Wij zijn geen droomkoppel
zaterdag 15 mei 2010 om 05:16
Ik verbaas me over het woord 'droomkoppel'. Ik lees het meestal hier op het forum in de context ' wij waren een droomkoppel' of ' iedereen vond ons een droomkoppel'. En zijn de mensen die dat woord gebruiken dezelfden als die een ' roze wolk' verwachten na een bevalling en een ' sprookjeshuwelijk' hebben? Kortom is het manier van in het leven staan?
Ik zou het woord droomkoppel zelf nooit gebruiken. Ik hou van mijn vriend en ik ben heel erg gelukkig met onze relatie maar ik weet ook dat het niet van zelf is gegaan/ gaat. Geeft niks, mijn lief is geen droom, geen prins op het witte paard, hij is er echt. En het is een echt mens, net als ik Met alle mooie dingen en makken die daarbij horen.
Ik zou het woord droomkoppel zelf nooit gebruiken. Ik hou van mijn vriend en ik ben heel erg gelukkig met onze relatie maar ik weet ook dat het niet van zelf is gegaan/ gaat. Geeft niks, mijn lief is geen droom, geen prins op het witte paard, hij is er echt. En het is een echt mens, net als ik Met alle mooie dingen en makken die daarbij horen.
zaterdag 15 mei 2010 om 15:06
Inderdaad Waldorf, net als het zojuist gegeven voorbeeld van Wendy van Dijk & Xander, etc. De term droomkoppel wordt gegeven door de media en anderen die hen niet persoonlijk kennen. Daarbij...wat is een droomkoppel? Ik zie het inderdaad ook als een term die je geeft aan anderen en niet perse aan jezelf.
Vrienden van mij of hem zeggen wel eens dat ze ons zo goed bij elkaar vinden passen/ de leukste relatie die ze kennen, voornamelijk omdat we elkaar zo 'vrij laten'. Ja, hij heeft zijn vrienden, ik de mijne, we delen er een paar en hebben gezamenlijke en afzonderlijke dagelijkse bezigheden. En ik houd van hem (en vice versa ). We zijn 1,5 jaar geleden getrouwd, als we dat nu hadden gedaan had ik het anders aangepakt, maar ik zou het trouwen zelf zo nog een keer doen.
Leuk als anderen zeggen ons zo'n goede match te vinden, maar ook wij zijn natuurlijk niet perfect. En dat is het 'm denk ik. Je kan een stel nooit helemaal kennen, ook al ken je ze van dichtbij. You never know what goes on behind closed doors
Vrienden van mij of hem zeggen wel eens dat ze ons zo goed bij elkaar vinden passen/ de leukste relatie die ze kennen, voornamelijk omdat we elkaar zo 'vrij laten'. Ja, hij heeft zijn vrienden, ik de mijne, we delen er een paar en hebben gezamenlijke en afzonderlijke dagelijkse bezigheden. En ik houd van hem (en vice versa ). We zijn 1,5 jaar geleden getrouwd, als we dat nu hadden gedaan had ik het anders aangepakt, maar ik zou het trouwen zelf zo nog een keer doen.
Leuk als anderen zeggen ons zo'n goede match te vinden, maar ook wij zijn natuurlijk niet perfect. En dat is het 'm denk ik. Je kan een stel nooit helemaal kennen, ook al ken je ze van dichtbij. You never know what goes on behind closed doors
zaterdag 15 mei 2010 om 19:23
quote:Ivetje schreef op 15 mei 2010 @ 12:38:
Ik noen onszelf ook geen droomkoppel, maar we hebben eigenlijk nooit prblemen, geen moeilijke start, nooit uit elkaar geweest, soms een ruzietje maar dat is ook zo weer over, gaan volgend jaar trouwen, hebben een heerlijk Huis samen en zitten financieel wel goed. Geen hobbels op de weg enzo dus. In dat opzicht zijn wij misschien wel een droomkoppel voor anderen.
Met alles respect, maar het komt zo gezapig over.
Gun het je wel van harte hoor
Ik noen onszelf ook geen droomkoppel, maar we hebben eigenlijk nooit prblemen, geen moeilijke start, nooit uit elkaar geweest, soms een ruzietje maar dat is ook zo weer over, gaan volgend jaar trouwen, hebben een heerlijk Huis samen en zitten financieel wel goed. Geen hobbels op de weg enzo dus. In dat opzicht zijn wij misschien wel een droomkoppel voor anderen.
Met alles respect, maar het komt zo gezapig over.
Gun het je wel van harte hoor
Frankly my dear, I don"t give a damn
zaterdag 15 mei 2010 om 21:09
Calvijn1, dan ben je misschien nog vrij jong? (je gaat trouwen).
Misschien nu geen hobbels op de weg, maar zeker weten dat die er gaan komen (niet pessimistisch bedoelt maar zo is het leven).
Een relatie is met perioden hard werken is mijn ervaring. Het gaat niet vanzelf. Ook al heb je zelf alles voor elkaar naar tevredenheid, dan zijn er altijd externe invloeden die zijn weerslag op je relatie hebben. Onderdeel van het leven.
Soms kunnen externe zaken je uit elkaar doen groeien en moet je hard je best doen om weer tot elkaar te komen.
Misschien nu geen hobbels op de weg, maar zeker weten dat die er gaan komen (niet pessimistisch bedoelt maar zo is het leven).
Een relatie is met perioden hard werken is mijn ervaring. Het gaat niet vanzelf. Ook al heb je zelf alles voor elkaar naar tevredenheid, dan zijn er altijd externe invloeden die zijn weerslag op je relatie hebben. Onderdeel van het leven.
Soms kunnen externe zaken je uit elkaar doen groeien en moet je hard je best doen om weer tot elkaar te komen.
zondag 16 mei 2010 om 21:28
@Ddi : we zijn inmiddels toch al 7,5 jaar bij elkaar. Ik ben 26 en hij is bijna 30. Tja, wat is jong? We hebben gewoon nog steeds geen tegenslagen gehad ofzo, gelukkig maar! Zal misschien wel veranderen als we kinderen krijgen. Dan lijkt het me toch wat lastiger worden. Maar tot nu toe gaat alles gewoon nog prima, dus ik kan me indenken dat vrienden ons wel als een voorbeeld-koppel zien. Moet wel zeggen dat ik ook niet te koop zou lopen met eventuele problemen hoor. Dat is vaak ook wel zo. Dat mensen denken dat een stel het voor elkaar heeft, maar ondertussen is dat toch niet helemaal zo. Las pasgleden van een oud klasgenoot dat zij en haar partner tijdelijk uit elkaar waren geweest en ik had bij hen altijd zo'n perfect stel-gevoel. Zo zie je maar...
zondag 16 mei 2010 om 21:43
Ik zou mijn man en mij niet als een 'droomkoppel' beschrijven omdat ik dat een vaag woord vind: ik snap ook niet goed wat mensen ermee bedoelen. De een bedoelt er vast iets anders mee dan de ander.
Maar ik heb nu wel al 11 jaar een relatie die nog veel beter en leuker is dan die waarvan ik vroeger, voor ik mijn man kende, 'droomde' (bij wijze van spreken).
Maar ik heb nu wel al 11 jaar een relatie die nog veel beter en leuker is dan die waarvan ik vroeger, voor ik mijn man kende, 'droomde' (bij wijze van spreken).
zondag 16 mei 2010 om 22:16
Droomkoppel, nee, zo zou ik het niet noemen.
Maar ik moet wel zeggen dat ik helemaal niet gevoel krijg dat wij hobbels op de weg hebben of intensief moeten werken aan onze relatie zoals je soms wel leest.
Waaraan dat ligt weet ik niet. Misschien onze leeftijd of het feit dat we nog niet samenwonen?
Op een of andere manier is onze relatie heel vanzelfspekend terwijl ik me wel (soms hevig) bewust ben van het feit dat ik met hem een groot lot uit de loterij heb gewonnen.
Maar ik moet wel zeggen dat ik helemaal niet gevoel krijg dat wij hobbels op de weg hebben of intensief moeten werken aan onze relatie zoals je soms wel leest.
Waaraan dat ligt weet ik niet. Misschien onze leeftijd of het feit dat we nog niet samenwonen?
Op een of andere manier is onze relatie heel vanzelfspekend terwijl ik me wel (soms hevig) bewust ben van het feit dat ik met hem een groot lot uit de loterij heb gewonnen.
maandag 17 mei 2010 om 00:22
Ik heb nog nooit gehoord dat ik met m'n (verse) ex een droomkoppel was. Wel dat we heel erg leuk waren samen, en dat ik heel goed voor hem was (dat laatste kwam van mijn schoonfamilie). Ik beschouwde ons ook niet als droomkoppel, mijn ideale relatie had ik nooit zo voor me gezien (hij was heeeeeel veel op reis voor zijn werk, ongeveer de helft van het jaar in totaal, ik zou graag meer dingen samen doen met iemand). Desalniettemin was ik straalgelukkig met 'm.
Ik vind het concept 'droomkoppel' dan ook een beetje persoonlijk, eigenlijk. Ik zie dan gelijk een prins, een wit paard en een mooie prinses voor me. Het gaat er toch vooral om wat je zelf van je relatie (en je wederhelft ) vindt.
Ik vind het concept 'droomkoppel' dan ook een beetje persoonlijk, eigenlijk. Ik zie dan gelijk een prins, een wit paard en een mooie prinses voor me. Het gaat er toch vooral om wat je zelf van je relatie (en je wederhelft ) vindt.
maandag 17 mei 2010 om 12:02
Droomkoppel. Wat een jeukterm.
Mijn vriendje en ik zijn dat dus zeker niet;) We kennen elkaar ongeveer een half jaar en hebben een vreselijk slechte start gehad op emotioneel/psychologisch gebied. Het gaat beter maar op sommige momenten nog steeds moeilijk. Daarnaast hebben we het leuk samen en doen we ons best voor elkaar. Ik heb het gevoel dat wanneer de grootste obstakels overwonnen zijn ik er een geweldige vent aan overrhoud
Mijn vriendje en ik zijn dat dus zeker niet;) We kennen elkaar ongeveer een half jaar en hebben een vreselijk slechte start gehad op emotioneel/psychologisch gebied. Het gaat beter maar op sommige momenten nog steeds moeilijk. Daarnaast hebben we het leuk samen en doen we ons best voor elkaar. Ik heb het gevoel dat wanneer de grootste obstakels overwonnen zijn ik er een geweldige vent aan overrhoud
donderdag 20 mei 2010 om 14:22
quote:dametje27 schreef op 16 mei 2010 @ 22:08:
Maar Ivetje, Huis samen en goede financieen, dat zegt toch niets over, (droom of geen droom)jullie relatie? Dan heb je het over jullie welvaart en niet over jullie welzijn.Als alles meezit heb je ook geen reden om ruzie te hebben toch
En ik denk dat financiën wel degelijk iets met je relatie te maken hebben, aangezien daar het meest over wordt geruzied. Maar goed, misschien wat raar uitgedrukt. Het zit ons gewoon in alle opzichten mee en daardoor zijn we gelukkig en zitten we lekker in ons vel. En dat heeft ook invloed op de relatie. Bij ons iig wel. En ik heb ergens ook al aangegeven dt we in onze relatie ook nooit probleme hebben gehad. Niemand vreemd gegaan, geen liefdesgevoelens voor een ander, nooit een pauze ingelast of wat dan ook. We zijn gewoon nog net zo gelukkig met elkaar als vroeger en dat is eigenlijk al die tijd zo geweest.
Maar Ivetje, Huis samen en goede financieen, dat zegt toch niets over, (droom of geen droom)jullie relatie? Dan heb je het over jullie welvaart en niet over jullie welzijn.Als alles meezit heb je ook geen reden om ruzie te hebben toch
donderdag 20 mei 2010 om 14:42
Ik houd ook niet van dat soort woorden....soulmate, liefdeskoppel, droomkoppel, zielemaatje (hetzelfde natuurlijk), liefdesbaby.....ieghhh!!
Neu, ik houd vreselijk veel van mijn vriend, maar of we nou het perfecte stel zijn en het nog ons hele leven met elkaar uit houden...Nou dat weet ik niet en daar ga ik ook niet automatisch van uit. Er kunnen altijd dingen fout gaan of anders lopen dan dat je wil. Bovendien verschillen mijn vriend en ik ontzettend veel van elkaar en verloopt lang niet alles in perfecte harmonie. Maar hij is wel een Grote Liefde van mij (eigenlijk ook een beetje een eng woord
)
Neu, ik houd vreselijk veel van mijn vriend, maar of we nou het perfecte stel zijn en het nog ons hele leven met elkaar uit houden...Nou dat weet ik niet en daar ga ik ook niet automatisch van uit. Er kunnen altijd dingen fout gaan of anders lopen dan dat je wil. Bovendien verschillen mijn vriend en ik ontzettend veel van elkaar en verloopt lang niet alles in perfecte harmonie. Maar hij is wel een Grote Liefde van mij (eigenlijk ook een beetje een eng woord
donderdag 20 mei 2010 om 14:57
donderdag 20 mei 2010 om 15:05
Hahahahaha mensen vinden zichzelf vaak droomkoppels volgens mij, ik denk nooit van anderen wat een droomkoppel maar je leest wel eens...we hadden alles voor elkaar, een huis, een tuin, een labrador... blablabla
toen ik net bij mijn huidige vriend kwam, dachten veel mensen dat we niet bij elkaar zouden passen. We waren ook nog erg jong maar inmiddels zijn we 14 jaar samen en vinden mensen dat we goed bij elkaar passen jaja...wij zijn gewoon wie we zijn en met elkaar meegegroeid in ontwikkelingen zonder onszelf te verliezen met alle rare dingen die het leven biedt erbij. Maar goed dat is tot nu toe en alles kan veranderen.
Ik ben wel eens aangesproken door iemand, die wist te vertellen dat ik een broer/zus relatie met mijn vriend had, een half jaar later ging hij bij zijn vriendin weg, zal wel projectie zijn geweest...waren ook van die mensen die zeiden soulmates te zijn ...brrr....volgens mij moet je dan iets goed praten wat er niet is ofzo.
toen ik net bij mijn huidige vriend kwam, dachten veel mensen dat we niet bij elkaar zouden passen. We waren ook nog erg jong maar inmiddels zijn we 14 jaar samen en vinden mensen dat we goed bij elkaar passen jaja...wij zijn gewoon wie we zijn en met elkaar meegegroeid in ontwikkelingen zonder onszelf te verliezen met alle rare dingen die het leven biedt erbij. Maar goed dat is tot nu toe en alles kan veranderen.
Ik ben wel eens aangesproken door iemand, die wist te vertellen dat ik een broer/zus relatie met mijn vriend had, een half jaar later ging hij bij zijn vriendin weg, zal wel projectie zijn geweest...waren ook van die mensen die zeiden soulmates te zijn ...brrr....volgens mij moet je dan iets goed praten wat er niet is ofzo.
donderdag 20 mei 2010 om 18:32
Ik ben 1,5 jaar met mijn man en nog steeds verliefd en uitkijkend naar het moment dat hij iedere avond thuis komt (of ik). Droomkoppel zou ik niet snel zeggen, maar ik weet wel dat ik nú heb, waar ik in mijn vorige relatie bij anderen wel eens jaloers op was... Dat er een klein stemmetje in mijn hoofd was dat zei 'dat is wat je eigenlijk wil, zo zou het moeten zijn' maar zo was het toen niet. En nu wel. En dat is dan toch wel een droom die uitgekomen is (en ook wel een beetje mijn gezonde verstand... )
donderdag 20 mei 2010 om 18:57
Ja hoor, ik vind partner en mijzelf absoluut een droomkoppel. Niet in de 'glamour-blaadjes' zin van het woord, maar wel in die zin dat deze man de vlees en bloed variant is van de man waar ik altijd al van droomde. We hebben het namelijk heel erg leuk samen, kunnen samen lachen en huilen en alles delen. Dat is voor mij waar het allemaal om draait. Hoe de buitenwereld daar tegenaan kijkt, zal me eerlijk gezegd een zorg zijn. Maar voor mij is deze relatie een 'dream come true' en voor hem ook (hem werd door zijn ouders jarenlang ingeprent dat 'wat jij zoekt, niet bestaat' en warempel, ik besta dus toch)
Ik vind 'droomkoppel' in de media wel een verschrikkelijk overrated woord. Wie zegt dat wij allemaal van hetzelfde dromen? Waarom zouden we zelfs allemaal hetzelfde willen?
Ik vind 'droomkoppel' in de media wel een verschrikkelijk overrated woord. Wie zegt dat wij allemaal van hetzelfde dromen? Waarom zouden we zelfs allemaal hetzelfde willen?