Wij zijn geen droomkoppel
zaterdag 15 mei 2010 om 05:16
Ik verbaas me over het woord 'droomkoppel'. Ik lees het meestal hier op het forum in de context ' wij waren een droomkoppel' of ' iedereen vond ons een droomkoppel'. En zijn de mensen die dat woord gebruiken dezelfden als die een ' roze wolk' verwachten na een bevalling en een ' sprookjeshuwelijk' hebben? Kortom is het manier van in het leven staan?
Ik zou het woord droomkoppel zelf nooit gebruiken. Ik hou van mijn vriend en ik ben heel erg gelukkig met onze relatie maar ik weet ook dat het niet van zelf is gegaan/ gaat. Geeft niks, mijn lief is geen droom, geen prins op het witte paard, hij is er echt. En het is een echt mens, net als ik Met alle mooie dingen en makken die daarbij horen.
Ik zou het woord droomkoppel zelf nooit gebruiken. Ik hou van mijn vriend en ik ben heel erg gelukkig met onze relatie maar ik weet ook dat het niet van zelf is gegaan/ gaat. Geeft niks, mijn lief is geen droom, geen prins op het witte paard, hij is er echt. En het is een echt mens, net als ik Met alle mooie dingen en makken die daarbij horen.
zaterdag 15 mei 2010 om 05:27
Op de een of andere manier moest ik ineens aan dit liedje van Miel Cools denken n.a.v. jouw post:
Houden van :
Houden van kun je bij Shakespeare niet leren
Romeo en Julia die zijn al lang dood
Je hoort over liefde veel onzin beweren
Van liefde in boeken zijn de letters te groot
Het heeft immers meer met koffie te maken
Met twee koude voeten ‘s winters in bed
Met eventjes blij zijn en dan weer verdrietig
Tot opeens iemand zegt
« Hier een sigaret »
Houden van, houden van
‘t Is vaak niet bijzonder
‘t Is vaak niet zo’n wonder
Maar geen mens die zonder kan
Houden van, houden van
‘t Is weinig poëtisch
‘t Is weinig profetisch
Houden van kun je de buurman niet leren
De ene zoent zus en de ander zoent zo
Wie zo mooi model stond valt straks van z’n sokkel
Soms is het hard knokken
Soms krijg je’t cadeau
Het heeft immers meer met warmte te maken
Met twee zachte armen ‘s nachts om je heen
Met eventjes vrij zijn en dan weer gebonden
Tot opeens iemand zegt
« Ik zeg toch niet nee »
Refrein
Houden van kun je maar heel langzaam leren
Hardlopers lopen zichzelf vaak voorbij
‘t Staat niet in boeken, ‘t staat niet geschreven
Wat lief zijn wil zeggen voor jou en voor mij
Het heeft immers meer met geloven te maken
Met twee grijze ogen die kijken je aan
Met eventjes boos zijn en dan weer verdrietig
Tot opeens iemand zegt
Weg met die traan
Refrein
Houden van, houden
Geen mens die zonder kan (4x)
Houden van :
Houden van kun je bij Shakespeare niet leren
Romeo en Julia die zijn al lang dood
Je hoort over liefde veel onzin beweren
Van liefde in boeken zijn de letters te groot
Het heeft immers meer met koffie te maken
Met twee koude voeten ‘s winters in bed
Met eventjes blij zijn en dan weer verdrietig
Tot opeens iemand zegt
« Hier een sigaret »
Houden van, houden van
‘t Is vaak niet bijzonder
‘t Is vaak niet zo’n wonder
Houden van, houden van
‘t Is weinig poëtisch
‘t Is weinig profetisch
Houden van kun je de buurman niet leren
De ene zoent zus en de ander zoent zo
Wie zo mooi model stond valt straks van z’n sokkel
Soms is het hard knokken
Soms krijg je’t cadeau
Het heeft immers meer met warmte te maken
Met twee zachte armen ‘s nachts om je heen
Met eventjes vrij zijn en dan weer gebonden
Tot opeens iemand zegt
« Ik zeg toch niet nee »
Refrein
Houden van kun je maar heel langzaam leren
Hardlopers lopen zichzelf vaak voorbij
‘t Staat niet in boeken, ‘t staat niet geschreven
Wat lief zijn wil zeggen voor jou en voor mij
Het heeft immers meer met geloven te maken
Met twee grijze ogen die kijken je aan
Met eventjes boos zijn en dan weer verdrietig
Tot opeens iemand zegt
Weg met die traan
Refrein
Houden van, houden
Geen mens die zonder kan (4x)
zaterdag 15 mei 2010 om 05:31
Ik ben ook geen onderdeel van een droomkoppel. Vriend en ik hadden een 'moeilijke start', maar vinden elkaar desondanks verschrikkelijk leuk en lief. Sterker nog; wij zijn bij elkaar omdat we weloverwogen voor elkaar hebben gekozen. Maar makkelijk was het echt niet (en is het soms nog steeds niet).
(Ik vind vriend af en toe echt perfect trouwens, dan is ie wel mijn droomprins. Maar dat duurt vaak hooguit een minuut of 10, als ie een liedje voor me speelt bijvoorbeeld )
(Ik vind vriend af en toe echt perfect trouwens, dan is ie wel mijn droomprins. Maar dat duurt vaak hooguit een minuut of 10, als ie een liedje voor me speelt bijvoorbeeld )
zaterdag 15 mei 2010 om 09:13
Ik zou eigenlijk ook niet weten wat dan wel een droomkoppel is. Ieder mens heeft zijn of haar gebrek. Volgens mij bestaat het perfect koppel niet. Sommige koppels worden als droomkoppel bestempeld, zoals Wendy van Dijk & Xander en later Wendy & Chris Zeegers. Tja, die relaties zijn al niet meer. Dromen kunnen blijkbaar uiteen spatten!
zaterdag 15 mei 2010 om 09:20
Hele goede vraag. Wij zijn heel gelukkig met elkaar en 1,5 jaar smoorverliefd. Of andere mensen ons al dan niet een droomkoppel vinden zal me een worst wezen. Niemand heeft een sprookjeshuwelijk, ..hooguit een sprookjesbruiloft. Problemen en ellende komen op ieders pad en bij de een wat eerder dan bij de ander..Of je dat samen overleefd hangt af van de liefde voor elkaar en de wil om dat samen op te lossen....denk ik..
zaterdag 15 mei 2010 om 09:22
Ken geen droomkoppels. Ken alleen maar mensen die hard werken om er samen iets van te maken ondanks alle verleidingen die op de loer liggen. Heb inmiddels wel geleerd dat veel mensen de schijn ophouden en doen alsof ze samen zo gelukkig zijn en dus een droomkoppel lijken, maar ondertussen ook maar samen zijn omdat dat het makkelijkst.
zaterdag 15 mei 2010 om 09:23
Droomkoppel, bah, dat is een nog veel viezer woord dan soulmate. Droomkoppel suggereert dat anderen ervan dromen om net zo'n relatie te hebben als jij. Brrrr.
Perfect is maar net zoals je het definieert. Misschien is "perfect" wel niet het zelfde als foutloos, maar betekent het dat het gewoon heel goed past bij wie je allebei bent. In die zin is mijn huwelijk perfect voor mij. Maar ik kan me niet zoveel voorstellen bij de gedachte dat anderen ervan zouden dromen om net zo'n relatie te hebben als wij. dat vind ik een raar idee.
Perfect is maar net zoals je het definieert. Misschien is "perfect" wel niet het zelfde als foutloos, maar betekent het dat het gewoon heel goed past bij wie je allebei bent. In die zin is mijn huwelijk perfect voor mij. Maar ik kan me niet zoveel voorstellen bij de gedachte dat anderen ervan zouden dromen om net zo'n relatie te hebben als wij. dat vind ik een raar idee.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
zaterdag 15 mei 2010 om 09:32
zaterdag 15 mei 2010 om 09:36
Geen droomkoppel maar ik beschouw ons wel als "the lucky ones".
Hoewel wij er alles aan gedaan hebben om onszelf en elkaar tegen de grenzen aan de slingeren hebben we elkaar altijd weer gevonden en leven we in liefde. De beproevingen die we hebben ondergaan kwamen altijd van binnenuit en er is ons nooit rampspoed "overkomen". Dat is voor mij genoeg om me de gelukkigste vrouw op aarde te voelen. Samen met mijn vriend is dat geluk er in kwadraat.
Hoewel wij er alles aan gedaan hebben om onszelf en elkaar tegen de grenzen aan de slingeren hebben we elkaar altijd weer gevonden en leven we in liefde. De beproevingen die we hebben ondergaan kwamen altijd van binnenuit en er is ons nooit rampspoed "overkomen". Dat is voor mij genoeg om me de gelukkigste vrouw op aarde te voelen. Samen met mijn vriend is dat geluk er in kwadraat.
zaterdag 15 mei 2010 om 09:48
Ik geloof wel in droomkoppels, ik ken er minstens 1. Die zijn al jaaaaaren een droomkoppel. En een gedonder dat ze hebben gehad! Samen, maar ook van buitenaf. Maar goed, dat zijn ook geen mensen die de schijn op willen houden. Prachtig stel. Ik geloof niet zo in "libelle" gezinnetjes. Van die mensen die er altijd uitzien en doen alsof ze een leuk boottochtje gaan maken. Bedoel je daar "droomkoppel" mee?
zaterdag 15 mei 2010 om 10:01
quote:pooky schreef op 15 mei 2010 @ 09:48:
Ik geloof wel in droomkoppels, ik ken er minstens 1. (..) Prachtig stel.
Ik zou met niemand willen ruilen, dat zegt ook wel iets
Mijn bekendste 'droomkoppel'? Mijn ouders! ruim 33 jaar gelukkig getrouwd, ondanks alle problemen, en een liefde dat zij hebben! Zij zijn voor mij het voorbeeld dat echte liefde bestaat!
Ik geloof wel in droomkoppels, ik ken er minstens 1. (..) Prachtig stel.
Ik zou met niemand willen ruilen, dat zegt ook wel iets
Mijn bekendste 'droomkoppel'? Mijn ouders! ruim 33 jaar gelukkig getrouwd, ondanks alle problemen, en een liefde dat zij hebben! Zij zijn voor mij het voorbeeld dat echte liefde bestaat!
zaterdag 15 mei 2010 om 10:19
quote:dametje27 schreef op 15 mei 2010 @ 05:16:
Ik denk dat er echt zoiets als een prins op het witte paard is, al moet dat niet te letterlijk genomen worden natuurlijk.
Met mijn vriend heb ik nooit problemen gehad, wij passen bij elkaar als potje dekseltje...echt perfect match. Niks geen "vechten" voor de relatie, ups and downs. Ik pas daarvoor....het zit goed, of het zit niet.
Ik denk dat er echt zoiets als een prins op het witte paard is, al moet dat niet te letterlijk genomen worden natuurlijk.
Met mijn vriend heb ik nooit problemen gehad, wij passen bij elkaar als potje dekseltje...echt perfect match. Niks geen "vechten" voor de relatie, ups and downs. Ik pas daarvoor....het zit goed, of het zit niet.
zaterdag 15 mei 2010 om 10:27
zaterdag 15 mei 2010 om 10:27
Grappig onderwerp.
Ik ben geen onderdeel van een droomkoppel, want manlief en ik slaan elkaar soms de hersens in (figuurlijk dan ) en ook de buitenwereld vindt soms dat wij maar een apart stel zijn. En toch denken wij dat wij 'het' zijn voor elkaar. Inclusief de bijbehorende nachtmerries .
Is het begrip 'droomkoppel' niet voornamelijk een etiket dat anderen op een koppel plakken? En is dat koppel dan niet vaak een stel dat naar buiten toe helemaal perfect lijkt, maar net als ieder ander tussen de 4 muren van het eigen huis evenveel ups en downs heeft als een 'normaal' stel?
Ik ben geen onderdeel van een droomkoppel, want manlief en ik slaan elkaar soms de hersens in (figuurlijk dan ) en ook de buitenwereld vindt soms dat wij maar een apart stel zijn. En toch denken wij dat wij 'het' zijn voor elkaar. Inclusief de bijbehorende nachtmerries .
Is het begrip 'droomkoppel' niet voornamelijk een etiket dat anderen op een koppel plakken? En is dat koppel dan niet vaak een stel dat naar buiten toe helemaal perfect lijkt, maar net als ieder ander tussen de 4 muren van het eigen huis evenveel ups en downs heeft als een 'normaal' stel?
zaterdag 15 mei 2010 om 11:13
Ik maak ook geen deel uit van een droomkoppel. Met mijn man heb ik het fijn. Hij is mijn 'media naranja' (andere helft van de sinaasappel). Ik hoorde die uitdrukking een keer in Spanje en vind hem zó mooi! Hopelijk gebruik ik hem goed, want het is alweer een tijd geleden. Maar daar komt het voor mij op neer: we zijn erg fruitig, met ons 2en
zaterdag 15 mei 2010 om 12:38
Ik noen onszelf ook geen droomkoppel, maar we hebben eigenlijk nooit prblemen, geen moeilijke start, nooit uit elkaar geweest, soms een ruzietje maar dat is ook zo weer over, gaan volgend jaar trouwen, hebben een heerlijk Huis samen en zitten financieel wel goed. Geen hobbels op de weg enzo dus. In dat opzicht zijn wij misschien wel een droomkoppel voor anderen.
zaterdag 15 mei 2010 om 12:56
@Magaretha, grappig dat je over droombaan begint. Die had ik dus. Binnen mijn vakgebied kreeg ik de absolute droombaan. Nou, ik ben er zwaar overspannen geworden en heb jarenlang niets meer met mijn vak te maken willen hebben. Dus ook daar is 'droom' de indicatie geweest van 'schijn' .
@Pooky, ik gebruik het woord zelf nooit maar ik associeer het dus met ' te mooi om waar te zijn' .
@Courage, ik kwam het vannacht nog tegen op de relatiepijler. Vandaar dit topic.
@pannetje, dat snap ik dus niet, maar ik vind het fijn voor je dat het in jouw relatie zo werkt natuurlijk. Ik weet ook zeker dat het 'goed' zit in mijn relatie . Maar af en toe moeten we er wel wat voor doen om het goed te houden. In mijn ogen, hoort dat er gewoon bij, blijven investeren in elkaar. Soms gaat het vanzelf, soms blijk je elkaar niet te begrijpen of te druk of te zijn met je eigen dingen, en dan moeten we echt weer even elkaar hervinden.
@Pooky, ik gebruik het woord zelf nooit maar ik associeer het dus met ' te mooi om waar te zijn' .
@Courage, ik kwam het vannacht nog tegen op de relatiepijler. Vandaar dit topic.
@pannetje, dat snap ik dus niet, maar ik vind het fijn voor je dat het in jouw relatie zo werkt natuurlijk. Ik weet ook zeker dat het 'goed' zit in mijn relatie . Maar af en toe moeten we er wel wat voor doen om het goed te houden. In mijn ogen, hoort dat er gewoon bij, blijven investeren in elkaar. Soms gaat het vanzelf, soms blijk je elkaar niet te begrijpen of te druk of te zijn met je eigen dingen, en dan moeten we echt weer even elkaar hervinden.
zaterdag 15 mei 2010 om 14:14
Bekende koppels worden vaak "droomkoppels" genoemd terwijl degene die dat zeggen ze niet eens kennen. Dit wordt dan alleen maar gezegd op basis van uiterlijk en bekendheid. Het is dus maar net welke defenitie je aan het woord "droom" geeft.
En soulmate.. tja, ik zou niet eens willen dat mijn vriend echt mijn soulmate is. We voelen elkaar wel aan, maar dat mag ook wel als je al lang samenwoont enzo. Maar ik ik zou bang zijn voor sleur omdat je precies weeet wat je kunt verwachten en alles wordt zo vanzelfsprekend en klef. Nee hoor, als soulmate kies ik liever mijn beste vriendin of zusjes ofzo..
En soulmate.. tja, ik zou niet eens willen dat mijn vriend echt mijn soulmate is. We voelen elkaar wel aan, maar dat mag ook wel als je al lang samenwoont enzo. Maar ik ik zou bang zijn voor sleur omdat je precies weeet wat je kunt verwachten en alles wordt zo vanzelfsprekend en klef. Nee hoor, als soulmate kies ik liever mijn beste vriendin of zusjes ofzo..