Wil hij dit wel?

28-10-2011 11:44 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vriend en ik gaan samenwonen in maart. Dit is zo afgesproken.

Echter vanochtend wilde ik mijn stijltang meenemen naar zijn huis. In zijn huis heb ik ook wel een stijltang maar die is minder goed...toen zei hij: anders koop je toch nog zo;n goede stijltang?

Ik vind dit heeel raar als je over een paar maanden samen gaat wonen...waarom dan nog een stijltang erbij? Dan heb ik er 3!

Hij zei dat hij het niet zo bedoelde...hij vond het alleen onzin dat ik met een tang ging zeulen terwijl ik er al 1 bij hem heb liggen...

nu ben ik bang dat hij eigenlijk helemaal niet wil samenwonen...gisteren vroeg ik aan hem: fantaseer jij er wel eens over samenwonen? toen zei hij: ik vind het leuk, maar ik fantaseer er niet over...
Ik krijg het van je berichtjes al benauwd...die arme man! Kan me zo voorstellen dat hij eigenlijk niet met je wil samenwonen.
Listen very carefully, I shall say this only once.
Stijltang, krultang, oja, dat zijn verschillende dingen he
quote:fossiel schreef op 28 oktober 2011 @ 13:34:

Vraag het hem.

En dan op een taktische manier, als je er echt tenminste achter wil komen wat hij ECHT wil.

Dus niet: "Zeg schatje, je zit toch niet te twijfelen aan ons he? Je houdt toch nog wel van me? Je wilt toch nog wel met mij samenwonen he?" *bambi ogen opzet*

Maar: "Hey, ik zit een beetje te twijfelen. We hebben het nou wel over dat samenwonen gehad, maar eigenlijk gaat het nu ook allemaal wel leuk zo. Zou het niet beter zijn om nog een tijdje te wachten?"

Als hij écht wil, gaat hij jou beslist overtuigen om toch op de afgesproken termijn te gaan samenwonen. Als hij eigenlijk liever niet wil, grijpt hij dit opgelucht als aanleiding aan om te zeggen: "Nee inderdaad, misschien heb je gelijk, laten we nog even wachten. Ik hou van jou en het gaat inderdaad prima zo!"

Maar dit moet je alleen zo doen als je echt de waarheid wilt weten hoor. Niet als je hem eigenlijk gewoon wilt bespelen om te horen wat jij wil horen.
Verander je nick eerst eens in" watwiliknou".
quote:zammm schreef op 28 oktober 2011 @ 13:45:

Verander je nick eerst eens in" watwiliknou".Eens.
Listen very carefully, I shall say this only once.
Die stijltang kopen is gewoon het pragmatisch denken van je vriend.

Ik heb 1,5 jaar geleden tegen hem gezegd dat ik dat een mooi moment vind om samen te wonen....uiteindelijk is hij hiermee akkoord gegaan. Ik ben bang dat ik hem onder druk heb gezet en dat hij eigenljik helemaal niet wil...

Dat kun jij wel vinden, maar vond hij dat ook?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
en als jullie straks 5 jaar samen zijn, dan geef je hem op voor 'moet je me niet iets vragen?' Want 5 jaar samen is toch een mooi moment om te trouwen.
quote:Starshine schreef op 28 oktober 2011 @ 14:22:

en als jullie straks 5 jaar samen zijn, dan geef je hem op voor 'moet je me niet iets vragen?' Want 5 jaar samen is toch een mooi moment om te trouwen. Ja goed idee! En als hij dan (na enige druk) akkoord gaat, dan heb je 't voor elkaar!
quote:joop_2000 schreef op 28 oktober 2011 @ 14:57:

[...]

Ja goed idee! En als hij dan (na enige druk) akkoord gaat, dan heb je 't voor elkaar! Ja, inderdaad: lang en ongelukkig leven
Al over de financien gepraat, over hoe de toekomst er uit ziet? Over kinderen? Waar te gaan wonen? Het huisje boompje beestje effect schrikt een heleboel mannen af.
quote:redband schreef op 28 oktober 2011 @ 15:02:

Al over de financien gepraat, over hoe de toekomst er uit ziet? Over kinderen? Waar te gaan wonen? Het huisje boompje beestje effect schrikt een heleboel mannen af.Daarom bestaan er inderdaad bijna geen homo sapiens meer die samenwonen, kinderen krijgen, trouwen... Dat is bijna uitgestorven inderdaad! Wat een goede observatie!
quote:lovelycomplex schreef op 28 oktober 2011 @ 11:48:

Jij twijfelt over het samenwonen vanwege een stijltang?

Sta je dr zelf wel achter, je maakt een punt van iets wat echt heel klein is...

Niet teveel stressen, hij bedoelde het goed.Ik weet niet hoe groot jouw stijlsteiltang is, maar die van mij meet wel een centimertje of 20 hoor!
quote:watwilhijnou schreef op 28 oktober 2011 @ 11:44:

Vriend en ik gaan samenwonen in maart. Dit is zo afgesproken.

Echter vanochtend wilde ik mijn stijltang meenemen naar zijn huis. In zijn huis heb ik ook wel een stijltang maar die is minder goed...toen zei hij: anders koop je toch nog zo;n goede stijltang?

Ik vind dit heeel raar als je over een paar maanden samen gaat wonen...waarom dan nog een stijltang erbij? Dan heb ik er 3!

Hij zei dat hij het niet zo bedoelde...hij vond het alleen onzin dat ik met een tang ging zeulen terwijl ik er al 1 bij hem heb liggen...

nu ben ik bang dat hij eigenlijk helemaal niet wil samenwonen...gisteren vroeg ik aan hem: fantaseer jij er wel eens over samenwonen? toen zei hij: ik vind het leuk, maar ik fantaseer er niet over...

je toekomstige partner denkt alleen super praktisch over de tang, ik heb dat namlijk ook, als ik een draagbare radio in de slaapkamer van m'n zoon heb staan, dan wil ik er ook 1 in de slaapkamer van m'n dochter, en daar zit echt geen kilometer afstand tussen

dit heeft echt niks met het samenwonen te maken, is alleen maar gemak
Wat grappig, ik lees:

Ik heb 1,5 jaar geleden tegen hem gezegd dat ik dat een mooi moment vind om samen te wonen..

Maar, en misschien ben ik heel ouderwets hoor, samenwonen is toch iets wat je samen beslist,en niet jij alleen?

Het moment dat jij een ander moet gaan overtuigen van het samenwonen ga mijns inziens al over een grens heen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Volgens mij heeft hij toch zelf al duidelijk antwoord gegeven op je vragen?

Vwb de stijltang:

quote:watwilhijnou schreef op 28 oktober 2011 @ 11:44:

.En vwb samenwonen:quote:watwilhijnou schreef op 28 oktober 2011 @ 11:44:

gisteren vroeg ik aan hem: fantaseer jij er wel eens over samenwonen? toen zei hij: ik vind het leuk, maar ik fantaseer er niet over...Hij vind het leuk! Dat hij er niet over fantaseert, vind ik heel normaal, vind fantaseren ook een beetje raar als het gaat over samenwonen, want jullie brengen al zoveel tijd samen door dat er niet zo heel veel meer te fantaseren is over hoe het zal gaan, toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven