je kiest ervoor lekker door te gaan met deze sexrelatie en daarvan te genieten, maar accepteert dat er niet meer in zit. Je geeft hem dan ook geen rechten zich te bemoeien met je leven/keuzes en laat hem hier dus ook geen stem in hebben. Aangezien je wel over hem gaat/blijft piekeren lijkt me dit de minst logische optie voor je.

Of je laat je gebruiken, terwijl je dat weet en laat je eigenwaarde slopen, loopt misschien zelfs de man van je leven mis omdat je energie aan het stoppen bent in een man waar je niet gelukkig mee gaat zijn.

Of je kiest voor jezelf en keert hem de rug toe. Maar dan ook écht zodat je over hem heen kunt komen en verder kunt.
quote:setter schreef op 25 februari 2009 @ 11:18:

[...]

Ik denk dat je alleen een sexvriendin bent en niets meer. Ik wil je niet kwetsen, maar zijn gedrag wijst hier toch wel heel erg op als ik je verhaal zo lees. Als je meer was dan zou hij toch wel bij je komen voor steun? Dan laat je je toch troosten door 'je vriendin'? Wel met collega's praten en niet met jou? Ik zou me, als ik jou was, een voetveeg voelen.Ik voel me inderdaad ook een voetveeg. Zou er niks mee inzitten om gewoon een seksvriendin te zijn, dan weet ik tenminste waar ik sta. Dan kan ik ook voort, nu heb ik het gevoel of ik blijf trappelen. De ene kere het gevoel of ik alles ben en dan weer het voetveeg gevoel. Klinkt raar, maar een echte relatie wil ik ook niet met hem, maar toch weten waaraan en waaraf. Ik bedoel hiermee, ik wil heel rustig wel groeien naar een relatie, maar niet zo plots alle dagen samen en zo.
quote:mama2kapoentjes schreef op 25 februari 2009 @ 17:35:

[...]

Ik voel me inderdaad ook een voetveeg. Zou er niks mee inzitten om gewoon een seksvriendin te zijn, dan weet ik tenminste waar ik sta. Dan kan ik ook voort, nu heb ik het gevoel of ik blijf trappelen. De ene kere het gevoel of ik alles ben en dan weer het voetveeg gevoel. Klinkt raar, maar een echte relatie wil ik ook niet met hem, maar toch weten waaraan en waaraf. Ik bedoel hiermee, ik wil heel rustig wel groeien naar een relatie, maar niet zo plots alle dagen samen en zo.Kun je wel willen, maar zoals je al veel las in de reacties die je kreeg; Hij wil geen relatie, dus je wilt al te veel.
quote:Madhe schreef op 25 februari 2009 @ 17:29:

[...]

Dus als ik het goed begrijp wil meneer geen relatie, niet dat je in de kroeg werkt, én niet dat je een relatie met een andere kerel begint?

En dus; neem je genoegen met de kruimels die hij je nu geeft en een ronduit ongelukkig gevoel als gevolg van de onduidelijkheid? Stop je met je werk, én verbrak je de relatie?

Als hij zegt "spring", vraag jij natuurlijk ook; "hoe hoog?"Inderdaad, ik doe alles wat hij vraagt, maar krijg niks in ruil. Moet hier echt wel eens met stoppen. Deze situatie maakt me compleet zot.
quote:mama2kapoentjes schreef op 25 februari 2009 @ 17:35:

[...]

Ik voel me inderdaad ook een voetveeg. Zou er niks mee inzitten om gewoon een seksvriendin te zijn, dan weet ik tenminste waar ik sta. Dan kan ik ook voort, nu heb ik het gevoel of ik blijf trappelen. De ene kere het gevoel of ik alles ben en dan weer het voetveeg gevoel. Klinkt raar, maar een echte relatie wil ik ook niet met hem, maar toch weten waaraan en waaraf. Ik bedoel hiermee, ik wil heel rustig wel groeien naar een relatie, maar niet zo plots alle dagen samen en zo.Uiteindelijk zal ik wel eens moeten doorbijten en een defenitieve keuze moeten maken. Maar ben al gestopt met horeca , maar mijn vaste job wil ik niet opgeven, dus zie hem bijnna alle dagen en dat maakt het het er niet makkelijker op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven